Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 17:31

Snadrem schreef:
Stelletje hufters
[ [url=m/81duip.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O-

Je hebt ook een stelletje oranje katers gekocht he. Dat vraagt om problemen :')

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 17:33

Marcella schreef:
Je kan altijd wat van buiten mee naar binnen nemen. Op schoenen en kleding.

Leukemie of aids zijn toch niet via schoenen of kleding overdraagbaar?

Marcella

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 17:36

Het is een harde eis van de kater eigenaar dus als je wil dekken.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 18:04

Dat is algemeen zo ik mag bij de rasvereniging ook niet dekken als ik geen geldige Fiv/Felv heb en die mag dus niet ouder zijn dan een jaar.

De kater eigenaar en de rasvereniging weten niet of je kat buiten komt of dat je andere katten in je cattery verwelkomt. Ik vind dat alleen maar goed.

Maar hoeven jullie verder niks te testen? Hier wordt door zo ongeveer alle kater eigenaren een giardia en tritrichomonas test gevraagd. Die moeten negatief zijn.

Vanuit de rasvereniging moet ik een navelbreuk verklaring hebben en de kater moet een ingedaalde ballen verklaring hebben. Ik moet patella luxatie testen en voor mijn ras is PRA en PKdef verplicht. Verder een bloedgroep test.

De giardia en tritri moet voor elke dekking. De fiv felv is dan een jaar geldig. En die eerste is echt niet grappig €180 voor die test….

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 19:18

Emj_23 schreef:
Wat leuk ryukapple, ik heb het even opgezocht. Ik zie ook konijnenoren en zo. Lusten ze alles? Ik heb ze laatste kippenpoten gegeven en daar is wel mee gespeeld en aan gesnuffeld, maar dat was het ook. Ze krijgen al vaker van die visjes net gedroogde kip eromheen, dat vinden ze lekker. Maar ben benieuwd wat ik nog meer kan aanbieden. Bij honden zie je veel snacks waar ze echt even mee bezig zijn, maar bij katten is het vaak allemaal heel klein en dan is het dus zo weg. Zijn natuurlijk ook andere dieren, maar ben benieuwd wat andere mensen aanbieden.

Mijn twee volwassenen katten zijn echt hele makkelijke eters. Kippenpoten vonden ze vroeger ook lekker maar toen een tijdje niet. Enige waar ik nu over twijfel zijn de konijnenoren en pensstaafjes of dat op gaat. Aoi lust normaal niks met pens. Maar wat niet opgaat geef ik wel af bij het asiel

Aoi was trouwens niet heel lang bezig dat staafje was met 20 mij op :+

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 19:22

Snadrem je hebt wel een boevig stel.
Leeft de plant nog?

Vliegen vangen is leuk.
En obstakels, welke obstakels? Katten hebben nergens last van.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 19:29

@Emj hier vinden ze de matatabi stokjes lekker om op te kauwen. Verder aan snacks krijgen ze lamsticks maar als Nyah op haar zus lijkt eet ze die niet. Verder snackworstjes van carnis, en vlees snacks van carnis vooral paard vinden ze lekker.

@luuntje nou muren die niet aan de kant gaan zijn anders behoorlijk stom.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 20:18

Kippen poten gaan naar de hond, maar dit zijn dan ook nog verse. De katten hebben er wel eens aan geroken, maar vonden het niet zo aantrekkelijk.

Kipfilet van eigen slacht rauw vinden ze dan wel weer heerlijk (eerst ingevroren geweest).

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 20:21

Kijken jullie katten tv?

Hier wel Elani haar favoriete programma:
Afbeelding
Afbeelding

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 20:35

Ik heb nog een paar foto's gemaakt van onze stal baby's.
Vachtlengte van dr donkere is wel lastig vast te leggen, ze zijn ook zo bewegelijk haha.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kan iemand trouwens vertellen hoe de kleur heet die de donkere hebben?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 21:29

Ik gok allemaal gewoon kortharig. Mijn blauwe russen waren ook zo pluizig in het begin.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 22:43

Ah een jaar, dat valt nog mee dan. Ik heb Luna eind december laten testen, dan zit dat goed.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 22:46

xoranlover schreef:
Dat is algemeen zo ik mag bij de rasvereniging ook niet dekken als ik geen geldige Fiv/Felv heb en die mag dus niet ouder zijn dan een jaar.

De kater eigenaar en de rasvereniging weten niet of je kat buiten komt of dat je andere katten in je cattery verwelkomt. Ik vind dat alleen maar goed.

Maar hoeven jullie verder niks te testen? Hier wordt door zo ongeveer alle kater eigenaren een giardia en tritrichomonas test gevraagd. Die moeten negatief zijn.

Vanuit de rasvereniging moet ik een navelbreuk verklaring hebben en de kater moet een ingedaalde ballen verklaring hebben. Ik moet patella luxatie testen en voor mijn ras is PRA en PKdef verplicht. Verder een bloedgroep test.

De giardia en tritri moet voor elke dekking. De fiv felv is dan een jaar geldig. En die eerste is echt niet grappig €180 voor die test….

Interessant zulke info. Ik dacht ook al wat een onzin dat je steeds fiv moet testen, maar Idd, een andere eigenaar weet niet of de poes echt niet buiten is geweest of in aanraking met andere en dan snap ik de eis heel goed.

Snadrem, bende van ellende die twee hahaha

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 23:11

Hier gaan er natuurlijk ook mee naar show en daar komen ze dan wel niet in direct contact met andere katten maar toch. Better save then sorry.

Zelfde met die navelbreuk. Je moet bij mijn vereniging een verklaring hebben anders krijg je geen stamboom. Zelfde met die dna test voor PRA en PKdef.

En die zijn wel echt belangrijk er worden nog steeds dragers in gezet voor de fok wat prima kan als je maar test. Als we die ook helemaal gaan uitsluiten dan hebben we nog veel minder. Zolang je maar geen drager x drager doet. Dan krijg je een leider en dat wil je echt niet. Patella Luxatie ook zoiets. Die wil je ook niet te vroeg testen want dan kan het zijn dat een kat niet door de test komt.

Ik vind het ook geen probleem om die Giardia en Tritri te moeten testen dat wil je echt niet hebben in een groep met katten.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 23:37

xoranlover schreef:
Kijken jullie katten tv?

Hier wel Elani haar favoriete programma:
[ [url=m/NRQL2G.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XUnRjZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh ja hier ook. Ze kijken ook wel eens laptop :+

De favoriet is hier ook altijd iets met dieren :j

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 07:40

xoranlover schreef:
Kijken jullie katten tv?

Ja, maar alleen Giovanni, Spook niet. Maar Spook is ook aan 1 oog blind, dus misschien heeft dat er ook mee te maken.

Hier zijn ook dierenprogramma's favoriet. En Puss in Boots 8-).
Afbeelding

De goeie kijker ziet op het fotolijstje ook een foto van Gio die op het dak van de trailer zit.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 07:53

Tot nu toe bij de Britten moet ik alleen testen op pkd/hcm en recente fiv/felv niet ouder dan 3 of 6 maanden afhankelijk van de kater eigenaar

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 10:58

Wat leuk dat jullie katten ook tv kijken. Lotje vond natuurdocumentaires ook altijd erg leuk. Vooral als er potentiele prooidiertjes in beeld kwamen, maar ook grote katachtigen :') Lucas lijkt een voorkeur te hebben voor race programma's, Victor heeft geen interesse in de tv (andere generatie). Elani en Nishi zijn er wel echt heel gezellig voor gaan zitten! Twee tevreden bolletjes :)

Hahaha Roodvos, puss in boots _O- Vanwege de miauw-geluiden er in of zo?

De plant leeft nog trouwens, this wasn't it's first rodeo :')

@ClaudiaHS, wat een droppies!! Die donkere lijken schildpad (of tortie) zoals ik het zie.

Wat een gedoe met al die testen, maar ik snap het ook wel. Het laatste waar je trek in hebt is natuurlijk een zieke cattery waar je al je zorg en zaligheid in hebt gestoken.

Het is vandaag een stukje koeler dan de afgelopen dagen. Victor en Lucas zijn superaware en woke als het op klimaat aan komt. Dus nu niet meteen de verwarming weer aan, maar gewoon een dekentje er bij pakken. Of een vloerkleedje.

Afbeelding
Afbeelding

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 14:19

ClaudiaHS schreef:
Kan iemand trouwens vertellen hoe de kleur heet die de donkere hebben?
Heerlijke stalbaby's <3.
Zwart + rood = schildpad (en dat zijn altijd poesjes)
Zo te zien is deze effen, ze heeft dus niet het gen dat de streepjes/cyperse vacht geeft.

Snadrem schreef:
Hahaha Roodvos, puss in boots _O- Vanwege de miauw-geluiden er in of zo?

Geen idee :o? . Ik zette de DVD aan, en het was maar even en toen zat Gio met zijn brede rug voor de tv. Hij herkende zichzelf denk ik :')

Hahaa, Noren onder een kleedje. Ja, je zal het ook koud :brr: krijgen met je berenvacht :Y)

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 14:27

Wat leuk die stalkittens.
is inderdaad een schildpadje denk wel met cyperpatroon aangezien ik volgensmij streepjes op de staart zie. De zelfde kleur als Aoi bij mij alleen heeft Aoi nog verdunning erbij. Bij haar zie je de markeringen ook alleen bij kop en het uiteinde van haar staart.

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 16:19

Xoranlover; wat een mooi ras fok jij. Echt prachtig! Hoe zijn ze qua karakter? Gefeliciteerd met het nestje op komst!

Wat leuk die tv kijkende katten! Hier vinden ze voetbal leuk. Dan tikken ze tegen het balletje haha.

De ragdoll lijkt tot mijn grote teleurstelling niet drachtig. In de tepeltjes is geen verandering te zien en ze zit al op 5 weken bijna. Ik hoop nu dat ze snel krols wordt en dat de herdekking wel lukt.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 16:42

Dank je wel.

Ze zijn super slim en nieuwsgierig. Privacy in je leven lukt niet met deze katten. Ze houden niet van dichte deuren en laten dat ook duidelijk merken. Verwacht niet dat je rustig een kastje kunt openen en sluiten want 1 keer knipperen met je ogen en ze zitten erin. Ze zijn heel ondernemend. En als ze niet uitgedaagd worden. Gaan ze zelf wel iets verzinnen. Meestal niet ten goede van je spullen. Daarom zal een abessijn of somali kitten nooit alleen geplaatst worden. Ze vervelen zich rot en gaan allerlei stunts uithalen. Je kunt ze prima mee nemen ergens naar toe. Vinden ze leuk. De meest liggen wel in je buurt maar zullen niet altijd op schoot komen liggen.

Je kunt ze gemakkelijk dingen leren en apporteren vinden veel van deze katten helemaal het einde.
Ze worden de honden onder de katten genoemd. En als jij van een gezellig uitdagend ras houd en als je het niet erg vind alles in je leven te delen met een kat dan is dit ras echt een topper.

Jammer van de ragdoll is ze niet schijnzwanger dan kan het ook wel even duren voordat ze weer krols wordt. Is ze regelmatig krols?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 21:29

De meneertjes moesten net hun ontwormingstabletje. Vorige keer werden de pilletjes meteen uit je hand gegraaid zonder gedoe. Ik heb de fout gemaakt om te denken dat dat nu weer zo zou zijn :')

Victor pakte hem wel blij en spinnend aan, maar tufte hem vervolgens uit en ging er aan zitten likken. Echter liep ie daarna weg. Kak. Even geprobeerd met wat lekkers er bij, maar de pil kwam er vakkundig uit. Lucas haalde er zijn neus in het algemeen voor op. Nou ja, dan maar even op de dierenartsen manier en dan is ie ook zo weg. Dat blijkt bij Victor prima te werken, want nog voor ie door heeft wat er aan de hand is, is zijn bekkie open en de pil weg. Victorie!!

Lucas daarentegen laat zich echter direct als een soort vormeloze zak haren in elkaar zakken als je hem bij zijn bekkie pakt :') :') :') waardoor ik de slappe lach kreeg. Nou ja, na drie pogingen is het dan toch gelukt en heeft Mister Blob zijn pilletje binnen. Nu zijn ze weer blij aan het spelen dus no harm done.

Volgende keer toch maar effe testen of ze easypill lusten, dan kan het mooi daar mee.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 21:36

Oh dat val nog mee.

Blue loop er bij te krijsen en janken alsof ik haar vermoord. Oh en oppassen voor de scherpe nagels. :')

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 21:43

Marcella schreef:
Blue loop er bij te krijsen en janken alsof ik haar vermoord.

Ja maar dat is natuurlijk ook zo. Niet letterlijk, maar wel gevoelsmatig voor zo'n trots en nobel wezen :')

Afbeelding