xoranlover schreef:Wat ik ook zou kunnen aanraden. Ook al wil je geen raskat ga eens op een show kijken en misschien bij een fokker thuis. Ik merk dat het meeste verschil zit in her feit dat wij bijvoorbeeld de kittens tot 14 weken bij de moeder moeten houden. Veel htk katten gaan eerder weg en ik heb beide in huis gehad je merkt daar echt verschil in. Kittens van een htk missen best veel opvoeding die de kittens hier in de groep, van elkaar en van mama mee krijgen. Niet dat ik daarmee zeg dat je een raskat moet nemen maar een stukje uitleg waar dat verschil van gedrag in zit en wat ze nog moeten leren als ze weg gaan. Hier bijvoorbeeld leren ze aan een riempje lopen. Gaan ze als kitten mee naar de dierenarts, gaan ze mee naar mijn ouders. Mogelijk gaan ze mee naar show. Allemaal dingetjes waar ze gemakkelijk van worden. Ze zijn hier ook nooit zo onder de indruk als ze in een nieuw huis komen.
Hier ben ik het ook mee eens.
We hebben beide onze katjes met 10 weken opgehaalt. En we wisten niet echt beter. Maar mijn vriend en ik zijn het met elkaar eens dat dat te vroeg was. Vooral voor Nina. Ik zou echt minimaal wachten totdat ze 12 weken zijn. En 16 weken is zelfs beter inderdaad.
Die extra tijd hebben kittens echt nodig om van elkaar en hun moeder te leren.