Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 22:43

Stal_Fiore schreef:
Xoran, ja het is een erkende kleur. Maar nog niet veel voorkomend.
Wat ontzettend lief dat je cadeautjes gestuurd hebt. Je maakt ons wel erg nieuwsgierig naar wat het is.

Janouk, daar doe je het voor toch? Wat een heerlijk gezicht zo samen.

Ik heb een speelgoed muis waar ze hier als kitten veel mee speelde en een matatabi stokje gestuurd. Met een briefje voor de katjes.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 00:17

Wj zijn 20 minuten geleden thuis gekomen met Arya! (400km rijden bah).

Sansa had zoiets van WHAAAAAAAH en ging lopen, naar onze grote kamer waar haar zeteltje staat. Ze zit ondertussen terug bij ons in de woonkamer, maar we merken duidelijk dat ze door heeft dat er iets aan de hand is. Arya had zoiets van WHAAAAAAAH en is onder het bed gaan zitten. Ondertussen horen we haar zachtjes miauwen, en rond trippelen. We hebben een kattenbak, eten en drinken in de slaapkamer gezet.

OH AS WE SPEAK, Arya zit in de deuropening van de woonkamer! Sansa zat net nog op de zetel - nu niet meer, geen idee waar ze is.

Ik hoop zo dat het goed gaat tussen die 2...

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 07:42

Nou, de dames maken het ons niet makkelijk hoor :+

Sansa is érg op haar hoede. Ze vertrouwt de hele boel voor geen meter, kroop gisteren vooral weg achter de gordijnen. Ze is even bij ons op de zetel komen zitten, maar sprong daarna weer achter de gordijnen. Ze kwam er zonet wel vanzelf van achter toen ze mij hoorde opstaan. Ik heb haar opgetild en mee naar de keuken genomen, daar heb ik haar zoals elke ochtend snoepjes gegeven. Ze is daarna gaan drinken en zit nu op de kattenbak. Dat heeft ze vannacht zo te zien ook gedaan - het is de bak in de keuken, dus ik gok dat zij het was en niet Arya, Sansa gaat altijd op die bak.

Arya heeft gisteren even gespeeld met het laserlampje, is een aantal keer in de woonkamer geweest. Ze zit nu ergens in onze grote kamer, maar geen idee waar :+ Grooote kamer, véél open kleding- en boekenkasten, ... Ik heb haar daar wel zien binnen glippen gisteren nacht, dus heb daar ook voer, brokken en een kattenbak voorzien. Ze is nog niet naar de wc geweest.

Ze hebben elkaar gezien, maar gaan elkaar voorlopig nog kei hard uit de weg.
Ik vind het super zielig voor Sansa, die was hier eindelijk thuis. Hoop dat ze zich snel weer oké voelen allebei...

Arya gisteren nacht.
Afbeelding

Stal_Fiore

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 08:28

Ach die dotjes, ze hebben duidelijk even de tijd nodig. Ze komen er vast wel.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 10:18

Daisy hoela g zijn de zussen uit elkaar geweest?
Arya ruikt ook anders. Komt goed hoor. Geef het de tijd.

anvt_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 12:54

Die van mij zijn inmiddels 2 weken thuis <3 Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 12:56

Oh wat een lieffies!!

Arya en Sansa moeten vast even wennen, komt wel goed.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 14:23

luuntje schreef:
Daisy hoela g zijn de zussen uit elkaar geweest?
Arya ruikt ook anders. Komt goed hoor. Geef het de tijd.

Bijna 6 weken..
Vanochtend werd Sansa wakker doordat ik opstond, en heb ik haar mee naar de keuken genomen voor onze dagelijkse snoepjes-routine. Daarna kwam ze fijn bij mij op tafel zitten. Ze heeft zich vorige nacht vooral verstopt maar komt al terug los. Gelukkig!
Arya had zich in onze 2de kamer geïnstalleerd, die kreeg ik vanochtend niet te zien.
Mijn vriend is thuis vandaag, en die heeft me al een heleboel filmpjes en foto's doorgestuurd!
Arya wil graag vriendjes worden. Sansa blaast maar is wel kijkerig en toont interesse vanop afstand. Arya zit nu vrijwillig mee in de woonkamer en probeert stapje voor stapje dichterbij Sansa te komen. Uiteindelijk lagen ze allebei op dezelfde vensterbank naar elkaar te staren. Sansa heeft een beetje tijd nodig, en dan doet Arya een paar stapjes terug.

Komt helemaal goed hoor!

Links Arya, rechts Sansa.
Afbeelding

Arya gebruikt Sansa haar kattenbak, ik hoop maar dat dat geen problemen geeft. We hadden altijd al 2 bakken maar Sansa kiest altijd de kleine. Arya nu dus ook.

Ik heb 3 bakjes voer verspreid staan, 2 bakjes water en 1 fontein.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 20:12

Afbeelding

Ik ben zo verliefd op de ogen van Bowie <3 Toen ie net bij mij was dacht ik dat ze nog wel door zouden kleuren maar ze zijn eigenlijk niks veranderd.

Vandaag heb ik ze alweer 7 weken, kan ze echt niet meer wegdenken <3
Afbeelding

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 20:49

Ik heb blijkbaar 2 drama-dames hahaha.
Nee, ze doen het al bij al wel goed hoor!

Ik ben nu ondertussen een paar uur thuis, en vind ze heel fascinerend om bezig te zien.
Ze komen dichter, gaan weer uit elkaar.

Zonet hadden ze voor het eerst contact:
Afbeelding

Arya is héél geïnteresseerd. Sansa houdt de boot wat af - ze is geïnteresseerd, maar wilt een beetje afstand. Super grappig om te zien hoe de ene keer Arya toenadering zoekt, en de andere keer Sansa.

Van achter het gordijn heeft Sansa meer lef - ze gebruikt een pootje, maar volgens mij geen nagels. Arya heeft haar een mep terug gegeven.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Komt wel goed met die twee. Sansa heeft een beetje tijd nodig. Ze gromt en bromt, blaast. Maar toont wel interesse. Met een gordijn tussen hen spelen ze al een beetje, slaan ze naar elkaar, spelen ze Kiekeboe. Super grappig om te zien. Als Arya dan weg gaat, volgt Sansa haar vanop afstand. En andersom haha!

Afbeelding

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 21:23

Wel interessant om te zien hoe snel nestgenoten elkaar dus vergeten zijn!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 21:41

:D :D :D de kittens maken me zo aan het lachen.

Als je een kitten een truukje wil leren is timing heel belangrijk, maar ook dat de kitten begrijpt wat de truuk is en wat de beloning. :D

Ik leerde vanavond Bagheera een truukje. Dacht ik tenminste.

Tik met je pootje high five en als beloning krab ik op haar kopje.
Paar keer herhalen, hand voor de kitten, pak pootje en tik op mijn hand en krab dan op haar kopje.
Ze vond het heel interessant.

Dus na een paar herhalingen, houd ik mijn hand voor haar en hoop op een een high five.......
Maar ze duikt met haar koppie in mijn hand en en kijkt heel tevreden.

:D :D die zag ik niet aan komen. Dus de truuk is nu, ik houd mijn hand voor en zij duikt met haar kopje in mijn hand. Hahah nu nog bedanken hoe ik haar kan leren high five te doen

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-21 21:51

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 22:00

Smee__ schreef:
Wel interessant om te zien hoe snel nestgenoten elkaar dus vergeten zijn!

Ja idd! Ze zijn bijna 6 weken gescheiden geweest en ik merk niet echt dat ze elkaar herkennen haha.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 22:31

janouk schreef:
:D :D :D de kittens maken me zo aan het lachen.

Als je een kitten een truukje wil leren is timing heel belangrijk, maar ook dat de kitten begrijpt wat de truuk is en wat de beloning. :D

Ik leerde vanavond Bagheera een truukje. Dacht ik tenminste.

Tik met je pootje high five en als beloning krab ik op haar kopje.
Paar keer herhalen, hand voor de kitten, pak pootje en tik op mijn hand en krab dan op haar kopje.
Ze vond het heel interessant.

Dus na een paar herhalingen, houd ik mijn hand voor haar en hoop op een een high five.......
Maar ze duikt met haar koppie in mijn hand en en kijkt heel tevreden.

:D :D die zag ik niet aan komen. Dus de truuk is nu, ik houd mijn hand voor en zij duikt met haar kopje in mijn hand. Hahah nu nog bedanken hoe ik haar kan leren high five te doen

Geweldig :D

Ik heb mijn vroegere kat ook high five aangeleerd maar wel pas toen ie volwassen was. Merk nu ook weer met m'n kittens dat ze daar echt nog niet de spanningsboog voor hebben :') Maar die kat heb ik het aangeleerd door een snoepje tussen m'n wijs- en middelvinger te klemmen en wel te laten ruiken maar net buiten bereik te houden. Dan ging ie z'n poot gebruiken om bij het snoepje te komen en dat beloonde ik dan. Die kat deed ook wel echt alles voor eten maar binnen een kwartier zat het er helemaal in, ook zonder snoepje :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 05:39

Thanks, deze manier ga ik proberen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 08:37

Janouk, gewoon een extra trucje van je kat.

Anvt, mooie katten.
Voelen ze zich thuis?

Daisy, je zussen komen er wel.

Bowie heeft zeker mooie ogen.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 08:44

Bailee is ook ontzettend leergierig! Paar keer klikken en ze kent het gewoon! Alleen pootje geven blijft wat lastig maar ik wil vooral goed bevestigen, herhalen en niet teveel in 1x aanleren.

Wat leuk van Sansa en Arya! De komen er wel die 2!

Mijn Brits korthaar komt van Cattery Soothing. Fantastische fokker. Erg blij mee hoe alles is gegaan.
Bailee is al DNA getest en en dan ergens nog de rest van de testen en dan mag ze over een jaar/anderhalf jaar mag ze een nestje krijgen. Ben erg benieuwd hoe dat gaat zijn!

Ik vind het wel grappig om te zien hoe we in Nederland er inmiddels een britsE korthaar van hebben gemaakt ipv een Brits korthaar.

Hier nog wat foto’s van Bailee!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-21 09:58

Nog een filmpje <3
Ik vind hem zo schattig! Al zijn zijn broertjes ook wel erg lief. Ben nog steeds blij dat we hem gekozen hebben! <3
Lijkt een beetje op het karakter van onze kat nu, ben benieuwd hoe het tussen de twee zal gaan!

https://youtu.be/sIJ8Woj5U2Q

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 13:44

Hebben jullie tips?

Ik werk om de week thuis, waardoor de deur naar de game room van mn vriend dus open staat.
Nu staat daar ongeveer voor zo'n €10.000,- aan miniaturen in. Eerste week heeft Cash er al 2 "gejat" waar mn vriend niet blij mee was, dus nu heeft tie een verbod om deze kamer binnen te komen.
Mn vriend heeft hier een plantenspuit geplaatst en hij luistert echt goed naar hem dat tie er niet in mag.
En dan ben ik er... Hij maakt er gewoon een spelletje van bij mij.
Komt keihard binnen gerend, springt in de kast, dus ik begin al met spuiten, heel de kamer heeft tie dan gehad voordat tie eruit rent, en dan gaat tie op de drempel me aan zitten kijken... :')

Kortom ik wordt in gemaakt door een kitten van 11 weken :+

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 14:18

Het straffen met een plantenspuit is wat mij betreft vrij zinloos. De kat leert misschien dat ze dat niet moeten doen als je erbij bent, maar zodra je weg bent…. Zet de miniaturen in een mooie vitrinekast of houd de deur van de kamer dicht. Of nog makkelijker accepteer dat er iets kapot zou kunnen gaan, maar dat heus niet hoeft te gebeuren. Dat levert voor jullie allemaal minder stress op.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 14:23

Weet nu dat als ik mijn Breyer paarden zo zou laten liggen dat alles verdwijnt. Alexia is helaas een hoarder.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 15:48

Mijn zusjes doen het goed hoor *\o/*

Niet de duidelijkste foto's, maar jullie snappen wel dat ik blij ben *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Sansa blaast al een heel stuk minder. Ze meppen zonder nagels, jagen elkaar door het huis (al spelend), en verliezen elkaar geen seconde uit het oog. Ze liggen momenteel in dezelfde kast, in een ander vakje, te slapen.

Ik zou alleen Arya graag zien poepen... Wie weet heeft ze stiekem ergens anders dan in de bakken gepoept, maar ik zou me veel geruster voelen als ik haar zie poepen...

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 16:14

Emj_23 schreef:
Het straffen met een plantenspuit is wat mij betreft vrij zinloos. De kat leert misschien dat ze dat niet moeten doen als je erbij bent, maar zodra je weg bent…. Zet de miniaturen in een mooie vitrinekast of houd de deur van de kamer dicht. Of nog makkelijker accepteer dat er iets kapot zou kunnen gaan, maar dat heus niet hoeft te gebeuren. Dat levert voor jullie allemaal minder stress op.

De deur is normaal gesproken dicht.
Alleen als wij erin zijn niet. Maar als ik in die kamer ben ga ik de deur niet dicht doen want dat is het binnen een paar minuten al een paar graden warmer. Laat staan als in de middag de zon op t raam schijnt.
Lamellen houden die hitte niet tegen.
En bij mn vriend luistert tie dus wel echt gewoon. Hij mag er niet in, punt.
Bij mij vind tie t veel te leuk om er een spelletje van te maken.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 17:02

Bailee is mooi.
Leuke foto’s.

Rambogirl ik zou dedeur van die kamer gewoon dichthouden.
Azula mag ook niet naar de zolder.
Andere poes glipte er weleens heen. Maar we hebben nu een dranger op de deur die voor de zoldertrap zit.