Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 10:22

Dat zou kunnen, echter is daar niet echt een goede behandelmethode voor. Het enige medicijn dat er is, is niet geregistreerd voor katten en kan fixe bijwerkingen geven.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 10:59

carina schreef:
Heeft iemand Snadrem met haar twee rode terroristen nog gezien?
Ja, dit vroeg ik mij van de week al af. Ik mis haar avonturen met de Noorse sloopbroers.

Berdien schreef:
Dat zou kunnen, echter is daar niet echt een goede behandelmethode voor. Het enige medicijn dat er is, is niet geregistreerd voor katten en kan fixe bijwerkingen geven.

Ja, maar soms moet je ook dingen uitsluiten om tot een conclusie te komen.
Ik heb jaren geleden problemen gehad met Gio met regelmatig dunne poep. Is o.a. ook getest op Giardia en tritrichomonas (beide negatief). Uiteindelijk bleek het bij hem voedselallergie. Heeft een reeks medicijnen meegekregen om de darmen weer tot rust te brengen en een kuur probiotica. En overgezet op hypoallergeen voer. Probleem opgelost.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 11:00

Maar dan weet je wel wat het is en ook in het dieet van de katten kun je er rekening mee houden. Meer vezels geven werkt.
Heeft de fokker daarop getest voordat ze de moeders heeft laten dekken?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 11:10

Vaak zie je met Giardia dat ze het beide hebben ja, maar het hoeft zeker niet.
Hij komt wel van een goede fokker dus vind het ook niet heel voor de hand liggend maar persoonlijk zou ik onderhand dingen willen gaan uitsluiten. Zo elke dag je kat onder de douche is ook niet alles.

Giardia is ook vrij simpel en goedkoop om te testen. Ontlasting van 3 dagen inleveren en ze hebben binnen een paar uur de uitslag.

Hier werd ik wakker met een kitten die aan m'n teen aan het knabbelen was. Ze kreeg vliegles uit reflex := oeps, sorry poes.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 11:11

Wat een gedoe zo Berdien! Vervelend ook voor zowel kat als jou. Gelukkig staat Fudge het allemaal toe. Hij wil denk ik gewoon zijn kleur aanpassen aan zijn naam *gniffel*

Ik weet ook niet zo goed wat ik zou doen. Bij Woezel werd het uiteindelijk opgelost door speciaal voer, maar ook dat heeft wat voeten in aarde gehad voordat we daar achter waren. Overigens was hij ook gewoon vrolijk en alles, ik merkte ook niets aan hem, alleen die ontlasting hè…

Ik heb van de week een of andere krab met catnip gekocht bij de Action. In het begin was Woezel nog niet overtuigd, maar inmiddels vind ik dat ding elke ochtend elke anders :D vanmorgen lag hij ergens tussen de bank.

Pip is alleen maar gelukkig met haar prei of aardbei met catnip (geen idee waarom, die dingen heb ik ooit bij zooplus gekocht) :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 11:16

Het is ook niet dat ik niet wil hoor, maar de assistente was er vrij stellig over dat door de wisseling van voer icm de reactie op de vaccinatie zijn darmen echt wel weken (!) van slag zouden kunnen zijn. Zolang hij fit blijft was verdere actie niet nodig.

Gisteren was een vrij extreme douche-dag, ik kijk even aan wat er vandaag gebeurt. Mocht het dan weer zo vaak mis gaan dan ga ik morgen weer overleggen met de DA :j

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 11:26

Maar hoe lang na de inenting zijn ze bij jou gekomen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 11:40

Afbeelding
:=

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 11:44

xoranlover schreef:
Maar hoe lang na de inenting zijn ze bij jou gekomen?

Een week. Fudge heeft ook nog flink geniest en gesnotterd. Cookie is daardoor mee gaan doen, die niest af en toe nog wat.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 11:51

En de jongste is nu hoe lang bij jou?

Ooh buikje!! <3

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 11:54

Ik snap je :j
Probiotica was je al bij gaan geven toch? Misschien kun je ze (tijdelijk) op Gastro intestinale voer zetten. Dat werkt vaak toch wel goed en is misschien in dit geval al voldoende. Ik weet dat Royal Canin een kitten variant heeft maar meerdere merken zullen dat wel hebben.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 12:00

Ja foto laat het nog voordelig zien, maar ben echt slankie gewend dus voor mij is ze nu huge.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 12:05

Nyaleti schreef:
Probiotica was je al bij gaan geven toch? Misschien kun je ze (tijdelijk) op Gastro intestinale voer zetten. Dat werkt vaak toch wel goed en is misschien in dit geval al voldoende. Ik weet dat Royal Canin een kitten variant heeft maar meerdere merken zullen dat wel hebben.

Klopt! Weer mee gestopt toen het beter ging maar ze hebben vanochtend alweer gehad.

Ik durf nu weer een voerwisseling niet zo goed aan :o Dat zou de derde in een maand zijn namelijk. Ben bang dat de ellende is ontstaan doordat hij bij aankomst vrolijk mee at met Cookie, toen dus aan de diarree ging, en door de wisseling daarna de boel helemaal van slag was. Vrees dat we zelf de veroorzakers zijn geweest :o

Kliniek gaf ook aan om het voer dat ze nu krijgen echt een langere periode te geven, zonder wijzigingen in de mix (RC en Leonardo) en zonder wijziging in de verhouding.

Hij is komend weekend een maand bij ons.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 12:06

Nyaleti schreef:

Die van ons hebben minstens 2 maanden op die brok gestaan tijdens en na Giardia. Vooral Chester hield slappe kak en moest toen op hypoallergeen voer, door probiotica pasta is dat toen goed gekomen. Dus het hoeft niet zo te zijn dat ze ervan opknappen, helaas.

Lekker bol buikje al.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 12:08

Lastig berdien. Ik moet wel zeggen dat je echt goed je best doet! Ze mogen in hun pootjes klappen met jou.

Wat ik me alleen afvraag die brokken? Welke eiwitbron zit daarin? Kip?

@ marcella ik snap je had het met Elani ook. Die was in het echt ook dikker dan de foto liet zien.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 12:10

Dankjewel! Dat doet me goed :j Het loopt allemaal niet zoals verwacht/gehoopt en dat is soms best wel heel pittig.

Maar als ze dan zo naast je liggen dan is het het wel waard :+:
Afbeelding

Ze krijgen nu RC Kitten met Leonardo Kitten, met kip. De RC kregen ze bij de fokker ook, daar kregen ze ook een andere brok met kip erin. Dat was een huismerk brok met een vrij laag percentage vlees, vandaar dat ik dat niet over heb genomen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 12:13

Afbeelding
Nova nam het er gisteren goed van.
Morgen gaan we naar de nieuwe dierenarts. Werd vanmorgen gebeld of de afspraak verzet kon worden omdat anders de tijd tekort zou zijn.
En dat geeft me toch wel een fijn gevoel, dat ze de tijd willen nemen voor haar.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 12:14

Ik snap dat je niet nog een voerwissel wilt doen maar wat ook nog wel eens wilt helpen is puur en alleen rauw vlees geven. Kennis van mij heeft daarme de darmen van d’r kat weer rustig gekregen en de problemen waren weg na een paar weken. Daarna is ze weer over gegaan op brok en vlees en dat ging ook goed.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 12:15

Schatjes. <3

Wat een Hollands welvaren jouw Nova. Lief koppie heeft ze.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 12:18

xoranlover schreef:
Ik snap dat je niet nog een voerwissel wilt doen maar wat ook nog wel eens wilt helpen is puur en alleen rauw vlees geven. Kennis van mij heeft daarme de darmen van d’r kat weer rustig gekregen en de problemen waren weg na een paar weken. Daarna is ze weer over gegaan op brok en vlees en dat ging ook goed.

Dat is een interessante! Bij de fokker kregen ze naast brokjes ook rauw vlees, zodat ze dat alvast kenden. Van Lotghering uit mijn hoofd. Weet niet of de spelling zo goed is :))

Heb ze een paar avonden animonda kip gegeven maar daar reageerde hij toch ook wel weer op. Terwijl dat echt voor 99% vlees is. Maar goed, dat is natuurlijk niet rauw.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 12:20

marleen_88 schreef:
Schatjes. <3

Wat een Hollands welvaren jouw Nova. Lief koppie heeft ze.

Dank je wel.
Ik ben benieuwd of ze is afgevallen

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 13:11

@ Berdien het is natuurlijk ook geen garantie maar zij gaf carnibest vleesmix en is daarna natuurmix afwisselend gaan geven. Werkte dat wel goed.

Deze lieverd is vandaag jarig! Lanah wordt vandaag 3 jaar.
Afbeelding

Afbeelding

En hello world
Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 13:36

Wat een dotje <3

Het is een goede om in mijn achterhoofd te houden. Net is hij weer naar de wc geweest en dat ging goed!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 13:43

Gefeliciteerd met Lanah!! En nog met de knappe kinders <3 Doet de trotse mama het ook goed?

Berdien wat een ellende steeds zo met Fudge :(:)

Nova ligt er wel op haar voordeligst bij zo :') Ik ben benieuwd of de dierenarts jullie verder kan helpen!

Verder nog een knappe geholpen Haru en Figaro <3 En binnenkort nog meer baby nieuws zie ik!

Hier gaat alles zijn gangetje. De terrors blijven terrors :')

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 13:45

Mama doet het super. Ze doet haar eigen ding maar zodra de baby’s piepen komt ze aangerend en gaat er lekker bij liggen.