Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 08:22

Caro29 wat gaat dat toch altijd hard met die kleintjes he, voor je het weet zijn ze groot!

Eefsel2109 Figaro is zooooo knap <3 Ik snap hem trouwens wel, ik bleef vanmorgen ook liever onder de dekens liggen.

Berdien ze zijn zoooo leuk <3 En Fudge kijkt zo wijs! Lijkt me trouwens heeeeeeerlijk om zo wakker te worden met 2 van die pluizenbollen!

Luuntje en MirjamRobin ik schrok eerst ook van die foto hoor, volgende keer pakken ze maar een ander kleurtje :')

Xoranlover het laatste stukje voor knappe Elani, ze wordt idd breed! Ik ben echt heel benieuwd hoeveel kleine pluisjes daarin zitten!

Druif_01 klinkt fijn zo'n oppas aan huis! Hier komen mijn ouders langs met weekendjes weg. Als we langer weggaan, gingen ze oude katten altijd naar hun toe. Dat is nu ook het plan met de terroristen, maar ik ben benieuwd of mijn ouders dat na de 1e vakantie ook nog zo leuk vinden :=

Bij ons had ik inmiddels een weddenschap staan met mijn vriend. Hij was er van overtuigd dat Donya via het plankje naar de douchecabine is gelopen van het weekend. Ik zag haar steeds met een schuin oog naar de handdoeken loeren, ik dacht dat ze via de handdoeken omhoog zou klauteren (best knap ook want ze hangen op zo'n manier dat ze makkelijk op de grond vallen als ze erin zouden gaan hangen). Gister avond hebben we ontdekt dat ik gelijk had :') Ik lag al op bed, mijn vriend zat nog in de woonkamer. Ineens een hoop herrie uit de badkamer. Stond mevrouw op de vensterbank bij de douchecabine als een echte terror mijn potjes scrub/shampoo etc naar beneden te gooien _O- De plankjes zijn al weg, alleen de handdoeken hingen daar nog.. Van het weekend toch maar een alternatief verzinnen voor de handdoeken :=

Nyaleti

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 11:33

Hoihoi, mag ik hier wat vragen?

Ik lees al heel lang mee, genieten van die schattige foto's en lachen om alle fratsen :+ wat spoken sommige toch veel uit zeg!

We hebben 2 katten maar die zitten voornamelijk buiten, eentje is altijd de hort op en de andere slaapt ongeveer 23/7 en dat ene uurtje zeurt ze om eten :Y) niet veel spannends over te delen dus.

Maar sinds gisteren hebben we een nieuwe maat. Een kitten gevonden op het werk van m'n vader (ofja, ik denk gedumpt want hij is tam en ik vind het iets te toevallig dat hij aankomt bij een dierenwinkel..)
Gelukkig is hij al wel een week of 10, of ouder.
Vannacht heeft hij heerlijk tegen mij aan geslapen, zo lief <3 dankbaar beestje is het.

Lijkt verder gezond te zijn, wel wat makjes maar dat mag. Stikt wel van de wormen, bizar die buik :=

Maar we hebben een grote hond met een nog grotere honger. Brokjes de hele dag laten staan gaat dus niet.. Hij wurmt zich overal doorheen of springt met z'n voorpoten er op, hij kan echt overal bij.
Heeft iemand een tip over een bak oid die diep genoeg is om de brokjes in te zetten? Wil wel dat het gat groot genoeg is dat er later ook een volwassen kater doorheen kan.

Een voerbak met chip zie ik niet zitten. Denk dat de hond dat stuk krijgt en vind het een te grote investering (omdat de kat straks naar buiten mag en zelf kan kiezen of hij buiten wil wonen)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 11:38

Ik heb het katteneten op een tafel (in mijn washok) staan, zodat de hond er niet bij kan. Ik vind het voor de katten belangrijk dat ze onbeperkt toegang tot hun eten hebben en dit was de makkelijkste en meest efficiënte manier.

Dit lieve jongetje gaat maandag gecastreerd worden :oo
Afbeelding

Ik ben benieuwd of hij en zijn moeder daarna weer beter met elkaar overweg kunnen. Sinds een tijdje heeft moeder Luna echt een hekel aan haar zoon. Ik vermoed omdat hij wat ouder wordt en katerig.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 11:43

Ik lees al een tijdje mee, mag ik me melden? Over een week komen onze 2 kittens namelijk <3

Dit is Tommie

Afbeelding

En dit Fritsje

Afbeelding

Beiden een vondeling en Fritsje zit in een nest die nu op stal even wonen. Een stalgenoot had namelijk moeder met 5 kittens opeens in de tuin liggen en de eigenaar wilde ze niet meer hebben..

Tommie komt van een buurman van een stalgenoot, ook van een gevonden nestje die hij heeft opgevangen.

Ik lees graag mee voor alle tips want het wordt voor mijn vriend en mij de eerste x katten :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 11:51

Nyaleti, een aparte kamer met een kattenluik waar de hond niet kan komen? Dan kan hij zich daar ook altijd even terug trekken.

Spikkelfire, veel plezier met ze!

Bij mijn oudere main coon dame zijn woensdag bijna alle andere tanden en kiezen getrokken. Ze hebben ook nog een foto gemaakt van de longen, en daarop is een flinke verbetering te zien tov de foto in februari. Ook is ze ondertussen 1,5 kilo kwijt *\o/* mede dankzij het voer plan van Catmoneo. Kost wat maar ben er erg blij mee, kostte me zo veel stress om te bedenken hoe ik haar en 2 andere kon laten afvallen en eentje niet en ze dan ook nog apart voeren.
Het is nog steeds bijna een dagtaak maar ik begin er aan te wennen.

Mijn kleine Pumpkin is nog steeds een heerlijk ding!

Afbeelding

Afbeelding

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 12:00

Wat zijn ze schattig samen Berdien <3

Figaro is echt super knap en ik geef hem groot gelijk is niet lekker de laatste dagen. Haru was vanochtend ook al onder de dekens gekropen.

Nyaleti hier heb ik geen hond maar de katten krijgen hun voer in 4 maaltijden omdat ik anders de poes kan rollen, dus dat zou met een hond niet heel moeilijk zijn. Maar misschien dat je het eten hoog weg kan zetten waar dan alleen de kat bij kan? Al zal dat in het begin misschien wat lastig zijn nu die nog zo jong is.

Daar is knappe Oscar weer. Wat ziet hij er goed uit. En een echte knuffel ook. Haru wil nog niet teveel gedoe aan zijn lijf behalve als hij het zelf echt aanbied. Hij wil wel altijd in de buurt zijn. Gin daarintegen krijgt al de knuffels :'). Toch altijd weer spannend een castratie. Hier is Haru na zijn castratie weer een stuk respectvoller geworden dus hopelijk gaat het tussen zijn moeder en hem na de castratie beter

Welkom spikkelfire wat een cuties <3

Fijn dat het beter gaat met de oude dame prairy en fijn dat het afvallen lukt. katten op gewicht houden kan soms ook lastig zijn.

MirjamRobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 20:44

Oh Figaro is ook zo knap en heeft een hele lieve uitstraling vind ik. Ik word toch een beetje verliefd op ragdolls door dit topic :o .

Wat is Oscar voor ras, Muronia? Ook zo'n prachtige pluizenbol <3 .

Wat leuk, nieuwe kittens in het topic! Welkom SpikkelFire, wat leuk dat jullie poezen nemen. Ze zien er heel schattig uit.

Pumpkin ligt er heerlijk bij.

Hier is, na Milou, nu Kayla helaas al een aantal dagen niet fit. Naar de dierenarts geweest en er zit harde ontlasting vast in haar darmen, vermoedelijk door een haarbal. Wat laxerends gehad en we zullen even een pasta kopen tegen haarballen en wellicht wat olie op het voer. Hopelijk lost het snel op.

Cody was blij toen de zon vanmiddag even naar binnen scheen
Afbeelding
Heel charmant met tandje *D
Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 20:48

Figaro is zo knap! Heb je al een vriendje voor hem op het oog?

Nieuwe kittens gespot! Zo lief!

Pumpkin vind ik ook zo leuk.

Kayla in de lappenmand, hopelijk komt het snel los :(:)

Ik had vanochtend twee katjes op bed. Zo gezellig <3 De mannen hebben een relax-dag vandaag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 20:52

Ik meld mij ook. Hopelijk kan ik gezellig meekletsen en foto's bewonderen en delen. <3

Wat een ontzettend leuke foto's van schattige poezels komen er langs.

Wij zijn helemaal gek op en met ons dynamische duo: Noorse boskat dame Nova en Bengaal Chester.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 21:03

Oh echt, is Haru geen knuffelkat geworden? Dat verbaast me, hij zat juist altijd meteen op je als ie de kans kreeg. Oscar was terughoudender maar die is ontzettend knuffelig geworden. Bobby Sky is een brutaal aapje geworden, nergens bang voor.

MirjamRobin Oscar is een ragdoll :) . Wat een mooi tandje van Cody. Als je die zo ziet liggen dan word je toch jaloers dat je zelf geen kat bent, heerlijk <3

Berdien ik heb wel meegelezen en ik ben blij dat het zo goed gaat nu met je mooie duo

Marleen ohhh bengaal <3 <3 , die vind ik geweldig mooi!

Vorige week in een duitse dierentuin ook nog een mooi "poesje" (lynx) gezien, als t aan mij lag mocht ie meteen mee naar huis <3
Afbeelding

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 21:08

Muronia: een castratie is zo gepiept, maar het blijft toch spannend voor je poezenkind. Ik vond de sterilisatie bij Nova vreselijk, stond te huilen bij het wegbrengen. :=

Kattenvoer zou ik ook hoog/ergens opzetten wanneer er een hond in huis is. Of achter een kattenluik in de gang/overloop? Ik weet niet waar de poezen allemaal komen?

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 21:42

Muronia een brutale aap is haru ook echt nergens bang voor. Het knuffelen zit er wel in maar hij is echt helemaal verliefd op gin als ik hem nu aai begint hij te spinnen om vervolgens bij gin om aandacht te vragen. :')

@marleen wat een knapperts zeg

Gin heeft de moederrol helemaal op zich genomen sinds Haru hier is. En Haru mag ook nogsteeds bij hem "drinken". Haru gedraagd zich ook regelmatig echt als een baby bij hem. Blijft wel heel schattig.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 07:27

Dacht ik dat de rust wat weer was gekeerd, betrap ik Fudge net op plassen in… de plantenbak! :oo :x

Ze hebben twee kattenbakken die ik goed bij houd, maar meneertje plast het liefst in de plant ^)

Gelukkig is het een plant in de logeerkamer, dus die deur gaat nu gewoon even dicht.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 08:36

Oh nee... Vol zetten met sate prikker?

Pumpkin probeerde het laatst ook op mijn bakje met mini aardbei zaailingen, ze ging er wel af toen ik net op tijd aangestormd kwam.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 08:39

Plassen in de planten bak in huis?! Oei, nee dat is geen goed idee. Hopelijk vindt hij snel weer de kattenbak als betere optie.

Wij hebben halve glazen knikkers in de plantenbakken liggen, hier graven ze er wel graag in. }:0

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 09:23

Berdien schreef:
Dacht ik dat de rust wat weer was gekeerd, betrap ik Fudge net op plassen in… de plantenbak! :oo :x

Ze hebben twee kattenbakken die ik goed bij houd, maar meneertje plast het liefst in de plant ^)

Gelukkig is het een plant in de logeerkamer, dus die deur gaat nu gewoon even dicht.

Op zijn minst doet hij het niet op de grond ofzo :')

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 11:01

Ahh ik zit al een dikke week te wachten op een kam voor de langhaar en voer. Echt waardeloze communicatie. Wil de langhaar leren stil te zitten voor het kammen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 11:03

caro29 schreef:
Ahh ik zit al een dikke week te wachten op een kam voor de langhaar en voer. Echt waardeloze communicatie. Wil de langhaar leren stil te zitten voor het kammen

Nova kan ook niet stil zitten tijdens het kammen.
Gelukkig voelt ze zich weer de oude.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 11:12

Berdien schreef:

Hahahaha! Ok, sorry, dat is niet om te lachen, maar misschien houdt hij gewoon van een natuurlijke omgeving ;)
Toen Woezel nog een kitten was vond hij het wel leuk om middenin de plantenbak te gaan liggen, heel onze mooie (grote!) plant naar zijn grootjes -O-

Pip vindt kammen prima, ze gaat er uitgebreid voor liggen :D Woezel is er niet kapot van, maar die heeft ook een stuk minder haar, gister wel een haarbal en daarna nog een paar keer gal gespuugd dus helemaal lekker zat het hem ook niet. Vannacht gelukkig wel weer gegeten, maar heb hem maar wat antihaarbal pasta gegeven.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 12:26

Ik ben heel blij dat ik mijn trimsalon kammen thuis heb.
Gebruik die voor Kito. Nishi en Lanah gebruik ik alleen een vochtige zeem om losse haartjes te verwijderen. En Elani af en toe een kammetje maar meestal pas als we naar show gaan.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 14:30

Ik heb nu alleen nog maar met een zacht baby borsteltje geoefend zodat hij zou wennen aan het aanraken. Dit wordt sws wel een knuffeltje. De korthaar wilt liever met rust gelaten worden. Die kiest zijn eigen momenten uit

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 19:37

Nog even baby’s afbakken <3
Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 20:17

Afbakken hoort een zonnetje bij... en die is ver te zoeken. :')

Ze heeft een mooi buikje!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 20:29

Haha komt wel. Ja de baby’s waren heel druk. Heb het nu een keer op film. Staat op de facebook van de cattery <3

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 12:28

Nyaleti ik heb brokken hoog op dekattenpaal staan. Daar kan de hond niet bij.
Als de hond van de kattenbrokken die op de grond staan voor omapoes afblijft, krijgt hij een brokje.

Afbakken in de zon, slim.

Spikkel wat een leuke kittens.

Prairy knappe kat nog steeds.

Morgen een kat voor castratie weg. Sterkte.

Berdien, plant in de kattenbak zetten? Bah je hebt nu een stinkende plant.