Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 12:03

Nee, volgens mij niet. Maar zal het eens in de gaten houden!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 12:04

Ja en anders even noteren of ie iets doet waarna hij niest. Kan best dat er een patroon in zit en dat ie gewon reageert op stof of zo.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 12:07

5x per dag is opzich niet heel veel. Hier nieste Haru in het begin ook wat vaker maar meneer zat echt overal onder en achter net zijn neusje in het stof.
Zou mij niet direct zorgen maken als je verder niks aan hem merkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 12:26

Nee wat ik al zei, hij eet me echt de oren van het hoofd. Speelt, slaapt, knuffelt, scheurt in volle vaart door het huis.. Volgens mij prima gezond verder :j

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 13:06

Oh Nina had dat in het begin ook. Ze had trouwens niesziekte toen we haar voor het eerst hadden. Wat niezen en snotteren en een ontstoken oogje. En ze heeft het eerste jaar dat we haar hadden periodes gehad waar ze vaker moest niezen op een dag. Maar dat heeft ze nu niet meer.

En als ie door het huis scheurt en al zal het wel meevallen :j
En ik snap wel dat hij die hor niet wil hebben. Hij is nu de hor :+

Oprecht. Wij hebben geen horren in onze ramen en bij ons komen er echt tig vliegen binnen als we de ramen open zetten. Niet normaal. Maar door de katten hebben we er niet zo heel veel last van. Die jagen met volle teugen erop en eten ze ook op :j
Dus waarschijnlijk hoef je je niet zo heel veel zorgen te maken over die hor. Je hebt een levende vliegenval in huis nu _O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 13:12

xoranlover schreef:
@ snadrem dat is ook een halflangharife blauwe rus. Alleen noemen ze die Nebelung.
Net als een Somali een halflangharige abessijn is.

@marcella heb je wat kunnen vinden?

Ja 2 katers waarvan 1 in België, maar nog even stamboom afwachten. Ik gok namelijk dat 1 verwant is via vaders kant.

Klopt nebelung is een halflangharige blauwe rus. Het is een ras alleen dat aan het uitsterven is. -O-

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 13:20

Nou we wonen 3 hoog dus de horren zijn om de vliegen buiten te houden en Cookies binnen :+ De horren in de woonkamer blijft hij overigens nog keurig vanaf :j

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 13:36

Marcella schreef:
xoranlover schreef:
@ snadrem dat is ook een halflangharife blauwe rus. Alleen noemen ze die Nebelung.
Net als een Somali een halflangharige abessijn is.

@marcella heb je wat kunnen vinden?

Ja 2 katers waarvan 1 in België, maar nog even stamboom afwachten. Ik gok namelijk dat 1 verwant is via vaders kant.

Klopt nebelung is een halflangharige blauwe rus. Het is een ras alleen dat aan het uitsterven is. -O-

Ja het is lastig vandaar nu ook mijn keuze om een abessijn te gebruiken op Elani. Kon geen geschikte somali kater vinden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 13:43

Kater in Noord-Holland 45 minuten rijden volledig franse nebelung kater met 0 raakpunten met mijn poes.
Kater Belgie is 1 uur en 45 minuten rijden ook bruikbare lijn.

Ik ga dus voor die van Noord Holland is ook bekend adres, want Maira is daar geweest en daar is Alexia uit ontstaan. Nu nog kijken wanneer zat te denken dekken eind juli tot augustus rond die tijd. Dan is het ook niet meer zo warm in huis hopelijk. *\o/*

Jammer dat de kittens nog korthaar gaan zijn. :+

https://www.russen-nebelungen.nl/bemidd ... -nebelung/
Onderste kater.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 14:11

Als de slaap sterk is…
Afbeelding

Maar je ‘beestje *\%/* ‘ sterker
Afbeelding

Hij is volgens mij nog nooit zo lang achter elkaar wakker geweest :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 14:19

Echt een geluks koekje. <3 :P

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 14:37

Marcella schreef:
Kater in Noord-Holland 45 minuten rijden volledig franse nebelung kater met 0 raakpunten met mijn poes.
Kater Belgie is 1 uur en 45 minuten rijden ook bruikbare lijn.

Ik ga dus voor die van Noord Holland is ook bekend adres, want Maira is daar geweest en daar is Alexia uit ontstaan. Nu nog kijken wanneer zat te denken dekken eind juli tot augustus rond die tijd. Dan is het ook niet meer zo warm in huis hopelijk. *\o/*

Jammer dat de kittens nog korthaar gaan zijn. :+

https://www.russen-nebelungen.nl/bemidd ... -nebelung/
Onderste kater.

Als Alexia mee wilt werken _/-\o_

Jong katertje of niet?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 14:52

Denk het wel ze importeert wel vaker katers uit Frankrijk ook blauwe Rus.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 16:57

Xoran is het bevestigd dat ze zwanger is? Gefeliciteerd!

Haru gecastreerd, arme jongen :+ . Ik zal deze week ook eens even gaan bellen voor onze jonge heer Oscar.

Berdien wat een heerlijk mannetje <3 , ondernemend typje, dat wel, maar dat mag ook.

Een boel gare en half gare katten door de warmte.

Die van mij hebben mazzel, ik heb sinds dit voorjaar airco's in huis dus echt heet is het niet.

Maar een beetje gaar zijn ze toch wel.

Charlie met zijn lievelingsspeeltje vanmorgen
Afbeelding

En Oscarretje die zo vreselijk aanhalig is nu dat ik nergens meer gewoon even kan gaan zitten zonder gestoord te worden.
Afbeelding
Afbeelding

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 16:58

Aaah Koekje!!! Iedereen wil toch zo’n koekje in huis?

Niezen doet Pip ook sinds vrijdag :roll: ik merk verder niets aan haar, behalve het niezen (en dan wel vaker dan 5x per dag). Zolang het alleen niezen is, kijk ik het nog aan, maar als er meer klachten komen wordt het toch weer een rondje DA. Na het enorme drama van vorig jaar ben ik er wel scherp op.

Xoran, gefeliciteerd!!!

Dit kan gewoon niet lekker liggen.
Afbeelding

En ik maakt een foto samen met Pip maar ik maakte een raar gezicht, die kop van Pip vond ik hilarisch!

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 17:21

Ja hoor verkleuring van de tepeltjes is niet te missen.

@druif haha die kop van pip. Human.... Doe normaal...

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 21:23

Inmiddels hebben we 2 gesmolten katten…

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 21:28

Hier willen de katten dat ik de boel open zet. Het is buiten alleen warmer dan binnen en wil de warmte nog even buiten houden.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 09:36

Xoran gefeliciteerd.

Gesmolten katten, dat is niet goed. Heb je ineens extra vloerkleden.

Marcella ik ben benieuwd.

Berdien heb je houtkorrels of grit in je kattenbak?
Wij hebben grit en Beifong staat weleens zo hard de boel om te spitten dat ze moet niezen van het stof.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 11:15

Oh die Cookie :P te schattig!!

Charlie is ook een ontzettende knapperd! En Sir Oscar Klittenband zorgt dat je in ieder geval je belangrijkste taak kan uitvoeren: namelijk de kat aaien.

Zo te zien ligt Pip heerlijk, ook in vloeibare toestand _O-

Lucas is weer als een dolle idioot rondjes aan het rennen door het huis en Victor aan het besluipen. Wat Victor en Lucas dan heel leuk vinden, is om heel hard richting de grote vensterbank te sjeezen, daar een sliding overheen te maken (dwars door de jaloezieën heen :x ), om dan niet gehinderd door het gordijn (daar gaan we ook gewoon doorheen, dat wappert wel aan de kant voor onze nagels) de race voort te zetten in een andere richting.

Als ze dit uit hun systeem hebben over een tijdje ga ik maar een keer nieuwe jaloezieën halen :') die dingen zien er echt verschrikkelijk uit nu

We noemen Lucas trouwens vanaf het begin af aan al Billy the Kitten als ie een beetje stout is. Volgens mij begint ie nu meer te reageren op Billy dan op Lucas :')

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 12:11

Moos lag vanmorgen weer uitgebreid in de vensterbank te poseren voor z'n Onlyfans.. :+
Afbeelding

En daarna zag hij vogels buiten dus moest ie zichzelf op een andere manier showen :Y)
Afbeelding

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 12:50

Sexy Moos en Action Moos!

Lucas showt niet voor zijn OnlyFans. Lucas showt hoe lekker bij slaapt, wetende dat hij net de jaloezieën gesloopt heeft.
Afbeelding

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 20:43

Ik reageer niet zoveel maar geniet wel mee van de foto's en verhaaltjes van de katten/kittens <3 zal proberen wat vaker te reageren enzo, maar jullie gaan soms zo snel haha!

Figaro begint al een flinke kerel te worden. Z'n fokker is erg benieuwd hoe hij het op show doet, dus 1 en 2 juli is hij te zien in Reusel. Ben zelf ook erg benieuwd! Daarvoor moet hij op een bepaalde manier vastgehouden worden. Dus dat oefenen we al een beetje dat hij niet dan voor t eerst zo vastgehouden wordt. Maar hij vind alles prima en met daarna een knuffel blijft hij onwijs spinnen :D Hij en m'n dochter zoeken elkaar heel de tijd op en.... Maggie de hond durft ondertussen ook te spelen met hem! Al met al is het genieten en hebben we het erg getroffen met hem <3 en trakteer ik jullie nog even op een fotospam :')

Met Maggie:
Afbeelding

Met m'n dochtertje:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oefenen voor de show en knuffelen:
Afbeelding
Afbeelding

En hij is zo knap <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 20:48

Knappe kat! <3

Voor showhouding pak die voorpoten vast dus een vinger tussen de poten en dan de rest erom heen. Zal ff een foto zoeken. Dan kun je sturen en je kat iets oprekken. Kop omhoog en kont iets laten zakken. Jammer dat wij niet gaan naar Reusel. Nishi moet al mee naar de special en die haat showen… _O-

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 20:50

Oh extra tips zijn zeker welkom! Ben wel redelijk thuis in honden showen, maar kattenshowen is echt helemaal nieuw voor mij haha! En jammer inderdaad, had graag je dames eens in het echt ontmoet :))