Nee ze zijn zonder stekels geboren die komen paar uur later pas, maar aangezien ik ze( 10 min voor de foto) hier pas vond haha hadden ze nu dus al stekels:P Wij dachten dat ze op gegeten waren al eerder omdat er maar niks kwam.. maar niet dus ze zijn zo lief!
Oooh die prikken door de huid heen? Ik ben blij dat ik geen egel ben...
OnlyFroukje
Geplaatst: 01-03-13 14:02
Nemurin schreef:
Oooh die prikken door de huid heen? Ik ben blij dat ik geen egel ben...
Ze hebben ook al een naam piep en speldekussen,.. de ene piept echt erg hahaha
Fenrir
Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-13 14:04
Jup, dat is dus ook wat er gebeurd als ze later nog vaker gaan "verstekelen" da's dus een soort verharen maar dan met stekels... auwww.... ze krijgen dan hun "volwassen stekels" uiteindelijk en veel worden dan ook chagrijniger tijdens die periode, vind je 't gek.. moet er niet aan denken!
Wat wel raar was ik moest 1 jong even terug zetten bij de andere( die was versleept, dus ik met 2 pasjes dat gedaan zodat ik hem niet aanraakte. komt Moppie de moeder naar me toe geeft me koppie kon der zo aaien en deed terra dicht,.. nu is het vreemde ze was zo schuw he.. niet normaal en nu mocht ik er aaien haha
Helaas heeft nummer 1 het niet gered.. en 2 moet bijvoeding hebben,... Hoop dat die het wel red, al denkt de d a dat er weinig kans is:( Maar mijn wekker staat om elk drie uur dus hoop dat het goed komt. Maar ze verstoot ze sinds gister avond laat allebei,.. en is boven op de ene gaan liggen. Het andere kleintje ligt nu op een wamte steen, in een handdoek. Dus we gaan hopen hopen jullie mee?
Fenrir
Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-13 21:16
Wat vervelend! Anders moet je even op Hedgehog Central Forums kijken daar zijn meer mensen die kleintjes met de hand hebben opgevoed maar het is echt heel lastig. En om de 3 uur is wel weinig, zeker als ze nog zo klein zijn, dan kun je beter uit gaan van om de 2 uur of vaker... Wat geef je ze?
We hebben geitenmelk en kittenmelk. Was allebei wel goed zei de DA moest kijken waar de kleine het beste op reageerde,..ik ga zeker naar dat soort forums zoeken, .. moeder vind volgens mij ook dat ik het moet doen duwde ukkie alweer naar de deurtje,.. maar de dierenarts zij elke 3 uur,.. vandaar dat e dat ook deden maar dan zal ik het vanaf nu vaker doen
Anders hier even een topic maken: http://hedgehogcentral.com/forums/ die mensen kunnen je beter helpen dan ik, zitten meerdere op die ze met de hand hebben grootgebracht & mensen met jarenlange algemene ervaring. Ik hoop dat het gaat lukken! Van wat ik heb gelezen schijn je vooral op te moeten passen dat ze geen opgeblazen buikjes krijgen als ze lucht inslikken... maar ik zou gewoon even wat posten op dat forum als ik jou was.
Moeders misschien nog te jong om het goed te kunnen/snappen dus? Wat naar zeg! Ik wil ook wel op de hoogte blijven ja...
Fenrir
Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-13 00:15
Het gaat vaker fout bij egels... als ze stressen bijv doordat je er in de buurt komt/ze stoort. Daarom moet je ze de eerste 2 weken met rust laten, je mag dan helemaal niet kijken bij de jongen of wat dan ook. Tenzij je weet hoe je vrouw met de kleintjes omgaat en hoe ze makkelijk is, maar dat kun je natuurlijk pas na een paar nestjes weten.
Ja je mag natuurlijk wel eten geven maar je mag niet aan de nestbox komen en het hok verschonen mag in het begin ook niet. Je hoort wel vaker dat de moeder de jongen opeet bijv. Wel frustrerend om 2 weken te moeten wachten voor je de ukkies kunt zien...