Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 18:45

Wat zijn ze heerlijk <3 Zo lief!

Cookie knapt echt heel goed op! Hele ochtend gespeeld, eet goed en drinkt goed. Snottert ook minder. Fudge doet het ook goed maar moet net 2x in 15 minuten onder de douche -O- Dus ik denk dat ik ze maar ruil voor de afspraak van morgenmiddag :\ Morgenochtend even bellen met de DA.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 08:33

Berdien, wat een gedoe zo met die kleintjes, dat is echt heel vervelend!

Xoran, ooooooh die kittens zijn echt té schattig!!!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 08:41

Xoranlover wat een schatjes! <3 Ze zijn echt heel leuk zeg! En wat fijn dat het zo goed gaat met moeders :)

Berdien wat een ellende :(:) Steeds als je denkt dat je er vanaf bent...

Luuntje wat een leuk idee om veren mee te nemen! Daar zou ik echt nooit aan hebben gedacht..

Eefsel wat zijn Figaro en Maggie leuk samen <3

Hier even twijfel wat te doen met de terrors.. Donya is al weken van het nachtelijk aandacht vragen. Dat begint vaak om een uur of 3 s nachts -O- Keihard mauwen bij de deur en enorm lang krabben. Ik heb hier altijd geroepen, negeren want negatieve aandacht is ook aandacht. Echter is het praktisch elke avond, en in plaats van dat het minder wordt, wordt het alleen maar harder omdat mevrouw haar zin niet krijgt, het is nogal een volhouder :O Ik zou even niet meer weten hoe ik dit gedrag kan stoppen. Als dit een nachtje niet is, springt ze wel vanaf de bovenkant in de douchecabine waardoor ze daar opgesloten zit :roll: Vervolgens komt Dolce dan weer zielig aan de deur doen voor hulp dus daar slapen we ook niet echt beter van _O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 08:58

Succes vandaag Berdien!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 09:13

Fudge hoeft niet mee vanmiddag, Cookie gaat wel omdat het net nog niet voldoende over is. Hoef ook geen ontlasting in te leveren, omdat het 99% zeker voer gerelateerd is. Wel kan ik wat mee krijgen om hem te helpen.

Vanochtend had hij eerst een prima poepje, dus ik was al helemaal in mijn nopjes :)) Helaas moest hij vlak daarna nog een keer en dat was wel te dun.

De bende van ellende :D

Afbeelding
(Hij gaat elke keer nog graag mee douchen als ik er zelf onder stap :)))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 10:06

Berdien zo snel achter elkaar poepen is ook wel veel.
Mijn hond doet dat ook weleens en dan is 2e keer veel dunner.
Succes bij de dierenarts.

Muppet lastig die nachtbrakers.
Douchedeur openlaten een optie?
Geen kamer over waar je ze kan opsluiten voor de nacht?

Siamezen zijn gek op veren van eksters.
En beter daar mee spelen dan met vlinders.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 10:40

@muppet ik heb geleerd dat het kan liggen aan het eetpatroon van de katten. Ze horen niet om 3 uur snachts rond te spoken. Katten zijn schemerdieren. Geen nachtdieren.

Meestal als ze hier de boel vaak ondersteboven beginnen te zetten snachts dan is het een teken dat ik hun voerschema moer "resetten". Dat betekend dat ze alleen sochtends en smiddags brokken krijgen waar ze een half uur de tijd voor krijgen. en dan savond nog eens natvoer. Daarna niks meer. Meestal als ik dat een paar weken aanhoud en dan stapje voor stapje weer vrijvoeren doe is het weer goed. Sowieso krijgen ze hier na het avondeten (natvoer) niks meer tot in de ochtend, zodat ze snachts niet kunnen eten en daarna een energiepiek krijgen en rond moeten spoken

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 11:11

Ik betrapte mijn kat erop dat hij een kippenbotje aan het eten was in de tuin. Van een kippenvleugel. Iets dat ik niet eet thuis! Ofwel, het is in de tuin gegooid (of gevallen door een vogel). ZOu wel kunnen verklaren waarom hij laatst aan de schijt was, als dit vaker is gebeurd....

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 11:45

Moos lag vanmorgen heerlijk in het zonnetje te chillen. Zichzelf poetsen voor z'n Onlyfans ;)
Afbeelding

Daarna druk aan het spelen met z'n nieuwe speelgoed:
Afbeelding

En nu ligt ie weer te dutten voor het raam. <3
Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 13:57

Moos :+:

Hier breken de mannen al de hele ochtend het huis (en elkaar) af. Ze voelen zich duidelijk best heel oké :))

Afbeelding

Afbeelding

Een kapotte vacht in het mandje was een gouden greep, hij vindt het helemaal cool:
Afbeelding

Over een uurtje naar de DA met Cooks!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 14:20

luuntje schreef:
Berdien zo snel achter elkaar poepen is ook wel veel.
Mijn hond doet dat ook weleens en dan is 2e keer veel dunner.
Succes bij de dierenarts.

Muppet lastig die nachtbrakers.
Douchedeur openlaten een optie?
Geen kamer over waar je ze kan opsluiten voor de nacht?

Siamezen zijn gek op veren van eksters.
En beter daar mee spelen dan met vlinders.

De douchedeur open zetten heb ik zelf ook al aan gedacht, alleen dat durf ik niet :o Het scharnierpunt zit niet aan het einde, maar een stukje meer naar binnen. Ik ben bang dat die terrors zich door dat andere stukje willen wurmen en dan de deur dicht duwen, dan hangen ze zichzelf op vrees ik. Moet toch eens verder kijken of ik hem misschien een klein stukje open kan zetten en vast klemmen ofzo.
Ik kan ze eventueel wel opsluiten in een kamer, maar ergens vind ik dat weer zielig ofzo? (ik weet het.. ik ben een vreselijke sucker wat dat betreft := )

Citaat:
@muppet ik heb geleerd dat het kan liggen aan het eetpatroon van de katten. Ze horen niet om 3 uur snachts rond te spoken. Katten zijn schemerdieren. Geen nachtdieren.

Meestal als ze hier de boel vaak ondersteboven beginnen te zetten snachts dan is het een teken dat ik hun voerschema moer "resetten". Dat betekend dat ze alleen sochtends en smiddags brokken krijgen waar ze een half uur de tijd voor krijgen. en dan savond nog eens natvoer. Daarna niks meer. Meestal als ik dat een paar weken aanhoud en dan stapje voor stapje weer vrijvoeren doe is het weer goed. Sowieso krijgen ze hier na het avondeten (natvoer) niks meer tot in de ochtend, zodat ze snachts niet kunnen eten en daarna een energiepiek krijgen en rond moeten spoken

Dat zou misschien ook nog een optie zijn. Ze krijgen nu in de avond nog natvoer, misschien moet ik dat eens vervroegen, wellicht scheelt dat al. Het klinkt iig best logisch :j

Ik zie een knappe Moos <3

Succes bij de dierenarts zo Berdien!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 16:06

Cookie was zo dapper <3 De DA was helemaal verliefd op hem.

Hij is aan het wisselen, en er zit nog wat taai slijm. Omdat hij het al zoveel beter doet wil ze niet direct medicijnen voorschrijven, wel moeten we gaan stomen. Oftewel, lekker heet douchen en Cookie moet mee. Dat is geen probleem, want ze gaan toch altijd al mee :)) Als de verbetering stagneert kan ik een ontstekingsremmer halen.

Fudge is toch hoogstwaarschijnlijk de voerwisseling, maar ze wil wel giardia uitsluiten. Dus ik ga (proberen := ) zijn poep de komende dagen uit de bak te vissen.

Afbeelding

Afbeelding

Oh ja, ze raden bij de grotere rassen juist aan om later te castreren. Ragdoll valt er tussenin, maar ze wil wel mikken op 7-8 maanden. Ze vertelde dat als je grote rassen vroeg/vroeger castreert er een kans op heupproblemen is. Zolang Cookie niet sproeit of territoriaal wordt hoeven we niet strak de zes maanden aan te houden.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 16:24

Tancreda4 schreef:
Ik betrapte mijn kat erop dat hij een kippenbotje aan het eten was in de tuin. Van een kippenvleugel. Iets dat ik niet eet thuis! Ofwel, het is in de tuin gegooid (of gevallen door een vogel). ZOu wel kunnen verklaren waarom hij laatst aan de schijt was, als dit vaker is gebeurd....

Oei dat is niet fijn. Zou ook niet blij zijn als mensen dat in de tuin zouden hebben gegooid kippenbotjes (verhit) zijn echt super gevaarlijk voor zowel kat als hond.

Fijn dat cookie het goed deed hopelijk knapt hij snel op. Kwa castreren doet mijn dierenarts het alleen niet bij 6 maanden bij echt grote rassen (7+kg) nou zijn er ragdolls die zo groot worden maar Haru zeer zeker niet. Dus was niet echt bang voor problemen.

Lastig zo'n nachtbraker muppet hopelijk kan je snel een oplossing bedenken. Gebroken nachten zijn echt niet leuk

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 18:03

Beiden kittens zijn vandaag gecastreerd. Wel jammer dat ze bij de langhaar de boel niet even hebben weggeschoren. Heb de vieze haren maar even weggeknipt.
Asterix begon gelijk te eten en Aladin was meer onder de indruk. Die is gaan slapen. Moeders moet niks meer van hun weten. Nu hopen dat zij snel een huisje vinden

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 18:07

Dit stel <3 <3 <3

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 18:10

Heerlijk knus. <3

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 18:43

Nova heeft met haar hangbuik in een natte plas gehangen op de bak. Haar buik zit voor de helft onder de opgedroogde grit

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 18:45

purny schreef:
Nova heeft met haar hangbuik in een natte plas gehangen op de bak. Haar buik zit voor de helft onder de opgedroogde grit

Gatsie ook zo vies

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 19:02

Moos lekker charmant op de foto :')
Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 19:07

Afbeelding
Afbeelding
Het leven is zwaar :')

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 19:58

Purny omg :')

Fijn dat het goed ging en je wat meer antwoorden hebt Berdien. Lekker douchen met de katten!

Wat een dotje allemaal :)

Hier heb ik ze betrapt op samen tutten en elkaar wassen <3
Afbeelding

Kareltje tutte al vaker, die is zeer waarschijnlijk te vroeg van z'n moeder gehaald en heeft al wat stressvolle momenten meegemaakt. Casey niet maar die heeft het van Karel geleerd denk ik.

Allerbeste vriendjes zullen het niet worden maar elkaar wassen is een grote stap :D ondanks dat ik het idee heb dat Karel enorm zit te klieren, blijft Casey hem wel opzoeken en speels op hem afspringen dus zal wel goed zijn.

Morgen mogen ze beide voor de laatste vaccinatie. Ben benieuwd.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 21:42

Wat een moppies Nyaleti <3 En het kan nog komen hè! Hier heeft het ook een paar dagen nodig gehad. En nu doen ze alles samen.

Net lekker gedoucht met Cookie. Toch handig dat ze altijd al mee gaan. Fudge was te laat dus die zat aan de andere kant van de deur te gillen :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 21:45

Agos, zo schattig beide aan dat kussentje <3

Berdien, wat een stress in dat vervoermandje zeg hahaha <3

Prachtige foto van Moos!

Loveglove, shaggo omdat het geen echte muis is?

Hangbuik in de plas.... baaaaahh. Hier nog wel eens geregeld natte billen omdat hij te diep gaat zitten en teveel plast. Ook zo bah :=

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 22:01

Oh Muppetmayo, ik snap dat je daar niet blij van wordt. Hopelijk heb je iets aan de tips!

Knappe Moos <3

Fijn dat Cookie zich zo goed gedroeg bij de dierenarts. En handig met het stomen als hij toch graag mee gaat naar de badkamer. Figaro gaat ook altijd graag mee :P

Er komen weer heerlijke foto's langs :D

Ik ben vandaag gesmolten hoor <3 je zou ze zo allemaal willen haha. 1 poesje had duidelijk voorkeur om bij mij te zijn. Elke keer als ik haar terug zette, rende ze uit het mandje naar mij om bij mij op schoot te gaan liggen <3 ik weet nog niet welke bij ons gaat wonen, eerst maar groeien en ontwikkelen en dan zien wie er bij ons past!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En lieve Figaro <3
Afbeelding
Ik vind die fluffvoetjes zooo schattig!
Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 22:19

Tancreda4 schreef:
Agos, zo schattig beide aan dat kussentje <3

Berdien, wat een stress in dat vervoermandje zeg hahaha <3

Prachtige foto van Moos!

Loveglove, shaggo omdat het geen echte muis is?

Hangbuik in de plas.... baaaaahh. Hier nog wel eens geregeld natte billen omdat hij te diep gaat zitten en teveel plast. Ook zo bah :=

Ik hou het ook in de gaten. Gezien de artrose zou het ook kunnen zijn dat het niet helemaal meer lukt.