Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 09:35

Kilo. Ik heb een baby weegschaal. Maar voor kittens kun je denk ik beter een keuken weegschaal nemen? Dat gaat op de gram. De baby weegschaal gaat op 10 gram.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 09:50

Kittens gaan op de keukenweegschaal tot ze een week of 9 zijn. Die staat op gram. Daarna op de babyweegschaal die geeft kilo’s aan tot 2 cijfers achter de komma.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 10:04

Ik zal eens kijken of ik de mannen hier op de weegschaal krijg. Ben vooral wel benieuwd hoe zwaar Cookie nu is :=

Net gebeld met de DA, Fudge wordt 24-10 gecastreerd. Eerder was er helaas geen plek, het is nogal druk daar. Hij heeft gelukkig nog geen neiging tot sproeien, hij zit alleen nu wel vaker op Cookie. Die dat ook gewoon pikt, en met een dommige blik het maar gewoon ondergaat :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 11:24

Deed ook op de keukenweegschaal, maar vinden ze afschuwelijk.

Had net ruzie met Alexia ze wil met de kittens achter de bank zitten.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 11:32

Ik heb net de mannen gewogen op de gewone weegschaal. Ze passen echt niet op een keukenweegschaal :')

Fudge is 2,9 kilo en Cookie 4,4 kg. Cookie is overmorgen precies 7 maanden, Fudge is 5,5 maand.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 11:59

Ik weeg hier de mannetjes door eerst zelf op de weegschaal te gaan staan, daarna de kat op te tillen en met kat en al op de weegschaal te staan :') Viktor zit inmiddels op een 6.1 kg en Lukas op 5.2 kg. Viktor is ook echt hard aan het groeien nu!

Voor kittens zou ik inderdaad zo lang het kan een keukenweegschaal gebruiken.

Marcella, achter de bank is natuurlijk ook katten walhalla. Net als er onder. Daarom vind je daar meestal ook alle speeltjes terug :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 12:24

Ja ik ook alleen lastig om schoon te maken en houden.

Ach kan de ren optrekken naar 1,4 hoog, maar dat vindt ik niet zo gezellig.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 12:45

Marcella schreef:
Deed ook op de keukenweegschaal, maar vinden ze afschuwelijk.

Had net ruzie met Alexia ze wil met de kittens achter de bank zitten.

Probeer het met wat lekkers als ze dat al mogen. Ik moet hier katten van de weegschaal tillen als ik er eentje wil wegen :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 13:16

Nou ze willen alleen nog mama melk.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 14:07

Buhh Snadrem hoe zwaar?! Hoe oud is Victor nu? Ze waren ook nog jong toch? Dat wordt wel een flinke vent! Heerlijk zo'n joekel <3

Karel is nu ruim 3 - 3,5 kg denk ik. Casey net aan 2kg :') klein trutje.

Gaat trouwens weer de goede kant op met de ontlasting van Karel! Specific digestive brokjes en de Fortiflora probiotica doen z'n werk gelukkig.
Alleen als deze zak op is, opzoek naar nieuw voer en heb daar zo'n hekel aan. Er is te veel keuze :=

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 14:30

Ja kattenvoer is al net zo erg als met chips: zoveel keuze!!

Ik ben hier al jaren tevreden over Royal Canin. Wel duur, maar vanwege het blaasgruis dieet van mijn vorige kater Floris waren er toen weinig andere opties. En daar heeft hij het altijd super op gedaan! 1x overgestapt op een goedkopere variant van een ander merk die hetzelfde zou moeten doen, maar toen zaten we binnen no time weer bij de dierenarts. De rode mannetjes krijgen Royal Canin voor binnenwonende langharige katten, en savonds krijgen ze natvoer voor langharige katten. Aangezien we pas 1 haarbal hebben gevonden sinds we ze hebben, doet het zijn werk goed! Bij de ontlasting zie ik ook mooi de haren mee komen, dus ondanks de prijs erg tevreden.

Floris was trouwens ook behoorlijk aan de maat, die woog 8 kilo toen hij uitgegroeid was. Heerlijk lief ventje was het <3 Ik vond hem en Lotje toen ze 5 weken oud waren. Doodziek en verlaten. Lotje is altijd een klein prinsessenpoppetje gebleven, Floris groeide uit tot een enorme huistijger :wow:

Afbeelding
Afbeelding

@Nyaletti: Victor wordt op 1 januari 2 jaar, Lucas is nu anderhalf.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 15:09

Hahah wat een lekker ding <3 ik hoop echt dat Karel ook een joekel wordt, ik hou er van!

Ah, 2 jaar al. Ik had in m'n hoofd dat hij rond de 1 jaar was dus ik schrok even :+

Ja er zijn té veel opties en iedereen heeft een andere mening (en vaak houden mensen heel erg vast aan die mening) dus ergens om advies vragen is soms lastig. En de dierenwinkels hier.. die maken duidelijk bij wel voer zij het meeste winst hebben :+
Karel moet eigenlijk nog kitten brok maar is chubby dus eigenlijk ook al op sterilized. Eerst kip, over gezet op zalm door de slechte ontlasting, toen alsnog slechte ontlasting... :roll:
Casey die moet kittenbrokjes want die moet echt nog lekker groeien maar vind kip niet lekker maar weinig kittenbrok wat zonder kip is.. Stelt ze zich aan? Moet je even 'door zetten' maar dan valt ze weer af en en en... 8)7

Gelukkig tijd genoeg om dit uit te zoeken en ik vind het leuk om over voer te leren maar pff :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 15:18

De purizon kip/vis valt hier goed in de smaak bij Alexia en normaal hou die niet zo heel erg van kip.

Nadeel is een hele vette brok. Voor een zogen kat geen probleem en opgroeiende kittens.

Carnis is kalkoen. En dan is er nog een op zalm basis, maar kan even niet op het merk komen.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 16:57

Carnis heeft ook zalm brok.
En dat hele kittenbrok heeft bij carnis puur met de grote van de brok te maken. De ingrediënten van de xl variant en de kittenbrok zijn precies hetzelfde. Hier krijgt alles dus de carnis kittenbrok. En soms de kip of de zalm er tussen door.

Hoofdvoer is toch vlees.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 17:34

Ik houd die van mij nu eerst op de RC Kitten, want goede poep :=

Maar wil ze uiteindelijk wel op een brok hebben met een hoger vleesgehalte. Zal me nog eens verdiepen in Carnis. Cookie deed het goed op Applaws, Fudge wat minder. Wellicht bij een heeeeeeeele langzame omschakeling met een brokje extra per week ofzo :)) Wil echt die poep-ellende niet nog een keer.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 17:50

Ga ze allemaal even bekijken. Goede tip Xoran, dat dat hetzelfde is. Zal vast in de prijs wel verschillen. Dankjewel :)
We hebben eindelijk 2 bakken met een luikje op chip staan dus kan ze goed apart voeren gelukkig.

Nee Berdien jij mag voorlopig niet eens nadenken over ander brok _O-
Mocht je later gaan overstappen, misschien een idee om ze dan ook Fortiflora bij te geven? Zal vast wel helpen.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 18:07

Hier even wat stiller geweest super druk geweest en nu mijn vakantie begonnen is natuurlijk ziek :+

Vind Aoi ook heel leuk want die haat hoesten en niezen dus elke keer moet ze dat klagelijk vertellen.

Zag wel een hele hoop kitten foto's langskomen. Super schattig <3

Hier staan de katten half op brokken en half op natvoer. Brokken is een mix van power of nature (meadowland) en farmina. Veel eiwitrijk hoog vlees brok zit helaas erg hoog in fosfor wat weer heel slecht is voor de nieren. Daarom koop ik van power of nature ook specefiek de meadowland. Farmina heb ik er vooral bij omdat dat een stuk minder calorie rijk is voor madam dikzak hier. Wil wel brok houden voor in de puzzels.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 18:13

Nyaleti schreef:
Ga ze allemaal even bekijken. Goede tip Xoran, dat dat hetzelfde is. Zal vast in de prijs wel verschillen. Dankjewel :)
We hebben eindelijk 2 bakken met een luikje op chip staan dus kan ze goed apart voeren gelukkig.

Nee Berdien jij mag voorlopig niet eens nadenken over ander brok _O-
Mocht je later gaan overstappen, misschien een idee om ze dan ook Fortiflora bij te geven? Zal vast wel helpen.

Is wel het plan :j Zeker bij Fudge.

Ze passen nog steeds samen op het hangmatje. Zo grappig, ze wroeten net zo lang tot ze samen erop kunnen liggen.
Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 18:50

Ik heb Purina sterilized kip geloof ik voor brokken, en wissel tussen Leonardo, Aldi, tonijn van thrive en Carny van volgens mij animonda, voor natvoer.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 19:14

Animonda heb ik wel eens gewonnen op show. Nou daar trekken ze hier allemaal stuk voor de stuk de neus voor op _O-

Kreeg van animonda ook een aanbieding als fokker zijnde maar die heb ik afgewezen. Ze vinden het hier niet te vreten.

Als je gaat kijken naar Carnis dan even goed op hun site neuzen. Mijn katten heb model gestaan (en im heb de foto’s gemaakt) voor Carnis met veel producten van hun. Vonden ze helemaaal niet erg. _O-

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 19:35

Ik raak mijn kittens niet kwijt. Veel mensen vinden ze te oud en willen ze niet gecastreerd. Dat laatste is natuurlijk omdat ze er geld aan willen verdienen maar de afspraak met kater eigenaar was dat ze alleen naar een officiële cattery mochten. Ik heb voor vroegcastratie gekozen want ik kreeg geen reacties en heb open poezen.

Qua weegschaal heb ik de eerste dagen keukenweegschaal en via vinted een babyweegschaal gescoord

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 19:41

Balen Caro. Ze zijn nu al bijna een half jaar als ik je berichten even terug lees?
Lijkt me een lastige situatie. Je bent vast gek op ze maar toch lopen ze een soort van 'in de weg'.

Ik begrijp het wel eigenlijk. Ze zijn met stamboom toch? En als ze enkel naar een cattery mogen is het ook wel te begrijpen dat ze een volle kater zoeken om mee verder te fokken?

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 19:54

Ik voer natural health naar alle tevredenheid. Hoog vlees gehalte en graanvrij.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 19:58

Wat vervelend @caro. Ik heb nog 1 poesje beschikbaar maar wacht even af welke van de 2 over blijft voor ik daar meer actie op zet. Ik heb wel al 4 mensen afgewezen. Als ze niet willen luisteren of niks willen aannemen dan gaan ze maar naar iemand anders.

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:40

Lekker samen onder een dekentje tv kijken <3
Afbeelding