Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 17:56

Ik hoop dat ik juist ben in dit topic. Ik heb een Noorse boskat van 4 jaar oud, zij heeft 2x een prachtig nestje gehad en vanmorgen heb ik haar later steriliseren. Alles goed gegaan, geen complicaties, is levendig en ze eet ook alweer.

Ze heeft nu een rompertje aan en pijnstillers voor drie dagen. Het rompertje moet ze volgens de assistente 7-10 dagen dragen. Het zit strak en ze loopt er raar door omdat het niet fijn zit bij haar staart.

Hoelang laten jullie doorgaans zoiets om? Mijn oude poes had zich er na 1 dag uitgewurmd. Maar dat is inmiddels al zolang geleden dat ik daar niet meer van kan herinneren hoe we dat deden.

En vanaf wanneer zou ze weer buiten kunnen spelen? Het is een echte buitenkat, ze klimt, jaagt en vermaakt zich het grootste deel van de dag buiten. Ze zit nu al bij de voordeur maar ben wel van plan haar minimaal 7 dagen binnen te houden.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 18:09

Ro0sje schreef:
Ik hoop dat ik juist ben in dit topic. Ik heb een Noorse boskat van 4 jaar oud, zij heeft 2x een prachtig nestje gehad en vanmorgen heb ik haar later steriliseren. Alles goed gegaan, geen complicaties, is levendig en ze eet ook alweer.

Ze heeft nu een rompertje aan en pijnstillers voor drie dagen. Het rompertje moet ze volgens de assistente 7-10 dagen dragen. Het zit strak en ze loopt er raar door omdat het niet fijn zit bij haar staart.

Hoelang laten jullie doorgaans zoiets om? Mijn oude poes had zich er na 1 dag uitgewurmd. Maar dat is inmiddels al zolang geleden dat ik daar niet meer van kan herinneren hoe we dat deden.

En vanaf wanneer zou ze weer buiten kunnen spelen? Het is een echte buitenkat, ze klimt, jaagt en vermaakt zich het grootste deel van de dag buiten. Ze zit nu al bij de voordeur maar ben wel van plan haar minimaal 7 dagen binnen te houden.

Niet. Hier doe ik geen rompertjes aan. Alleen als ze kittens hebben of er echt niet vanaf blijven.

Normaal haal ik de hechtingen er 10 dagen na de operatie uit. Dan zou ik even goed kijken of alles dicht is en dan pas weer naar buiten laten.

Stofzuiger vind Nishi niks. Lanah en Elani vinden het niet bijzonder. Elani vind de robotstofzuiger echt gaaf. Ze loopt die achterna en gaat alles in de gaten houden.

Nu stofzuig ik bijna dagelijks als de kittens klein zijn. Ook gewoon dicht bij de kittens. De meeste die hier weg gaan boeit het vrij weinig.

Marcella

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 18:16

Alle 3 vinden stofzuigen niks.

Maira en Blue zijn beide gesteriliseerd geen pijnstillers of romper gebruikt.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 18:18

@marcella geen pijnstillers? Normaal krijgen ze na een buikoperatie (ik ga er vanuit dat ze gecastreerd zijn en dat de eileiders weg gehaald zijn) voor zeker 5 dagen pijnstillers met antibiotica.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 18:22

Nope niks mee gekregen. Ze hebben nog wel injectie gekregen met ophalen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 18:29

Mijn jongste mag ook bijna gecastreerd worden. Volgende week wordt Oscar 6 maanden en dan wil ik een afspraak gaan plannen. Niet te jong, maar ik moet ook geen oeps-nestje met zijn eigen moeder straks, dus hij moet eraan geloven.

Het is zo'n vreselijk lieve knuffelkat geworden <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn hele gezinnetje
Afbeelding

Charlie en Luna
Afbeelding

Ik denk dat ik richting de herfst/winter nog eens voor een nestje ga met Luna. Zoveel pech als de eerste keer kunnen we bijna niet nog eens krijgen.

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 18:40

Bedankt voor jullie antwoorden! Ik denk dat ik morgen het rompertje af haal en kijk wat ze doet. Als ze eraf blijft, kan het uit blijven.

Muronia wat een prachtige katten! Leuk een nestje in de planning. Mijn ragdoll poes (lilac point tabby) is drie weken geleden bij een prachtige blue point dekkater geweest.

Ik verheug me opnieuw op weer een nestje kittens maar durf nog nergens op te hopen.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 18:41

Marcella schreef:
Nope niks mee gekregen. Ze hebben nog wel injectie gekregen met ophalen.

Oh bijzonder.

Ik krijg kreeg loxicam mee. Altijd eigenlijk.

@muronia wat is ie toch leuk!

Hoe oud is zijn moeder nu?

@roosje zie je nog geen roze tepeltjes?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 18:43

Oh wat leuk Roosje! Kan me voorstellen dat je je daarop veheugt!

Xoran Luna wordt 8 augustus 3 jaar :)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 18:48

:D mooie maand augustus.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 18:49

De kater van het laatste nestje krijg een implantaat.

Baal eigenlijk had zitten denken om anders misschien volgende maand ofzo te dekken.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 19:38

Hier met sterliseren geen romper en geen pijnstillers. Bij de operatie spuit gehad met pijnstillers

@muronia wat een lekker koppie heeft hij!

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 19:48

@muronia Wat is oscar toch super knap <3 zijn aftekeningen zijn echt heel gaaf. Wel grappig hoe anders ze zijn. Haru is nog steeds een echte clown en weinig tijd voor knuffels. Alleen als ik uit de douche kom wil hij altijd knuffelen. Blijkbaar ben ik anders niet schoon genoeg _O- . Als ik luna zie liggen is het net of ik Haru op de foto zie staan. Hij lijkt echt op zijn mama <3

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 20:47

Hier werd de romper niet geaccepteerd. Ze wilde gewoon niet meer bewegen. Gelukkig wel met pijnstillers en ontstekingsremmer. En die ook nog verlengd gekregen omdat er een reactie was op de hechtdraad.
De mening over de romper hieronder op de foto:

Afbeelding

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 21:07

xoranlover schreef:
@roosje zie je nog geen roze tepeltjes?

Nee zie nog geen verandering. Aanstaande vrijdag is dag 21 na de eerste dekking dus ik ben nog wat vroeg (ongeduldig) denk ik.

Heb wel een echo gepland staan over 2 weken.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 21:16

Emj_23 schreef:
Hier werd de romper niet geaccepteerd. Ze wilde gewoon niet meer bewegen. Gelukkig wel met pijnstillers en ontstekingsremmer. En die ook nog verlengd gekregen omdat er een reactie was op de hechtdraad.

[ [url=m/0Z6fYu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is ook totaal niet abywaardig om zo’n ding aan te hebben :')

Oh ja dan nog even wachten. Ik hoop het over 3 weken te zien. Geen echo hier.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 21:31

Bij de abortus/sterilisatie (dus buikoperatie) ook heb extra pijnstillers en ook geen romper. Was de avond van het ophalen al aan het klauteren (was ook niet tegen te houden) en spelen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 21:36

Hier had Pip na de sterilisatie geen rompertje aan (wel in huis voor de zekerheid, maar niet nodig gehad) en ze had wel extra pijnstilling voor thuis mee.

Berdien, ik vind Cookie echt zó leuk! Wat een scheetje!

Hier lag Pip gister, heerlijk tevreden, te slapen

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 21:42

Ooh druif wat heerlijk zou je toch zo naast gaan liggen…

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 21:43

Nou hè? Pip is gek op de zomer, dan ligt ze heel vaak zo ontspannen buiten.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 09:39

Emj_23 schreef:

[ [url=m/0Z6fYu.jpg]Afbeelding[/url] ]

"Laat het optekenen dat ik, Mijne Koninklijke Megamajesteit en Overheerser van het Laaglandelijke Rijk der Katten en Kattinnen, NIET gebukt zal gaan onder de tirannie van dit corset wat mij niet is aangemeten, maar aangesleurd. Zodra ik weer de macht der beweging van mijn goddelijke lichaam heb herwonnen zal ik dit corset aan stukken rijten, en ik zal genadeloos zijn naar alle andere corsetten die zich in de ongelukkige situatie bevinden zich op mijn pad te begeven. IK ZAL DIT NIMMER TOLEREREN!"

Zoiets.

Wat leuk, meer Noorse Sloopkatten in het topic! En nog een rooie ook!! Om het te vieren is Victor het vloerkleed weer aan het molesteren.

Afbeelding

Berdien, ik ben echt helemaal fan van jouw kleine haarballetje, hij is echt prachtig met die mooie blauwe ogen! En ik snap inderdaad niet dat jij nog dingen gedaan krijgt in huis :')

Druif, is Pip niet een beetje gesmolten, of had ie echt de sweet spot te pakken in de schaduw? Je zou er inderdaad zo naast gaan liggen.

Oscar wordt ook met de dag knapper! Wat leuk dat het zon knuffelkont is <3

Over de stofzuiger vraag: hier zijn ze er niet bang van (Dyson steelstofzuiger). Victor waardeert hem niet en gaat hem wel echt uit de weg, maar gaat er niet in paniek vandoor. Meestal gaat hij dan onder de bank liggen. Als ik dan onder de bank ga stofzuigen blijft hij gewoon op zijn gemakje liggen. Lucas gaat er gerust naast liggen spelen met zijn muis waardoor ik soms bijna per ongeluk zijn staart in die roterende borstelkop heb zitten := Dat probeer ik echt te voorkomen, want ik denk dat de stofzuiger dan wel ineens een drama gaat worden. Valt echter niet mee als die kleine idioot vanuit je dode hoek ineens met een koprol voor je stofzuiger langs rolt. Mijn vorige kater Floris was echt een klein watje met de stofzuiger, die ging er dan met mach 7 vandoor.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 09:42

Mooie fotos’.
Allemaal knappe katten of ze nu wel of niet in een doos passen.

Jarige kat gefeliciteerd.

Prairy welke Animonda heb je?
Ik voer dat en mijn katten eten het prima. Misschien kan ik een zak overnemen.

Xoran heeft een hoogwaardigheidsbekleder in huis.

Beifong is krols.
Vanmiddag testen bij de dierenarts. Als testen goed zijn en morgen nog zo krols dan gaat ze naar de kater.
Ze was al aan het sjansen door het hek heen met de gecastreerde buurkater.

Azula negeert de stofzuiger. Als prinses ren je daar niet voor weg.
Beifong rent de trap op.
De 2 kittens gingen ervoor liggen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 09:46

Afbeelding
Het is natvoer, de Carny. Ik heb nog 9 blikken Multifleisch, 1 hun lachs en 6 6 rund pute kaninchen. Zijn blikken van 400gram.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 10:18

Ik rij nu naar het asiel *\o/*

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 15:17

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het kind is thuis <3

Peer was te nieuwsgierig en sprong de kamer in voor ik haar tegen kon houden, dus ze zijn nu bewust van elkaars bestaan. Gelukkig waren ze nieuwsgierig en snuffelden ze wel. Beetje blazen en toen maar uit elkaar gehaald omdat dit nou net niet de bedoeling was :')