Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 15:26

Wat fijn dat ze er is! Heel veel plezier met die twee!

Toen ik destijds Woezel uit het asiel had gehaald, had ik een heel fort gebouwd met hekken. Daarin zat Woezel met een lage krabpaal en een kattenbak enzo zodat hij kon wennen en Pip vanaf de andere kant aan hem kon wennen. Onze Houdini klom alleen watervlug in de krabpaal, zo het dressoir op en vervolgens scharrelde hij prinsheerlijk door de kamer :roll: tot zover mijn rustige introductie. Ik heb het daarna dus maar gelaten en behalve heel af en toe wat blazen naar elkaar was het heel snel goed tussen die 2.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 15:54

Stom is dat he :')

Ik gun nu Lientje om op ontdekkingstocht boven te gaan zonder dat Peer in de wegzit. Peer vindt t ook maar spannend _O-

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 15:55

Wat leuk dat Lientje er is!!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 16:10

Sterre wat leuk dat ze er is.
Haha te nieuwsgierig Peer.
Blazen hoort erbij. Hij het in de gaten.

Beifong is getest en kreeg mail dat haar bloed goed is.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 16:43

luuntje schreef:
Sterre wat leuk dat ze er is.
Haha te nieuwsgierig Peer.
Blazen hoort erbij. Hij het in de gaten.

Beifong is getest en kreeg mail dat haar bloed goed is.

I

Welke test heb je gedaan dan?

Zijn er bij jou ras verplichte testen?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 16:49

Fijn dat Lientje er is!!

En een goede bloeduitslag, altijd fijn.

Zag nog Noorse slopers dan wel dozenkrakers voorbij komen :D

Deze man heeft slapen en knuffelen tot een kunst verheven. Merk dat hij al goed begint te wennen! In de nacht piept hij niet meer, hij zoekt zelfs af en toe zelf de badkamer op voor een tukkie. Maar het lekkerst ligt het naast mij op de bank. Kun je zo lekker languit :D

Afbeelding

Afbeelding

En als je wakker bent, móet je knuffelen. En kletsen. Tegelijkertijd.
Afbeelding

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 17:00

Peer is gesmolten en Lientje op avontuur _O-

Afbeelding
Afbeelding

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 23:04

Afbeelding

Dit is mijn Noorse boskat. Ze is geen sloper. Maar wel het grootste gedeelte van de dag buiten. Behalve nu dan, want ze is gisteren gesteriliseerd. We hadden haar graag in een omheinde tuin gehouden maar ze liet zich nergens door tegenhouden. Nu hebben we het maar geaccepteerd. Ze klimt in boomtoppen, vangt muisjes, luiert urenlang tussen het gras langs de slootkant, hangt wat rond met de buurtkatten en banjert in het voormalig weiland voor het huis.

Mijn ragdoll komt niet buiten en blijft wel in de tuin. Maar een ragdoll is geen boskat. Ik denk dat ze niet eens op de schutting kan springen met haar motoriek haha

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 23:22

Ik heb me daar wel eens over verbaasd bij de ragdolls van mijn schoonzus buiten het feit dat ze luever lui dan moe zijn hebben ze echt ren motoriek van een lompe boer. En ze zijn lief hoor maar als je abessijnen en Somali’s gewend bent die super elegant de grootste afstanden springen da nu is dag wel wat anders.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 00:02

Wat een mooie Noor!!

Lucas mist de Scandinavische motoriek nog een beetje, die zie ik echt nog stuntelen op smalle randjes en zowel hij als Victor donderen ook met alle gemak van de bank af :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 07:49

Ik vind Ragdolls ook oprecht geen buitenkatten. Ze zijn over het algemeen niet streetwise genoeg om het buiten te overleven := Ik woon nu nog drie hoog, maar als we volgend jaar ofzo in een gewoon huis wonen dan blijven de katten mooi binnen of in de afgezete tuin.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 07:56

Abessijnen en somali zijn ook geen vrije losloop katten. Ze zijn zo enorm nieuwsgierig dus ze zullen steeds verder weg gaan en ook zo met mensen mee naar huis zullen gaan. Met snelheid en lenigheid is niks mis maar ze zullen gemakkelijk mee t nemen zijn.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 09:24

Onze Ragdoll kater is niet het grootste lampje ooit...

Ze zitten hier ook in een grote ren, ter bescherming van hun zelf ivm een weg en ter bescherming van de vele vogels.

En ik begin me af te vragen of Pumpkin het kleine bastaard zusje is van Victor en Lucas...
Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 09:26

Meneer was op de hoge krabpaal geklommen. Feest!
Afbeelding

Tot hij bedacht dat hij er af wilde maar niet wist hoe :+
Afbeelding

Vanochtend samen wakker worden <3
Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 09:39

Ha maar daar heb je personeel voor!! Human!!! HUMAN!!! Haal me eraf :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 09:45

Haha ja _O- Hij weet zijn kleine stemmetje goed te gebruiken.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 09:50

Ik ben een Ragdoll en ik ben niet zo snugger :+

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 10:11

Haha die van jou is slimmer dan die van mij hoor berdien. Haru zat binnen een week ook op de grote krabpaal (1,85m hoog) alleen die probeerde op de plaat erachter te springen dat ging niet goed dus toen lag hij dus op de grond |o gelukkig niks aan overgehouden en heeft hij dat grapje nooit meer geprobeerd _/-\o_

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 10:12

Dat schreeuwende bekkie :')

Ik denk dat Pumpkin ergens wel wat DNA deelt ja _O-

Ik kwam gisteravond na een paar overuren nietsvermoedend thuis. Bleek dat Lucas helemaal doorgedraaid was. Ik zat net twee minuten bij te komen op de bank, werd ik "aangevallen" door een zweem van pluis en idioterie die van achter de bank omhoog sprong, me tegen mijn schouder tikte en vervolgens wegrende zo hard hij kon op zijn sloffige pootjes :') Vervolgens ging de pluizige furie zich onder de bank verstoppen, wachtte tot hij me zag en probeerde dan weer een verrassingsaanval te initiëren (waarop ik het spel vooral heb meegespeeld en we allebei heel dom "met onze voorpootjes in de lucht" elkaar probeerden aan het schrikken te maken :') :') ). Heeft ongeveer een kwartier geduurd en ik heb me echt kapot gelachen om die clown :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 10:32

Haha dat schreeuwende koppie, red me mens!! Zo schattig!

Ik ga m'n tuin toch afzetten. Flappie vind het zo leuk om buiten te zijn, rond te rollen in de aarde... Ik gun het 'm zo. Dus zit nu te kijken naar een constructie met mollengaas langs de randen. Maar wil ook vogels (ik ga een aantal vogel heesters en boompjes planten) , en vind dat dan weer spannend met gaas. Wil niet dat die erin komen te zitten.... Dus weet niet wat handig is.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 11:36

Ik heb mijn tuin afgezet met het systeem van protecapet. Had het eerst zelf geknutseld met netten van zooplus, maar dat leverde een vermiste kat op. Ik heb het systeem besteld en samen met mijn vader aangebracht. (Niet goedkoop, wel mooi en degelijk) We zijn echt niet handig, maar het was simpel te bevestigen.
Mijn aby is zo onwijs blij met de tuin. Ze mag erin spelen als ik thuis ben en dat doet ze dus het liefst de hele dag. Lekker liggen tussen planten, graven in de moestuinbak, achter vlinders aanjagen, proberen vogels te vangen, muisjes vangen. Ze is helemaal in haar element.

Vogels hebben geen last van mijn gaas, die gaan er rustig op zitten. Kijk wel uit dat de boompjes geen toegang geven om over het gaas heen te springen. Enige nadeel, in de winter als het flink sneeuwt moet je met een bezemsteel in de weer om die pakken eraf te vegen want anders worden ze loodzwaar. En als het zoals nu lang niet regent blijft er stof en spinnenrag in hangen, maar met een goede bui is dat weg.
Maar mijn mega- lenige aby heeft nog niet kunnen ontsnappen sinds dit erop zit.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 11:44

Heerlijke foto’s komen er voorbij!

De kittens hebben net voor het eerst natvoer gegeten en hebben heerlijk gegeten. Eind van de dag nog een lepel. Wel fijner voor hun dan zijn ze een stuk minder afhankelijk van hun part time moeder :D

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 11:54

Emj_23 schreef:
Ik heb mijn tuin afgezet met het systeem van protecapet. Had het eerst zelf geknutseld met netten van zooplus, maar dat leverde een vermiste kat op. Ik heb het systeem besteld en samen met mijn vader aangebracht. (Niet goedkoop, wel mooi en degelijk) We zijn echt niet handig, maar het was simpel te bevestigen.
Mijn aby is zo onwijs blij met de tuin. Ze mag erin spelen als ik thuis ben en dat doet ze dus het liefst de hele dag. Lekker liggen tussen planten, graven in de moestuinbak, achter vlinders aanjagen, proberen vogels te vangen, muisjes vangen. Ze is helemaal in haar element.

Vogels hebben geen last van mijn gaas, die gaan er rustig op zitten. Kijk wel uit dat de boompjes geen toegang geven om over het gaas heen te springen. Enige nadeel, in de winter als het flink sneeuwt moet je met een bezemsteel in de weer om die pakken eraf te vegen want anders worden ze loodzwaar. En als het zoals nu lang niet regent blijft er stof en spinnenrag in hangen, maar met een goede bui is dat weg.
Maar mijn mega- lenige aby heeft nog niet kunnen ontsnappen sinds dit erop zit.

Oh god ja die vermiste kat. Het was toen ook zo warm… gelukkig allemaal goed gekomen. Mensen geloven me ook niet als ik vertel dat een somaby (en met name de aby’s) met gemak 2 meter springen zonder dat je ze hoort. Elani springt van de grond ook zo op mijn schouder zonder me pijn te doen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 15:36

Oh jezus die kitten Berdien! Het is dat je niet in de buurt woont, anders had ik even een nachtelijk bezoekje aan je huis gebracht….

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 15:41

Wat komen er weer leuke katten voorbij! Moest even wat pagina’s bijlezen want ik ben op vakantie.

Gelukkig vermaakt Moos zich prima thuis:
Afbeelding

Zelfs al vrienden geworden met oma:
Afbeelding

En de tas moest uiteraard van binnen bekeken worden om vast te stellen of er geen lekkers in zat :+
Afbeelding