Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snadrem

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:46

Wat vervelend Caro! Wij hebben juist bewust voor wat oudere "kittens" gekozen. Lucas was al een half jaar en Victor een jaar. Van dat kleine spul vind ik wel vreselijk leuk, maar voor mijn vriend waren het echt teveel prikkels geweest met twee kleine droppies. Voor meer dan twee katten zou ik wel wat ruimer willen wonen.
Hopelijk vind je snel toch lieve baasjes!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 22:44

Wie kan ik even een pb sturen mbt een kleine irritatie over de zorg van nova?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 09:44

Zo blij dat ze toch echt gek zijn op elkaar <3

Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 09:58

Verdorie, weer eentje geplast, nu op kleding in de slaapkamer... Ik had de extra kattenbak al van boven naar beneden gehaald maar die wordt nog steeds niet gebruikt.

Ik weet niet wie het dit keer gedaan heeft...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 11:03

Balen prairy.

Hier is missie ren mislukt. Heb nu gewoon woonkamer maar afgezet. Maar als mama binnen een half uur na verwijderen achter de bank weer terug sleep.

Ben ook voor nu aan het twijfelen om de 2 zitter bank tegen de verwarming aan te zetten tijdelijk.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 12:39

Purny, je mag een pb sturen hoor, maar voel je ook vooral vrij om het in dit topic te zetten!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 13:00

Kom weer even binnenvallen.
In juni plaatste is wat foto's van de stalkittens.
1 van mijn vragen was of dit een halflang harige kon zijn
Afbeelding

Zijn nu een aantal maanden verder en kijk deze mooie dame.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 13:01

Wat een knappe dame!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 13:47

Wat een knapperd!

Vervelend Prairy, weer plas :\

Hier trof ik net Fudge kwijlend en helemaal nat aan in de slaapkamer :oo :oo :oo Hij likte ook aan zijn pootje. Het was ook al verdacht lang stil, en dat is meestal geen goed teken. Denk dat hij een beestje heeft willen pakken op het balkon. Getest of hij kon eten (dat kon hij :j ) gewoon kon lopen (ook) en toen hij en Cookie een vlieg zagen was het leed in zijn algeheel al snel vergeten. Cookie springt vliegen dus gewoon uit de lucht := Daarna is het aan mij om ze af te pakken, voor hij ze op eet %)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 14:26

Mogelijk lieveheersbeestjes die geven een stof af waarvan ze gaan kwijlen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 18:45

Afbeelding
Kat in het bakkie

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 20:53

Ah, leuk katje ook weer! Hoeveel neem je er mee naar huis? :Y)

Hoe gaat het met Nova thuis?

Berdien, dat is schrikken zeg, gaat het nu wel weer goed?

Claudia, prachtig katje!!

Nyaleti lief dat ze zo samen slapen!

In de ban van mn jas. Leuk speeltje :=
Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 08:22

Ze neemt de buurvrouw in de maling. Ze wil dus niet haar eigen eten eten en de buurvrouw heeft haar nu dus op het eten van de kat van hun gezet. En dat vind ze heerlijk.
Maar ze schijnt het naar de zin te hebben en eet nu goed.

Nog 1,5 week en dan ben ik weer terug. Ik kan er nu niks aan doen. En moet het maar accepteren.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 08:43

Katten zijn slim. :+

Alexia dacht ook slim te zijn. Stop mijn kinderen achter de bank dan kan mens niet meer wegen. Zo jammer dat ik gewoon woonkamer verbouw om te wegen. :+

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:01

Sjongejonge wat een drama weer..
Zou Karel laten castreren bij een andere kliniek, die meer ervaring hebben met jonge katten. Zo lang mogelijk proberen uit te stellen want elke week ouder scheelt weer.

Vandaag D-day voor 'm. Leeftijd klopt wel, hij heeft z'n melkgebit nog. 5 maand en 3,6 kg _/-\o_ oke beetje Chubby dus 3,4 was ook goed geweest. Mijn hemel :')

Vragen ze €250 voor een castratie.... 8)7 waar ik dacht dat ze gewoon een andere narcose pakken voor een paar tientjes extra. Nee alle toeters en bellen er op en er aan. Bloeddrukmeting en weet ik het ammel.
Nu weet ik dondersgoed hoe makkelijk een castratie is en wordt het zelfs heel vaak door de assistente gedaan en sta je niet eens steriel. Het is casteren zelf is nog geen 5 min werk.
Zijn ze helemaal gek geworden _-:( en het is niet eens een Evidensia ofzo.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:24

Wat een geld niet normaal. Hier rond de 75 euro betaald voor haru zijn castratie in juni. 250 is echt gestoord voor een castratie. Snap dat je dat niet verwacht had

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:48

Hier is het herrie in de tent sinds zondag.

Kitten is gearriveerd en beide poezen moeten hem niet :')
Het is ook een donderstraal eerste klas. Trekt zich weinig aan van alles en duikt achter iedere deur die open gaat (dus elk kastje checken voordat je hem dicht doet).

Eentje 'accepteert' dat hij tot een meter komt en gaat dan grommen.
De ander komt de werkkamer niet uit en begint al te grommen als de kitten miauwt in een andere kamer.
Toen hij het waagde de werkkamer in te lopen was het grommen, blazen en krijsen. Kitten bleef stoïcijns zitten. Toen kreeg hij drie tikken en ging hij weg.

Hopelijk trekt het bij.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:58

€250 voor een castratie? :wow: Ik heb een kliniek die verre van goedkoop is, maar zij rekenen € 87 voor een castratie. € 250 is echt bizar veel. Kwam je daar bij ophalen achter, of nog wel op tijd?

Vervelend Luxorvalkje, wellicht wat meer tijd nemen om ze aan elkaar te laten wennen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 11:26

Wacht 250 euro. :oo

Blij dat katers hier 85 euro kosten.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 11:56

8)7 €250…
Daar heb ik 5 kittens voor gecastreerd… paasei.
En zeker weten geen grote firma? Geen evidesia? Geen anicura? En er is er nog 1.

Bizar hoor.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 12:57

Ja ze zijn gek hoor :')

Normale castratie kost daar €95 geloof ik. Zeker geen keten, wel ook deels 2e lijns kliniek dus de standaard kosten zijn ook wat hoger wat te begrijpen is.

Aan de telefoon kreeg ik te horen dat de narcose aangepast moest worden (omdat hij dus te jong is) en de prijs dus 'iets hoger' was. Echt helemaal prima.
Maar ik stond er vanochtend dus al met Karel.. Ben direct weer naar huis gegaan.

Branule zetten, IV narcose (wat wel de nieuwe standaard is tegenwoordig)
Maar een infuus, bloeddrukmeting, aan de gasnarcose, extra monitoring en 1,5x operatietijd ...
Als je voor een castratie je kat aan de gasnarcose moet doen, moet je je protocol opnieuw bekijken hoor.. Tegen die tijd dat je hem goed hebt aangesloten aan de apparatuur, was je anders al bijna klaar met castratie.. 8)7

En voor een ziek, klein of echt heel jonge kitten kan ik me er nog vinden. Maar niet voor een gezonde kat die goed groeit en eet, geen hartruis heeft en minimaal 5 maanden oud is.

Maargoed, toch weer gebeld naar mijn vaste dierenarts en daar maar gewoon in gepland. Die dierenarts moet maar niet zo zenuwen hoor, klaar. :+ Hij staat voor volgende week en is dan minimaal 5,5 maand..

Ben er wel chagrijnig van. Echt schandalig gewoon. En ik snap heel goed dat mensen er wel mee in mee gaan want ik sta wel stevig maar voelde me alsnog echt heel bezwaard om te zeggen dat ik hem maar weer mee naar huis nam.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 14:37

Jezus mina. Ik weet op school deed onze DA lerares een castratie op een van de katten van onze klasgenoten. We hadden het getimed. Het was nog geen minuut geloof ik :')

Er was ook niemand die omkiepte ofzo (soms heb je dat als je operaties bekijkt als leerling. Soms kiept er eentje om). Het stelde echt geen zak voor. Ben ook bij een aantal katten castraties geweest bij de da waar ik stage liep. Stelde nog steeds geen zak voor. Jeetje mina, 250 voor een paar balletjes eraf knippen en een knoopje zetten _O-

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 16:24

Was het dan een moeilijkere handeling omdat z'n balletjes nog ergens verstopt waren ofzo? Dan kan ik me er wat bij voorstellen. Ofndat er vanwege kans op complicaties 2 mensen bij moesten zijn ofzo.... maar gewone castratie lijkt het bizar duur.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 17:02

Nee, beide zijn ingedaald gelukkig. En inmiddels ook van goed formaat dus daar ook geen extra risico door.
Echt puur alleen omdat hij +/- 3 weken te jong is dan de officiële richtlijnen. Hij vertelde dat de organen nog niet volledig 'uitgegroeid' zijn en de narcose daarom aangepast moet worden. Dat als ie de magische grens van precies 180 dagen op de wereld, dat dat plots allemaal veranderd ofzo. :')

Volgens mij ging cryptorg castratie ook voor €150 in de kliniek waar ik in 2021 werkte.

Kan me ook gewoon niet voorstellen dat hij die prijs correct had. Moet toch wel dat hij een fout heeft gemaakt in de prijsopgave :=

Nja, ik ga überhaupt niet meer naar die praktijk. Nu heb je van te voren een prijsopgave maar dat heb je niet zo makkelijk als je daar met een ziek dier staat en als ze je dan ook zo proberen te naaien.. aju :evaw:

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 17:06

Ik heb wel 200 euro betaald voor de castratie van Oscar maar bij hem waren beide balletjes niet ingedaald en het was een hele operatie. Voor gewoon castreren had ik iets van 60 euro moeten betalen bij mijn da.

Luna is krols en gaat morgen naar de kater *\o/* . Ik vind het wel spannend na de pech van vorig jaar maar we gaan er vol goede moed voor.