Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snadrem

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 12:21

Mijn mazzel en katten kennende zullen Lukas en Viktor wel van munt en citrusgeuren houden :') maar los daarvan wil ik niet met iets anders dan water in hun richting spuiten.

We hebben nu zo'n apparaatje besteld wat bij beweging met een sisgeluid lucht blaast. Die kunnen we dan snachts bij de deur zetten. Dinsdag moet ie binnen komen, dus hopelijk hebben we vanaf dan weer nachtrust.

Het gaat me nog niet eens zozeer om het beuken op de deur voor ons zelf, want daar kunnen we nog altijd oordopjes voor indoen en het negeren tot het gedrag stopt. Ze doen het alleen zó hard dat ik bang ben dat het doordreunt en dat de buren/bovenburen er ook last van hebben. En dat wil ik liever voorkomen. Als ik het alleen mocht beslissen liet ik de slaapkamerdeur gewoon open, maar mijn vriend wil echt zonder katten slapen dus dan maar zo.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 12:36

Snadrem schreef:
Mijn mazzel en katten kennende zullen Lukas en Viktor wel van munt en citrusgeuren houden :') maar los daarvan wil ik niet met iets anders dan water in hun richting spuiten.

We hebben nu zo'n apparaatje besteld wat bij beweging met een sisgeluid lucht blaast. Die kunnen we dan snachts bij de deur zetten. Dinsdag moet ie binnen komen, dus hopelijk hebben we vanaf dan weer nachtrust.

Het gaat me nog niet eens zozeer om het beuken op de deur voor ons zelf, want daar kunnen we nog altijd oordopjes voor indoen en het negeren tot het gedrag stopt. Ze doen het alleen zó hard dat ik bang ben dat het doordreunt en dat de buren/bovenburen er ook last van hebben. En dat wil ik liever voorkomen. Als ik het alleen mocht beslissen liet ik de slaapkamerdeur gewoon open, maar mijn vriend wil echt zonder katten slapen dus dan maar zo.

Ik denk niet dat het direct geur hun kant op spuit. Meer zoals een luchtverfrisser spreid het dan rond zeg maar. Maar zo'n luchtblaas ding kan inderdaad ook werken :j

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 19:58

Nieuwe week nieuwe foto's

Groepsfoto's
Afbeelding
Afbeelding

Imani's Lilou
Wildkleur abessijn poes.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Imani's Gigi
Wildkleur abessijn poes.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Imani's Linus
Wildkleur abessijn kater.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Imani's Asterix
Wildkleur abessijn kater.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 20:18

Wat een boeven heb jij toch snadrem. Hopelijk vind je snel een oplossing voor je gebroken nachten. Hier slapen ze netjes snachts (wel op bed :+ )

Wat zijn ze toch leuk xoran. Ben echt verliefd op astrix <3

Hier zijn de twee heren na het warme weer aan elkaar versmolten :+

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 20:19

Asterix is ook echt heel leuk. Hij zal altijd speciaal blijven.

Lekker klef die 2 ryukappie

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 20:24

Nou... het is bewezen... ik heb de meest aparte kat ooit voor mijn doen.
Ben ik echt serieus 3 a 4 dagen in de rats en zorgen omdat mevrouw niet goed at...
Begon ze op zaterdag ook minder te drinken, ik dus in de stress en al een consult in gedachten gepland voor morgen.
Tot ik volgens mij hier las dat drinken en eten naast elkaar geen goed idee is. Maandenlang heeft ze dit wel gedaan.

Gisteravond het drinken naar een andere plek verhuisd en direct begon ze met drinken...

En vandaag was toen ik net thuis kwam zo goed als haar bakje leeg met brokjes *\o/*

Nova is vaag...

Ze is volgens mij ook nog meer afgevallen, het lijkt of ik een iets slankere kat zie aan de bovenkant.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 20:26

Nou ja misschien omdat ze nu fitter wordt en zich beter voelt dat ze het daarom niet meer prettig vind? Ik moet Lanah ook maar voeren waar ik haar toevallig te pakken krijg. Die eet niet zoals de rest in de keuken. Soms wel soms niet.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 20:32

Mijn katten hebben ook zo hun voorkeuren waar ze willen eten. 1 altijd op haar plekje boven, zonder andere katten ergens in de buurt. 1 op de bar of buiten en de ander op het aanrecht of onder de bar. Ik ga daar gewoon in mee, brokjes staan op 3 verschillende plaatsen in huis op looproute, net als het water. Mijn ervaring is dat de favoriete plek van vandaag niet de van morgen hoeft te zijn. Katten zijn gewoon heerlijk eigenzinnig en onbegrepen.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 20:36

Haha ja maar jij hebt een familielid van die van mij. Dus waarom zou die het anders doen. Haha.

Ik schuif ze het vlees ook onder de neus waar ze op dat moment uithangen. Als dat op de trap is dan is dat op de trap. Alleen de brokken staan in de surefeed op een vaste plek maar die kan ik ook verplaatsen als het moet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 20:42

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit zijn foto's van daarnet. Ik zie naar mijn idee wel een afgevallen kat

Vrijdag wordt ze weer gewogen

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 21:49

Hier krijgen ze ook af en toe eten buiten hun normale eetplek. Vooral als ze last hebben van angst of stress of iets anders dan doe ik dat vaker. Het helpt ze vaak een beetje :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 23:14

Afbeelding
Hier geen afvallen. Zou niet zeggen dat ze vrijdag rond 15.00 uur geboren zijn.

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 09:12

Hopelijk hebben jullie snel weer normale nachtrust Snadrem!

Ze zijn zo schattig Xoranlover <3

Versmolten poezels, zo lief samen Ryu.

Ze zijn echt flink al zeg Marcella!

Ook kittenspam vanuit mij. We zijn uit zijn naam, het wordt..... Berlioz! (Naar 1 van de kittens uit de aristokatten)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met z'n broertje
Afbeelding

Met het hele nest
Afbeelding

En nog een klap voor z'n tante :+
Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 09:24

Oohhhhh <3 <3 <3 Die wil je toch gewoon allemaal? <3

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 09:45

Omg knapperts zijn het. <3

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 09:54

oewhh so cute <3

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 10:21

Gefeliciteerd Marcella met de kittens! :)F

Wat een knapperd heb jij ook Xoran, en wat groeien ze snel! :oo . Fijn dat Asterix het ook goed doet.

Eigenwijze kat Purny, laat je flink schrikken. Hopelijk problemen nu opgelost en blijft ze lekker eten en drinken.

Wat een schatjes Eefsel, knap dat je er maar eentje meeneemt en niet het hele nest.

Allemaal lieve aan elkaar gesmolten katten <3

@Snadrem: ik snap dat je vriend geen concurrentie dult in de slaapkamer van 2 knappe roodharige mannetjes :+ . Maar als ik de slaapkamerdeur dicht heb staat Gio er regelmatig achter te mekkeren, heb ik de deur open gaat hij in de woonkamer slapen }:0 . Boskatten en dichte deuren is een ingewikkelde combinatie.

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 20:35

al die kitten spam. Ik kan het niet meer aan en word steeds ongeduldiger totdat teddie besluit te poppen. Dag 61 vandaag.

Het voelt alsof ik weer kind ben en Sinterklaas een zak cadeautjes heeft neergezet die ik nog niet mag open maken.

De foto’s van Eefsel maakt dat ik me nog ongeduldiger voel!! Allemaal zulke mooie pluizige Ragdolls. Berlioz is echt een onwijze knapperd zeg!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 10:15

Fijn Purny dat Nova weer goed eet en ze ook lijkt af te vallen.

Ook leuk dat Snadrem weer terug is want ook ik ben fan van die rode draken!

Zo veel kittens, heerlijk <3
Marcella, die van jou heeft goed haar best gedaan wat een joekels

Roosje, succes met wachten := die vergelijking met sinterklaas snap ik wel hahaha

Ik heb ook een ehh.. knappe? kitten!
Afbeelding
:') :')

Ben alleen bang dat Casey tegen het krols zijn aan zit.. ze is pas 4 maand! Straks maar even bellen met de dierenarts en een foto van Kareltje z'n kerstballen sturen, hopen dat ze goed gegroeid zijn en hem nu wel willen Castreren.. Casey is echt nog te iel -O- een onhandige combinatie zo.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 10:35

Die van mij zijn met ongeveer 12/13 weken gecastreerd. Moet zeggen zo jong zijn ze er wel sneller bovenop.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 10:43

Hier zijn de heren ook vroeg gecastreerd. Asterix kwam thuis en begon te eten/spelen. Aladin vond zichzelf een dag zielig. Ze herstellen snel

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 11:46

Het is wel een kitten met een heel mooi koppie! 4 maanden is echt heel jong om al krols te zijn. Jeetje, je moet er niet aan denken wat er gebeurd als ze onverwachts bezwangerd wordt!

Hopelijk kan je andere kat snel geholpen worden aan z’n kerstballen.

Kerst, Sinterklaas, we blijven lekker in de sfeer!

Dag 62 en nog geen teken van een naderende bevalling!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 12:13

Kareltje is vooral heel grappig haha altijd gek kijken of liggen <3
Casey weet gewoon dat ze knap is, dat is ook gevaarlijk hoor :')

Ja alle dierenartsen in de buurt waar ik ze met vertrouwen naar toe zou brengen, willen het pas met 6 maand doen.. poesjes in iedergeval. Katers wel eerder mits ze dus al echt balletjes hebben.
Stom want een castratie is echt niks en in België doen ze het altijd jonger maargoed :=
Ze plannen het maar lekker in bij de dierenarts en niet een assistente dan komt dat echt wel goed. Beter dan dat Casey straks voor een grotere operatie moet..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 16:26

Hier houdt de DA ook in de regel 6 maanden aan, tenzij… als ze echt al krols lijkt te worden dan lijkt me dat een valide reden om het eerder te doen toch?

De boys :+:
Afbeelding

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 16:48

Heb gebeld en ze moeten het even overleggen.. Casey weegt nu pas 1,7kg ongeveer. Bij Karel heb ik goed kunnen voelen :+ en die zijn echt nog zo klein.. Ik hoop gewoon dat het vals alarm is voor Casey en ze even een knuffelige dag had ofzo :=

Ik ben paraveterinair (nu niet werkzaam anders had ik ze allang mee gesjouwd) en weet hoe het er af en toe aan toe kan gaan en hoe bagger de opname soms is dus ik heb er écht moeite mee om ze naar een praktijk te brengen die ik niet ken.
De dierenarts waar we nu bij zitten is mijn oude werkplek en ik weet dat ze daar special treatment krijgen :+