Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 19:57

Wat een heerlijk kereltje Berdien <3.
Die Noorman van mij was op die leeftijd al een hooligan _O-

Veel geluk met de nieuwe dame Sterre. Hopelijk snel kattenvriendjes.

Oh, Snadrem, zooo herkenbaar die aanval over de rugleuning van de bank! Of uit de vensterbank, bij voorkeur inclusief gordijn :')

purny

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 20:00

Ik rende vanavond achter nova aan... mevrouw weigert pillen te slikken.
Pil in de bek gestopt en mevrouw had stijf de kaken op elkaar...
Toen ie erin zat was ze echt een grumpy cat met die blik van haar... zo evil :')

Volgende week gaan we starten met solensia. Dus mag Houdini weer in de mand

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 20:30

Ik heb de laatste keer bij 1 van de katten pil in freeze died chicken heart gestopt. Daar zijn ze hier dol op. Scheelde heel wat vechten terwijl ik toch wel handig ben met pillen geven

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 21:20

caro29 schreef:
Ik heb de laatste keer bij 1 van de katten pil in freeze died chicken heart gestopt. Daar zijn ze hier dol op. Scheelde heel wat vechten terwijl ik toch wel handig ben met pillen geven

Nova mag helaas niks anders vanwege haar allergie. Dan is het maar helaas een minuut of 5 per dag dit

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 21:35

Wat zijn Nova haar allergieën ook alweer? Dan kunnen we meedenken over iets wat wel kan. Want de kans bestaat dat ze zich dadelijk gewoon niet meer laat pakken als je steeds iets vervelends moet doen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 21:47

Gave foto’s.
Kitten die niet van de paal durft.
Moos en oma.
Rooie die familie is van de 2 rooie donderstralen.
Mooie pluizebollen en tuintijgers.

Onze tuin is ook afgezet met netten.
Beifong kreeg filv en fev test. PRA was ze al op getest.
En dierenarts heeft alles bekeken en gevoeld. Patella, hart, longen, staart, navel, de hele reeks.
Prachtige gezondheidsverklaring.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 21:59

Oh ja ik dacht al dat je extra testen moest doen. Wij moeten pkdef, pra, PL, fiv/felv, navelbreuk, (testikel verklaring voor de kater) tritri en giardia doen. Ook bloedgroep maar die zit automatisch in de dna test erbij.

Ik heb een paar jaloerse dames…

Elani is vermoedelijk nu al misselijk. Ze houd haar brok niet binnen en vlees wilt ze ook niet echt eten. Nu wilt ze de zakjes kipfilet van schesir wel en omdat in het toch belangrijk vind dat ze blijft eten krijgt ze nu 2 zakjes per dag in haar voerbak op chip. Ook heb ik daar brokjes naast liggen zodat ze kan kiezen. De rest vind het maar niks want ik bied Elani ook elke keer gewoon vlees aan als de rest krijgt. Maar helaas voor Kito, Nishi en Lanah zij krijgen echt niet nog meer (ze krijgen al meer want ze eten op wat Elani niet eet tijdens gewone voer momenten)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 22:04

Emj_23 schreef:
Wat zijn Nova haar allergieën ook alweer? Dan kunnen we meedenken over iets wat wel kan. Want de kans bestaat dat ze zich dadelijk gewoon niet meer laat pakken als je steeds iets vervelends moet doen.

Voedselallergie, maar waar ze allergisch voor is is een raadsel.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 22:46

Purny, als ze niet weten waar ze allergisch voor is hoeft het dus niet per se voedsel te zijn, dat zou ik in mijn achterhoofd houden. Maar ik ga ervan uit dat je nu eiwitten aan het uitsluiten bent? Welke geef je nog wel? Misschien is er iets van dezelfde pure eiwit waarmee je de pil kan inpakken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 23:00

Emj_23 schreef:
Purny, als ze niet weten waar ze allergisch voor is hoeft het dus niet per se voedsel te zijn, dat zou ik in mijn achterhoofd houden. Maar ik ga ervan uit dat je nu eiwitten aan het uitsluiten bent? Welke geef je nog wel? Misschien is er iets van dezelfde pure eiwit waarmee je de pil kan inpakken.

Het is bewezen dat het door het voedsel komt. Ze krijgt namelijk helemaal niks anders te eten, nog geen stukje worst of vlees. Dit is ook bevestigd door de dierenarts

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 23:14

Purny, je dierenarts kan niet vertellen waar ze allergisch voor is.. dan is t toch niet zeker dat het eten is? En bewijs is t zeker niet. Maar wat eet ze wel.. ik probeer dit niet voor de eerste keer te vragen voor je kat. Want ik lees dat je haar nu achterna moet zitten voor een pil erin te krijgen, dat moet je niet willen…

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 08:11

Emj_23 schreef:
Purny, je dierenarts kan niet vertellen waar ze allergisch voor is.. dan is t toch niet zeker dat het eten is? En bewijs is t zeker niet. Maar wat eet ze wel.. ik probeer dit niet voor de eerste keer te vragen voor je kat. Want ik lees dat je haar nu achterna moet zitten voor een pil erin te krijgen, dat moet je niet willen…

Als ze helemaal niks anders krijgt dan alleen de brokjes en ze krijgt na een aantal weken een opflikkering dan is het toch duidelijk dat de allergie daarvan komt?
Als jij bijvoorbeeld elke dag alleen maar kaas eet en je krijgt daar een reactie op dan is dat toch ook duidelijk?

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 09:06

Zou kunnen, maar kan ook toeval zijn. Bijv een vlooien of andere insectenbeet, jouw nieuwe huisparfum, wasverzachter. En het zou iets in de voeding kunnen zijn, maar dan is het handig om uit te zoeken welke component dan. Ik krijg echter het idee dat als jij in je hoofd eenmaal een pad hebt gekozen de andere wegen niet meer bestaan. Dus jij je zin Purny, ren achter die arme kat aan met de pillen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 09:13

Ik loop ook achter Maira aan als er nagels geknipt moet worden. En die moeten regelmatig geknipt worden. Nu gaat het al stukken beter dan in het begin, maar leuk zal ze het nooit vinden.

Dus soms moet je wat doen wat niet leuk is maar wel nodig.

Ben trouwens benieuwd hoeveel mensen de aanbevolen hoeveelheid op de verpakking aanhouden van wasmiddel en wasverzachter.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 09:20

Emj_23 schreef:
Zou kunnen, maar kan ook toeval zijn. Bijv een vlooien of andere insectenbeet, jouw nieuwe huisparfum, wasverzachter. En het zou iets in de voeding kunnen zijn, maar dan is het handig om uit te zoeken welke component dan. Ik krijg echter het idee dat als jij in je hoofd eenmaal een pad hebt gekozen de andere wegen niet meer bestaan. Dus jij je zin Purny, ren achter die arme kat aan met de pillen.

Ik heb helemaal niks veranderd, geen andere dingen of wasverzachter. Ik krijg gewoon het idee dat ik het niet goed doe terwijl ik mijn stinkende best doe.
Over de ingrediënten van het voer kom ik zelf niet uit.
Ze staat ook gewoon onder behandeling van de dierenarts op dat gebeid.
En ik krijg ook het idee dat de dierenarts in twijfel wordt gebracht.
Maar hoe geef je dan een pil als je kat vrijwel niks anders kan verdragen?
Want stel ik geef haar de pil met een stukje worst en ze krijgt de terugval, hoe moet ik dan weten of ze van de worst een terugval krijgt of van het voer?
Laatst bijgewerkt door purny op 17-06-23 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 09:27

purny schreef:
Emj_23 schreef:

Als ze helemaal niks anders krijgt dan alleen de brokjes en ze krijgt na een aantal weken een opflikkering dan is het toch duidelijk dat de allergie daarvan komt?
Als jij bijvoorbeeld elke dag alleen maar kaas eet en je krijgt daar een reactie op dan is dat toch ook duidelijk?

Ja maar je vergeet 1 ding. Er zit in brok zoveel ingrediënten. Geloof me of niet kat van een kennis die is allergisch voor bepaalde graansoorten en ik geloof iets van groente wat toegevoegd is. Helemaal niet voor het vlees wat in de brokken zit. En kleine hoeveelheden een enkele keer gaat redelijk maar zodra die teveel krijgt is het weer mis. Dit is wel uitzonderlijk en vaak zijn het wel gewoon bepaalde eiwitten of een combi van.

Maar we hebben in de trimsalon een kat die allergisch is voor kip. Kalkoek en eend gaan voor eventjes maar daarna ook niet echt lekker meer. Conclusie het zit hem in gevogelte. Zodra ze lam, paard, hert of zwijn voert is er niks aan de hand. Die kat krijg gewoon snoepjes van paardenvlees of hertenvlees.

@ purny het is gewoon een feit dat heel veel dierenartsen niet zo heel veel van voeding af weten. Mijn vriendin heeft een winkel en de dierenarts klopt vaak bij haar aan voor advies mbt voer.
Daarom is het zo belangrijk om te weten waar precies je kat allergisch voor is. En dat kom je alleen te weten door het of te laten testen of door te proberen. En dat zul je 2 maanden minimaal vol moeten houden per eiwitsoort. Weet je waarop ze reageert dan kun je veel gemakkelijker kijken naar snoepjes en dingen die ze wel mag.

@ marcella ik hou dat niet aan. Meestal gebruik ik minder en een scheut azijn maar dat is ook omdat ik er zelf niet zo goed tegen kan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 09:40

Met het testen van minimaal 2 maanden ben ik al vanaf het begin af aan bezig.
Ik stap niet voor niks over op een ander voer als ze tegen merk a niet kan.
Maar goed, ik ben nu wel een beetje klaar met deze discussie over dat ik het voor mijn gevoel niet goed doe in jullie ogen. Ik ben ondertussen al bij soort 4 aangekomen.
En ik hoop echt dat ik uiteindelijk een merk ga vinden waar ze wel tegen kan.
Over testen bij een katten dermatoloog heb ik ook al gevraagd. Maar die testen schijnen vaak onbetrouwbaar te zijn hoorde ik

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 09:52

Sterkte Purny, allergieën kunnen zo ontzettend lastig zijn!! Ik hoop dat je het snel weer onder controle gaat krijgen.

Beifong geslaagd voor haar grote kattenexamen, gefeliciteerd! En arme Elani, nu al last van wat misselijkheid. Gelukkig gaat het wel goed met de kip :)

Ik kwam vanmorgen de slaapkamer uit en werd met miauwtjes begroet door Lucas. Leuk, dat is nieuw! In de woonkamer zat Victor triomfantelijk naast een neergestorte plant. Dat is dan weer niet nieuw. -O-

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 10:21

Ik zag deze en moest gelijk aan dit topic denken
Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 12:21

_/-\o_ _/-\o_ :') :') :')

Hier valt dat reuze mee _O- _O- _O-

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 12:32

Haha, leuk uitgezocht. Hier gaat met wat lekkers elke pil naar binnen.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 13:31

Haha hier heb ik het heel makkelijk met pillen tot nu toe eten de vreetzakjes hier elke pil zo op :+

Haru zijn castratie staat gepland volgende week woensdag gaan zijn balletjes eraf. Hij lijkt ook wel al wat last te krijgen van zijn hormoontjes dus mooi optijd

De mannen zijn wel een beetje klaar met de warmte
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 14:18

xoranlover schreef:
@ marcella ik hou dat niet aan. Meestal gebruik ik minder en een scheut azijn maar dat is ook omdat ik er zelf niet zo goed tegen kan.

Beter voor je machine ook en je doet niet mee met sponsoren van de fabrikanten. :j

Trouwens wasverzachter kan zelf gevaarlijk zijn voor katten. Zou zeggen kijk eens op de verpakking.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 01:24

Pfff ja warm he ryukapple... Ben er zelf ook wel klaar mee. Lucas en Victor waren net druk met een hengeltje aan het spelen met ons bezoek, en zag Lucas op een gegeven moment gewoon zitten hijgen. Het spelen gelijk maar gestopt, want hij leek het echt even zwaar te hebben. Het is hier nu ook wel best benauwd binnen helaas, overdag blijft het redelijk koel maar 's avonds komt de warmte ineens door. Ik heb de douchekop even op de grond gelegd in de badkamer en zachtjes aangezet met koud water. De meneertjes zijn vervolgens daar mee gaan spelen, dus konden daardoor meteen lekker afkoelen. Gelukkig was het hijgen toen ook meteen klaar.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 09:49

Hier in huis wordt het ook warm, gelukkig bieden de twee plafondventilatoren wel verkoeling. Alle ramen hebben horren, dus ‘s ochtends en ‘s avonds staat alles open zonder gevaar dat een zeker koekje :D van drie hoog naar beneden kukelt.

Cooks ligt vooral gespreid overal en nergens, lekker slapen.
Afbeelding

Ik wil ook graag onze andere vent aan aan jullie voorstellen :) Het duurt nog even voor hij hier komt wonen, hij is van 25 april.

Dit is Fudge!
Afbeelding