Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Druif_01 schreef:Wat een prachtkat is Cookie toch! Wauw!
Ik doe hier het kattengrit wat ik eruit schep in een boterhamzakje en dan de kliko in buiten, ik zoek nog iets milieuvriendelijkers, want al die boterhamzakjes schieten niet echt op…
robinxfellow schreef:Moos is weer APK gechecktHij zag er goed uit volgens de DA; goede, glanzende vacht, schone oren&ogen, iets tandplak maar niks ernstigs en hij weegt nu 4,6kg. Voor nu was z'n gewicht prima maar ben er alvast op gewezen het wel goed in de gaten te houden. Zeker omdat ie vrijwel onbeperkt droogvoer krijgt en 1x pd zakje natvoer. En gewicht er aan is vaak gemakkelijker dan er af
![]()
Gewicht vind ik altijd lastig in te schatten. Hij was vrij dun/slamielig het eerste half jaar en pas sinds anderhalve maand begint hij echt meer body/volwassene lichaam te krijgen, alleen z'n kop moet nog wat bijtrekken. Dus misschien nu toch maar wat meer naar de voer verpakking kijken en niet meer onbeperkt bakje vullen.
En nu lekker chillen![]()
[ [url=m/RTwxtv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Fearn schreef:Cute fotootjes allemaal![]()
Gelukkig heb ik wel ervaring met katten, bij m'n ouders altijd 2 katten gehad en ik heb meerdere malen op anderemans katjes gepastik weet al te goed dat je bij elke kat voorzichtig moet inschatten wat je wel en niet met 'm kan doen (bijv dat de buik bij veel katten een gevarenzone is
maar ook dat je een nieuwe kat altijd ruimte moet geven en rustig moet benaderen)
Op die show "my cat from hell" zie je vaak mensen die de kat zijn grenzen niet respecteren en 'm behandelen zoals een hond, dan vind ik het logisch dat je soms een snauw krijgt.
Tja en qua slopen verschilt idd ook wel per kat, hoewel de volwassen katten die ik heb meegemaakt over algemeen niet veel sloopten.. maar ik geloof dat er genoeg zijn die graag in een plantje/gordijn hangen of een potje op de grond duwen
De kat van mijn moeder is wel geobserdeerd door eten (staart je altijd aan als je zit te eten, en een glaasje melk op tafel is niet veilig). En ze pakt eten af van de andere kat. Maar dat komt (denken wij) omdat ze haar eerste levensjaar als straatkat heeft geleefd, en na vele jaren is het er zo in gebleven. Pakken wat je pakken kan
LoveGlove schreef:Hierzo heb ik vanmorgen een momentje gehad van "yep, dit is waarom ik katten heb"
Ik kwam beneden en ik keek op de grond en zag iets wat groters liggen. Kom ik dichterbij, blijkt het een grote dode huisspin te zijn. Je weet wel die joekels van dikke spinnen
Na wat verdere inspectie zag ik ook een paar spinnenpoten verdeeld over de vloer liggen. De dames hebben duidelijk ergens vannacht dat beest vermoord
Ik wist niet eens dat we er een in huis hebben (betekend waarschijnlijk dat er ergens een tweede is) maar ik ben blij dat de dames hem hebben afgemaakt voordat ik hem zelf tegen ben gekomen
purny schreef:LoveGlove schreef:Hierzo heb ik vanmorgen een momentje gehad van "yep, dit is waarom ik katten heb"
Ik kwam beneden en ik keek op de grond en zag iets wat groters liggen. Kom ik dichterbij, blijkt het een grote dode huisspin te zijn. Je weet wel die joekels van dikke spinnen
Na wat verdere inspectie zag ik ook een paar spinnenpoten verdeeld over de vloer liggen. De dames hebben duidelijk ergens vannacht dat beest vermoord
Ik wist niet eens dat we er een in huis hebben (betekend waarschijnlijk dat er ergens een tweede is) maar ik ben blij dat de dames hem hebben afgemaakt voordat ik hem zelf tegen ben gekomen
Zaten ze er niet heel trots bij te kijken?