Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 20:20

Berdien schreef:
Attentie, buurtpreventie {:}
[ [url=m/RiUwWI.jpg]Afbeelding[/url] ]

En die rottige ordeverstoorder :x
[ [url=m/fHpe7Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Cooks moet de wijkagent maar eens vragen hoe je met dat stoute gespuis moet dealen :')

Het was gisteren dus inderdaad volle maan. Vandaar de idiote dierentuin hier heb ik besloten :') De cavia's hebben er nog wat langer last van, want die zijn vandaag nog steeds debiel aan het rond rennen en springen. Lukas is niet weg te slaan bij de ren, want daar gebeurt nu natuurlijk veel te veel en dat wil ie niet missen #fomo

Vanmorgen waren de mannetjes weer lekker knus en hebben ze vrede gesloten met het Ikea-schaap wat 12 uur eerder nog vakkundig om zeep is geholpen.

Afbeelding

*Hap*
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En vanmiddag mochten de meneertjes weer helpen met het huishouden. Of in dit geval, het vullen van de emmer met water om mijn motor te poetsen.

Afbeelding

Tancreda4

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 21:20

Steken ze ook de handen uit de mouwen of kijken ze alleen toe omdat ze geen mouwen hebben? Ze zijn iig wel gezellig publiek en inspecties zijn ook heel belangrijk !

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 12:51

Wat een heerlijke duo heb jij Snadrem <3 al kan ik me ook voorstellen dat het af en toe pure chaos is haha.

Hier houden ze de boel ook goed in de gaten! Er zit een vlinderstruik naast dus genoeg te zien. Alleen als ik er bij sta is het raam open, anders op de clip. Casey springt namelijk met volle vaart tegen het raam als er een vliegje zit :+
Afbeelding

Ze zijn ook weer handig bezig! Karel had eerst wat dunne ontlasting dus die is van de kip brokken over naar zalm. Voor Casey staan er nog kip brokjes maar die vreet liever de zalm smaak mee bij Karel. Nu zit zij aan de kak :') Vermoed wel door iets anders want dat ze op zalm reageert is best vreemd.

Ik heb klonterend grit maar wil even een andere zak halen zodat ik de kak beter in de gaten kan houden.
Iemand tip of ik beter houtkorrels kan halen of dat absorberend grit ook goed is? Houtkorrels kennen ze niet maar twijfel of je met absorberend grit ook nog genoeg de kak kan inspecteren :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 14:18

Buurt inspectie is heel belangrijk hoor.

Heb voornamelijk houtkorrel de dames houden niet zo van veranderingen.

Gisteren avond voelde ik duidelijk begin van tandjes. Nu al. :=

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 14:29

Ik vind met hout korrels inderdaad makkelijker de drollen vangen in zijn geheel dus waarschijnlijk ook voor inspectie.

Wat wel vervelend is, is dat plak kak aan je schepje plakt...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 14:36

Toen we hier midden in de poepcrisis zaten was ik heel blij met grit := Daarmee was het soms echt al vies, laat staan met houtkorrel. Dat absorbeert immers minimaal %)

Overigens lijkt het hier nu écht beter te gaan. Flink wat geld stuk geslagen op probiotica én ze van de Leonardo afgehaald. Zagen met een dag al verschil. Had ik dat zes weken geleden maar geprobeerd… :\ Maar goed, vooralsnog is elke dag met schone billen een goede dag :D

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 16:18

Ja heb maar houtkorrels gehaald. Probeer het eerst bij een bak, daar kakken ze toch meestal op. Hopelijk vinden ze die korrels ook goed :)

En Fortiflora probiotica. Daar hoor ik altijd goede verhalen over. Het enige 'digestive' voer wat ik kon vinden hier was op kalkoen en dat is weer een nieuw eiwit voor ze dus dat lijkt me niet zo handig. Hopelijk is de probiotica voldoende anders ga ik maar opvangen voor Giardia :(

Berdien wat fijn dat het nu echt goed lijkt te gaan! Welke probiotica heeft geholpen en wat voor voer krijgen ze nu? Hoelang hebben ze dat Leonardo voer gehad? Want ik dacht dat je al vaker voer had uitgeprobeerd?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 16:21

Purina Fortiflora! Heel tevreden over. Dat heeft wel de ergste irritatie weg gehaald.

Ze hebben denk ik net geen twee maanden op de Leonardo gestaan. Ontlasting bleef bij Fudge echt dun, bij Cookie wisselend. Nu een paar dagen alleen RC Kitten en Cookie heeft weer echt drolletjes. Ook Fudge is zo zalig schoon sinds het alleen de RC is.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 19:42

Ah kijk, dan heb ik goede hoop voor Casey :D

Heb even snel naar Leonardo gekeken en snap wel dat je daar voor gegaan bent. Vreemd dat ze blijkbaar toch daar op reageren.
Geen fan van RC maar die kittenbrokjes vind ik ook fantastisch! Niks meer aan doen :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 20:15

Blacky en ik hadden net een momentje :')
Afbeelding
Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 10:49

Vanmorgen vond nova het leuk om aan te kondigen dat ze ontbijt wilde. Ze dacht ik ga maar over het vrouwtje heen lopen met mijn edele gewicht...
Heeft wel geholpen :')

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 10:58

De beste methodiek, nog beter dan zo hard schreeuwen dat de buurt denkt dat er iemand gevierendeeld wordt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 13:29

Snadrem schreef:
De beste methodiek, nog beter dan zo hard schreeuwen dat de buurt denkt dat er iemand gevierendeeld wordt.

En dan ook pal naast de oor van je blikopener.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 18:28

Fijne Dierendag allemaal!

Hier is het dubbel feest want Nishi is ook jarig. De stammama van onze cattery is vandaag 5 jaar geworden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 19:03

Gefeliciteerd met die knapperd <3

Hier is het toch Karel die aan de dunne zit, oliebol. Letterlijk want hij heeft net alles ondergekakt en is er daarna in gaan staan met z'n pootjes.. -O- Hij wil niet op de houtkorrels helaas dus echt inspecteren wil niet (slijm oid)

Heeft iemand tips voor een digestive / gastro intestinale voer (Berdien? O:) )? Ik wil niet die van Royal Canin.
En ga maar proberen op te vangen voor Giardia denk ik :(

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 19:11

Dank je wel.

Heeft je andere kat het niet?

En opvangen hoeft niet perse, gewoon uit een bak met grit scheppen doe ik ook hier. Alleen ik verzamel van 3 dagen en laat lab onderzoek doen ipv snaptest want dat is veel betrouwbaarder.

Veel katten zullen niet op houtkorrels willen gaan als ze grit gewend zijn.

Ik weet uit ervaring dan rauw vlees echt helpt om de darmen te resetten. Maar dan zul je dat echt een week of 6 vol moeten houden.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 19:23

Ik heb hier vandaag het bed verschoont met net nieuw beddengoed. Gisteren gekocht. Moest natuurlijk nauwkeurig gekeurd worden door de dames. Nina heeft alles bekeken om zeker te weten dat alles volgens het boekje ging. Blacky heeft de laatste keuring gedaan. Het was goedgekeurt +:)+
Afbeelding

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 20:32

Hihi toch heerlijk die bemoeiallen altijd <3

Wat balen van Karel z'n dunne. Zo smerig en irritant idd.... ben blij dat mijne eraf is. Heb het idee dat het 1 soort blik was dus die krijgt hij niet meer. Overigens het idee dat daar juist meer vlees in zat, maar hij dus meer op reageerde....

Prachtige foto's xoran!

Gisteren is flap zich rot geschrokken van mn telefoon die van de bank bijna op hem viel. Eerste reactie is schrik, stond het stom met z'n ogen te knijpen. Na een minuut ofzo kroop hij weg en is hele avond zo gebleven. Slikken alsof hij misselijk was. En blijkbaar t niet vergeten. Hele dag was hij goed, nu (zelfde tijdstip als gisteren) ging hij weer mietje doen en weg kruipen. Zo lastig dat hij snel in dingen blijft hangen altijd := :(:)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 09:15

Arme Karel :(:) Ik heb ze niet op ander voer gezet, wel dus de Fortiflora gaan geven. Dus geen ervaring met digestive voer oid.

Zo akelig als ze er helemaal onder zitten %)

Onze charmante Fudge :')
Afbeelding

En de mannen samen :+:
Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 20:52

Leuke foto's komen er weer voorbij..

Nova was net ondeugend.
Zat de hele tijd achter de kast aan het laminaat te krabben en aan kabels te knagen, al een paar keer gecorrigeerd.
Na de zoveelste keer heeft ze een tikje tegen de billen gehad.
Werkt volgens mij wel...

Ze heeft vanmiddag kennis gemaakt met de buurvrouw die haar de komende twee weken eten gaat geven. Was dikke vriendinnen met haar, kopjes geven :D

Afbeelding
Uiteindelijk heb ik YouTube maar opgestart

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 10:13

Cookie is al een hele koek vergeleken met Fudge vanuit dat perspectief :)

Haha, filmpjes voor katten is leuk he! Ik ben alleen een beetje bang voor de nagels op de tv met onze twee lompe idioten.

Mijn vriend wilde een nieuw kussen, dus de katten hebben een nieuwe doos.
Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 10:17

Hahaha dat ene voetje zo uit de doos :')

Mooi dat Nova het kan vinden met de oppas!

Hoe is het nu met Karel?

‘Mag ik ook bij de attentie, buurtpreventie?’
Afbeelding

Cookie is nog niet zo overtuigd van zijn nieuwe collega :=
Afbeelding

Maar duty calls, dus aan de slag! Attentie, buurtpreventie!
Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 10:25

Bahahaha dat pootje _O-

Hier zitten ze ook regelmatig in dozen. Altijd leuk als er ineens van die pretoogjes je beteutert aankijken vanuit een doos :')

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 16:38

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 16:47

Ga altijd zo stuk om dat kopje van fudge :') alsof z'n lipje op gefrommeld zit.

Karel heeft geen Giardia :D Vermoedde ik al niet maar toch fijn om even uit te sluiten. Verder met de probiotica en digestive voeding en dan komt het vast snel goed.
Hoop ik van wel tenminste want heb paar keer echt zo'n katerplasje geroken dus hoogtijd dat z'n mannelijke trots er af gaat :=