Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 12:31

Berdien schreef:
Succes!! Ik duim voor een voorspoedige bevalling :)

Hier geen kitten die onder de douche moest vanochtend *\o/* Wat knapt een mens daar van op zeg :')

Soms kan een simpel iets je hele dag goed maken _O-

Xoranlover, succes met wachten

Druif_01

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 12:36

Xoran, spannend! Het is in elk geval begonnen! Hopelijk zet het snel door, wel zo fijn voor zowel poes als mens :D

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 14:39

Hoi

Mag ik mij hier ook komen melden met een vraag ? Sinds november hebben wij een kat uit het asiel echt een lieverd. Het is een kater van ongeveer 2 jaar oud hij is hier de enige kat nu heb ik soms het gevoel dat hij hier een beetje eenzaam is.
Dus een 2de kat er bij is wel een optie.
Helaas is onze kat al eens eerder geplaatst maar terug gekomen hij zat daar in een gezin met meerdere katten en begon te plassen.
Bij ons plaste hij over de hondenmand heen en in een hoek van de kamer nu hij veel buiten komt is dit gedrag gelukkig over.
Ik ben alleen erg bang dat een 2de kat er bij gaat zorgen dat het plas gedrag weer terug komt. Al denk ik zelf niet dat het plas gedrag is veroorzaakt door een andere kat maar eerder door stres. Maar een 2de kat geeft natuurlijk wel stress.

Wie heeft hier ervaring mee ?
Ik heb deze vraag al eens eerder gesteld maar nu ik een hele leuke kat heb gezien slaat de twijfel alleen maar toe.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 14:58

paardje2013 schreef:
Hoi

Mag ik mij hier ook komen melden met een vraag ? Sinds november hebben wij een kat uit het asiel echt een lieverd. Het is een kater van ongeveer 2 jaar oud hij is hier de enige kat nu heb ik soms het gevoel dat hij hier een beetje eenzaam is.
Dus een 2de kat er bij is wel een optie.
Helaas is onze kat al eens eerder geplaatst maar terug gekomen hij zat daar in een gezin met meerdere katten en begon te plassen.
Bij ons plaste hij over de hondenmand heen en in een hoek van de kamer nu hij veel buiten komt is dit gedrag gelukkig over.
Ik ben alleen erg bang dat een 2de kat er bij gaat zorgen dat het plas gedrag weer terug komt. Al denk ik zelf niet dat het plas gedrag is veroorzaakt door een andere kat maar eerder door stres. Maar een 2de kat geeft natuurlijk wel stress.

Wie heeft hier ervaring mee ?
Ik heb deze vraag al eens eerder gesteld maar nu ik een hele leuke kat heb gezien slaat de twijfel alleen maar toe.

Heel eerlijk ik zou het niet doen.

MirjamRobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 16:09

Gefeliciteerd Moos! Leuk zo die fotocollage.

Succes Xoran, duurt niet lang meer dus.

Wat fijn Berdien, hier wel een poepincident vanmiddag -O- . Cody helemaal in de stress omdat het aan een haar bleef hangen. Er zat ook wat bloed in, dat heeft hij vaker. Waarschijnlijk irritatie van haren of een kuipje ander voer dat hij heeft gehad, wordt vaak snel weer beter.

Hmm lastig paardje 2013. Wat geeft jou het gevoel dat je kat eenzaam is? Sommige katten vinden het juist prettig om de enige kat te zijn in huis, anderen hebben erg behoefte aan een maatje. Je denk zelf dat het plasgedrag in het eerdere gezin niet van de andere katten komt, was er daar een andere stressoorzaak voor hem?

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 16:25

Xoran: dat duurt lang zeg. Hopelijk zijn ze er inmiddels en is het uiteindelijk toch nog soepel verlopen.

Hier geen enkele twijfel meer, Teddie is drachtig. Tepeltjes zijn flink rood en opgezet. Ze is dikker aan het worden en ze is regelmatig erg misselijk.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 16:33

MirjamRobin schreef:
Gefeliciteerd Moos! Leuk zo die fotocollage.

Succes Xoran, duurt niet lang meer dus.

Wat fijn Berdien, hier wel een poepincident vanmiddag -O- . Cody helemaal in de stress omdat het aan een haar bleef hangen. Er zat ook wat bloed in, dat heeft hij vaker. Waarschijnlijk irritatie van haren of een kuipje ander voer dat hij heeft gehad, wordt vaak snel weer beter.

Hmm lastig paardje 2013. Wat geeft jou het gevoel dat je kat eenzaam is? Sommige katten vinden het juist prettig om de enige kat te zijn in huis, anderen hebben erg behoefte aan een maatje. Je denk zelf dat het plasgedrag in het eerdere gezin niet van de andere katten komt, was er daar een andere stressoorzaak voor hem?

Ik denk dat het plas gedrag veroorzaakt wordt door een andere woonsituatie plus het binnen zitten. Nu hij bij mij buiten komt is het plas gedrag verdwenen.
Ik heb zelf geen andere katten maar hij plaste bij mij wel.
Of hij echt eenzaam tja hij is erg op mij gericht dat uit zich in heel veel miauwen. Buiten zie ik hem wel eens bij andere katten. Alleen de buur kat is niet zo weg van hem maar daar maakt hij zich niet zo druk om :')

MirjamRobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 17:01

paardje2013 schreef:
MirjamRobin schreef:

Ik denk dat het plas gedrag veroorzaakt wordt door een andere woonsituatie plus het binnen zitten. Nu hij bij mij buiten komt is het plas gedrag verdwenen.
Ik heb zelf geen andere katten maar hij plaste bij mij wel.
Of hij echt eenzaam tja hij is erg op mij gericht dat uit zich in heel veel miauwen. Buiten zie ik hem wel eens bij andere katten. Alleen de buur kat is niet zo weg van hem maar daar maakt hij zich niet zo druk om :')

Ik denk dat ik het wel zou aandurven als ik je zo hoor, maar je weet natuurlijk nooit hoe het gaat lopen. Komt de kat die je op het oog hebt ook uit het asiel? Dan heb je ook een proefperiode van 2 weken toch? Ik zou wel goed kijken naar wat past qua karakter.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 17:17

Roosje gefeliciteerd.

Paardje lastig.
Is de kat nu vrij van stress?

MirjamRobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 18:33

Net lekker een uur met de poezen in de tuin geweest, heerlijk weer zo.
Afbeelding
Afbeelding
Kayla was fotogeniek
Afbeelding
Cody wilde niet op de foto denk ik :=
Afbeelding
Milou was robovisjes aan het vangen

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 18:53

Even een update.

Vanmiddag rond 10 over half 2 is nummer 1 geboren. 14.10 nummer 2 beide poezen. Daarna duurde het heel lang maar van nummer 1 was de nageboorte blijven zitten. Die was er rond 18.05 en 18.10 was nummer 3 er. Een kater. Nu nog 1 te gaan heel misschien 2.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 18:59

Kom op de laatste loodjes.

BerdienJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 19:02

Jeetje ik wist niet dat een bevalling bij een kat zo lang duurde :oo Zet ‘m op daar!

Heerlijk weer om in de tuin te struinen!

De mannen hier liggen ook uren achter elkaar op het balkon {:}
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 19:03

xoranlover schreef:
Even een update.

Vanmiddag rond 10 over half 2 is nummer 1 geboren. 14.10 nummer 2 beide poezen. Daarna duurde het heel lang maar van nummer 1 was de nageboorte blijven zitten. Die was er rond 18.05 en 18.10 was nummer 3 er. Een kater. Nu nog 1 te gaan heel misschien 2.

Poeh het is wel spannend allemaal. Maar de eerste drie zijn er gelukkig!! Hopelijk verloopt het laatste stukje ook goed.

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 19:05

MirjamRobin schreef:
Net lekker een uur met de poezen in de tuin geweest, heerlijk weer zo.
[ [url=m/Zoets4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ey1ebg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kayla was fotogeniek
[ [url=m/jAuofJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Cody wilde niet op de foto denk ik :=
[ [url=m/QJPQWT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Milou was robovisjes aan het vangen

MirjamRobin, wat een mooi stel. En leuk idee van die robot visjes. Hier zijn de dames ook de hele dag al in de tuin. Voornamelijk vliegjes vangen en zonnebaden.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 19:06

Ja we hebben wel eens een kitten om 9 uur gehad en de volgende ruim 12 uur later. Dus kan wel. Het is alleen als ze persweeën heb dan moeten ze binnen 1,5 uur geboren worden.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 19:15

Jeetje wat lang ertussen Xoran! Is je vriendin er ook bij! Hoe doet Elani het verder? Hopelijk snel ook de laatste kitten(s).

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 19:34

Ja mijn vriendin is er ook bij gelukkig. Ze vind ze het spannend en reageert momenteel alle geluiden maar ze doet het prima. Ze is moe. Ik ook _O-

Dadelijk douche als ik mag. En dan nog ff lezen en slapen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 19:46

Jeetje xoran. Dat duurt lang. Hopelijk is zij zo klaar.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 19:52

Pff xoran duurt idd lang. Hopelijk snel alle kittens geboren en kan je wat uitrusten.

Lief samen weer berdien. Hopelijk volgen er meer poepvrije dagen

MirjamRobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 20:09

Goh ik wist ook niet dat een bevalling bij een poes zo lang kon duren. Succes met de laatste loodjes! Hopelijk komt/komen de laatste kitten(s) snel

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 20:32

Duurt lang hoor xoran maar ze maakt ze vast extra mooi.

Ik heb een vraag. Als ik onze overkapping katproof wil laten maken bij wie kan ik dan het beste zijn? Onze katten komen niet buiten maar ik denk dat ik het wel gezellig zou vinden als ze mee kunnen onder de overkapping

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 21:31

Xoran gefeliciteerd met de kittens.
Ben je inmiddels onder de douche geweest?
Is moeder klaar nu?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 21:50

We hebben er 4 met een zorgen kindje. Die is heem klein, we hebben hem echt op gang moeten helpen. Hopelijk laat ze me zo douchen want als ik weg ben is het onrust.
En dan elke 2 uur de wekker om mini aan te leggen of te gaan flessen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 22:02

Gefeliciteerd met de kittens Xoran!
Hopelijk haalt de kleine het.