Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 21:22

Nee ben zo benieuwd naar de kittens!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 21:33

Het gaat goed met Oscar hoor. Gisteren was hij wel heel moe en sliep veel, maar vandaag is hij weer wat actiever. Luna heeft sinds zijn terugkomst nog niet weer naar hem geblazen. Zou ze nu al weten/merken dat hij geen kater-kater meer is?

Xoran spannend die laatste loodjes!

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 21:38

Figaro wordt ook volgende week een jeweetwel kater.. maar hij krijgt wel heel officieel een vriendinnetje, dus dat is toch nog best een goede deal :P

Spannend Xoranlover!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 21:39

Wij hadden net een poep-bleef-aan-staart-hangen incident %) Bij Cookie. En die heeft al veel staartfluff ;( Gelukkig was mijn vriend er, hebben hem samen schoon gemaakt.

Ik ben nu wel klaar met al die poep-incidenten := Man man man.

Afbeelding
Gelukkig maakt dit veel goed. Dit was voor overigens. Hij is nu wat gehavend qua fluff :+

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 21:54

Hahaha Berdien! Ik snap dat je er echt niet gelukkig van wordt. Hoe gaat het met de diarree van Fudge?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 21:56

Ohw bah, dat zijn mindere dingen. Mijn Coon heeft daar soms last van, die heeft ook zo veel haar voor zn kont.

Eefsel dat lijkt mij een mooie deal voor hem!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 21:57

Fudge had niet echt diarree, meer dunne poep. Dat blijft stabiel-gaat beter! :j Cookie had ook weer betere poep, tot het dus bleef plakken.

En die lúcht %) :r

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 21:58

Vreselijk stinkende poepproblemen en een fluff hebben. :=

Fijn dat Oscar zich goed voelt.

Onze Chester blijft kletsen/zeuren := de laatste tijd, geen idee waarom hij zo vocaal is ineens.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 23:32

Wat een heerlijk duo Berdien <3!
Bij problemen met de euh "consistentie" krijgt Gio gelijk een korte broek. Heb daar speciaal een toiletteerschaar voor liggen.

Mbt tot voerbakken, hier ook tot tevredenheid al een paar jaar de Surefeed. Aangeschaft omdat de ene kat meer voerbehoefte heeft dan de andere. Inmiddels eentje op hypoallergeen en eentje op nierdieet. Dan zijn die bakken echt ideaal.
Afbeelding

En ik heb ook de Sureflap XL kattenluik. (Alleen nu even niet). Ook ideaal, met te programmeren tijd waarop ze naar buiten kunnen en binnen moeten blijven.
Alleen had Gio dat op gegeven moment door en ging hij gewoon niet meer naar binnen na 4 uur 's middags :+

Dit laat niets te raden over :')
Afbeelding

En even later {:} ...
Afbeelding

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 08:34

Och jeetje, was het gister nationale " poep in vacht" dag? Ik mocht gister avond ook aan de poets >;) Eens in de zoveel tijd gaat het mis met die mega vacht. Mevrouw was er echter gister niet van gediend dat ik haar poezelige kontje schoon wilde maken, wat een gekrijs :oo

Xoranlover spannende tijd zo!

Jullie komen trouwens precies op het juiste moment over die Surefeed bakken. Terror 1 wordt te dik, terwijl terror 2 wel meer calorieën kan gebruiken. Dolce interesseert zich niet zo voor eten, neemt af en toe een brokje en gaat weer door waar ze mee bezig is. Ze laat zich daardoor met snoepjes ofzo ook makkelijk wegduwen door haar zus Donya, die uiteraard graag het snoepje pikt.
Nu ben ik aan het bedenken hoe ik ze gescheiden kan voeren, maar ik ben er nog niet uit. Als ik Dolce apart zet om extra/anders te eten, eet ze niet omdat haar zus aan de andere kant van de deur zit. Het wordt dan 1 mauw bende, zonder dat er maar een hapje wordt gegeten. En omdat eten Dolce ook niet boeit, gaat ze ook na een tijdje nog niet eten. Het enige wat telt, is terug bij zus.
Met een Surefeed bak ben ik bang dat Donya haar ook wegduwt, zodat ze haar bak ook laat leeg eten door haar zus. Eigenlijk vind ik de bakken te duur om zo maar even te proberen omdat ik echt denk dat Donya gewoon te brutaal is. Hebben jullie hier ervaring mee? Kunnen ze makkelijk stelen? Zijn er plekken waar je de bakken eventueel eerst tijdelijk kan proberen voordat je tot aanschaf over gaat?

Oscar inmiddels geholpen, fijn dat alles goed is gegaan! Toch altijd spannend dat soort dingen.

Een een knappe Onlyfans Moos <3

Eefsel2109 sorry maar ik moest heel hard lachen om de onder de oksel borstel foto van Figaro _O- Echt te schattig! Die van mij laten het toe, maar alleen omdat het moet, niet omdat ze het nou zo fijn vinden.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 09:06

Fijn dat we niet de enigen zijn := Vriend begon al serieus te twijfelen over het idee dat katten leuk zijn :')

Vanochtend goede poep! Dus dat vier je door samen in de kattenbak te zitten :roll: en door ruimtegebrek vol met je harige voetje in de vers gelegde poep te staan. De wanhoop op het gezicht van mijn vriend _O- _O-

Ze zijn echt lief hoor maar man man man. Waaaaarom samen in de kattenbak?! ^)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 10:09

Oh jeej wat een gekkies samen in de kattenbak :')

Dat doen de kittens hier ook wel eens.

En over het stelen. Hier krijgen ze het niet voor elkaar want de bakken gaan gewoon dicht. Ze zijn niet brutaal genoeg om die kop erin te houden. Bovendien door dat fe corrigeren in het begin leren ze dst het niet mag. Daarom aarzelen ze en gaan de bakken gewoon dicht.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 10:24

Haha samen in de kattenbak? Nou dat is wel heel gezellig _O-

Het moge duidelijk zijn dat de beesten hier de baas zijn, maar het is ook wel lief zo samen op de eettafel <3
Afbeelding

Oscar zijn ritssluiting ziet er volgens mij wel goed uit
Afbeelding

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 10:33

Hahaha dat samen in de kattenbak is zo herkenbaar! Dat doen ze hier ook (past dat, 2 Maine Coons in 1 bak? Nope :') ) En dan idd op de lekker vers gedraaide hoop gaan staan met je pluis pootje :r

Xoranlover dat klinkt heel hoopvol. Ik ben namelijk bang dat als Dolce aan het eten is, Donya haar dikke neus er gewoon bij stopt en mee eet zolang Dolce er staat. Dan gaat de bak niet dicht toch? Ik zag al wel dat er eventueel ook kappen zijn voor op de achterkant, dat zou misschien ook al schelen met stelen. Dan kan ze alleen ernaast, en uiteindelijk ga ik er vanuit dat een Maine Coon de ruimte ernaast toch wel opvult qua grootte :')
Is het moeilijk om aan te leren eruit te eten? Dolce is een beetje een watje, en omdat ze niets om voer geeft loopt ze ook net zo makkelijk weg als het " spannend" wordt.

Muronia heerlijk zo samen in de zon <3 Oscar wordt echt mooi! <3

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 10:34

Ja echt samen :') ^)
Afbeelding

Wat een dotjes zo Muronia! Wond ziet er inderdaad heel netjes uit!

Op welke leeftijd laten jullie katers castreren? De fokker raadde rond de 9 maanden aan, maar ik las hier ook de leeftijd van een half jaar.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 10:56

@muppet van achter lukt hoe dan ook niet. De zijkanten zijn dicht. Dus kan alleen van voor en hier is weinig plaats. Dus ik vermoed dat het vrij lastig gaat zijn om er bij te kunnen als je wat grotere ras katten hebt.

@berdien. Ik verhuis mijn kater gecastreerd. Maar ik vind 9 maanden vrij laat. Als ze niet gecastreerd weg zouden gaan zou ik zeggen rond de 6 maanden. Je wilt niet hebben dat ze gaan sproeien of piesen in huis. Dat kunnen ze blijven doen dan na een castratie

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 11:02

Mijn dierenarts raadt aan vanaf een half jaar. Oscar is nu 7,5 maanden. Hij was nog niet lastig of katerig, maar omdat zijn intacte moeder hier ook loopt, wou ik geen risico nemen. Volgens mij was Charlie destijds ook rond de 7-8 maanden oud toen ik hem heb laten castreren.

Ik ben benieuwd of Luna nu ook weer duidelijker krols gaat tonen, want de laatste maanden heb ik haar niet krols gezien en aangezien ik haar straks nog wel weer wil laten dekken is het wel fijn als ze het toont.

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 11:02

Figaro is inderdaad 6 maanden, ik wil niet dat hij gaat sproeien want dan zijn we verder van huis. Hij is 6,5 maand wanneer hij gecastreerd wordt;)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 11:07

Kun je die surefeed zo instellen dat hij verschillende tijden voer geeft ook of moet je alsnog zelf timen?

Wel een prijzige investering voor 5 katten :=

Ik heb er ook zo eentje die snel op geeft, als er al even aan haar staart gesnuffeld wordt geeft ze al op.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 11:18

Nee dat kan niet met die ik heb. Die gaan open zodra de kat die mag eten eronder gaat staan. Er is er 1 met een app maar dat vond ik niet nodig.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 11:21

Ik wil dus sproeien inderdaad pertinent voorkomen := Met 9 maanden leek me dat al wat tricky worden.. Cookie is vandaag 5 maanden, dus over een maand, anderhalf zou het al wel kunnen. Fudge is van april, die heeft nog even te gaan.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 11:24

Je kunt ze ook samen doen. Scheelt je weer stress omdat er 1 naar de dierenarts ruikt en de andere niet.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 11:33

Ja! Als Fudge 6 maanden is, is Cookie 7,5. Dat zou dan goed moeten gaan toch?

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 11:46

Zou ze inderdaad dan ook samen doen. Normaal moet 7 maanden geen probleem zijn zolang je niet merkt dat hij last krijgt van zijn hormoontjes. Haru had er wel al een beetje last van dus die zijn er met 6 maanden meteen afgegaan :+

Hier heb ik op een andere manier wel eens een poepkont. Hier eten ze wel een een plantspriet of mijn haar en dan blijft het op de manier aan de kont hangen. Dus ookal eens gehad dat er een met een poepkont op bed sprong :oo :r

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 11:46

Of fudge 5,5 en cookie 7. Of 5 en 6,5.

Ik heb zelf bog nooit problemen gehad met katers die met 15 weken gecastreerd worden.