Het babystekelmonstertje!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:52

Hehe ik heb ze eindelijk kunnen kijken... Ik vind het echt geweldig hoe hij in dat laatste filmpje elke keer wacht van "Doe hem maar weer dicht!" omdat het een veel te leuk spelletje is. _O-

OnlyFroukje

Re: Het babystekelmonstertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 17:25

haha hij is inderdaad heel leuk in zijn sokje..
wij krijgen in het weekend een vrouwtje erbij die drachtig is. Ben benieuwd!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 17:33

Oooh foto's van de beebies dan wanneer het zover is Froukje!

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 17:50

Ja dan gaan we album maken met de fotos!
Deze zat in een dierenwinkel en vond ik zo zielig ook al wilde we er geen 1 bij ( hebben er al 1) heb ik midden in de dierenwinkel gezegt dit vind ik zielig deze kom ik zaterdag ophalen!:p (Tja moest wel een terrarium regelen ) Toen vertelde die man ja ze is zwanger.. dus morgen terrarium ophalen en vanavond haalt me man een soort warmte lamp en warmte matten op haha

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 17:56

Oh egelbaby's <3 zeker foto's maken hoor!
Heb je enig idee van haar achtergrond? In dierenwinkels zie je wel vaker dat ze familie bij elkaar zetten, en dat de vrouwtjes dan veel te jong zwanger zijn, dus ik zou nog wel even proberen dat te achterhalen ivm de geboorte en de kleintjes....

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 18:01

Zij hebben gegevens en die krijg ik er allemaal bij deze mensen waren niet slecht voor de dieren maar het zijn van die kleine hokjes.. daar kan ik niet tegen ik haat kleine hokjes:$ maar inderdaad heb ik daar naar gevraagd dat is logisch want wil geen zieke beestjes..
Edit het vrouwtje is 11 maanden..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 18:02

Dan is ze in elk geval niet te jong en niet te oud, dat scheelt :) Niet alle dierenwinkels zijn slecht hoor, maar je hebt ze er helaas wel tussen zitten. :(

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 18:04

ja ik weet het.. alleen deze heeft zoveel terrariums dus ja zijn kleine hokjes daar en door jou heb ik een egel liefde op gebouwd hahaha en ik was bloedlink toen ik der zag zitten me man zei ook overleggen we niet meer? Ik zei nee deze moeten we helpen haha

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 18:06

Ik vind het altijd zo dubbel... ik zie ook wel eens beestjes in een dierenwinkel zitten waarvan ik denk ach wat sneu die wil ik zo meenemen, maar aan de andere kant als je ze koopt is er markt voor en zullen ze zo weer een nieuwe erin zetten, want 't verkoopt. Dus ik vind het altijd een beetje lastig :P het liefste zou je alles toch zo meenemen als je dat ziet zitten.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 18:09

ja inderdaad maar toen hij zei dat ze zwanger was was ik alleen maar blij dat ik het gezegt had, nu kan het beestje in grote omgeving rustig worden en bevallen:)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 18:11

Veel dierenwinkels hebben ook gewoon geen flauw idee dat ze het verkeerd doen. :+ Vooral wanneer het op dat soort dieren aankomt, maar konijnen, cavia's en hamsters gaat het ook vaak verkeerd mee.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 18:12

Ja, dat zeker. Heb je de vader ook gezien of zat die er niet meer bij?

Nemurin schreef:
Veel dierenwinkels hebben ook gewoon geen flauw idee dat ze het verkeerd doen. :+ Vooral wanneer het op dat soort dieren aankomt, maar konijnen, cavia's en hamsters gaat het ook vaak verkeerd mee.

Toch zie je witbuikegels niet gek vaak in een dierenwinkel, dus je zou denken dat het dan vaak wel om een speciaalzaak zou gaan. Maar zwangere egels verkopen is zo not-done.... :n

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 18:15

Ik heb nog nooit egels in een gemiddelde dierenwinkel gezien. :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 18:17

Ik heb ze ook nog nooit zien zitten! Zijn er ook niet zoveel die ze verkopen. Maar was toen iemand die had er ook eentje uit een dierenwinkel, die bleek dus ook zwanger te zijn (en dat wist ze dus niet)... die egels zaten dus ook bij elkaar met meerdere in een hok :n

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 18:25

deze zitten wel allemaal apart, mannetje is er bij gedaan om te fokken, alleen ze hebben besloten dat egels toh geen jackpot op leverde denk ik en willen door in slangen etc. nou ja voor mij geen probleem ik heb weer een egel gered:P

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 18:28

maar eigenlijk is lokie schuldig!!! Want toen ik die zag was ik helemaal verliefd! en nu nog steeds snoopy die we al hebben die vind het leuk om naar je gezicht te kruipen en dan slaapt ze bijna.. en zet al der stekels uit naar me gezicht auw:P en daarna word ze wakker klimt naar beneden en gaat de katten pesten hahah echt pesten lol

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 18:29

Lekker fokken zonder stamboom waarschijnlijk ook nog... nu doet sowieso bijna niemand in Nederland dat, echt belachelijk eigenlijk... :O Gelukkig is het geen jackpot, ze kunnen beter bij jou zitten dan dat ze straks allemaal kleintjes in die dierenwinkel hebben.

Haha allemaal Loki's schuld, de arme egel :P Snoopy klinkt ook wel als een karaktertje hoor.... katten pesten.. :')

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 18:30

Snoopy is lekker ondeugend dus... :')

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 18:33

ja ze rent naar de katten toe en als katten naar haar toe willen vol bij de neus stekels uit zetten en weer terug lopen met huh ik win het toch wel.. en op der draai schijf gewoon 2 uur achter elkaar lopen te rennen en als je niet kan slapen denk je wel snoop slapen nu haaaha lol

en ja lokie was de aanstichter door hem ik me er in gaan verdiepen haha.. hmm nu ik verder denk he.. ben jij het want jij stuurt die leuke fotos op hahahaha.

Wij waren al van plan om uit te breiden en terrariums te maken van 2m 50 en 2 op elkaar en nu zijn ze straks gelijk gevult nu komen ze eerst beide apart in een bak van 1.65
tot die andere klaar zijn dus ruimte hebben ze wel:-)

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:07

ik volg dit topic al best lang en ik heb je ook ge-vind-ik-leuk op facebook! wat een mooie foto's en leuke filmpjes heb je!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 22:54

Haha Snoopy klinkt echt als een ondeugd :') En lekker veel ruimte hebben ze straks! Ik zou ook wel een mooie terra/viv willen maar helaas geen plek er voor op dit moment, wie weet in de toekomst :)

Leuk noorhermans1! Ik zie al af en toe bij de likes mensen met Nederlandse namen en paarden voorbij komen, denk ah die zijn vast van bokt :)) :')

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 00:35

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 01:26

Haha dus Snoopy zwemt WEL graag? :=

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 01:42

Ah, wat leuk! tamme egeltjes... Ik heb een tamme wilde egel := De hele zomer krijgt er een egel altijd 's avonds een zakje kattevoer/plakje worst. Die zit me altijd gewoon op te wachten op het terras. Ik gok dat het een zij was want half december klopte dit ineens aan bij de achterdeur:

Prikkie

Momenteel woonachtig in volpension in de egelopvang in Nieuwleusen. Als Prikkie de slaap uit heeft gaan we hem/haar weer ophalen en mag ie ook lekker door de tuinen scharrelen hier in de buurt. En ik hoop dat zijn/haar moeder ook weer elke avond langs komt voor d'r hapje.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:45

wat een schattig filmpje

ja snoop vind alles goed hahahahahaha

Maar weer ontopic i love loki de fotos