Grommen is totaal niet verkeerd. Dat is vrij normaal zelfs. Ik vind de grens altijd zitten op als het fysiek gaat worden. Als een van de twee eens uithaalt is een ding, maar dat is een rode vlag voor mij. Dat is de max. Gaan ze elkaar echt in de haren vliegen dan gaan we uit elkaar.
Dus zolang ze fysiek niks doen is het prima. En probeer zelf te ontspannen als ze bij elkaar zijn en je ding te doen terwijl je een los oogje op ze houdt. Als jij gespannen bent, zijn je katjes ook meer geneigd om gespannen te zijn. Ik weet, makkelijker gezegd dan gedaan, maar het is het wel waard als het je lukt
Ik ken brommen ook wel als gewoon een vorm van communicatie, daarom heb ik haar ook even gelaten. Verwachten dat ze elkaar even aankijken en dan samen gaan spelen en knuffelen is het niet natuurlijk Maar ik las echt op verschillende sites van bv dierenartsen dat grommen niet ok is, vandaar. Beetje tegen m'n gevoel in wel.
We hebben vaker kittens en genoeg katten gehad maar dat was tijdelijk opvang voor zieke dus introduceren was niet echt een ding of broertjes en zusjes. Dus dat is nieuw voor mij.
Tips hoe ik het morgen aan kan pakken? Vind het wel spannender nu beide aan andere kant van de kamer, komen ze elkaar vanzelf wel tegen? Wat eten geven met ruime afstand maar wel in zicht? Erbij staan doe ik wel. Mocht ze er op af willen vliegen, kan ik dat nog proberen te voorkomen.
Het katertje vind ik zo zielig nu, die was zo lief. Dankjulliewel voor de reacties, doet me goed. Als ik een goede foto heb, zal ik wat kittenspam delen. Vooral de dame is erruggg knap
xoranlover
Geplaatst: 22-08-23 23:41
Ja maar sorry dat ik het zeg heel veel dierenartsen heb echt geen idee hoe of wat. Uitzonderingen daar gelaten. Er zijn hier dierenartsen waar ik niet naar toe ga als ze spoed dienst hebben. Rij liever wat verder tenzij echt levensbedreigend is.
Gewoon los laten en ergens gaan zitten ga wat lezen of speel een spelletje. Als ik de kittens weg breng laat ik ze ook gewoon los. Ben dan wel nog daar. Ze verkennen de boel en eigenlijk gaat dat altijd prima. Nooit problemen mee gehad.
Haha klopt maar (grotere) praktijken zijn dan wel weer goed in waardevolle informatie te kopiëren en te plakken op hun website en daar vervolgens in de praktijk wat anders mee te doen Nee het waren wel kattengedrag sites of van de dierenambulance enzo. Onhandig. Morgen weer een kans
Prairy
Geplaatst: 23-08-23 06:45
Ik heb die kleine hier er gewoon bij gedaan. Ze krijgt af en toe nog steeds een mep of grom, ik zeg daar wel wat van. Grommen doen we hier niet en meppen ook niet.
Mijn main coon is het daarmee eens en gaat altijd even optreden tegen de starter als het echt te erg was
Gewoon bij elkaar laten en het zelf laten uitzoeken. Misschien wordt het grommen of even elkaar meppen maar daarna is het vast klaar. Pas ingrijpen als ze gaan vechten verder hun gang laten gaan en niet mee bemoeien.
Hier een kitten bij een volwassen kat gezet en daar kwam ook blazen en grommen bij. De kitten hield daarna wel afstand maar kwam ook wel eens te dichtbij en kreeg dan een tik. Als 1 van de 2 dan afstand neemt ks het volgens mij al prima. Na een paar dagen was t blazen en grommen over. Snachts had ik ze wel apart maar dat was vooral meer zodat de kitten niet m'n huis onderste boven zette
Ik zou ze vandaag samen zetten en laten, kijken wat er gebeurt. En proberen niet teveel te onderbreken of te bemoeien. Ze zullen het toch zelf moeten gaan uitzoeken uiteindelijk.
Nina en Blacky hebben elkaar ook leren kennen als kittens. Blacky kwam er een paar weken later pas bij.
Nina heeft nooit echt negatief gedrag vertoond naar Blacky. Blacky moest in het begin wel veel grommen en wat hissen en heeft zelfs een paar keer uitgehaald als Nina te dicht bij kwam. Maar na een dag of 3 was het al vrijwel goed. Na 5 dagen waren ze dikke vriendjes. En dat zijn ze nu nog steeds
Druif_01
Geplaatst: 23-08-23 09:25
Gewoon bij elkaar zetten die kittens, zeker als ze allebei nog klein zijn. Blazen en grommen hoort erbij in het begin en is echt niets verkeerds aan.
Wij hadden Pip bijna een jaar toen Woezel erbij kwam. Ik had een hele afgeschermde ruimte voor Woezel gemaakt, zodat hij rustig kon wennen en Pip ook. Ontsnapte hij binnen 2 minuten en ging rustig, stoïcijns, op onderzoek door de woonkamer. Pip vond het spannender dan hij. Er werd af en toe wat geblazen en Pip maakte zich af en toe groot, maar dat was het dan ook. Ze hebben nooit gevochten. Nu gaat het prima met die twee. Het zijn geen beste vrienden (als in, ze slapen niet samen en wassen elkaar niet), maar vooral Woezel is wel graag in de buurt van Pip. Ze spelen samen en voor de rest is het rust tussen die twee. Prima dus.
Wij hebben Chester ook meteen aan Nova geïntroduceerd. Het was even kijken, beetje brommen en dat was het.
Berdien
Geplaatst: 23-08-23 10:10
luuntje schreef:
Gewoon bij elkaar zetten. Kijk maar naar Berdien haar mannen. Van elkaar stom vinden liggen ze nu samen. En dat ging heel snel.
Ze vonden elkaar niet stom hoor! Cookie was alleen te ruig, die bleef er opduiken en achter Fudge aanvangen. Niet uit gemenigheid, maar puur te enthousiast. En aangezien hij toen ook al een dikke 2 kilo zwaarder was.. Maar nu zijn ze inderdaad dikke vriendjes
Wij hebben Milou als kitten wel eerst in een aparte kamer gehad. Cody en Kayla zijn beide stressgevoelig en vonden haar een doodenge alien . Wat hier heel goed hielp was spelen met ze, zorgen dat ze niet te erg op elkaar gericht zijn en zo toch dicht bij elkaar in de buurt laten komen. Zodra Milou weg keek en met een speeltje bezig was, durfden de andere twee dichterbij te komen en zagen ze dat ze niet eng was. Toen ging het met een paar dagen al heel goed. Af en toe grommen of blazen is heel normaal en niets om je zorgen over te maken. Als ze echt intens naar elkaar gaan staren, kan dat een signaal zijn dat er aangevallen gaat worden en dan zou je ze kunnen afleiden. Ik denk dat je niet zo bang hoeft te zijn hoor, komt wel goed
Vanochtend ging het meteen goed! Kater rende er direct op af maar dat ging ook oké. Even om elkaar heen dansen maar ze vlogen al snel door de kamer heen Spelen, sodemieteren, kijken wie er nu de 'baas' is. Ze zijn goed aan elkaar gewaagd.
We weten niet hoelang de kater zonder andere katten heeft gezeten (in iedergeval de 2 weken bij ons) dus die wist van geen ophouden. Nu maar weer even uit elkaar gehaald, kunnen ze dat verwerken en even slapen.
Gisteren misschien verkeerd moment? Dat het poesje toch teveel stress had?
Heeft iemand Snadrem met haar twee rode terroristen nog gezien?
MirjamRobin
Geplaatst: 23-08-23 20:17
Fijn dat het goed ging Nyaleti! Ik ben benieuwd naar een foto van de nieuwe aanwinst.
Hier vandaag wel gegrom en geblaas. Milou moest vanochtend naar de dierenarts voor bloedprikken (ja, we gaan helaas nog steeds door met dierenartsbezoeken) en dat ging niet zonder roesje. Ze rook daarna raar en Cody en Kayla vonden dat heel eng: niet durven bewegen, haar continu met grote ogen aanstaren, in slow-motion rondlopen, blazen en grommen naar haar als ze in de buurt kwam. Inmiddels is dat weer zo goed als over, alleen Cody bromt nog wat af en toe.
We hebben een drinkfontein aangeschaft. Milou denkt dat het een speelfontein is . Lekker het water eruit scheppen en in de fontein gaan staan met een waterballet tot gevolg. Voor nu maar even weggezet, omdat ze nog wat moet bijkomen en behoorlijk nat werd. Ik hoop dat ze er minder mee gaat spetteren als de nieuwigheid er wat af is .
Hier is Fudge al drie keer onder de douche geweest vandaag En het ging zo goed! Hij blijft onverminderd fit en blij, maar dit is toch wel heel vervelend hoor.
LoveGlove
Geplaatst: 23-08-23 23:25
carina schreef:
Fijn dat het nu goed ging!
Heeft iemand Snadrem met haar twee rode terroristen nog gezien?
Inderdaad. Ik mis de rode terroristen.
Had ze niet iets gezegd over vakantie voordat ze weg was?
Mirjamrobin, wat vervelend dat dat alleen gaat met roesje al helemaal als je vriendjes dan niks meer van je moeten hebben, arme poes. Hopen op een goede uitslag.
Berdien, had je al op Giardia laten testen? Is hier vast al besproken maar krijg het even niet terug gevonden. Of eventueel een uitgebreider ontlasting onderzoek laten doen?
Dit is dikkie dik Kareltje. Nu ongeveer 15 weken maar echt al zo groot. Ben heel benieuwd hoe hij als volwassen ventje is Heerlijk cool en relaxed beestje! (Oudere foto al)
En dit is mevrouw Casey (wilde eigenlijk Karel en Kees maar daar is ze echt te meisje voor dus dan maar zo). 12 weken en sinds maandag bij ons. Lekker pittig ding met karakter maar ze is ook zo lief en komt al lekker knuffelen.
Ze doen het netjes samen nu maar Kareltje moet nog even de grenzen leren. Die is zo enthousiast dat hij maar door blijft gaan. Maar dat komt wel goed
MirjamRobin
Geplaatst: 24-08-23 00:21
Ja het was wel sneu. Met Milous castratie deed Cody ook zo, is morgen weer over denk ik. Milou is weer zo goed als bijgekomen inmiddels, vrijdag krijgen we de uitslag.
Wat vervelend Berdien. Het zou toch nu wel een keer bij moeten trekken zou je denken.
Wat een leuke poesjes Nyaleti, heel schattig . Je ziet al aan Caseys kopje dat ze wel karakter heeft . Ze lijkt wel op Milou, de dierenarts zei bij haar tweede vaccinatie al dat zo'n poesje met drie kleuren vaak wel pittig is. Dat is Milou ook, ze heeft een hele uitgesproken mening en veel energie, maar is ook heel aanhankelijk en lief. Veel plezier met de twee!
Giardia hebben ze beiden dan denk ik? Want Ccokie heeft nergens meer last van. Assistente van de DA zei dat het echt wel even kon duren, zijn hele systeem heeft een hele flinke klap gehad. Aangezien hij verder goed eet en drinkt etc blijft het aan kijken..
Zou gewoon wat verse ontlasting naar de dierenarts brengen voor onderzoek zoals ik al eerder aangegeven heb. Hoeven niet direct de katten mee en dus ook geen stress.