Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 23:04

Wij hebben ook geen verzekering. Mijn zusje heeft haar hond wel verzekerd en haar overleden kat ook, ik weet niet of ze de htk ook verzekerd heeft maar ik denk van wel.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 06:34

Geen kat verzekerd. Paard wel

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 09:28

Hier heb ik Moos ook niet verzekerd. Heb gwn een potje voor mezelf aangemaakt waar maandelijks een vast bedrag ingaat voor dierenartskosten enzo.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 09:56

Wij hebben ook geen verzekering. Ik vond de premie best hoog en de kleine lettertjes vertelden dat er maar weinig vergoed werd.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 09:59

Katten heb ik niet verzekerd en paard ook niet meer.
Wel een mooie spaarpot voor ze.

Bij Spook zijn vorig jaar op 2 hoektanden na alle tanden en kiezen getrokken. Vanwege tandresorptie.
Waar ook financieel een flinke ingreep maar ze is er zo van opgeknapt.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 10:23

Mijn katten zijn ook niet verzekerd. De kosten die ik tot op heden heb gehad voor mijn kleine huisdieren lonen de moeite niet van verzekeren.

Voor mijn eerste kat heb ik bijvoorbeeld de laatste 1,5 jaar van haar leven veel hoge kosten gehad voor onderzoeken, controles en epilepsie medicatie. Om dat zoveel mogelijk vergoed te krijgen had ik haar onder de hoogste dekking moeten verzekeren. Dan was ik door de jaren heen onderaan de streep met alle premies, eigen risico en rekeningen die niet (volledig) vergoed werden zeker duurder uit geweest.

Mijn huidige katten hebben al een paar aanzienlijke kostenposten gemaakt. Precies in de categorie geen of geen volledige vergoeding als ze wel verzekerd waren. Dus ook bij hun ga ik er vanuit dat ik over 10-15 jaar kan zeggen dat niet verzekeren goedkoper is geweest.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 10:35

Ja ik heb dat eens goed zitten lezen maar het is ook niet heel aantrekkelijk als je zelf de mogelijkheid hebt om geld apart te zetten.
Ik had 1 verzekering gevonden waar ik fokpoezen wel kon verzekeren… goedemorgen wat een bedrag vroegen die. En dan een keizersnede niet eens volledig vergoed krijgen. Ja dag ik zet wel geld apart. En ik heb echt een hele fijne dierenarts dus doe het wel zelf. Ik wil ook zelf kunnen beslissen of iets wel of niet nodig is. Heb al verschillende verhalen gehoord dat een verzekering moeilijk doet of iets anders wil. En dan denk ik ja dag mijn dieren ik ken ze het beste. Zegt mijn dierenarts ook. Jij kent ze het beste dus alles in overleg.
Hij heeft zelfs voor mij buiten zijn werk extra onderzoek gedaan dus nee ik laat het lekker zo.

Nou alles staat klaar voor de bevalling. Nu is het wachten en Elani in de gaten houden. Nishi kwam me halen toen het zover was. Geen idee wat Elani doet al plakt ze wel enorm aan me vast.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 10:55

Ik kwam laatst een verzekering tegen voor katten op leeftijd.
Aangezien nova niet bij alle verzekeringen wordt geaccepteerd.
Ik heb ze gevraagd of ze de solensia vergoeden.
Artrose wordt in heel het lichaam uitgesloten.
Dus geen verzekering

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 11:22

Bedankt voor het delen van jullie (wisselende) ervaringen van de surefood voetbakken.

Ik heb nog een vraag; snapte de katten al snel hoe het systeem werkt of moesten ze daar bij geholpen worden?

Met name mijn ragdoll is best een beetje dommig en onnozel en nogal snel onder de indruk. Ik zie dus wel voor mij dat zij tegen het plafond schiet van angst wanneer de bak open schiet.

Zij is nu drachtig en zal dus meer voedsel behoefte nodig gaan krijgen over een paar weken. De inmiddels gesteriliseerde obesi-kat moet eigenlijk zo snel mogelijk op sterilised voeding.

Bij elkaar kunnen eten zag ik op YouTube ook gebeuren maar in begrijp nu dat er een kap voor is.

Dames nogmaals dank voor het delen van jullie kennis en ervaringen!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 11:40

Ik heb 1 Surefeed besteld zodat 3 katten die redelijk onbeperkt mogen eten de hele dag kunnen eten. Benieuwd of en hoe het gaat werken.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 11:45

Hier snapte ze het super snel. Helemaal met die trainingsstanden.

Bij Elani niet nodig gehad ze zag bij de rest wat de bedoeling was.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 12:06

Dat moment dat Alexia 2,9 kilo woog en nu net vandaag gewogen en 3,2 kilo weegt. Miste dat slanke postuur al waar ik normaal tegen aan kijk. :+

Tietjes mag ik niet zien, maar die voelen gezwollen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 12:24

Hier net een kleine hartverzakking. Pip lag te slapen, springt van de stoel, begint te mauwen en ineens te kwijlen als een gek, helemaal ineengedoken. Het bleef maar aanhouden dus onze dierenarts gebeld voor overleg, niet bereikbaar. Dat is dus al de tweede keer, vorige keer met spoed voor Woezel moeten bellen en niet bereikbaar. Per direct gaan we dus op zoek naar een andere dierenarts, dat moge duidelijk zijn. Andere dierenarts in de omgeving gebeld voor overleg, terwijl ze opnamen besloot Pip te gaan eten :roll: dus afgesproken het even aan te kijken. Inmiddels is ze weer zichzelf, scharrelt rond, geen idee wat het was. Voor de zekerheid maar even anti haarbalpasta gegeven.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 12:29

Dat is schrikken druif!

Niet fijn dat je dan je dierenarts niet te pakken krijgt. Wat is voor de dichtstbijzijnde? Is horst te doen? Die hebben een kliniek en in mijn ogen wel echt heel fijn met katten. Dat is mijn achter de hand kliniek of voor speciale ingrepen als kessel eik niet kan of als Meijel niet kan.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 12:31

Ohh ik kom net dit topic tegen. Mag ik me ook melden? We hebben sinds 2 weken ragdoll kittens.

Ik zag hierboven nog een vraag over de Surefeed. Wij hebben ze omdat we ook een hond hebben. Maar onze kittens eten gerust tegelijkertijd uit 1 surefeed :o Dus wat dat betreft helpt het niet echt, als het bv zou zijn dat 1 dieetvoer heeft.

Wat foto’s van onze knapperds, Eevee & Sylveon

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 12:32

Horst is voor ons echt te ver, meer dan een half uur, dat ga ik de katten echt niet aan doen. Ik ga nu kijken in Bakel, kleine praktijk (was onze vorige ook), dus daar hou ik van. Volgende maand moet Pip gevaccineerd worden dus kan ik daar mooi eens kennis maken :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 12:32

Dat is schrikken Druif!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 12:34

Ik vind het zo gek wat het geweest is, 2 jaar terug is Pip behoorlijk ziek geweest, de dierenarts vermoedde toen ook een haarbal dus het zou kunnen, maar ik heb echt geen idee.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 12:40

Nee snap ik. Voor mij is dat ook een half uur. Maar wel met katten die gewend zijn aan reizen. Kleine praktijk is ook fijn. Hier in Panningen zit ook een praktijk maar daar kom ik alleen als zij spoeddienst hebben en het niet anders kan. Niet mijn praktijk.

@selina welkom! Mooie katjes!

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 12:55

Jeetje dat is schrikken druif en wat rot dat niemand opnam.

Spannend xoran bijna kittens ben benieuwd wanneer ze gaat beginnen

Hier Haru nu al twee dagen achter elkaar poepbillen het is opzich niet heel zacht maar wel plakkerig hij wil het er dan zelf afhalen waardoor hij erop zit en het lekker zijn vacht induwd echt een ramp om schoon te maken.

Zijn vacht begint nu ook echt flink te groeien. Hij lijkt wel super dik zo :+

Afbeelding

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 13:11

Voor Woezel is een half uur echt geen optie, dan zit hij kwijlend en hijgend van angst in de vervoersbox.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 13:25

@ryu Misschien een keer kijken met een trimmer of die de vacht kan ontwollen?

@druif nee snap ik zou ik ook niet doen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 13:29

Kwijlen kan ook komen door een lieveheersbeestje deze geven te verdediging een bepaalde stof af waardoor een dier gaat kwijlen en kunnen daardoor ontsnappen. Ik hoop dat dit het geweest is dan is het namelijk ook onschuldig.

Selina welkom.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 13:39

Marcella, dat zou kunnen inderdaad, ze gedraagt zich momenteel weer normaal. Dus ik ga er vanuit dat het weinig bijzonders zal zijn, maar hou haar wel nog even in de gaten.

MirjamRobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 15:38

Dat is schrikken Druif, wat een gekke reactie. Hopelijk was het eenmalig en gaat het verder goed.

Wij hebben hier een paar straten verderop een fijne dierenarts zitten. Maar als we met spoed in het weekend heen moeten, kan het ook zijn dat we een half uur moeten rijden naar een dienstdoende dierenarts (vind ik best apart in een stad). De assistente vertelde laatst dat lang niet alle dierenartsen weekenddienst willen draaien en dat dat een groot probleem is.

Selina, wat een schatjes <3. Hebben ze twee verschillende kleuren ogen?