Mijn slak en zijn baby's

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mijn slak en zijn baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:13

En wat is dat?

Hier heb je maar 1 echte praktijk school. En waar mijn zusje op zit is speciaal voor kinderen met lichte beperkingen. Zoals ADD, ADHD, PDDnos etc. En lichamelijke beperkingen. Maar ze kunnen hier gewoon hun havo diploma halen. Alleen op eigen tempo.

En als goed is komt er halverwege september een Achatina achatina.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:17

ik kan nog niet reserveren omdat ik niet weet hoelang het gaat duren .
ik ben namelijk bezig met een zorgwoningaanvraag en dan kunnen we kijken naar mogelijk beschikbare locaties en dan op de wachtlijst (die meestal niet heel lang duurt) .

dus ik weet niet hoe lang het gaat duren en dan moet ik trouwens ook nog een bak aanschaffen etc.

dus tegen die tijd kijk ik gewoon eens rond wat er beschikbaar is :) (alleen wel jammer natuurlijk)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:18

Is ook prima. Er is ook een slakkenforum waar regelmatig deze soort word aangeboden.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:20

ik hoop dat je nog een goed tehuis voor ze vind .
ik zou dat zelf niet kunnen (bewust) aan een kok verkopen , maar ik ben wat dat betreft gewoon soft . :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:23

cherell0 schreef:
ik hoop dat je nog een goed tehuis voor ze vind .
ik zou dat zelf niet kunnen (bewust) aan een kok verkopen , maar ik ben wat dat betreft gewoon soft . :o

Hij werkt in de gehandicapten zorg :') Maar is een hobby kok. Maar ik heb de keuze of pletten (wat ik zelf niet eens doe) of ze leven nog een jaartje en worden dan nuttig gebruikt.

Dan kies is liever voor dat laatste. En weet dat ze goed worden verzorgd. Maar ik ga ze zelf niet op eten.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:25

Je mag er wel een paar nog naar mij opsturen hoor, geen problemen mee ;) wil je best de verzendkosten betalen.

De slakjes die ik nu verwacht via de post zijn nog steeds niet aangekomen... hoop dat de postbode vandaag nog langs gaat komen..

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:31

daar heb je gelijk in , beter dat ze dan nuttig besteed worden .
toch zou ik ze dan zelf gewoon dat jaar sowieso te koop laten staan :o , maar zoals ik al zei ik ben wat dat betreft echt een softie .

zou ze ook alleen kunnen pletten als ze nog in het ei zitten (en er dan ook wel moeite mee hebben)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:35

Sja Cherell, ik snap je redenatie, dat absoluut maar Spuk is van een soort en kleur (Achatina fulica wildkleur) die je aan de straatstenen nog niet kwijtraakt tegenwoordig. :\
TS heeft al ontzettend veel mazzel gehad met de verkoop tot nu toe. :j
Had Spuk een bijzondere kleur of soort geweest, dan had ik ze zeker aangehouden omdat die verkooptechnisch veel interessanter zijn. :)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:42

kan ik me voorstellen , in tijden van crisis zijn dieren natuurlijk (bij de meeste) wel een van de laatste op het lijstje .

ik heb zelf redelijk simpele zebravinken te koop en daar komt ook geen reactie op.
maar als ze blijven zitten worden de mannen en vrouwen uit elkaar gehaald tot er weer plek is .

maar dat is off topic .

on topic ,
heb je nog een spoor van gootje gezien ?
hoe is het met de albino slakjes ? heb je het weer een beetje op orde kunnen brengen ?

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:42

Voor degene die nieuwsgierig waren naar Jack en Jill, hier twee foto's van hoe ze nu zijn :)
Afbeelding
Jill
Afbeelding
En Jack

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:50

O mijn god, huge!

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:55

ik vind Jill en Jack echt gaaf :) wel beetje benieuwd hoe het kan dat Jack groter is..of lijkt dat maar zo?

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:57

Jack is inderdaad iets groter, dat is al zo vanaf het begin.
Daarom heet Jack ook Jack, omdat hij groter is vond ik dat wel een man :P

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:59

ik heb even in je topic gespiekt.. maar klopt het dat ze na 2 maanden al 4cm ongeveer waren bij jou? Want geloof dat deze van ts dat ook bijna zijn...en die zijn ongveer 2 cm..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 15:00

cherell0 schreef:
kan ik me voorstellen , in tijden van crisis zijn dieren natuurlijk (bij de meeste) wel een van de laatste op het lijstje .

ik heb zelf redelijk simpele zebravinken te koop en daar komt ook geen reactie op.
maar als ze blijven zitten worden de mannen en vrouwen uit elkaar gehaald tot er weer plek is .

maar dat is off topic .

on topic ,
heb je nog een spoor van gootje gezien ?
hoe is het met de albino slakjes ? heb je het weer een beetje op orde kunnen brengen ?

Dieren staan absoluut niet als laatste op mijn lijstje. Desnoods moet ik in een kartonnen doos leven. Maar ik kan geen plek bieden aan rond de 100 slakken. Ook zal ik graag willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 15:03

Slakjes zijn idd bijna 2 maand. Maar voer ze vol op (krijgen van allerlei soorten groente) . Hebben genoeg sepia. Dus snap er weinig van. Aangezien slakje van zusje al veel groter is.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 15:03

ik bedoelde meer in aanschaf , dat de standaard dieren niet zo snel aangeschaft worden als iets bijzonders.
bij mij komen mijn dieren ook voor alles , maar dat is niet bij iedereen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 15:06

cherell0 schreef:
ik bedoelde meer in aanschaf , dat de standaard dieren niet zo snel aangeschaft worden als iets bijzonders.
bij mij komen mijn dieren ook voor alles , maar dat is niet bij iedereen .

Ah zo bedoel je dat.

Als het aan mij lag had ik het hele huis vol dieren. Maar paar jaar geleden raakte ik mijn vogels makkelijk kwijt. Kweekte ook met zebravinken. Maar weet niet meer zeker als dat aparte kleurslagen waren of niet. Maar als goed komt er over een jaar weer een voliere. En wil graag dan met timor zebravinken kweken. Dacht eerder altijd dat het tumor zebravinken waren :o

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 15:07

misschien dat ze wat langzamer groeien omdat het nageslacht is van een enkel dier..normaal zou je minimaal 2 slakken moeten hebben... maarja dat maakt ze niet minder waard, ik hou toch wel van ze hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 15:11

Geen flauw idee. Zou zo maar kunnen hoor. Heb mij nooit verdiept in het kweken van slakken. Hou Spuk nu ook goed in de gaten. Maar nog geen eitjes weer gelegd :D

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 15:23

Spuk wacht gewoon totdat jij weg bent..verstopt dan heel gauw de eitjes ergens waar jij ze niet vind, totdat er weer kleintjes rondkruipen ;)

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 15:28

Plof slakken :').
J&J zijn al grooot! :D

Escar gaat ook hard :D. Hij is een stuk actiever, slakt wat over zijn schuilhuisje, hangt wat aan het raam, erg gezellig! :D
Gootje is nog steeds Go, denk niet dat ik die nog terug vind :o.
En eeeh... Glowy... heb ik ook al even niet gezien >;). Die lag eergister avond in het zicht onder hun sepia maar sinds gister niet meer gezien. Bij het verversen van hun eten en sprayen van hun aqua heb ik nog even door de toplaag gekeken maar geen blijk van Glowy -O- (hij kán niet weg zijn! Bak is hermetisch afgesloten! Maar relaxed is anders..)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 15:32

volgens mij is ze gootje zoeken :=
ze moeten je wel hebben zeg :(:)

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 15:37

Haha ja!
Volgens mij hoorde ik Escar iets fluisteren tegen Glowy "Hey Glowy... Wil je lachen?..." De rest had ik niet verstaan, mompelde iets van "Go".. en "rijk voor mij alleen"... Vond het al zo'n vaag gesprek :')

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 15:39

:')

misschien kan je glowy vannacht nog vinden als de lichten uit zijn ;)