Het babystekelmonstertje!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Re: Het babystekelmonstertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 12:16

Aaah Prikkie is een heel mooi wild egeltje zeg!
Ik heb er eens eentje op moeten rapen die er precies zo uit zag, had zich midden op de weg tot een bolletje opgerold en allemaal fietsers bleven staan en kijken en discussiëren enzo... dus ik handschoenen aan, egeltje opgeraapt. :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 16:52

Ideaal die wilde egeltjes :D Je hoeft nooit een hok te verschonen, houden de slakken uit de tuin en klinken al tuinsproeiers als ze op vrijersvoeten zijn. Wat heel leuk is om op een mooie zomeravond te bekijken. Soms hebben ze een meeting hier in de tuin; lopen er zo een stuk of 4. Komt door de hosta's in de tuin. Daar zitten veel slakken op en da's voor hun de mac. Die ene is zo tam dat ie me gewoon over de voeten kuiert en dus elke avond een stukje worst krijgt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 14:10

Wat een leukerd <3 wij hebben ze hier ook altijd in de tuin zitten, ze zijn echt brutaal als je zomers laat nog buiten zit lopen ze zo tussen je voeten door :P

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:37

Wij hebben gister het zwangere egeltje op gehaalt ik weeg der elke dag om te kijken hoeveel ze bij komt. en ze groeit mooi:P ook omdat ik jarig was kreeg ik nog een mannetje erbij omdat ik heel graag gewoon een koppeltje wilde erbij. maar nu is het genoeg geweest:P meer hoef ik er niet hahaha. het mannetje lijkt heel erg op Loki alleen heeft spikey een zwart/roze neusje 2 kleurig heel apart. maar zo lief die piept overdag en dan ga ik kijken bij het hokje.. wil die gewoon aandacht:P

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:34

Jeetje mina wat mega schattig zeg! Smelt gewoon, wat aandoenlijk zeg <3

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:53

Hoe gaat het met lokie??:D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 14:38

Weet je wanneer je vrouwtje is uitgerekend? En je hebt ook een nieuw mannetje dus? Klinkt alsof hij een split face is, ik vind dat zo'n leuke aftekening :D

Hier nog een foto van Loki van deze week <3

Afbeelding

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:53

Net of ie zwaait met dat ene pootje dat net achter je wijsvinger verdwijnt. <3
Hij is alweer een stuk afgevallen zie ik!

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:52

ze is nu op de ongeveer 2 en halve week drachtig, dus is best spannend aan het worden :-) Ze slaapt heel veel en een humeurtje! pff had een 2de ik kunnen zijn:P het mannetje noemde ze een Chocolat reversed pinto 1 zwart een wit neus gaatje:) ze heten moppie spikey en snoopy:-)

wat een schattige foto van Lokie :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 21:55

Heb je foto's van ze? Ben wel benieuwd :D

Nem hij is niet meer afgevallen, hij blijft een beetje hangen sterker nog hij was weer ietsjes aangekomen (paar gram) maar dat schijnt niet heel vreemd te zijn in de winter... zolang 'ie maar niet echt veel aankomt maar dat zie ik niet zo gauw gebeuren.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:21

Ik zal morgen bij licht wat fotos maken :-) beetje donker in huis nu haha. Dan stuur ik ze wel:-)
hoe zwaar is hij nu dan??
Ps je hebt me op fb van lokie he daar staan wel fotos in me album:p
Laatst bijgewerkt door OnlyFroukje op 29-01-13 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 22:25

Hij bleef steeds steken tussen de 522-526 maar nu zat hij weer in de 30. Maar hij was eerst zwaarder, hij ziet er nu beter uit. Zolang hij maar 'n beetje op gewicht blijft, er zou nog wel iets af kunnen maar ook niet heel veel meer, hij is vrij groot.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:29

Ik weet niet wat je te eten geeft maar ik merk dat ze het heel goed doen op Royal canin Fit

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 22:30

Dat kreeg hij eerst, is te hoog in vet :)
Vetgehalte moet tussen de 9%-15% liggen afhankelijk van je egel (sommige hebben meer vet nodig andere juist niet) dus RC Fit is aan de hoge kant met 15%.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:41

Oke, ik kreeg deze juist mee, deze kregen ze alle drie( ook snoopy ) bij de vorige eigenaren, dus hebben wij het gewoon doorgezet. maar ik weeg ze regelmatig, en ze lopen al het vet er ook af hoor met die Flying saucer gewoon 2 uur achter een erop rennen pff word moe als ik er naar kijk! Dat ding vinden ze alle 3 geweldig haha

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 23:46

Is ook niks mis met het voer verder maar het vet is gewoon aan de hoge kant. Sommige hebben er geen problemen mee. Loki is ook erg actief (daarom is het ook moeilijk om hem af te laten vallen want hij rent al veel) het verschilt gewoon per dier.

Ik voer zelf een mix van op dit moment 2 voeders ook omdat ik liever minimaal 2 verschillende soorten voer voor de variatie.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:14

Ik heb mijn nijntjes ook altijd net ietsje zwaarder in de winter hoor, te meer omdat ze buiten wonen. :j

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:10

Zoals beloofd

Mannetje Spikey:
Afbeelding
Afbeelding

Zwanger Vrouwtje Moppie die laat ik wel een beetje met rust want ja wil niet dat ze te gestresst word:)

Afbeelding

en als een balletje: dik en rond wat is het?:P
Afbeelding

En snoopy ken je al:)

Afbeelding

De fotos zijn niet optimaal zijn met de telefoon gemaakt maar je hebt in ieder geval al een ideetje:)
Moppie gunnen we vooral veel rust we zien er gewon dikker worden dus willen we niet laten stressen..
Na de bevalling kunnen we der aandacht genoeg geven natuurlijk
ze slaapt ook heel veel dus dat laten we even lekker zo:)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 17:51

Wat een leukerds <3 die split face man is idd leuk, is geen reverse pinto trouwens die hebben een geheel wit gezicht.

Ben erg benieuwd naar wat voor baby's eruit gaan komen! Je weet dat je na de geboorte 2 weken lang niet mag storen (dus niet kijken naar de baby's oid) en dat soort dingen?

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:39

Haha ja dat weet ik, enige is dan eten en drinken geven...
maar we geven ze nu ook al heel veel rust hoor. komen bijna niet bij haar in de buurt,.dat tam worden van haar komt wel goed.
maar nu eerst anti stress voor der echter moet ik er wel om de paar dagen wegen om te kijken hoeveel ze bij komt.
Maar voor de rest mag het van mij een zwanger kippie zijn ehm correctie zwanger egeltje;)
de andere 2 wel al helemaal tam. mannetje kun je zo pakken zonder 1 steken te laten,.die vind trouwens wel leuk om te likken aan je hand.
en dan ineens.. hap als die kon lachen deed die het ook nog:)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 16:27

Klinkt als een brutale dat mannetje :P

Hahahaha ik heb zo gelachen wat een sukkeltje met zijn dikke kont achteruit de bocht om deed het niet meer zo goed ik heb hem er uiteindelijk tussen vandaan moeten vissen :')

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 16:33

Geen achteruitkijkspiegeltje dus... :')

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 16:34

Ik zag 'm al op facebook, supergrappig!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 16:35

Nemurin schreef:
Geen achteruitkijkspiegeltje dus... :')

Iemand zei al hij moet eigenlijk zo'n bleep bleep geluidje hebben net als een vrachtwagen... :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:34

Hahahaha dat kontje ook :))