Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 20:48

Mijn dierenarts hanteert bij vroeg castratie dat ze minimaal 1 kilo moeten wegen. Was bij vorige nest geen enkel probleem.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 19:00

Nou heel gedoe hoor. :roll:
Karel staat volgende week vrijdag geboekt voor de castratie bij mijn vaste dierenarts. Ze komt alleen rete zenuwachtig over en daardoor heb ik er geen vertrouwen meer in. Kom joh, 4,5 maand en kleinere balletjes maar nou ook weer niet zo klein als muizenpoepjes. Hup :=
Andere dierenarts gebeld waar ik ze wel af durf te geven en die hier wel ervaring mee hebben en die heeft ook pas over 2 weken plek..

Dan is de krolsheid alweer voor bij. Aangezien Kareltje echt absoluut nog geen interesse toont is er ook geen risico (thank god). Dus eigenlijk denk ik ook, afwachten tot Karel wel oud genoeg / ballen gegroeid zijn en geen extra operatie risico lopen.
Er van uit gaande dat het een poos duurt voor Casey weer krols is natuurlijk.

Wat een gedoe voor iets simpels als je katten steriel maken. Als ze het nou gewoon eens even volgens het boekje doen voortaan :')

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 19:05

Ik help je hopen dat het nog even duurt voor ze krols is. En denk eraan een kater heeft maar 2 seconde nodig en je bent te laat. Dat hij nu nog geen interesse heeft kan ook zijn omdat ze nog niet klaar is voor een dekking. Kan best een paar dagen duren.

Niet om je te ontmoedigen maar mijn poezen worden elke 4 weken krols en een zusje van Nishi elke 2 weken. Dus het kan best snel gaan.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 19:17

Ja krols is ze wel (aan het worden). Gisteren twijfelachtig maar vandaag wel echt reactie als je op haar rug bij de staart aanzet aait.

Iets van reactie zou je nu toch al wel verwachten? Het doet hem echt helemaal niks. Wat ook eigenlijk logisch is omdat hij nog zo jong is.
Elke week die we wachten maakt het in principe veiliger in deze situatie (de castratie zelf).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 20:25

Het eten was van korte duur... weer raakt Nova haar droogvoer niet of nauwelijks aan. Vrijdag een consult...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 07:57

Wat een gedoe zo Nyaleti :\ Hier zijn de mannen nog volslagen onbekend met het feit dat ze man zijn :') Terwijl Cookie nu al wel een half jaar is. Na mijn vakantie volgende week maar eens kijken wanneer we wat gaan doen.

De mannen passen nog net samen op de hangmat :))
Afbeelding

Afbeelding

Fudge had gisteren voor het eerst sinds lang een echt goed drolletje *\o/* Vannacht zijn ze voor het eerst alleen thuis geweest. Zo weer die kant op, hopelijk hebben ze het huis heel geladen :=

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 14:23

Purny balen dat ze een beetje aan de sukkel blijft. Hopelijk heb je vrijdag wat antwoorden.

Oh heerlijk Berdien <3 je bent wel verplicht straks een xxl hangmat te kopen hè!
Hebben ze je huis heel gelaten of mogen ze meteen door voor de castratie? }:)

Hier heel fijn contact gehad met een andere dierenkliniek. Zij hebben veel meer ervaring met kittens en pups onder narcose.
Omdat ik hele dagen thuis zit en ze dus goed in de smiezen kan houden en Karel 0,0 interesse toont, afgesproken om het voor nu aan te kijken. Ook omdat Karel zo'n grote kat gaat worden, is het beter om hem sowieso pas wat later te castreren.
Mocht er iets veranderen, zorgen ze dat ik zo snel mogelijk terecht kan :)
En mocht Casey toch bevrucht zijn, moet zij binnen een week gesteriliseerd worden zonder dat er een andere operatie aan te pas komt.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 18:44

Ik heb eindelijk een slicker borstel. Ik heb Nina er net een paar minuutjes mee geborsteld. Meteen een hele hand vol met haar _O-

Ik vraag me echt af wat voor vacht ze heeft :=

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 22:58

Ik heb een paarse rubber borstel van Kong. Mijn Ragdoll vraagt nu echt om gekamd te worden _O-

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 05:58

Nina lijkt er een love hate gevoel over te hebben. Aan een kant vind ze het heerlijk. Aan de andere overstimuleert het haar huid heel erg _O-

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 09:16

Dit kind…

Iedereen slaapt al meer dan een uur en zij blijft maar gaan :')
Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 09:39

Alleen dat koppie al zegt genoeg dat het een ondeugd is

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 10:19

Die kop ook. _O-

Hier gaan ze op het moment niet zo heel hard meer met aankomen. :=

Nu liggen ze al voor op schema.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 19:27

Nova heeft tandsteen... Dat verklaart waarom ze niet zo goed meer eet.
Het tandsteen moet weggehaald worden onder een roesje en dan maken ze eerst een foto.

Wel is ze soepeler met de solensia, dus dat is een goed teken.

Bloedbeeld was goed.

En weer 2 ons eraf. Nu nog 5.45 kilo.

Behandeling staat voor eind november gepland maar mocht mijn vakantie geannuleerd worden dan gaat ze eerder. Mijn bankrekening raakt ook zo langzamerhand leeg met de hoge kosten...

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 19:31

Sorry purny, maar deze volg ik echt niet meer. Je kat eet slecht omdat er iets met het gebit is. En dan pas over 2 maanden laten helpen? Ik snap je prioritering echt niet? Is niet leuk, maar de kat kan er niets aan doen dat jij niet genoeg financiële middelen hebt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 19:40

Emj_23 schreef:
Sorry purny, maar deze volg ik echt niet meer. Je kat eet slecht omdat er iets met het gebit is. En dan pas over 2 maanden laten helpen? Ik snap je prioritering echt niet? Is niet leuk, maar de kat kan er niets aan doen dat jij niet genoeg financiële middelen hebt.

Sorry hoor, maar als jij het voor wil schieten be my guest.
Ik vind deze opmerking van jou echt niet kunnen. Als je mijn topics die ik heb geopend over Nova hebt gevolgd dan kun je er op uit maken dat ik er alles aan doe wat in mijn macht ligt om haar te helpen met dierenartsrekeningen tot 300 euro aan toe.
Ze eet wel brokjes maar minder dan voorheen. En natvoer eet ze wel goed.
En ik geef toch aan dat als mijn vakantie gecanceld word dat ik dan de behandeling eerder laat plaatsvinden?
Ook was de tandsteen niet zo veel. Er zit wel tandsteen. Was het ernstig geweest dan had ik de behandeling eerder plaats laten vinden en had de dierenarts wel tegen mij gezegd dat het zo snel mogelijk moest. En mijn dierenarts gaat ook op vakantie dus er is geen a la de minuut plek.

Nova heeft vanaf begin dat ik haar heb al ruim 700 euro aan dierenartskosten en al die tijd heb ik die kunnen betalen. Maar als je zelf ook een aantal grote rekeningen hebt gehad...

Had ik die grote dierenartskosten niet willen hebben? Dan had ik haar kosteloos bij het asiel terug kunnen brengen(zij noemen dat coulance ik niet) en dan zou ze alsnog van adres naar adres hoppen omdat ze in het asiel gestopt is omdat ze teveel geld heeft gekost. En het complete verhaal niet verteld wordt bij de toekomstige adoptanten.

Dus ga mij geen gevoel aanpraten dat ik niet genoeg prioriteit heb voor haar. Dit doet me eerlijk gezegd wel heel veel pijn.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 20:18

Jouw kat, jouw verantwoordelijkheid. Die schuif je niet bij mij erin. Jij geeft aan dat ze dusdanig slecht eet dat je naar de dierenarts moet. Als ik je vraag naar je prioriteiten ligt het verhaal weer anders. Fijn om te horen dat ze natvoer eet, want dan snap ik dat je ruimte ziet, maar dat vertelde je er niet bij! Ik praat jouw geen gevoel aan, ik geef aan dat ik jouw keuzes niet begrijp. Dat jij dat niet leuk vind snap ik, maar als jij er een gevoel aan overhoudt ligt dat gewoon bij jou. Ik vind het rot voor Nova en jou dat er steeds vanalles mis is, maar purny, ik denk niet dat wij het ooit eens gaan zijn over hoe we katten houden, ondanks alle goede intenties.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 20:27

Het is ook eigenlijk meer voor een deel ook de verantwoording van het asiel geweest. Deze hadden moeten melden dat een oudere kat meer kosten met zich meebrengt.
Als je gaat kijken bij het asiel ben je helemaal in de waan van al die katten die er zitten en dan denk je niet aan de extra kosten die met zich meekomen.. Zij hadden dit wel moeten melden vind ik.
Dan moet je de kat vrijwel gelijk meenemen omdat ze anders weg is. Er is geen bedenktijd bij het asiel waar ik ben geweest.(weet niet of dat bij andere asiels wel is?)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 20:52

Mwah, ik vind dat wel een dusdanig logisch iets dat je mag verwachten dat mensen dat zelf kunnen bedenken. Als je interesse hebt in een kat doe je neem ik aan zelf ook wat onderzoek en lees je je in.

Elk ouder dier kan kwaaltjes krijgen, en kwaaltjes bij dieren zijn helaas zelden goedkoop.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 20:58

Je doet echt goed je best voor Nova Purny, dat is duidelijk :knuffel:
Jullie hebben ook al veel mee gemaakt en ook veel pech gehad.

Een oudere kat brengt meestal meer kosten met zich mee, omdat de kans groter is dat ze iets onder de leden hebben. Dat is ook een beetje logisch nadenken om het zo te zeggen en niet te verantwoording van het asiel. Er waren meer problemen toen je haar net had en er zijn meer dingen niet netjes gegaan vanuit het asiel maar je moet niet alles op hun afschuiven.

Kun je niet iets anders proberen voor de artrose? Solensia is het duurste wat er is bekant. Misschien doet ze het ook wel goed op de Flexadin snoepjes?

2 maanden wachten met de gebitsbehandeling voor een kat die nu al slecht eet, vind ik ook wel lang. Het kan zo zijn dat als je te lang wacht, er tanden getrokken moeten worden en dan wordt het helemaal duur en ook vervelender voor Nova. Is het bij je dierenarts niet mogelijk om een deel op afbetaling te doen? Dan kan ze misschien wat eerder!

Heeft de dierenarts niks gezegd over ontstoken tandvlees? Dat gaat vaak samen met teveel tandsteen. Dan kan een pijnstiller / ontstekingsremmer haar nu al wat helpen. Want tandsteen komt ook niet van de een op de andere dag en het slechte eten van Nova kwam wel vrij plots toch?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 21:27

Pillen zijn moeilijk om bij haar naar binnen te krijgen en vanwege haar mogelijke voedselallergie is dat geen goed plan.
Ze mag trouwens ook afbouwen met de pred.
Ik ga kijken of ik iets kan regelen, maar net wat ik zei, mijn dierenarts gaat ook met vakantie en het is vrij druk met die behandelingen.
Ik vond het gewoon niet leuk om te lezen dat ik geen prioriteiten stelde. Je kunt niet in iemands portemonnee kijken en als je dan nogal hoge tandartsrekeningen krijgt dan moet je keuzes maken.

Mensen verklaren mij ook voor gek dat ik zoveel aan haar uitgeef. Maar ik doe het met liefde. Ik ben ook al teveel aan haar gehecht om haar terug te doen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 22:36

Flexadin zijn snoepjes! In een katten Facebook groep is er vast wel iemand zo lief om er een aantal op te sturen zodat je kan kijken of Nova ze lust.
Er was nu toch waarschijnlijk sprake van een omgevings allergie?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 22:44

Nyaleti schreef:
Flexadin zijn snoepjes! In een katten Facebook groep is er vast wel iemand zo lief om er een aantal op te sturen zodat je kan kijken of Nova ze lust.
Er was nu toch waarschijnlijk sprake van een omgevings allergie?

Dat moet nu dus dmv stoppen met de pred bewezen worden.
Ze moet over 2 weken stoppen. Mochten haar oren mooi blijven zonder de pred is het voedselallergie en heb ik eindelijk het goede voer en mochten de oren weer gaan jeuken en ze gaat weer krabben dan is het omgevingsallergie.
Ik geef haar liever op dit moment niks anders omdat ik anders niet meer weet waar de jeuk vandaan komt.
Wel krijgt ze nu met haar pil de trovet natvoer, ook hypoallergeen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 07:26

Purny, wel naar al die zorgen hoor... Van het ene naar het andere, en gewoon naar als je diertje niet helemaal happy is :(:) Ik wilde ook altijd een oudje uit het asiel, en je weet dat ze kwalen kunnen hebben, maar het is mij toen met m'n rooie ook wel wat tegen gevallen. Ik wist dat hij Vif en verleden had, je doet het met liefde, maar zoveel zorgen vooral. Ene kant zou ik het zo weer doen, andere kant toch de twijfel.

Al moet ik zeggen dat m'n jonkie ook niet onbezorgd is met z'n HCM en kwaaltjes... denk je met een kitten niet zo veel zorgen nog te hebben := Ik denk dat ik het gewoon aantrek aangezien al m'n beestjes zorgen kinderen zijn en waren :=

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 10:35

Even alle drama ter zijde

Vanmorgen zaten mijn dames echt perfect netjes langs elkaar naar buiten te kijken:
Afbeelding
<3