Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 14:56

Super leuk die landthemas!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 16:58

Ik had het kleine katje Calimero genoemd :')

Aterix is ook leuk :j

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 17:25

Ja maar calimero is niet Frans. -O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 17:26

xoranlover schreef:
Ja maar calimero is niet Frans. -O-

Louis Vuitton aka Louis

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 17:34

Die is ook wel leuk maar niet zo mijn naam. Ik ben heel erg met namen hoor. Kan ook best zijn dat ze pas over een paar weken namen hebben.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 19:10

Tancreda4 schreef:
Spannend hoor xoran, ik duim!!

He getver, na paar dagen goede poep, zojuist weer derrie en tot overmaat van ramp doopte hij de punt van z'n staart erin... Alles onder. Kat onder de douche, ikke onder de douche, en nu het huis dwijlen. Bahbahbah. Toch iets buiten misschien? Hij mocht gisteren weer paar uurtjes buiten spelen en gelijk raak. Hij vind het heerlijk om te spelen in een zand en aarde bult die in mijn tuin ligt. Misschien dat het daar fout gaat ofzo...

Vervelend tancreda. Heel lastig als je niet weet waar het vandaan komt. Gelukkig zijn ze hier niet zo gevoelig.

Die houden alles goed in de gate luuntje

Astrix is wel een leuke en passende naam zo te horen xoran

Hier Haru zijn kontharen wat ingekort ze zijn zo enorm lang en blijft nu constant poep in hangen zelfs als het gewoon stevig is. En na gisterenavond weer een gevecht om het schoon te maken besloten de haren wat in te korten. Hopelijk nu kort genoeg

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 19:26

Sinds ik m heb (oktober 2021) ook niet eerder gehad. Alleen in het begin even maar toen zat hij vol met wormen (met een half jaar wild van de boerderij geplukt, baaaah wad dat). Manier van voeren is ook al ruim een jaar hetzelfde. Enige is dan toch t langere buiten mogen spelen.

Ryukapple slim om het dan idd in te korten! Misschien koudere billen, maar wel schone billen 8-)

Kom maar op met de kittenspam hoor <3

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 19:41

Jaaa, kittenspam. <3

Wij zijn weer eten en op visite bij mijn schoonouders. Poezen zijn weer mee en liggen lekker op het balkon. Afbeelding

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 19:52

@ xoran gefeliciteerd. Hopelijk trek de kleine goed bij. Zo te horen een vechter.

Hier heten de kittens: langhaar Asterix en korthaar Aladin

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 20:38

Marleen, wonen je schoonouders ver van jullie? Wat fijn dat ze daar ook zo relaxed zijn!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 20:39

Ik heb even een vraagje.

Ik heb het vermoeden dat Nina een dubbele vacht heeft. Maar ik weet het niet zeker. Nina heeft in ieder geval een totaal andere vacht dan Blacky.

Ze heeft een enorme wollige dikke vacht en verliest ook veel meer haar dan Blacky. Ik kan vaak hele plukken haar van dr af halen wat gewoon los zit.

Het was een beetje lastig met een kat die niet stil wil zitten. Maar dit is hoe de vacht er bij haar uit ziet:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat denken jullie? Als ze namelijk een dubbele vacht heeft veranderd er natuurlijk heel wat aan verzorging bij haar. Dan moet ik haar gaan borstelen :=

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 20:43

Heb je een slickerborstel? Probeer daar eens mee te kammen. En dan een foto maken van de haren die je eruit haalt.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 20:53

Tancreda4 schreef:
Marleen, wonen je schoonouders ver van jullie? Wat fijn dat ze daar ook zo relaxed zijn!

Nee, ze wonen 5 minuten met de auto bij ons vandaan. Heel fijn, we nemen ze daarom zonder problemen mee. Eten, bakjes, kattenbak, reistassen. Hele volksverhuizing, dat wel.

@LoveGlove: die pels heeft veel weg van onze boskatdame.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 22:24

xoranlover schreef:
Heb je een slickerborstel? Probeer daar eens mee te kammen. En dan een foto maken van de haren die je eruit haalt.

Die heb ik ook voor Nova. En ik haal er altijd een hele hoop uit.
Ze vind borstelen echt heerlijk met af en toe kwijlen tot gevolg.

Ze heeft ook een dikke vacht vind ik, maar ik blijf er van overtuigd dat ze geen 100% Europese korthaar is

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 22:32

Zo op het oog lijkt het een beetje de vacht die Pip ook heeft. Als ik haar borstel met de slickerborstel komen er hele bossen ondervacht uit. Zij heeft iets van Maine Coon in zich zitten, ik wijt het dan ook daaraan. Woezel is een huis tuin keukenkat en die heeft echt een totaal andere vacht dan Pip.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 22:56

Druif_01 schreef:
Zo op het oog lijkt het een beetje de vacht die Pip ook heeft. Als ik haar borstel met de slickerborstel komen er hele bossen ondervacht uit. Zij heeft iets van Maine Coon in zich zitten, ik wijt het dan ook daaraan. Woezel is een huis tuin keukenkat en die heeft echt een totaal andere vacht dan Pip.

Ja hier ook. Mooie pluizenbolletjes.
Verder heeft Nova korte pootjes, een brede kop en pluisjes.
Van het asiel en de vorige dierenarts was 4 a 4,5 kilo een mooi gewicht. Ik denk dat 5 kilo een mooi gewicht is. Maar op haar oude leeftijd kun je dat gewoon bijna niet meer halen

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 23:13

Zeg personeel, waar blijft m'n eten >;)
Afbeelding

Sorry je moet nuchter zijn voor de castratie morgen..

Alvast voorbereidende werkzaamheden
Afbeelding

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 23:18

Ik moest dus echt heel hard lachen om die foto met “voorbereidende werkzaamheden”

Hij moest eens weten wat hem te wachten staat morgen :+ *\o/*

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 06:09

xoranlover schreef:

Nee maar die kan ik wel gaan halen of bestellen. Ik ben er vrij zeker van dat ik er van alles uit kan halen. Als je er al eens overheen aait komt er al van alles uit :=

Ik ben er bij Nina ook van overtuigt dat zij europese raskatten in haar bloed heeft zitten, in de richting van Britse korthaar en/of Noorse Boskat inderdaad. Alhoewel ze wel heel klein is. Ze weegt geloof ik nog geen 3 kg :')
Ze heeft wel echt de bouw van een Britse korthaar vind ik :j
Dat zijn huis tuin en keuken katjes. Daar kan van alles in zitten.

Ik vind Blacky dan weer echt wat weg hebben van de oosterse katten zoals siamezen en balinezen etc. Haar bouw èn vacht komt veel overeen met dat soort rassen. En ze kan heel vocaal zijn, wat geloof ik ook een oosters trekje is :=

Soms vraag ik me af hoeveel het kost op een dna test te doen bij de dames. Als het niet te duur is lijkt me het wel interessant om te weten wat er in hun bloed zit :j

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 08:16

Britten hoeven ook niet heel zwaar te zijn. We hebben er van 3,5 kg in de trimsalon (een kleintje) en 1 poes van 8 kg. (Maar die wel veel te dik)

Moet je eens kijken kun je met dna test doen. Volgens mij doet van langford dat. Geen idee wat her kost.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 08:24

Mijn sibeer zit rond de 3,5 kilo.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 08:53

Leuk katten mee naar familie.
Wel zo gezellig.

Slickerborstel ga ik eens naar kijken. Omapoes heeft een aparte vacht. En ziet er mottig uit nu.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 09:53

Marcella schreef:
Mijn sibeer zit rond de 3,5 kilo.

Mijn Noorse dame ook en vrij klein van stuk.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 10:11

Cookie is nu al 3,5 kilo denk ik :o Gisteren een hele dag zonder een kat onder de douche *\o/* Vanochtend helaas wel, maar er zit dus verbetering in. Heeeeeeel blij mee. Cookie zijn poep is weer zoals het moet, nu Fudge nog.

Hoe is het met de kleine vechter xoranlover? Krijg jij al wat meer rust?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 10:51

xoranlover schreef:
Britten hoeven ook niet heel zwaar te zijn. We hebben er van 3,5 kg in de trimsalon (een kleintje) en 1 poes van 8 kg. (Maar die wel veel te dik)

Moet je eens kijken kun je met dna test doen. Volgens mij doet van langford dat. Geen idee wat her kost.

Nee dat geloof ik. Ze zijn allebei niet groot. Nina 2,5 en Blacky 3,5 kg als ik het me goed herinner. Ze moeten binnekort weer naar de da met ze dus dan kan ik eens controleren.

Langford. Moet ik onthouden. Lijkt me leuk om te weten waar hun genetica van is gemaakt