Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 11:14

Oh dat klinkt wel goed! Ik ben langzaam eens aan het kijken wat ik ze aan "knaag" kan geven. Ik zag de kippennekken online ook gedroogd staan, vandaar mijn vraag/twijfel. Ik weet dat bot idd niet verhit mag worden ivm versplinteren.
Ik wilde eerst eens beginnen met van die gedroogde visjes om te kijken wat ze daarmee doen.

Prairy jammer is dat altijd he, denk je goed te doen, kijken ze je aan of je ze wil vergiftigen :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 11:35

Mijne krijgt Hills Weight management en is daar iets mee afgevallen. Omdat ze zeggen dat het nog best hoog in kcal is, heb ik er nu een proefzakje purizon en feringa koudgeperst bij besteld om te proberen. Die zijn wat lager in calorieen als het goed is. Even kijken of dat wat is.

Eden origional cuisine ook geprobeerd, maar daar kwam hij enorm van aan, terwijl dat ook minder cal. Zou zijn, dus ben benieuwd of deze wel wat zijn.... Lastig dat voer.

En blikvoer van feringa of animo da 2x daags.

@purny wat verveling dat de allergie weer meer gaat opspelen :(:)

@xoran, lint is net zo groot als de winnaar zelf, gaaf!!

@snadrem, jonge, stom dat het doosje niet gewoon even mee groeit zodat ie er wel in past!

@gefeliciteerd xpareltje!

@muppetmay, oh wat een goed nieuws dat er geen ruis te horen was!!!

Mijn ventje is in november geholpen en we schatte dat hij in mei is geboren. Dus met een half jaar oud ongeveer.

xoranlover

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 11:38

Ja gaaf he!

Als je snacks wilt geven die gezond zijn kun je kijken op www.carnis.nl zij hebben vleessnacks en gedroogde snacks. Zijn ze hier op Lanah na helemaal gek op.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 11:45

Ah ja die gedroogde nekken kan je ook wel geven. Ik geef zelf liever geen nek aangezien bij honden toen een studie is geweest dat dat kan zorgen voor een versnelde schildklier ivm achtergebleven schildklier hormonen. dit ging wel gewoon weer over als er geen nek gevoerd werd maar voer het toch liever niet te vaak/ te lang. ook zijn die nekjes veel te makkelijk voor de twee volwassen katten :+ ik heb ook die gedroogde visjes met vlees eromheen liggen en vleesstrips eend (eigenlijk voor honden). ook wel gedroogde kippenpoten gehad die vonden ze een tijdje geweldig en toen ineens niet meer.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 12:51

Ik zou graag willen dat ze hier kuikens eten maar ze kijken ze me aan alsof ik ze wil vergiftigen :')

Vervolgens kan ik ze weg gooien dus dat probeer ik niet meer.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 13:20

Xoranlover dankjewel voor de tip, dat merk hebben ze ook in de buurt zie ik :)

Ik dacht wellicht makkelijkste om met die nekjes en visjes oid te beginnen, eens kijken wat ze ermee doen. Ik vrees niet veel (want natvoer met teveel stukjes is al niet interessant :') ) maar toch.. Dan heb ik het iig geprobeerd :)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 13:45

Prairy schreef:
[ [url=m/X3Tnr4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik dacht bij deze foto dat jouw andere kat buiten over stoel hing, maar zag later dat dat een kleedje was :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 14:52

Ja, eerst kregen ze bijna niks aan natvoer, alleen brok en als ik dan eens een blikje open trok was het net een concert bij mijn voeten. Nu krijg ik inderdaad van die meewarige blikken, van, dacht je nou echt dat we dít gingen eten? Gekkie.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 15:05

Cookie krijgt nu nog Royal Canin Kitten, dat voerde de fokker ook. Zij was al begonnen met het mengen van een graanvrije brok er bij in, daar ga ik straks ook weer mee beginnen. Maar eerst lekker nog wennen.

Eerst goed wassen :j
Afbeelding

En dan knuffelen <3
Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 15:11

Ah <3

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 15:29

Hij is zo knap <3 Die blik ook <3

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 15:34

Prairy schreef:
Ja, eerst kregen ze bijna niks aan natvoer, alleen brok en als ik dan eens een blikje open trok was het net een concert bij mijn voeten. Nu krijg ik inderdaad van die meewarige blikken, van, dacht je nou echt dat we dít gingen eten? Gekkie.

Gister begonnen met de prednison pilletjes. Legde een pilletje op de grond en Nova at het zo op... vandaag moest ik het echter in haar bekkie stoppen...

Wat een prachtig katje berdien!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 15:42

Ik heb goede ervaringen met Easypill. Misschien dat je dierenarts of dierenwinkel het ook per pakje verkoopt. Anders een grote pot bij Zooplus.

Je kunt ook proberen om het in een stukje snackstaaf van bijv vitakraft te verstoppen (die zijn wat breder)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 15:44

Leuk is hij hè :D

Afbeelding

De rust is overigens weer voorbij, hij is weer driftig aan de gang met zijn balletjesbaan.

Easypill werkt inderdaad goed! En anders eventueel in een stukje vleeswaren? Wij kregen pillen feilloos naar binnen in een stukje salami bij onze Franse vondeling :))

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 15:45

Easypil is Idd top. Mijn ventje is gelukkig heel makkelijk, 9 van de 10 keer doe ik het pilletj4 gewoon z'n bekje in gooien. Hij laat het goed toe, en weet dat hij daarna z'n blikvoer krijgt. Easypil vind hij niet super lekker, maar hij weet dat het op moet voordat de rest komt, dus eet hij het wel op. Makkelijk beest.

Och berdien, die knuffel foto <3 <3 <3 hoe doe jij nog andere dingen in 't leven dan alleen maar naar je kitten kijken?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 15:47

Prairy schreef:
Ik heb goede ervaringen met Easypill. Misschien dat je dierenarts of dierenwinkel het ook per pakje verkoopt. Anders een grote pot bij Zooplus.

Je kunt ook proberen om het in een stukje snackstaaf van bijv vitakraft te verstoppen (die zijn wat breder)

Dit zijn dus dingen die helaas zijn uitgesloten wegens haar voedselallergie. We zaten wel al te grappen over vegetarische paté :D
Maar pilletje erin stoppen gaat goed, na zondag moet ze afbouwen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 15:48

Haha dat valt niet mee :D Gelukkig slaapt hij ook wel geregeld, en zoals nu is hij chaos-vrij aan het spelen. Dat zijn de momenten waarop ik de wat meer ingewikkelde/uitgebreidere klussen op pak.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 15:54

Berdien schreef:
Haha dat valt niet mee :D Gelukkig slaapt hij ook wel geregeld, en zoals nu is hij chaos-vrij aan het spelen. Dat zijn de momenten waarop ik de wat meer ingewikkelde/uitgebreidere klussen op pak.

Ja maar.... Als ze slapen zijn ze nog liever om naar te kijken :P <3 Ik stopte net ook even een moment om m'n grote unit kater even te bewonderen hoe lief en diep hij ligt te slapen. Kan er uren naar kijken :') <3

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 16:05

Dankjewel voor de felicitaties <3

Dan ga ik mij nog eens even goed inlezen qua brokjes. Bailey kreeg hier ook natvoer van Animonda maar daar kwam snel een einde aan want ze vertikte het om te eten. Uiteindelijk ben ik overgestapt op almo nature en hierin heeft ze eerst kip gegeten maar dat liet ze mij na een aantal keer ook staan dus nu de tonijn geprobeerd en die gaat erin als niks. Kieskeurig maar dat heeft ze niet van een vreemde :+

@Caro29 Ja het is een knapperd! Ben nogsteeds super blij dat we bij jouw terecht zijn gekomen, want het is een schatje! <3 Hoe komt het dat haar zusje zo iel blijft? Is ze wel nogsteeds bij jou?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 17:21

Ik val weer even binnen met een vraag: zijn jullie katten ook zo bang voor de stofzuiger? Ik heb nu een robotstofzuiger en dat is echt nog 10x erger...

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 17:25

Aoi vind de stofzuiger niks. Gin maakt het niet uit en Haru vind het niet echt leuk maar is er oke mee. De robot vinden ze alle drie hier juist dikke prima. Ze laten zich nog net niet opzuigen

@berdien wat is hij toch cute

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 17:28

Nova houdt er ook niet van

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 17:37

Snadrem schreef:
Als het rode Maincoons waren gedroegen ze zich nog misschien := dit zijn rode Noorse Boskatten en die hebben zich denk ik soevereine Vikingen hebben verklaard of zo.

Meelezer komt binnenvallen
*boem*

Ik zeg altijd "benzint eert ge aan een Noorse Boskat begint".
En jij neemt er gelijk 2 in huis :').
Ik heb een troost voor je (of niet), mijn Noorman wordt in augustus 15 en die gedraagd zich nog steeds net zo :+.

Ik zal dadelijk even een voorstel post maken.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 17:47

Even voorstellen.

Ik heb 2 katten. Een rode Noorman genaamd Giovanni (Gio) en een half wilde blauwe boeren korthaar met de naam Spook. Ze worden deze zomer allebei 15.
Zondagochtend zijn ze verhuisd naar ons tijdelijke verblijf, een stacaravan. Ik was zaterdag al over gegaan.

Ingeblikt en klaar voor vertrek.
Afbeelding

Gio's eerste avond in de caravan. Hij is zo heerlijk ongecompliceerd.
Afbeelding

Spook (deze is een paar dagen voor de verhuizing gemaakt).
Afbeelding

Ze moeten nu uiteraard een poosje binnen blijven. En dat valt niet mee met een houdini die deuren open kan maken :x

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 17:48

PeerAppel schreef:
Ik val weer even binnen met een vraag: zijn jullie katten ook zo bang voor de stofzuiger? Ik heb nu een robotstofzuiger en dat is echt nog 10x erger...

Spook vind het maar niets. Gio heb ik een filmpje van dat ik zijn vacht aan het zuigen ben :').
Ik wilde het kleedje zuigen maar hij ging niet weg :7.