Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 21:48

Ik heb nu een manier gevonden. We hadden het er vrijdag over dat nova haar pil totaal niet wilde.
Ik kreeg een zakje met mousse mee, zalm smaak. En sindsdien krijgt ze een minimaal beetje mousse gemalen met de halve prednison. Werkt perfect

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 22:02

Ik ben altijd de pineut als mensen in mijn omgeving dieren hebben die geen pillen willen pakken!

Ik ben eigenlijk niet snel bang. Heb me er zondag maar aan gewaagd om kito eens zijn nagels te knippen. Hij haat het als mensen aan zijn poten of buik komen. Hij bijt en grijpt. Maar hij bleef hangen aan alles. Mijn vriend durft hem niet vast te houden dus heb het maar alleen gedaan.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 09:55

Xoran gelukkig dat jij er ben.

Halfuur geleden de katten een pipet gegeven.
Zijn in de tuin en daar ben ik blij mee. Wasen ze elkaar tenminste niet.

Muren en tafels zijn stom. Gaan niet opzij, springen soms in de weg.
Vloerkleden zijn leuk. Kan je mee vliegen en onder liggen.

Hulde aan de plant.

Zijn die stalkatten geen schildpad kleur?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 09:57

Gio is een paar jaar geleden heel erg ziek geweest (bleek voedselintolerantie) en die heb ik een poosje 3x per dag moeten pillen/pasta geven enz. Hij is slecht te pillen omdat hij dus gewoon niet slikt }:0 en bij de dierenarts doen ze het dan met z'n 2-en. Eentje houdt de kat vast en de andere spuit water in zijn bek. Maar inmiddels kan ik het, uit nood geboren, dus alleen.

Spook kan je sowieso niet vastpakken, die verandert gelijk in een poema, en inmiddels is ze me ook te snel af met de (ontworm)pipetten. De Credelio pilletjes tegen vlooien en teken eet ze gelukkig wel makkelijk op als die tussen een paar brokjes leg.

MirjamRobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 11:59

Ik lees hier al een tijd mee, wordt blij van alle poezenfoto's en verhalen :) .

Mag ik ook meekletsen? Ook al is mijn nieuwste kattenaanwinst van 8 maanden geleden? Ik heb stiekem het idee dat dit meer een beetje een 'klets over je poes' topic is geworden dan alleen nieuwe aanwinsten showen := .

In elk geval vind ik de avonturen van Victor en Lucas hilarisch om te lezen. Wat een boefjes!

En ook interessant om de posts van Xoran te lezen, gezien wij twee kruising somali's hebben. Die van ons hebben niet dat somali/abessijn karakter, ze zijn juist heel gevoelig en wat terughoudend (hun somali moeder was heel anders, die had dat karakter wel en was nogal opdringerig).

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 12:23

Natuurlijk mag je mee praten maar alleen als je foto’s showt :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 13:04

Jep foto's graag.

Alexia is begin krolsheid, maar nog niet helemaal. :')

Kont kriebelen en dan ineens pets op je vingers. _O-

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 13:27

Er bestaat een heel handig stappenplan om je kat een pil te geven:

1. Pak uw kat op en leg hem in de ronding van uw arm alsof u een baby vasthoudt. Zet uw rechter wijsvinger en duim aan beide zijden van het snoetje van de kat en oefen voorzichtig wat druk uit terwijl u de pil in andere hand gereed houdt. Zodra uw kat het bekje opent gooit u de pil naar binnen en geeft u de kat de gelegenheid om te slikken.

2. Zoek de pil op de vloer en haal de kat achter de bank vandaan. Leg de kat opnieuw in de ronding van uw arm en herhaal het proces.

3. Haal de kat van de slaapkamer en gooi de inmiddels vies en vochtig geworden pil weg.

4. Neem een nieuwe pil uit het doosje, pak de kat weer in uw arm terwijl u beide voorpoten stevig vasthoudt. Duw de kaken van elkaar en duw de pil naar binnen met de rechter wijsvinger. Houdt het bekje tenminste tien tellen dicht.

5. Vis de pil uit het aquarium en haal de kat van de bovenkant van de kast. Roep uw echtgenoot uit de tuin.

6. Kniel op de vloer en dwing uw kat tussen uw knieen, neem de pootjes in een ferme greep. Negeer het lage gebrom. Laat uw partner het kopje stevig vasthouden en dwing met een houten liniaal de bek open. Gooi de pil via de liniaal naar binnen en wrijf de kattenkeel stevig om het slikken te stimuleren.

7. Haal uw kat van de gordijnrail en neem een nieuwe pil uit het doosje. Maak een notitie om een nieuwe liniaal te kopen en de gordijnen te laten repareren. Veeg de kapotte beeldjes en vaasjes aan de kant om later op te ruimen of eventueel te lijmen.

8. Draai uw kat in een grote handdoek en laat uw partner op de kat liggen, zodanig dat net de kattenkop zichtbaar is van onder zijn oksel. Zuig de pil met een rietje op en forceer de bek open. Blaas de pil door het rietje in de kattenkeel.

9. Controleer de bijsluiter om zeker te zijn dat deze pillen onschadelijk zijn voor mensen en neem een biertje om de smaak weg te spoelen. Ontsmet de arm van uw partner en doe er een verband om. Verwijder de bloedvlekken uit de vloerbedekking.

10. Haal uw kat van de schuur van de buurman. Pak een nieuwe pil en neem nog een biertje. Zet uw kat in het keukenkastje zodanig dat het kattenkopje net naar buiten steekt. Forceer de bek open en schiet de pil binnen met een elastiekje.

11. Haal de schroevendraaier uit de garage en hang het deurtje van de keukenkast weer terug in zijn scharnieren. Zoek de whiskyfles. Neem een flinke teug en leg een koud whiskykompres op uw wangen om te ontsmetten.
Controleer of uw tetanus injectie nog geldig is. Gooi uw gerafelde trui weg en trek een nieuwe aan.

12. Bel de brandweer om de kat uit de boom te halen. Maak uw verontschuldiging bij de buurman die, terwijl hij uw kat ontweek, door zijn eigen schutting reed. Neem de laatste pil uit het doosje.

13. Tape de beide voorpoten van het ettertje tezamen helemaal in en bind hem stevig aan de poot van de eettafel. Pak uw zware werkhandschoenen en trek deze aan. Duw de pil naar binnen en een stuk vlees erachteraan. Pak vervolgens een glas water. Houdt de kop van het huftertje verticaal en giet het water naar binnen om hem zo te dwingen te slikken.

14. Neem het laatste beetje whisky, vraag uw partner u naar de eerste hulp te rijden. Laat daar uw vingers en onderarm hechten en de restanten van de pil uit uw rechteroog verwijderen. Bel onderweg naar huis de meubelzaak om een nieuwe eettafel te bestellen.

15. Bel het dieren asiel of ze een gemuteerde hellekat willen ophalen en informeer bij de dierenwinkel of ze hamstertjes hebben.

Ik vind hem hilarisch! _O- _O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 13:44

Worden katten trouwens erg amicaal van prednison?

MirjamRobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 14:18

Muronia _O- . Gelukkig hier gezonde jonge poezen, dus geen gedoe met pillen, maar ja ik ken het ook van vorige katten.

Purny, die ervaring heb ik niet, geen idee of dat zou kunnen.

Ik heb net even fotootjes gemaakt. Ik maak veel te weinig foto's, dit topic is een goede stimulans!

Afbeelding
Afbeelding
Milou in ik-ga-Cody-aanvallenhouding

Afbeelding
Cody chillend op tafel nadat hij kennis had
gemaakt met een ballon
Afbeelding
Spannend, maar toch wel leuk speelmateriaal (ik was er bij en heb opgelet). Milou kwam er vrij snel achter dat een ballon kan knappen :+ .

Afbeelding
En luie diva Kayla

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 14:37

Toch zie je bij beide onderste wel echt heel duidelijk terug dat er abessijn/ somali in zit.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 14:45

Mooie poezels Mirjam.
Dan zal het wel bedelen om eten zijn

MirjamRobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 14:48

Ja klopt hoor. Maar ze hebben dat karakter dus niet echt. Kayla is een beetje raar gebouwd (overbouwd, korte pootjes), dus die is ook echt totaal niet atletisch, Cody wel. Ik vind het zo jammer dat ze de halflange haren niet geërfd hebben

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 15:01

purny schreef:

Mijn vorige kat kreeg er de eetlust van een tijger van. Extra amicaal geen idee. Er was maar 1 plek waar ze graag verbleef en dat was midden in je aura. Had ze geen prednison voor nodig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 15:14

3heathcliff5 schreef:
purny schreef:

Mijn vorige kat kreeg er de eetlust van een tijger van. Extra amicaal geen idee. Er was maar 1 plek waar ze graag verbleef en dat was midden in je aura. Had ze geen prednison voor nodig.

Jup, meer honger heeft ze volgens mij ook.
Nog 3 keer de prednison geven. En dan hopelijk weer een lange tijd niet.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 17:37

Mijn kleine genietertje <3 Hij eet me de oren van het hoofd _O- maar hij groeit ook flink!

Afbeelding

Afbeelding

En voor het eerst op schoot slapen <3 <3
Afbeelding

MirjamRobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 17:41

<3 Cookie is zo leuk!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 18:14

MirjamRobin schreef:
Ja klopt hoor. Maar ze hebben dat karakter dus niet echt. Kayla is een beetje raar gebouwd (overbouwd, korte pootjes), dus die is ook echt totaal niet atletisch, Cody wel. Ik vind het zo jammer dat ze de halflange haren niet geërfd hebben

Dan weet je in ieder geval zeker dat papa kortharig js geweest en langhaargen draagt.

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 14:52

Knappe Cookie <3

Ik ga zo met Figaro naar de fokker om hem showschoon/klaar te maken. Ben erg benieuwd naar morgen!

Vanmorgen nog even gestoeid met Maggie :')
Afbeelding

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 17:01

Cookie!! <3 *\o/*

Succes met Figaro morgen! Heeft ie gewonnen met stoeien? 8-)

Victor doet mee aan het kampioenschap charmant slapen. Hij gaat door naar de finale denk ik. Dat uitstekende tandje gaat het vast goed doen bij de jury :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Terwijl ik dit bericht aan het maken ben gaat dat mondje ook steeds verder open staan :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 19:20

Ahh een vampier.
Heb je knoflook in huis?

Mirjam, mooie katten.

Eefsel succes op de show.

Cookie groeit hard. Knap ventje.

Krols maar ook niet. Sterkte Marcella.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 19:59

Ohh wat een schattig cookje hij groet lekker door

Figaro is echt superknap ben benieuwd hoe het gaat met showen.

Wat is hij charmant snadrem. Die scoort vast goede punten

Hier is de oude(re) garde lekker aan het hangen. Genieten van een relaxte vrijdagavond
Afbeelding

Iemand anders hier ook last van extreem verharende katten het lijkt hier niet te stoppen. Had gin vandaag weer eens geborsteld 8)7 Afbeelding

MirjamRobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 20:13

Wow wat een haar! Ik dacht dat die van ons al veel haar verloren. Ziet er relaxed uit bij jou, ryukapple, hier is wat meer actie. Mocht iemand nog op zoek zijn naar onweerstaanbaar gratis kattenspeelgoed, hier vinden ze een lange grasspriet helemaal geweldig :j . Milou was boos dat ik hem net weer wegdeed, maar de vorige keer raakte ze oververhit van het spelen, ging verder goed, maar we doen het nu wat rustiger ;).

Afbeelding
Afbeelding

O en ik las laatst over kattentv, er zijn ook heel veel leuke YouTubefilmpjes (zoek op 'video for cats'). Die speel ik wel regelmatig af, totdat Cody te enthousiast wordt met z'n nagels := .

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 20:20

Peer vliegt de tv aan als ik dat opzet, dus dat doen we maar niet meer :')

Lien is vooral bang voor de tv :')

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 20:22

Je wilt niet weten hoeveel haar wij uit een Brits korthaar halen in de trimsalon. Mensen zijn altijd stomverbaasd als ze dat zien. En deze valt nog reuze mee. We hebben er waar gewoon meer dan het dubbele uit komt

Afbeelding

En een langhaar met ondervacht dan wel.

Afbeelding