Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 13:12

Cookie heeft het goed bekeken zeg!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 13:21

Wat een prachtkat is Cookie toch! Wauw!

Ik doe hier het kattengrit wat ik eruit schep in een boterhamzakje en dan de kliko in buiten, ik zoek nog iets milieuvriendelijkers, want al die boterhamzakjes schieten niet echt op…

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 13:22

Hier moet het in de restafval zak. Die hebben we buiten in een bak staan. Dus alles gaat daar in die zak. Die zakken krijgen we van de gemeente.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 13:23

Prachtige mand die van cookie!

En mini minder mini, wat een goed nieuws!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 13:24

Hier ook eerst in een klein afvalbakje naast de kattenbak en dan in de huisvuilzak.

Cookie is niet altijd knap hoor :))
Afbeelding

Wel heeeeeeeeel lief <3

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 13:25

Ik gebruik grote (4L ofzo) ziplock zakjes van de Ikea. Die zit afgesloten in een plastic tas samen met het schepje onder de trap (algemene rotzooi plek in dit huis..) Je ruikt alleen wat als t zakje niet 100% dicht zit. Die gaan dan, wanneer ze vol zijn, in de grijze container.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 13:28

Cookie heeft een mooi plekje gevonden. en hij blijft gewoon knap hoe hij ook ligt haha

Hier heb ik een klein prullenbakje voor het kattengrit. daar zitten van die active fresh zakjes van swirl in van 20l. Deze leeg ik als hij leeg is in de grijze bak buiten (1x per week) kan mijn bak buiten wel niet helemaal vullen want dan word hij te zwaar. Ik zoek eigenlijk nog iets lichter om te proberen maar de vorige keer was het zo'n ramp dat ik niet meer durf :+

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 13:56

Oh! Die active fresh zakjes zijn misschien wel iets! Ik ga eens kijken.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 14:17

Nog even gekeken. En ik ben vanaf januari t/m juli gemiddeld 107 euro kwijt geweest aan één kat (van 7 kilo).

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 14:46

Mijn katten worden volledig rauw gevoerd, wat heel veel scheelt qua stank op de kattenbak. Het enige wat ik af en toe ruik is wanneer er eentje tegen de wand van de kattenbak met boveningang aan heeft staan plassen. De maandelijkse kosten zijn ong €40-€50 voor eten, grit en snacks. Jaarlijks enten doe ik niet. Het eerste jaar hebben ze alle vaccinaties gehad die ze moesten hebben. Bij de laatste titer waren ze nog voldoende beschermd. Ze zijn nu 5jr.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 15:15

Druif_01 schreef:
Wat een prachtkat is Cookie toch! Wauw!

Ik doe hier het kattengrit wat ik eruit schep in een boterhamzakje en dan de kliko in buiten, ik zoek nog iets milieuvriendelijkers, want al die boterhamzakjes schieten niet echt op…

Daarom gebruik ik gft zakjes. Je hebt ze ook in 10l en 20l namelijk. Eigenlijk hoort de poep hier ook in de rest afval. Maar hier moeten we betalen om die container aan de straat te zetten. We zouden dat ding constant aan de straat moeten zetten als ze ermee langs komen als we dat zouden doen. Dus sorry, maar het gaat nu bij het gft. Tenzij er besloten wordt dat we niet meer hoeven te betalen om de restafval container te laten legen.

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 16:07

Moos is weer APK gecheckt ;) Hij zag er goed uit volgens de DA; goede, glanzende vacht, schone oren&ogen, iets tandplak maar niks ernstigs en hij weegt nu 4,6kg. Voor nu was z'n gewicht prima maar ben er alvast op gewezen het wel goed in de gaten te houden. Zeker omdat ie vrijwel onbeperkt droogvoer krijgt en 1x pd zakje natvoer. En gewicht er aan is vaak gemakkelijker dan er af :Y)

Gewicht vind ik altijd lastig in te schatten. Hij was vrij dun/slamielig het eerste half jaar en pas sinds anderhalve maand begint hij echt meer body/volwassene lichaam te krijgen, alleen z'n kop moet nog wat bijtrekken. Dus misschien nu toch maar wat meer naar de voer verpakking kijken en niet meer onbeperkt bakje vullen.

En nu lekker chillen 8-)
Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 16:33

Moos ook weer door de APK!

Hier ligt alles gevloerd na een intense speelsessie. Kijk dit snuitje nou <3
Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 17:08

robinxfellow schreef:
Moos is weer APK gecheckt ;) Hij zag er goed uit volgens de DA; goede, glanzende vacht, schone oren&ogen, iets tandplak maar niks ernstigs en hij weegt nu 4,6kg. Voor nu was z'n gewicht prima maar ben er alvast op gewezen het wel goed in de gaten te houden. Zeker omdat ie vrijwel onbeperkt droogvoer krijgt en 1x pd zakje natvoer. En gewicht er aan is vaak gemakkelijker dan er af :Y)

Gewicht vind ik altijd lastig in te schatten. Hij was vrij dun/slamielig het eerste half jaar en pas sinds anderhalve maand begint hij echt meer body/volwassene lichaam te krijgen, alleen z'n kop moet nog wat bijtrekken. Dus misschien nu toch maar wat meer naar de voer verpakking kijken en niet meer onbeperkt bakje vullen.

En nu lekker chillen 8-)
[ [url=m/RTwxtv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn tip kijk naar je kat ipv de voerverpakking. Ik heb voer gehad waar ik echt 120 gram per dag moest voeren aan brok volgens het gewicht van mijn kat. Nou dan kan ik hem helemaal rollen…

Buiten dat weten ze niet wat jij nog meer voert. Ik geef hier minder dan de aanbevolen hoeveelheid omdat ze veel meer vlees krijgen. Elani nu heeft altijd een volle bak brok staan. Ligt er helemaal aan hoe actief je kat is, hoe groot, wat die verder nog krijgt. Dus pin je daar niet op vast.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 17:20

@ xoran ziet er goed uit.

Ik schep de bakken elke dag en vul wat bij. Ze doen het vooral op 1 bak

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 17:21

Cute fotootjes allemaal <3

Gelukkig heb ik wel ervaring met katten, bij m'n ouders altijd 2 katten gehad en ik heb meerdere malen op anderemans katjes gepast :D ik weet al te goed dat je bij elke kat voorzichtig moet inschatten wat je wel en niet met 'm kan doen (bijv dat de buik bij veel katten een gevarenzone is :') maar ook dat je een nieuwe kat altijd ruimte moet geven en rustig moet benaderen)

Op die show "my cat from hell" zie je vaak mensen die de kat zijn grenzen niet respecteren en 'm behandelen zoals een hond, dan vind ik het logisch dat je soms een snauw krijgt.

Tja en qua slopen verschilt idd ook wel per kat, hoewel de volwassen katten die ik heb meegemaakt over algemeen niet veel sloopten.. maar ik geloof dat er genoeg zijn die graag in een plantje/gordijn hangen of een potje op de grond duwen :')

De kat van mijn moeder is wel geobserdeerd door eten (staart je altijd aan als je zit te eten, en een glaasje melk op tafel is niet veilig). En ze pakt eten af van de andere kat. Maar dat komt (denken wij) omdat ze haar eerste levensjaar als straatkat heeft geleefd, en na vele jaren is het er zo in gebleven. Pakken wat je pakken kan :D

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 20:15

Fearn schreef:
Cute fotootjes allemaal <3

Gelukkig heb ik wel ervaring met katten, bij m'n ouders altijd 2 katten gehad en ik heb meerdere malen op anderemans katjes gepast :D ik weet al te goed dat je bij elke kat voorzichtig moet inschatten wat je wel en niet met 'm kan doen (bijv dat de buik bij veel katten een gevarenzone is :') maar ook dat je een nieuwe kat altijd ruimte moet geven en rustig moet benaderen)

Op die show "my cat from hell" zie je vaak mensen die de kat zijn grenzen niet respecteren en 'm behandelen zoals een hond, dan vind ik het logisch dat je soms een snauw krijgt.

Tja en qua slopen verschilt idd ook wel per kat, hoewel de volwassen katten die ik heb meegemaakt over algemeen niet veel sloopten.. maar ik geloof dat er genoeg zijn die graag in een plantje/gordijn hangen of een potje op de grond duwen :')

De kat van mijn moeder is wel geobserdeerd door eten (staart je altijd aan als je zit te eten, en een glaasje melk op tafel is niet veilig). En ze pakt eten af van de andere kat. Maar dat komt (denken wij) omdat ze haar eerste levensjaar als straatkat heeft geleefd, en na vele jaren is het er zo in gebleven. Pakken wat je pakken kan :D

Oh klopt ja. Als ik filmpjes van My Cat From Hell kijk dan zie je me regelmatig zuchten of met mijn ogen rollen ofzo :')
Maar Jackson Galaxy heeft ook zijn eigen youtube kanaal met hele informatieve filmpjes. Die bedoelde ik :)

Hier slopen ze allebei op een andere manier. Blacky sloopt graag kabels. Ze heeft ondertussen 2 koptelefoon kabels doorgeknabbelt en bijna de kabel van mijn keyboard :=
De andere dingen die Blacky sloopt gebeuren meestal per ongeluk als ze in haar gekke 5 minuten bijvoorbeeld ergens tegenaan vliegt of ergens vanaf valt en de helft van de spullen die er staan meeneemt _O-

Nina vindt het leuk om dingen van de tafel af te schuiven met dr pootje. Ook als ik kijk. Dan kijkt ze me echt zo aan van "ja en wat ga je er nou aan doen he?" terwijl ze heel langzaam een pot of iets anders van de tafel af schuift :')
Nina heeft ook op verschillende plekken besloten dat ze het behang niet zo mooi vindt :=

Verder valt het nog wel mee eigenlijk :P

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 21:15

Ja maar kabels zit visolie in om ze soepel te houden. Dat is dus niet heel gek. :=

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 23:32

xoranlover schreef:
Ja maar kabels zit visolie in om ze soepel te houden. Dat is dus niet heel gek. :=

Nee dat klopt. Net zoals tassen :=

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 09:30

Mini groeit goed. Knap koppie.

Verdien haar pluizenbollen hoeven niet te douchen en enkel de knappe man uit te hangen.

Moos goedgekeurd. Kan weer door met zijn fans.

Ik wacht nog steeds tot Beifong krols gaat worden. Schiet niet op.
Ondertussen vermaken ze zich wel in de tuin en met racen van buiten, naar binnen, naar boven.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 12:11

Wat een knapperds Berdien, fijn dat er geen poepdouche meer nodig is.

Fijn dat Moos is goedgekeurd door de DA.

Hier heeft Nova een drukke nacht en ochtend gehad, dus ze is gecrashet op de bank.Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 12:28

Hierzo heb ik vanmorgen een momentje gehad van "yep, dit is waarom ik katten heb"

Ik kwam beneden en ik keek op de grond en zag iets wat groters liggen. Kom ik dichterbij, blijkt het een grote dode huisspin te zijn. Je weet wel die joekels van dikke spinnen :r
Na wat verdere inspectie zag ik ook een paar spinnenpoten verdeeld over de vloer liggen. De dames hebben duidelijk ergens vannacht dat beest vermoord :')

Ik wist niet eens dat we er een in huis hebben (betekend waarschijnlijk dat er ergens een tweede is :brr: ) maar ik ben blij dat de dames hem hebben afgemaakt voordat ik hem zelf tegen ben gekomen :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 13:18

LoveGlove schreef:
Hierzo heb ik vanmorgen een momentje gehad van "yep, dit is waarom ik katten heb"

Ik kwam beneden en ik keek op de grond en zag iets wat groters liggen. Kom ik dichterbij, blijkt het een grote dode huisspin te zijn. Je weet wel die joekels van dikke spinnen :r
Na wat verdere inspectie zag ik ook een paar spinnenpoten verdeeld over de vloer liggen. De dames hebben duidelijk ergens vannacht dat beest vermoord :')

Ik wist niet eens dat we er een in huis hebben (betekend waarschijnlijk dat er ergens een tweede is :brr: ) maar ik ben blij dat de dames hem hebben afgemaakt voordat ik hem zelf tegen ben gekomen :')

Zaten ze er niet heel trots bij te kijken?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 13:45

purny schreef:
LoveGlove schreef:

Zaten ze er niet heel trots bij te kijken?

Nee ze waren aan het rondlopen. Ik gok dat het al een hele tijd was geleden dat ze dat ding hebben gedood :')
Nina was in feiten op speurtocht naar voedsel in de keuken _O-

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 14:23

Ze waren heel die spin waarschijnlijk alweer vergeten :D

Hier had Woezel gister een musje gevangen in de tuin :n daar baal ik echt van! Ik heb Woezel uiteindelijk weg kunnen jagen, katten naar binnen gejaagd en het doodsbange vogeltje de tuin uitgejaagd. Ik hoop dat die nog kon vliegen, daar leek het niet erg op, maar hopelijk komt het nog goed.