Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eefsel2109

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 15:44

Oh bah wat schrikken Druif :(

Welkom Selina! Best wel wat ragdolls hier haha!

Meneer handsome
Afbeelding

Meneer dweil
Afbeelding

En gisteravond tijdens het avondrondje met Maggie de hond ;)
Afbeelding
Er staat ook een reel op zijn instagram pagina: @ragdoll_figaro_

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 17:30

Geloof voor spoedgevallen moet ik van Hendrik Ido Ambacht naar Barendrecht. -O-

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 19:27

Druif wat schrikken. Hoe gaat het numet de kat?

Selena welkom. Mooie katten heb je.

Xoran heeft vakantie. En hopelijk snel kittens.

Met elkaar op de kattenbak is toch leuk.
Hier gingen ze met zijn vieren (2 volwassen siamezen en 2 kittens) tegelijk op 1 bak.

Ik zie dat er een aantal bokkers binnen gaat lopen met only fans account van hun katten.
Dat is fijn in deze dure tijd.

Beifong verstopt zich graag.

Afbeelding

En Azula was zich draadloos aan het opladen. Tja je moet met de tijd meegaan.

Afbeelding

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 20:41

Zeker een hoop Ragdolls hier. Dit is onze Teddie.
Afbeelding

Voerbakken zijn besteld. We gaan t maar gewoon proberen!

Xoranlover: het gaat nu echt opschieten hè. Heb je enig idee hoeveel erin zitten?

Druif; jeetje wat schrikken zeg. Zulk soort dingen gebeuren altijd in het weekend hè. Gelukkig is een spoed bezoek aan de dierenarts niet nodig geweest!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 20:46

Geen idee ik gok 4 of 5 maar weet het niet zeker.

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 20:47

marleen_88 schreef:
Wij hebben ook geen verzekering. Ik vond de premie best hoog en de kleine lettertjes vertelden dat er maar weinig vergoed werd.

Dat is voor mij ook de reden dat ik ze niet verzekerd heb. Ik vind het daarbij ook prijzig. Voor twee katten kom ik op zo’n 360 euro per jaar uit. Zeg dat ze allebei 15 jaar worden; 5400 euro aan een premie! Komt je eigen risico er nog bij.

Tot nu toe betaal ik altijd alles gewoon maar ik snap wel dat wanneer je financieel al krap zit, een verzekering wel een uitkomst kan zijn

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 20:54

Hier ook geen dieren verzekerd, onze oudste katten zijn 14 en 20 dus dan heeft het sowieso weinig zin. Normaal gezien heb ik weinig kosten aan de katten, afgezien van de "af en toe een checkup" tripjes naar de DA.

Toevallig afgelopen 3 weken voor het eerst echt kosten moeten maken. Onze oudste van 20 ging ineens heel slecht en heeft op de kliniek gelegen. Dat grapje koste me totaal zo'n 1100 euro en dinsdag mag ik weer op controle.

En daarna vond onze 14 jarige poes het nodig om weer eens de DA van dichtbij de bekijken. Dus daarmee ook twee keer moeten gaan deze week, hoppa weer 250 euro verder :+ Bijna 1400 euro in 3 weken tijd was ik even niet op voorbereid, maar ach.. oliebol happens?

Nu heb ik geen moeite met zulke bedragen neerleggen, maar ik kan me ook wel voorstellen dat niet iedereen dat zo blind kan betalen. Ik moest ook wel even slikken, maar anderzijds.. Die 20 jarige kat kost nu dan bijna 1200 euro, maar verdeel dat eens over die 20 jaar. Heel veel meer DA kosten heb ik niet gehad aan hem. Dus een verzekering was echt zonde geld geweest.

Wat komen er ook weer prachtige foto's voorbij trouwens <3 Allemaal van die gave raskatten!

Ik heb de krabpaal van m'n moeder gekregen (zij heeft door omstandigheden haar kat terug naar de fokker moeten doen), het is meer een kitten krabpaal geloof ik.. Maar dat boeit onze Chonk niet _O- Ze past echt net aan in dat hangmandje
Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 21:17

Ghost wat een gave krabpaal.
If it fits it sits.

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 21:56

Ghost: dat zul je altijd zien, dat soort bezoekjes overkomt je altijd dubbel óf op een moment dat het kerst is ofzo haha.

Ik heb dezelfde ervaringen gehad met mijn eerdere katten. Laatste was een hoogbejaarde dame en het laatste jaar van haar leven (16 jaar) begon ze te kwakkelen. Het hoort bij het ouder worden en ik was daar financieel prima op voorbereid. De jaren daarvoor nooit enige kosten gehad.

Mooie krabpaal hoor! Hilarisch hoe je kat zich in het hangmatje propt.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 22:04

Ik heb in een jaar tijd ook beste kosten gehad aan de katten, konijne. en paard. Zo heb je jaren niks en zo heb je een abonnement.

Heb nu moeder en dochter met huidproblemen. Korsten op de rug. Is begonnen toen de andere poes beviel. Ik vermoed stress. Bevallen poes is ook niet leuk tegen dochter. Hopelijk is de rust weer terug als de kittens wegzijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 22:14

Ik ben zeker wel 700 euro kwijt aan nova vanaf het moment dat ik haar ophaalde.
Kan pok meer zijn, maar ik durf het eigenlijk niet eens op te zoeken :=

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 23:03

Knuff purny. Het kan hard gaan hé.... mijn asielkatje heeft ook echt veel gekost vanwege bek problemen (wist dat ie fiv had maar ik had begrepen dat alle tanden er al uit waren. Dat was niet zo en moest alsnog).

Bahhhh ik heb net flap onder de douche moeten doen vanwege diaree aam z'n billen. Ivm sleetje rijden gisteren heb ik 'm ook voor zekerheid ontwormt. Maar damn wat stinken die poepjes. Wel gewoon 2x per dag dus niet vaker. Maar wel alleen maar derrie. Snap er niets van, heb niets veranderd. Hij krijgt altijd al afwisselend 3 soorten blik.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 09:46

Purny dat is een dure kat.

Tancreda zou je kat een virus opgelopen kunnen hebben?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 10:13

Maar het kan ook zijn dat jij niks veranderd hebt aan het voer maar dat de fabrikant iets veranderd heeft. Heb ik ook gehad met brok. Opeens ging alles aan de diarree en aan de kots. Bleek de samenstelling van de brok veranderd te zijn. En dat ging de eerste paar keer voeren uit die zak nog wel oké en daarna een ramp. Heb die zak weg gegooid en ander merk besteld. Probleem over.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 10:25

Pip is weer prima in orde, weer druk met de jacht op vlinders…geen idee wat het geweest is, maar in elk geval weer een crisis afgewend. En inderdaad, ik ben al, met enige regelmaat, tijdens het weekend of avondtarief bij de dierenarts geweest :roll: ze doen het er gewoon om.

Brokjes die ineens van samenstelling zijn veranderd is echt zó balen! Kun je weer op zoek naar iets anders.

Xoran, spanend de kittens! Hopelijk komen ze snel!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 10:29

Zo heb ik het idee dat Purizon een verschil heeft in de kleine verpakking en de grotere zakken. In de grotere zakken zijn de brokken veel vetter.

Wij hadden weer plakpoep vanochtend := Dus Cookie onder de douche. Deed hij super! Schone kat zonder knippen :))

Zag hem gisteren weer een vlieg op eten dus ga straks ontwormmiddel halen. Hebben jullie nog tips of juist afraders?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 10:47

Lig dat dus niet aan mij, maar ze vinden die vette brok van purizon wel lekkerder.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 11:04

Het anallergenic voer van rc stinkt al de hell...
Hier alleen maar goede poepjes. Gelukkig geen stinkzooi of dunne.
Jackie kon ook zo stinken.

Het is veel geld maar ik heb het er voor over. Alleen vind ik het gewoon teveel geld. Maar het is zo'n schat.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 11:15

Berdien schreef:
Zo heb ik het idee dat Purizon een verschil heeft in de kleine verpakking en de grotere zakken. In de grotere zakken zijn de brokken veel vetter.

Wij hadden weer plakpoep vanochtend := Dus Cookie onder de douche. Deed hij super! Schone kat zonder knippen :))

Zag hem gisteren weer een vlieg op eten dus ga straks ontwormmiddel halen. Hebben jullie nog tips of juist afraders?

Ik ben over gestapt van purizon naar carnis. Daar had ik dus die problemen met dunne poep en kotsen mee.
Ze hadden er toen een ingrediënt erin toegevoegd wat je normaal aan katten geeft met blaasgruis. Dat mag je ook maar eventjes geven. Gezonde katten die geen blaasgruis hebben kunnen daar veel problemen door krijgen.
Daarom alles van purizon toen weg gedaan en nieuw voer gehaald.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 11:18

Wat een narigheid toch die plakpoepers. Wij zijn tevreden over de voeding van Zoolac, hier geen stink of plakpoep gelukkig.

Berdien: wij hebben ontworming via de dierenarts, heb ik toch net iets meer vertrouwen in dan een middel te koop bij een dierenwinkel.

Ons duo heeft sinds deze week bedacht om rond half 6 aandacht te willen, dus uitslapen is er even niet bij. :z

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 11:25

purny schreef:
Ik ben zeker wel 700 euro kwijt aan nova vanaf het moment dat ik haar ophaalde.
Kan pok meer zijn, maar ik durf het eigenlijk niet eens op te zoeken :=

Dat is altijd rot he purny. Hier vorig jaar redelijk veel geld kwijt geweest aan Aoi. Had ze toen eerst voor controlle en vactinatie daar. Een week later zat ik er met Aoi voor ontstoken anaalklieren een week later nog een keer ivm een abces onder haar staart en twee weken later weer omdat ze kwartel had gehad en dit opgeschrokt had en een botje vast bleef zitten in haar keel _-:( . Toen haar maar even streng toegesproken dat het voor nu wel weer genoeg was geweest. Ze is goed bekent bij de praktijk ondertussen :+

@berdien hier gebruik ik meestal milbemax voor het ontwormen

Hier tot nu toe eigenlijk nooit last gehad van slechte poep (behalve toen aoi aan de antibiotica zat) maar Haru heeft meegelezen denk ik :+ hopelijk is het nu wel weer klaar. Hier voor schoonmaken spul waar je mee kan wassen zonder water blij dat ik dat bij mijn verzorgingsset erbij gekocht had.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 11:28

Ze staan nu niet meer op de Purizon, na de eerste poep-ellende. Nu RC Kitten en Leonard(o) met 85% dierlijke ingrediënten. Maar de dunne poep (geen diarree) blijft.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 11:42

Carnis werd hier ineens niet meer gegeten. :=

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 11:53

Ik ontworm hier met Stronghold, pipetjes voor in de nek zijn dat. Bij Pip krijg ik onmogelijk pillen naar binnen zonder dat ze gaan schuimbekken, kwijlen en vreselijk uitslaan met haar klauwen. Dan maar een pipetje, doen ze prima!

Ik heb Pip een paar jaar terug proberen over te zetten op ‘verantwoord’ voer, voor een vermogen aan brokken geprobeerd, maar de koningin weigerde pertinent. Zij staat dus gewoon weer, van kitten af aan, op Purina one. Misschien minder verantwoord, maar al het andere eet ze gewoon niet :roll: natvoer krijgen ze hier wel van Almo Nature, hoewel Woezel daar dan weer niet kapot van is (vindt Pip geen probleem, heeft zij meer).

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 11:57

Ik voer hier wel Purizon, de wild boar geloof ik. Ze vinden het echt onwijs lekker.

Wel 1 kat met diarree maar dat had andere redenen :+