Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 19:00

Moos is slim.
Kan je de krukken omhoog zetten?

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 19:18

luuntje schreef:
Moos is slim.
Kan je de krukken omhoog zetten?

Ja dat is wel het plan. Gaat m'n vriend morgen ff naar kijken :P

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 19:46

Even een ego post met een update van onze kat :(:)

Zaterdag werd ik gebeld dat hij langzaam vooruit ging. Zondag was het echter weer mis en vond de DA hem weer slechter. Vanmorgen ook weer slechter, dus zijn we op bezoek gegaan in de middag.

Daar mocht ik hem op schoot nemen. Hij lag heel depressief in zn hokje aan het infuus. Eenmaal op schoot werd hij best wel alert en beweeglijk, hij had echt door dat ik het was. De DA was daar positief door verrast, want ze zag hem alleen depressief liggen de hele dag.

In overleg dus besloten om hem mee naar huis te nemen en daar verder te behandelen. Een hele apotheek aan medicatie en instructies mee gekregen en een controle afspraak voor morgen.

Hij is nu sinds 16:30 vanmiddag thuis. Na het bijkomen van de autorit (stress!), leek het net alsof hij ineens tot rust kwam. Hij is natuurlijk blind dus hij herkent niks, maar hoort en ruikt nog wel prima. Hij wisselt af tussen plat liggen, slapen en beweeglijk zijn. Hij kijkt ook alert om zich heen (voor zo ver dat kan als je blind bent he :P ). De DA had hem nog een klysma gegeven voor we naar huis gingen en thuis aangekomen lag er een mooi klein drolletje. Het matje was ook nat, dus geplast had ie ook.

Inmiddels ook een bench geregeld, want hij werd zo actief dat hij er vantussen ging. Onze vloer is alleen spekglad en hij is dusdanig zwak, dat ie alleen maar kan schaatsen hier. Ook de eerste ronde dwangvoer gehad (boos! Tanden strak op elkaar).

Ik wil niet te positief zijn, want het is nog steeds kritiek. Maar ik ben wel blij om te zien dat hij "alert" is.

Op de kliniek
Afbeelding

Net een half uurtje thuis, nog zonder bench
Afbeelding

Ik moet inmiddels ook aan het infuus, maar dan vanwege de factuur :=

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 20:16

Fijn dat hij in ieder geval thuis is, daar voelt hij zich een stuk prettiger dus! Hopelijk helpt alle medicatie...

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 20:26

Ach gossie, dat oude baasje :( Hopelijk gaat hij wel weer wat opknappen! Thuis lijkt hij in ieder geval veel meer op zijn gemak dan bij de dierenarts!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 20:39

Ik zie niks terug van de "depressief liggende kat" hier thuis. Hij heeft net heel enthousiast en uitgebreid, zelfstandig, water gedronken <3

Het belangrijkste is dat ie zn eetlust weer terug krijgt, maar dat wil nog niet vlotten

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 21:13

Och zieltje toch.. snap dat jullie hem naar huis hebben gehaald. Hopelijk zet hij de stijgende lijn voort en gaat hij eten. Een bekende omgeving en zijn eigen mensen doen hem vast goed!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 12:18

Ahh gut, arme oude sok :(:) Fijn dat hij iig naast huis mocht. Ik hoop dat hij ook weer gaat eten en opknapt! Moest echt een paar keer aan je denken gisteren en vandaag

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 12:41

Ik heb altijd geroepen dat ie dik 20 zou worden :(:)

Ben net terug van controle bij de DA en ze was eigenlijk best wel positief. Hij heeft meermaals zelfstandig gepoept, geplast en gedronken. Eten wil ie nog niet helaas

Van de DA moeten we zo door blijven gaan en hopen dat hij verder opknapt. Als alles goed blijft gaan, moeten we volgende week dinsdag op controle. Als het niet goed gaat, sta ik direct weer op de stoep natuurlijk.

En as we speak heeft ie net voor het eerst zichzelf een beetje gewassen! <3 Een paar likjes maar een goed begin!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 12:56

Dat klinkt een heel klein beetje positief iig. Ik blijf heel hard met jullie mee duimen!

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 13:04

Ghostattack schreef:
Ik heb altijd geroepen dat ie dik 20 zou worden :(:)

Ben net terug van controle bij de DA en ze was eigenlijk best wel positief. Hij heeft meermaals zelfstandig gepoept, geplast en gedronken. Eten wil ie nog niet helaas

Van de DA moeten we zo door blijven gaan en hopen dat hij verder opknapt. Als alles goed blijft gaan, moeten we volgende week dinsdag op controle. Als het niet goed gaat, sta ik direct weer op de stoep natuurlijk.

En as we speak heeft ie net voor het eerst zichzelf een beetje gewassen! <3 Een paar likjes maar een goed begin!

Weer niet of je het al geprobeerd hebt maar bv sheba heeft van die crème sticks misschien lukt dat wel om te eten?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 15:53

Ik heb verschillende dingen in huis ja! Maar zelfs die liquid snacks moet ie niet :(:)

Ik heb hem even in de tuin neergelegd, hij wilde zelf op de tegels liggen. Buiten is zn favoriete plek om te liggen als het mooi weer is
Afbeelding

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 16:01

Ghostattack schreef:
Ik heb verschillende dingen in huis ja! Maar zelfs die liquid snacks moet ie niet :(:)

Ik heb hem even in de tuin neergelegd, hij wilde zelf op de tegels liggen. Buiten is zn favoriete plek om te liggen als het mooi weer is
[ [url=m/iXc3pq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ondanks dat hij niet lekker is ziet hij er nu wel tevreden uit. Hoop dat het snel beter gaat.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 16:07

Hij ligt ook echt tevreden te knorren! Maar hoop wel echt dat zn eetlust terug gaat komen..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 17:13

Wie weet helpt het buiten zijn wel? Frisse lucht, andere geluiden en geuren.. Wat een zorgen zo :(:) hebben ze bij de DA geen ‘austronautenvoer’ mee gegeven? Of wil hij dat ook niet?

Kan het meer tevreden? :+:
Afbeelding

Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 17:28

Ghost hij is nu thuis.
Lekker knuffelen zolang het gaat.

Voor Moos de deurkrukken omhoog. Slim.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 19:45

Gaan we tandenpoetsen? :):) :):)
Afbeelding

Afbeelding

En dan vanaf zaterdag nog zo’n grappenmaker in huis. God sta me bij _O-

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 21:22

Ik heb verwende katten hier.

Sinds een tijdje heb ik natvoer wat de koelkast in moet. Maar Nina wil heel vaak haar natvoer niet. Sinds een paar dagen maak ik het klaar in de keuken met de deur dicht. Nou dan doe je het hoor. Volgens mij geloven ze dat ze iets specialers krijgen nu _O-

Zogauw ik uit de keuken kom met de kommetjes mauwt Blacky alsof dr leven er vanaf hangt en Nina eet ineens dr eten, ookal is het precies hetzelfde als wanneer ik het op tafel klaar maak _O-

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 21:24

Ik lees momenteel mee. Veel aan mijn hoofd en momenteel ziek. Ik heb wel kittenspam!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

@ghostattack hopelijk houdt hij het nog even vol. Mijn oudste is 23 geworden. Doof en dement. Uiteindelijk ‘s morgens net na het wakker worden na een zucht zelf overleden. Was echt op.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 22:08

Ghost, ach gos, arme kat en wat een zorgen om je vriendjes heb je dan hè? Ik ben altijd volledig over de flos als er iets niet helemaal goed gaat met onze katten (en dan zijn die allebei nog jong). Heel veel sterkte met je pluizenbol, hopelijk knapt hij weer op nu hij gewoon weer lekker thuis is in zijn vertrouwde omgeving.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 09:50

Berdien veel plezier zaterdag.
Ik hoop dat ze dikke vrienden gaan worden. En de boel een beetje heel laten.

Caro lief de kleintjes.

Ghost hoe gaat het?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 10:58

Berdien, wat heeft hij toch een leuk streepje onder zn kin <3

Caro, wauw wat een mooie witte kittens!

Druif_01 schreef:
Ghost, ach gos, arme kat en wat een zorgen om je vriendjes heb je dan hè? Ik ben altijd volledig over de flos als er iets niet helemaal goed gaat met onze katten (en dan zijn die allebei nog jong). Heel veel sterkte met je pluizenbol, hopelijk knapt hij weer op nu hij gewoon weer lekker thuis is in zijn vertrouwde omgeving.

Herkenbaar, ik ben het hele weekend zo enorm over de zeik geweest. Ik was zo bang dat het klaar was, dat ie nooit meer thuis zou komen en daar in die kliniek zou ingeslapen worden. Dat mijn moeder geen afscheid kan nemen, dat onze ander 2 katten hem niet meer zouden zien. Ik voelde me zo ellendig ;(

Dat hij nu thuis is geeft mij wel veel meer rust. Maar daarvoor in de plaats komt natuurlijk wel de intensieve zorg, het is echt bijna 24/7 dat ik met hem bezig ben. Ik ga er 's nachts ook regelmatig uit om hem te checken

Hij had sinds gisternacht niet meer gepoept, maar had wel duidelijk darmgeluiden en kramp. Vanmorgen dus wat klysmas opggehaald bij de DA en gelijk gegeven. Binnen 10 minuten lagen de keutels eruit, godzijdank

Heb al verschillende dingen aangeboden qua natvoer, hij ruikt er soms wel aan maar probeert niks. Hij krijgt metacam, cerenia, mirataz en kaminox elke dag. Als hij ook maar 1 lik neemt van natvoer, dan ga ik oprecht een feest geven. Ik ben bang dat het anders klaar is, een kat zonder eetlust kan niet leven en voor altijd dwangvoeren is ook geen optie ;(

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 11:19

En vlees? Dus gewoon gehakt of kipfilet of tonijn oid? Of zijn brokjes erop doen? Dat werkt hier vaak wel. Het ligt er bij mijn katten ook nog aan waar het in/op ligt.

Ik hoop echt dat hij opknapt :(

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 12:17

Heb je ook al eetlust opwekkers gebruikt?

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 15:44

24 augustus word valtteri gesteriliseerd en ze krijgt een romper om. Heb zelf maar 1 besteld alvast zodat ze kan wennen.. en ik heb een fashionpoes dus ze wilde wel iets leuks....Afbeelding
Afbeelding