De Discus en hun Zwerm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: De Discus en hun Zwerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:39

Klinkt wel als een dure hobby :j
Hoeveel ben je per maand kwijt aan die visjes? (ook in tijd)

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 22:57

:j dat mag best Rock :D

Hmmm in geld heb ik eigenlijk geen flauw idee :o Ze krijgen diepvriesvoer wat we via de kweker kopen. Tja en dan de waterverversingen (minimaal 10% iedere week en nu, vanwege de pubers, 2x in de week). Verlichting en op temperatuur houden (30 graden). En dan 3x per dag voeren. We kopen altijd van die 500 grams plakken voer die we in stukken breken en in bakjes in de vriezer bewaren.

Het wordt pas echt duur als ze ziek worden. De medicatie is niet goedkoop en als er 1 overlijd ben je wel meer dan een paar euri kwijt...

Aan de Zwerm hebben we dan ook niets verdiend. Het geld wat we ervoor gekregen hebben zijn we al 3x kwijt geweest aan medicatie, waterverversingen en voer. :+ Het was een ander verhaal geweest als het grootste deel van de 87 babies het overleefd hadden.

Goedkoper dan een paard maar iets duurder dan een kat? :P

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:59

Ik vroeg me af als er nog een update was, hoe het met de Bruutje is, daar zo in het grote Zwembad ;) :D ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 14:51

BraveSpots gefeliciteerd :)

Ennehm Lon, hoe is het met onze Bruut? :D

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 14:56

Met Bruut en Doerak gaat het, gelukkig, buitengewoon goed.... met paps niet :\ Die is hemelen... samen met nog een Discus (Rood Turqoise) ;( . 2 weken vakantie is de 'oorzaak'. We hadden een goede verzorger voor de vissen (en de rest van de beestenboel hier in huis) alleen die had geen ervaring met Discusvissen, wel met makkelijker te houden vissen (niemand verder in onze omgeving). Dit hadden en hebben wij niet kunnen weten van te voren... harde les geleerd...

Ik zal zo snel mogelijk weer foto's maken, dan kunnen jullie zelf ook zien hoe ze het doen in Het Zwembad.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 15:09

Oh wat zonde van die twee, voor de volgende keer inderdaad...

Ben benieuwd hoe ze het doen :)