Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 16:50

Daar kun je eigenlijk niks van zeggen als je niet weet wat voor voedingswaarde er in de brok zit. Kito hier is ook te dik die krijgt 80 gram vlees en 20-30 gram brokjes op een dag. Brok ben ik aan het afbouwen nu. Die krijgt ie nu nog maar iets van 20 gram maximaal op een dag. Maar die zitten vol voedingswaarde en daar laat ie zelfs van liggen. De dames krijgen ander vlees en Nishi en Elani krijgen meer brok. Lanah is gecastreerd en krijg nu 60-70 gram rauw vlees en 30-35 gram brok. Nishi krijgt 70-80 gram vlees en 30-35 gram brok. En Elani krijgt momenteel zoveel vlees als ze wilt en een volle brokkenbak. Dat zal ze krijgen tot de kittens niet meer bij haar drinken of tot ze echt te dik wordt. Maar die wordt niet heel snel dik. Maar ik kijk eigenlijk nooit naar aanbevolen hoeveelheden. Altijd naar de kat en of die zich wel verzadigd voelt. Ze krijgen hier ook vleessnoepjes waar niet zo veel in zit maar wel maagvulling is.

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 17:46

Hoe doen jullie dat dan met de andere katten? Ik heb onlangs de boskat laten steriliseren maar zij is een korte tijd behoorlijk aangekomen. Ze was iets te mager na haar laatste nest. Maar nu is ze bijna obesitas.

M’n andere poes, ragdoll, is nu drachtig. Moet dus wel haar voer hebben. Ik zou de boskat op sterilized voedsel willen zetten, maar niet ten koste van de drachtige ragdoll. Ze hebben in principe altijd brokken tot hun beschikking.

Ik voer natural healt carnivore. (60 procent vlees.)

Hebben jullie speciale voorbakken ofzo? Ik ontvang graag tips.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 18:15

purny schreef:
ryukapple schreef:
Lastig purny. Opzich is 45g brokken niet heel weinig. Is er van de brok die je voor haar hebt geen natvoervariant? Dan kan je de hoeveelheid gram die je voert wat verhogen. Of anders voer in meerdere porties verdelen en in een voerpuzzel doen? Dan is ze langer bezig en dat zou moeten helpen wat meer verzadigd te raken

Dat snapt ze niet. Ik heb een bal gehad waar ik de brokjes in deed maar daar deed ze niks mee

Puzzels moet je ze eerst soms leren. Haru snapte het eerst ook niet. Bal op zijn ruimst gezet zodat de brokjes eruit vielen als je er naar keek. En wat brokjes rondom de onderkant van de bal waar ze goed zichtbaar zijn. Dan komt ze tegen de bal aan als ze brokjes pakt. Dan vallen er waarschijnlijk ook weer wat brokjes uit. Als het op de meest open stand goed gaat zet je hem steeds wat dichter. Hier heb ik ook puzzels van nina ottoson en gaan er brokjes in het tapijt en in de krabpaal. Maar er zijn echt zo veel soorten puzzels te verkrijgen dus keuzen genoeg

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 18:28

Ro0sje schreef:
Hoe doen jullie dat dan met de andere katten? Ik heb onlangs de boskat laten steriliseren maar zij is een korte tijd behoorlijk aangekomen. Ze was iets te mager na haar laatste nest. Maar nu is ze bijna obesitas.

M’n andere poes, ragdoll, is nu drachtig. Moet dus wel haar voer hebben. Ik zou de boskat op sterilized voedsel willen zetten, maar niet ten koste van de drachtige ragdoll. Ze hebben in principe altijd brokken tot hun beschikking.

Ik voer brok in voerbakken op chip.
Elani heeft een bakje met brok en extra vlees. Kito en Lanah krijgen minder brok. Nishi krijgt in het weekend ook extra vlees in die voerbakken. Is het op dan hebben ze pech en moeten ze wachten tot de volgende voerbeurt. Ze leren dat doseren. Alleen Kito heeft daar wat meer moeite mee maar dat gaat ook steeds beter.

Afbeelding

Vlees krijgen ze hun eigen bakje. Ik blijf er dan bij. Ze krijgen zo lang ze nodig hebben maar als ze weg lopen ruim ik de bakjes op. Kan het rauw vlees toch niet langer laten staan. Alleen Elani krijgt nu wat meer tijd want die kan niet meer die hoeveelheid in 1 keer op.

Zo kan ik gemakkelijk doseren. En vlees vind ik niet erg als ze daar meer van eten. Dus mochten ze van andere bakjes pakken (zonder de andere weg te jagen) dan maak ik daar geen punt van.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 18:30

Ro0sje schreef:

Ik voer nu op een soort van vaste tijden, ieder zijn eigen bakje, 3 in de woonkamer, 1 in de gang/slaapkamer en eentje in de kleedkamer. De laatste 2 vreten alles van de andere op en ik was het zat om politie agente te spelen. Hoeft nu iets minder, alleen de kleinste wil nog wel eens gaan bietsen bij een van de andere (die dat helaas heel makkelijk toe laat en stopt met eten).

Zo krijgen ze allemaal de hoeveelheid en soort die ze moeten/lusten. 2 moeten afvallen, 1 aankomen (kitten) en 2 op gewicht blijven.

Voor ik er eindelijk een systeem in had was ik wel een paar maanden verder.

Misschien dat ik ooit investeer in de bakken zoals xoranlover heeft. Als dat goed werkt en ze worden niet gesloopt.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 18:40

Hier slopen ze die niet ook de kittens niet. Maar ze weten ook dat ze uit andermans bakje moeten blijven. Ze proberen het wel eens maar die gaat dan dicht tenzij ze echt de kop erin steken. Maar hier doen ze dat niet. Vind het ideaal dat ze op de chip van de katten werken. Geen bandjes om en wel het gemak van die bakken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 19:17

Hier krijgt nova alleen brokjes. Maar misschien ga ik over op een deel droogvoer en een deel natvoer(hypoallergeen).
Op dit moment ben ik aan het overstappen op de anallergenic. Dus een deel d/d en een deel rc.
Natvoer krijgt ze eigenlijk alleen nu om de dag samen met haar prednoral.
Maar dan ook echt een minimaal beetje omdat de pil er anders niet in kan

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 19:29

Xoran heeft mooie voer automaten.
Arme kind mis gesprongen.

Purny lastig.
Ik vind 6 kg wel veel. Maar dat is omdat mijn 3 katten rond de 3 /3,5 kg wegen.
Jeuk is heel vervelend.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 19:31

luuntje schreef:
Ik vind 6 kg wel veel. Maar dat is omdat mijn 3 katten rond de 3 /3,5 kg wegen.

Ja dat komt gewoon omdat t kind bij haar vorige baasje onbeperkt kon eten...

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 19:38

Op vaste tijden voer ik niet. Ik vind het irritant als ze dan steeds gaan mauwen/schooien. Altijd onbeperkt brok tot hun beschikking gehad maar nu met die boskat kan dat niet meer. Ze is echt heel dik geworden. Nu maar op een rustig een verantwoorde manier proberen wat af te laten slanken.

Xoranlover; wat een goede tip. Ik heb meteen even gegoogled. Ze zijn wel prijzig maar het lijkt me ideaal. Allebei hun eigen bak. Allebei hun eigen voer. Dan kan de boskat alvast over op sterilised voeding.

Ik ga ze maar bestelen. Rib uit m’n lijf maar alles voor de diertjes hè haha

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 19:49

Ik voer ook niet op vaste tijden. Als we gaan werken krijgen ze tussen kwart voor 7 en 7 hun vlees. Als we vrij hebben kan dat best tussen 9 en 10 zijn daar zeuren ze nooit om hier.

Ja ze zijn helaas wel duur maar ik vind ze zo fijn.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 19:54

Blij dat ik tot nu toe geen last heb van te dikke katten ondanks onbeperkt brok en 2x per dag natvoer. En dan zijn 2 van de 3 gesteriliseerd. Al lijkt de sibeer dik, maar die heeft nu ook alweer een flink pak haar.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 20:11

Hier ook de Surefeed bakken en dat was de investering 100% waard! Op die manier kan ik ook goed bijhouden of ze allebei goed eten of niet.

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 20:54

Moos krijgt hier 's morgens z'n bakje gevuld met brokjes voordat ik ga werken en natvoer. En 's avonds vul ik z'n brokjes iets bij als het leeg is maar niet helemaal vol. Ik doe verder niet aan voer afwegen, gewoon op gevoel en hoe Moos eruit ziet. Voorlopig kan die nog genoeg erbij hebben, hij zat paar weken geleden op bijna 4,5kg en hij is bijna 1 jaar.

Moos weer poserend voor z'n Onlyfans :+
Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 21:09

Afbeelding
Nova kan er ook wat van

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 21:20

Marcella schreef:
Blij dat ik tot nu toe geen last heb van te dikke katten ondanks onbeperkt brok en 2x per dag natvoer. En dan zijn 2 van de 3 gesteriliseerd. Al lijkt de sibeer dik, maar die heeft nu ook alweer een flink pak haar.

Wat heeft dit met mijn vraag te maken?

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 22:24

momenteel nog onbeperkt brok staan voor Figaro en 2x daags krijgt hij natvoer, maar dat zal als hij straks gecastreerd is wel anders worden. Ben ook aan het kijken naar de surefeed bakken voor als we straks 2 katten hebben.

Ik borstel Figaro regelmatig een hij vind het ook niet erg, maar zo op de foto... :')
Afbeelding
Afbeelding

Figaro is vandaag alweer een half jaar oud! Volgende week staat z'n castratie gepland.. ik zal het nog maar niet te hard zeggen voor hem :))

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 23:25

Hier doet ie ook z'n best :))

Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 23:39

Hier kunnen ze er ook wat van :')
Afbeelding

Ik zie hier veel benen in de lucht gaan _O-

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 08:53

Hier geen benen in de lucht, wel verstrengelde lijfjes <<)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lekker stel :+:

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 09:08

Zijn al echte vrienden aan het worden. <3

Betreffende Alexia twijfel ik. Gevoel zeg ja, maar is nog weinig zichtbaar. Maar ik voel wel een bolletje als ik met 2 handen langs haar lichaam gaat.

Ze heeft 1 keer goed de tietjes laten zien, maar dat was erg vroeg. En voor de rest extreem kroelerig.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 09:32

Zo schattig samen berdien. Hier vanochtend ook geen beentjes in de lucht maar wel gezellig samen wakker worden

Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 15:27

Ik heb Nova bij mijn oude dierenarts ingeschreven. Vond dat ik daar met Jackie fatsoenlijker werd behandeld.
Ik vond ook heel fijn dat ik de verslagen van de consults gemaild kreeg. Zo kan ik het nog eens makkelijk teruglezen.
En een ander oog naar haar is ook mooi. Een andere kijk op haar huidproblematiek

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 20:50

Vakantie *\o/*

Vanaf zondag mogen de kittens komen. Ben zo benieuwd…

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 21:11

Spannend xoran. Alweer bijna zo ver dus. Je kan vast niet meer wachten tot ze er eindelijk zijn :D