Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 11:12

Wat een leuk stel die Fudge & Cookie <3

Moos vanmorgen lekker samen chillen op bed:
Afbeelding

En gisteren nog even poseren voor de lens:
Afbeelding

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 11:15

Zo mooi kasteel hoor en ze zijn er blij mee zo te zien.

En moos weer even poseren.

Nou vannacht werd ik wakker van een kitten gillen. Poging tot verhuizing alleen kleine was het er niet mee eens. En gok al te zwaar. :=

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 11:43

ryukapple schreef:
@saskia lastig hier ook zo'n kat gehad. Daar hielp het om veel regelmaat toe te voegen kwa spel en eten. Routine gaf veel rust. Verder veel mentaal uitdagen met puzzels en klickertraining. Was een hele slimme dame en aangezien ze toen nog niet buiten kwam kreeg ze te weinig prikkels.

Thanks! Ik denk dat je hier een goed punt hebt. :j Het is ook een gevoelig katje en denk dat meer structuur haar inderdaad wel goed zal doen. En ik zal op zoek naar dingen om haar meer uit te dagen, goeie tips! Heb ook totaal niet het idee dat ze het expres doet. Ze ploft gewoon uit elkaar van energie en enthousiasme, maar kan tegelijkertijd al die prikkels niet verwerken vermoed ik :(:)

wouterpaard

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 11:54

Ik kom even binnenvallen met een vraag. (En geniet van al het moois hier!) Heel plots heb ik vorige week op 8 jarige leeftijd na 1,5 ziek geweest te zijn mijn knappe māo in moeten laten slapen door een tumor die alles afsloot.
Afbeelding
Afbeelding

Māo was net een hond. Ze was nooit ver van huis en kwam direct als ik riep. Nu is het stil in huis.. te stil. Ik ben nog druk in verbouwing en rouw maar dan wil ik graag weer een kat/ poes in huis het liefst 2, ui het asiel.

Okay nu mijn vraag. Mijn buurman is in de veronderstelling dat poezen dichter bij huis blijven dan katten. Zit hier enige kern van waarheid in? Mijn moeders gedachte was als het zo is een kater gaat op jacht (evt naar vrouwtjes) en een poes blijft dichter bij de veilige haven. Iemand hier een idee over? Ervaring? Feiten?

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 13:49

Knappe Moos nog aan het poseren vanmorgen <3
Afbeelding
Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 14:13

Ik heb er geen ervaring mee, mijn katten mogen de ren niet uit. Mijn zusje is 2 katten (een kater en een poes) kwijt geraakt aan het verkeer en ik heb een keer een kat voor mijn ogen dood gereden zien worden. No way dat ik dat wil mee maken.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 14:24

Oeps Fudge := niet de bedoeling.

Ze hebben het wel heeerlijk bij jou / jullie Berdien, prachtig!

Ik ben zo'n mega fan van Moos <3 zo'n mooi beestje. Hij doet me altijd zo denken aan een van onze vorige katten, dat was de liefste kater ooit en had ook zo een sprekend koppie.

Wouter, sterkte met het verlies :knuffel:

Ik hoor die uitspraak vaker. Zo ver ik weet komt het nog vanuit vroeger toen alles ongecastreerd rond liep. Dan ging de kater inderdaad ver de hort op, opzoek naar dames.

Maar hmm, het is geluk hebben denk ik. Nu met de kittens heb ik een dappere dame die echt veel verder op ontdekkingstocht zou gaan dan de lamme dikke kater die bij het eerste stukje zon al gevloerd is :') (ze komen nog niet buiten maar zo gaat het wel verwacht ik) en zo zijn al mijn persoonlijke ervaringen.
Alle dames waren dapper en de katers waren lui en wachtte liever op hun brokjes.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 14:53

Saskiaa_ Lastige maar ik denk dat je zou moeten kijken naar mentale uitdaging. Denkspelletjes. Voer verstoppen. Klinkt een beetje als een abessijn die zijn ook nooit moe. Hebben ook uitdaging nodig. Echter werkt hier opsluiten op een kleinere ruimte totaal averechts. Zolang ze de ruimte hebben en jij als personeel het niet waagt om een ruimte in te lopen waar de kat niet mag zijn dan kunnen ze zichzelf aardig bezig houden. Met speeltjes, krabpaal, elkaar en denkwerk.

Berdien Was het voor de katten of omdat je vriend dat gewoon graag wilde doen? Haha Hier ook hoor dan bedenkt vriend weer wat ja is voor de katten zegt die dan.

robinxfellow knappe Moos.

Marcella hier zijn ze ruim 6 weken en ze sleept er nog meer als ze de kans krijgt... Hopelijk doet ze dat bij jou niet de zo lang.

wouterpaard Sterkte met het verlies. Ik zou dat niet op geslacht durven gooien. Ik weet zeker dat als mijn katten los buiten mogen (wat ze dus niet mogen nu) ze steeds verder weg zouden gaan. En dan maakt kater of poes niet uit. Ze zijn zo stik nieuwsgierig zouden met iedereen mee gaan. Ik zou persoonlijk ook nooit mijn kat los buiten laten maar dat is iedereen zijn eigen keuze.

Willen jullie nog een keer foto's?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 15:17

Wat een rare vraag...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 15:18

Jaaaaaaa babyspam!!! <3 <3

Onze poezen gingen toen ik nog thuis woonde nooit heel ver weg, maar wij woonden aan de rand van een groot (sport)park dus het was de sloot over en dan waren ze in de natuur. Cookie en Fudge komen niet buiten.

Knappe Moos <3

Volgens mij wilde mijn vriend vooral wat voor ze bouwen xoranlover :)) Hij is er echt zo wijs mee, heel leuk om te zien.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 15:18

Heb vandaag eens wat andere foto's gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding

Imani's Lilou
Afbeelding
Afbeelding

Imani's Gigi
Afbeelding
Afbeelding

Imani's Linus
Afbeelding
Afbeelding

Imani's Asterix
Afbeelding
Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 15:19

<3 <3 <3 <3

Die snuitjes!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 17:17

Wat een rare vragen stel jij Xoran :D Wat zijn ze leuk!!! Al die eigenwijze bekkies :)

Moos staat er weer goed op. Gaan we hem nog tegenkomen bij Hollands Next Topmodel of zo?

De koekjes leven wel op stand nu zo te zien. Handgemaakte eigen penthouse!

Sterkte met het verlies van Mao. Ik heb mijn katten altijd binnen gehouden en in de tuin, dus ik zou niet durven zeggen of een poes minder ver loopt dan een kater.

Viktor en Lukas waren gisteren goede hulpjes in de huishouding. Natuurlijk met dweilen en stoffen, maar ook met het bed verschonen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En daarna moest Lukas nog even een deftig mannetje zijn in de gang.
Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 17:22

Ik ben raar _/-\o_ :')

Jou tweetal is ook zo leuk snadrem.

En dank je berdien.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 17:52

@xoran prachtige foto’s. Waar vind je die mooie attributen?
@ Wouter sterkte met het verlies

Wat een leuke foto’s komen er weer voorbij! De villa is ook geniaal.

Afbeelding

Ik ben nog geen kitten kwijt maar zo gek met deze. Wat een clown.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 18:10

xoranlover schreef:
Ik ben raar _/-\o_ :')

Jou tweetal is ook zo leuk snadrem.

En dank je berdien.

Dat vind ik van Asterix. <3

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 18:32

De muur heb ik boven in de kattenkamer gemaakt. Het mandje is van petrebels. Staat boven op onze slaapkamer. Krijgen ze zo niet want ik vind die veel te leuk om te gebruiken met foto’s maken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 19:19

Afbeelding
Ik zorg wel dat de was niet wegloopt

Afbeelding
Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 19:58

Verse was is altijd het beste.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 20:34

Oh heerlijk berdien dat penthouse voor je mannen! Ben zo blij te zien dat ik niet de enige idioot ben met m'n kat haha!

Moosje <3

Wouterpaard wat ontzettend verdrietig... heel veel sterkte!!

Kittens in een mandje van wolken. Prachtig en ook zo leuk die met z'n allen bij elkaar <3

Snadrem, die voetjes ook over elkaar, zo parmantig haha.

Caro, zo mooi die blauwe kijkers <3

Zo behulpzaam die katten haha, bij purny ook al!

Genieten dit <3

Afbeelding

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 20:35

Nou ik weet niet wat het is vanavond, maar zowel de katten als de cavia's zijn WILD. De cavia's zijn al de hele tijd aan het rennen en aan het miepen, Piraat Viktor wil met alles en iedereen stoeien en Lukas is al de hele avond vermomd als zijn notoire, stoute alter ego Billie the Kitten.

We zullen wel de verkeerde luchtverfrisser hebben gebruikt of zo :')

Het begon schattig met Viktor die weer extra wollig wilde zijn..
Afbeelding

Maar toen werd piraat Witbaard de Rode wakker en moest het wollen touw worden opgevreten
Afbeelding
Afbeelding
En het was natuurlijk extra leuk als je hem dan als een soort wilde tonijn binnen hengelde en naar je toe trok, waarop dit onbesuisde monster in je tenen gaat hangen. Wegens zelfverdediging heb ik hier geen foto van :')

Lukas, maar vanavond Billie, vond dit de avond des oordeels en het Ikea-schaap moest er aan geloven: dood door kattennageltjes!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na deze wilde festiviteiten zocht Billie zijn toevlucht tussen de kussentjes
Afbeelding

En aangezien de cavia's druk zijn, moet hier natuurlijk naar gekeken worden door Piraat Viktor en Billie the Kitten. En wij moeten dus naar Lukas en Viktor kijken.
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 21:53

Nog niet gekeken, maar misschien volle maan.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 10:56

Attentie, buurtpreventie {:}
Afbeelding

En die rottige ordeverstoorder :x
Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 12:41

Berdien schreef:
[ [url=m/RiUwWI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fHpe7Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O-

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 19:54

Berdien schreef:
m/RiUwWI.jpg

m/fHpe7Z.jpg

Echt, wat een heerlijk stel heb jij!
xoranlover schreef:
Saskiaa_ Lastige maar ik denk dat je zou moeten kijken naar mentale uitdaging. Denkspelletjes. Voer verstoppen. Klinkt een beetje als een abessijn die zijn ook nooit moe. Hebben ook uitdaging nodig. Echter werkt hier opsluiten op een kleinere ruimte totaal averechts. Zolang ze de ruimte hebben en jij als personeel het niet waagt om een ruimte in te lopen waar de kat niet mag zijn dan kunnen ze zichzelf aardig bezig houden. Met speeltjes, krabpaal, elkaar en denkwerk.

Dank voor je tips! :) Ze stopt nooit, maar ze wordt wel moe. En dan wordt ze vervelend.. Die time out gebruik ik daar dan dus ook voor. Gedwongen rust. Als ze me niet meer ziet, gaat ze wel liggen en slapen. De bijkeuken is juist ook wel hun fijne en veilige plekje. Daar zijn ze graag en daar zitten vinden ze niet perse een straf heb ik het idee.
Ik heb nav jullie tips en via PB voerpuzzels gekocht, zelf wat geknutseld en inspiratie opgedaan voor meer structuur en clickertraining (ook clickers zijn onderweg). En weer een paar stappen teruggedaan qua wat er allemaal kon en mocht. Bijv. even geen tv aan als de katten in de woonkamer zijn, om zo de prikkels wat te beperken en wat meer rustmomenten. Even weer terug naar het positieve en dan weer opbouwen. Merk dat ze daar in twee dagen tijd alweer een stuk rustiger van geworden is, dus geloof wel dat dit de weg is. :) Gister met buiten spelen zat de modder wel tot een halve meter hoog aan de muur, omdat ze erin aan het stampen was :') Maar dat is buiten, daar doet ze maar :Y)