Wat grappig dat die oortjes echt aan de zijkant van hun koppie staan
xoranlover
Geplaatst: 03-09-23 22:29
Prairy schreef:
Wat grappig dat die oortjes echt aan de zijkant van hun koppie staan
Ja je moet eigenlijk vanuit de mond een lijn door kunnen trekken en dan moet het oor de onderkant van die lijn raken. Maar ze moeten echt nog in die oren groeien. Moeders en oma hebben de oren eigenlijk te hoog staan. Lanah heeft ze wel mooi richting zijkant van de kop staan. Maar dat kun je pas later zien. Maar voor nu niet ontevreden want ze zitten lager dan bij hun moeder.
Marcella
Geplaatst: 03-09-23 23:18
Asterix is echt een wijsneusje.
muppetmayo
Geplaatst: 04-09-23 08:34
Aahhhhhhh Xoranlover wat zijn ze leuk!
Caro29 lastig dat er zo weinig interesse is voor de ukken. Wel gezellig in huis! Heb je foto's? Ik ben altijd gek op kitten spam!
Ik zou echt nooit kunnen fokken, volgens mij zou echt nooit meer iets weg gaan uit huis, ik wil altijd alles houden haha.
Roodvos arme Spook, zomaar je ligplek weg. Die drink foto uit de ton
Ryukapple knappe Haru Hij wordt ook echt al groot he!
RobinXfellow minder leuke tijden Op zulke momenten is het extra fijn om veel Moos knuffels te krijgen! Het is echt een knuffelMoos he.
Nova vindt het stinken, wel fijn dat ze is afgevallen!
Wie was het ookalweer met de tip van anders voeren ivm de terrors in de nacht? Dank Ik ben begonnen met het eerder aanvullen van de voerbakjes op de dag, en eerder het natvoer. Dan nog extra spelen voor het slapen gaan (dat deed ik dus andersom, eerst spelen en dan eten en naar bed). Dat lijkt te werken In de ochtend wel nog altijd eerst samen aan de kraan drinken (nouja.. in de ochtend.. het liefst de hele dag door )
En de dames hebben weer een nieuwe doos gevonden
Tancreda4
Geplaatst: 04-09-23 09:13
Echt prachtige foto's Xoran, wat zijn ze lief, die oortjes!!
Muppet, haha, tegelijk aan de kraan, heerlijke foto
Hier een gebroken nacht. Ik droomde dat er een kat aan het piepen, maar toen ik wakker werd was dat nog steeds zo. Dus ik kijken, zit de kat van verderop in de dakgoot voor mijn slaapkamer raam mijn Flap uit te dagen. Helaas is de combinatie net wakker + supersoaker geen goede combinatie en kreeg ik 'm niet aan de praat, dus heb hem helaas niet met een hele berg water weg kunnen jagen, maar alleen met m'n stem. Maar ik baal hier zo van, stomme poedersuiker kat sproeit ook wel eens tegen mn raam aan volgens mij, want buitenkant zitten rare vlekken. En ik wil dat beest gewoon niet voor mijn raam hebben (of in mijn tuin). Flap was dusdanig van de leg dat hij mij aanvloog en flink hard in mijn hand had gebeten, dus het was echt genieten Gelukkig werd hij later rustig en lag hij voor pampus op mijn bed Om na 1.5 uur weer op te schrikken (en ik dus ook) vanwege 2 vechtende katten. Serieus, hou gewoon je kat binnen 's nachts
Zit nu wel te twijfelen om naar de mensen van die kat toe te gaan met de vraag of ze hun kat van mijn dak en uit mijn tuin kunnen houden. Gaat ze natuurlijk niet lukken, maar dan weten ze iig dat ik er niet van gediend ben. Ranzig die kattensproei overal en ik ben als de dood dat mijn kater ook gaat sproeien dan uiteindelijk...
@tancreda, dat is echt niet fijn. Even opletten met en beet. Beste als het echt door is naar de huisarts voor tetanus als het nodig is en eventueel antibiotica. Anders krijg je daar een hoop gezeik mee (ja spreek uit ervaring)
Ik zou het gewoon proberen. Om naar die mensen te gaan is die kat niet gecastreerd?
@ tancreda ik zou ook even naar de eigenaar gaan en anders tuinslang/water erop. Hier komt er geen vreemde kat in de tuin vanwege de hond die laat ik naar buiten als ik het zie. Voorkant is wel lastiger met zeikende katers tegen het huis. Dat is lastig als ik een krolse dame heb. Hier lopen veel ongeholpen katers
Tancreda daar ben je lekker mee zeg Snap dat je daar echt niet blij mee bent! Ik zou het inderdaad eens aangeven bij de eigenaar van de kat, dan weten ze dat je er niet van gediend bent (ookal doen ze er niks mee)
@muppetmayo dat was ik Ja werkt goed he? Zo moedig je het natuurlijke dagritme van je katten aan (het zijn geen nachtdieren zoals mensen denken. Het zijn schemerdieren) en krijgen ze snachts geen energieboost van de koolhydraten in de brokken
@tancreda ik weet niet of het kan. Maar misschien een beetje een tip voor je. Je zou lage sproeiers in je tuin kunnen zetten die op sensor werken. Die zou je dan aan kunnen zetten snachts of als je niet thuis bent. De kat zal 3 keer in je tuin komen en zo hebben geleert dat die sproeier er is en niet meer willen komen. Dat geeft je eigen kat ook een hoop minder stres. Ik heb geen idee of je eigen kat buiten mag. Maar als hij alleen binnen is, is dat misschien iets om over na te denken
Ik vind jouw mannetjes schattig Caro! Het is dat ik momenteel niet op zoek ben en sowieso nu even geen kitten zou kunnen hebben, maar anders had ik al bij je op de stoep gestaan. Ik hou van point en langhaar .
Wat groeien ze hard Xoran! Fijn dat de mini het ook zo goed doet!
Ik snap dat je daarvan baalt Tancreda. Ik begrijp ook niet waarom mensen niet gewoon standaard hun kat 's nachts binnen houden. Kennis sprak laatst mensen aan om hun kat binnen te houden 's nachts die met de wildcamera in de tuin was gespot en achter de diertjes aan zat. Kreeg nog net geen blauw oog . Hopelijk zijn jouw buren euh "sociaal vaardiger".
Ik ben een echte crazy cat lady . Ik heb Spook haar zonneterras hersteld met een paar straatklinkers
Marcella
Geplaatst: 04-09-23 11:08
Ja
Kom ik er ineens achter dat Blue een klein mini wondje heeft bij de mondhoek. Voor de rest niks ook niet te zien bij de tanden of tandvlees.
Oooh Xoran! Wat een schatjes en wat zijn ze al groot! Nog even en ze breken je huis weer af *gniffel*
Tancreda, vreselijk buurtkatten! Wij hebben hier af en toe ook een buurtkat die op de muur komt zitten. Onze katten gaan dan ook helemaal over de flos, vooral Woezel zet het dan op een krijsen. Zo vervelend! Hou je beesten gewoon thuis/in je eigen tuin, dat doen wij ook. Inderdaad even opletten met die beet, ook ik kon er uiteindelijk mee naar de huisarts voor een antibioticakuur (mijn tetanus was nog up to date).
Iemand van jullie tips? Vanmorgen met Pip naar de dierenarts geweest voor vaccinatie. Ze was iets te dik, ze weegt nu 4,7 kilo en had een klein hangbuikje volgens de dierenarts. Pip krijgt al beperkt voer en zelfs dat eet ze niet altijd op, volgens de dierenarts moest ik dan nog minder voer geven, maar ik zit echt al aan de erg lage kant gezien de verpakking van het voer. En zoals gezegd, ze eet het vaak niet eens op. We hebben wel een hengelbak staan met brokjes erin, die eet ze dus ook, daar heb ik nu dus andere brokjes in gedaan die minder vet zijn. Verder is Pip niet bepaald een actieve kat haha! Alleen ‘s avonds achter beestjes aanrennen, buiten, vindt ze leuk en ook achter Woezel aanrennen af en toe. Spelen vindt ze vooral leuk, liggend vanuit haar doos iemand suggesties?
Als hij echt doorgebeten heeft zou ik ook antibiotica halen. Geven ze vaak al uit voorzorg bij vieze katten beten.
Druif, je kan vaak prima onder hoeveelheid die op de zak staat, zijn richtlijnen. Voor mijn hond staat er volgens mij 450 gram (grote hond ) en hij krijgt 390 en hij doet het super . Als je maar naar je dier blijft kijken.
Je zou net 5 gram minder kunnen geven dan hoeveel ze nu daadwerkelijk op eet maar voor een klein buikje zou ik me niet te druk maken. Misschien over een of twee maanden zelf even wegen, als ze dan weer is aangekomen, dan actie ondernemen.
Ik lig er inderdaad niet erg wakker van hoor, het is ook een flinke kat qua bouw, maar ze is nu nog jong en wil niet dat ze straks veel te zwaar is als ze ouder wordt, met alle gevolgen van dien.