Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 09:41

Hier willen ze na ontwormen weleens dunne poep hebben.
Maar dat is met hooguit 2 dagen weer over.

Drinkt hij wel genoeg?
Dan zou ik het nog even aankijken. En anders even de dierenarts bellen voor overleg.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 09:43

Jazeker, ze drinken allebei flink :j

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 09:45

Ik persoonlijk zou toch ander voer gaan geven. Iets met veel vlees of vers vlees meestal is de dunne poep dan zo over. Hier hebben ze zelden dunne poep.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 09:46

Wat sneu Muronia.

Onze Bengaal heeft ook lang dunne poep gehad, dit was na een Giardia besmetting. En zelfs met Royal Canin bleef het slap en stinken. Wij hebben toen pro biotica pasta gegegeven en geven daar nu ook voer van. Nu houdt hij wel goede poep, het komt van Zoolac.

Van de dierenarts moesten we op hypoallergeen voer, maar dat wilden wij als laatste redmiddel doen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 09:50

xoranlover schreef:
Ik persoonlijk zou toch ander voer gaan geven. Iets met veel vlees of vers vlees meestal is de dunne poep dan zo over. Hier hebben ze zelden dunne poep.

Nou ik was dus begonnen met de overstap (heel voorzichtig) met bijvoeren van Applaws maar toen zat hij er dus helemaal onder :oo Daar zit 70% vlees in. Vers vlees is hij op zich wel gewend, dat kregen ze bij de fokker ook. Ik zou dat wel kunnen proberen.

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 09:58

Als een kat zo levendig is, lekker speels is en goed eet en drinkt, hoef je echt niet direct naar de dierenarts te rennen omdat zijn ontlasting wat dunner is.

Ik ben op dat gebied misschien veel nuchterder dan de meeste mensen. Maar een dierenarts bezoek is hier vaak een bron van stress waardoor ze juist gaan braken of aan de diarree raken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 10:02

Zo sta ik er dus ook in :j Ze zijn nu ook al weer vanaf half 8 bezig met spelen. Hapje eten tussendoor, drinken en doooorrrrrr :))

Maar, als ik ze ergens mee kan ondersteunen dan doe ik dat wel graag :j

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 10:29

Je kan kijken voor Optiflora. Soort probiotica en mag ook al voor jonge katten. Is wel in poedervorm. Bij de dierenarts kun je vaak wel enkele zakjes halen ipv meteen een hele doos.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 12:04

Zolang Fudge inderdaad nog hartstikke levendig is en goed eet en drinkt zou ik het ook even een paar dagen aankijken, maar ook weer niet te lang bij zo’n kleine frummel.

Eventueel Probiotica bijgeven kan altijd. Hier heeft Woezel soms ook, ineens, diarree. Dat is dan 1 of 2 keer en daarna is het weer goed. Hij heeft sowieso wat gevoelige darmen dus dat helpt ook niet.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 12:20

Daarom alleen wat ontlasting bij de dierenarts brengen. Geen stress voor de kat maar kan er gewoon even naar gekeken worden. Mocht er niks uitkomen is het goed en even aankijken.

Klein beetje magere yoghurt kan ook goed voor de darmflora zijn. Als Blue last van de darmen heeft vind ze het heerlijk. Als ik magere yoghurt heb mogen ze allemaal een vingertopje aflikken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 12:31

Ik heb bij de winkel een booster met probiotica opgehaald :j en een brok met 85% vlees. Dat zal ik mondjesmaat gaan mengen met de RC.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 16:22

Afbeelding

Kijk dit nou <3 Die gestrekte beentjes :))

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 18:31

Oh arme jongen zo Muronia!

Wat schattig berdien <3

Ik heb Elani zondag eens even gewogen. Voordat ze naar de kater ging woog ze 3,2 kg ongeveer kan ook 3,4 zijn. Nu 4,4 :oo

Ben zo benieuwd.
Afbeelding

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 18:54

Knapperds! <3

Moos poseerd uiteraard weer voor z'n OnlyFans :Y)
Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 09:42

Berdien wat heerlijk zo ontspannen op je schoot.

Xoran ze komt mooi aan. Is haar gedrag nog hetzelfde?

Moos heeft een envelop, verstuurt zeker post naar only fans.

Muronia hoe gaat het met de patient?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 09:51

Nee ze is veel rustiger en enorm knuffelig. Ze heeft er ook meer moeite mee als ik weg ga. Morgen nog werken dan heb ik vakantie dus kan ik thuis blijven bij haar.

Ze wilde vannacht op de commode springen daar slaapt ze altijd t arme kind kwam er niet op en donderde met kussen en al op de grond. Heb haar er maar op gelegd toe. Was ze weer happy.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 10:16

Arme meid, hopelijk is ze snel een tevreden en lief moedertje voor haar baby's.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 10:34

Purny hoe gaat t nu? Wel echt een zorgenkindje he... knuff!

Fudge en cookie, wat schattig samen <3

Waar ontvlooien jullie mee ? Ik heb al ruim een jaar niet ontvlooit want hij kwam niet buiten. Nu wel (uurtje in de tuin) en m'n broer had een vlooienplaag, dus wil toch zekere voor onzekere nemen en m behandelen. Maar waarmee? Laatste keer was geloof ik met stronghold. Maar benieuwd wat jullie gebruiken?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 10:45

Ik gebruik naar volle tevredenheid Credelio pillen. Sommigen eten hem zelfs zo op.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 12:24

Tancreda4 schreef:
Purny hoe gaat t nu? Wel echt een zorgenkindje he... knuff!

Ze heeft gisteren niet gepoept, ik hoop dat ze vanmorgen is geweest.
Ik moest vanmorgen terugbellen en heb gezegd dat ik haar niet meer op de dex wil hebben omdat ze daar te heftig op had gereageerd. Ass. gaat overleggen of ze over kan op prednison tegen de jeuk.
Ze krijgt nu op advies van de dierenarts 45 gram droogvoer, dit vind ik te weinig. Ze gaat namelijk lopen schooien...

Ik heb de assistente gemeld dat ik mijzelf afvraag wat voor haar nog haalbaar en comfortabel is qua behandeling. Hier wordt voor mijn gevoel niet op in gegaan.
Ze heeft wel op bed geslapen gisteren. En ze is lekker geborsteld.

Misschien ga ik terug naar mijn oude dierenarts. Maar die ik nu heb vind ik ook goed voor mijn gevoel.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 12:29

Hier had 1 van de poezen vanaf het moment dat zij hier kwam met 6 non stop diaree. Binnenste buiten gekeerd maar niks te vinden. Nu wisselt het al moet ik zeggen dat het net een vuilnisvat is

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 12:41

Lastig purny. Opzich is 45g brokken niet heel weinig. Is er van de brok die je voor haar hebt geen natvoervariant? Dan kan je de hoeveelheid gram die je voert wat verhogen. Of anders voer in meerdere porties verdelen en in een voerpuzzel doen? Dan is ze langer bezig en dat zou moeten helpen wat meer verzadigd te raken

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 13:02

Voerpuzzel en ook een voerballetje werkt hier erg goed voor mijn voergefocuste katten. En met het balletje bewegen ze ook nog wat.

Ik zou ook kijken voor wat natvoer erbij, desnoods dat ze er diarree van krijgt...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 14:07

ryukapple schreef:
Lastig purny. Opzich is 45g brokken niet heel weinig. Is er van de brok die je voor haar hebt geen natvoervariant? Dan kan je de hoeveelheid gram die je voert wat verhogen. Of anders voer in meerdere porties verdelen en in een voerpuzzel doen? Dan is ze langer bezig en dat zou moeten helpen wat meer verzadigd te raken

Dat snapt ze niet. Ik heb een bal gehad waar ik de brokjes in deed maar daar deed ze niks mee

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 14:39

ryukapple schreef:

Kind weegt 6 kg. Dus volgens mij is dat wel aan de weinige kant