Emj_23 schreef:Ik heb mijn tuin afgezet met het systeem van protecapet. Had het eerst zelf geknutseld met netten van zooplus, maar dat leverde een vermiste kat op. Ik heb het systeem besteld en samen met mijn vader aangebracht. (Niet goedkoop, wel mooi en degelijk) We zijn echt niet handig, maar het was simpel te bevestigen.
Mijn aby is zo onwijs blij met de tuin. Ze mag erin spelen als ik thuis ben en dat doet ze dus het liefst de hele dag. Lekker liggen tussen planten, graven in de moestuinbak, achter vlinders aanjagen, proberen vogels te vangen, muisjes vangen. Ze is helemaal in haar element.
Vogels hebben geen last van mijn gaas, die gaan er rustig op zitten. Kijk wel uit dat de boompjes geen toegang geven om over het gaas heen te springen. Enige nadeel, in de winter als het flink sneeuwt moet je met een bezemsteel in de weer om die pakken eraf te vegen want anders worden ze loodzwaar. En als het zoals nu lang niet regent blijft er stof en spinnenrag in hangen, maar met een goede bui is dat weg.
Maar mijn mega- lenige aby heeft nog niet kunnen ontsnappen sinds dit erop zit.
Oh god ja die vermiste kat. Het was toen ook zo warm… gelukkig allemaal goed gekomen. Mensen geloven me ook niet als ik vertel dat een somaby (en met name de aby’s) met gemak 2 meter springen zonder dat je ze hoort. Elani springt van de grond ook zo op mijn schouder zonder me pijn te doen.