Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 23:07

Als ze meelezen gaan ze vast hun eigen topic openen binnen no time:
Show hier je nieuwe *mensen* aanwinst.
Waar vervolgens al onze katten fotos van ons in gaan zetten van hoe we liggen te slapen, poseren voor de OnlyFans en andere typische mensen dingen doen. En waarschijnlijk discussiëren over wat we moeten eten, wiens mens er op dieetvoer moet en welke planten er geschikt zijn voor bij mensen. Of vragen wie zijn mensen gechipt en verzekerd heeft.

Nee. We zouden iets vreselijks ontketenen. Ik hou mijn telefoon maar bij ze uit de buurt :')

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 23:20

Snadrem schreef:
Als ze meelezen gaan ze vast hun eigen topic openen binnen no time:
Show hier je nieuwe *mensen* aanwinst.
Waar vervolgens al onze katten fotos van ons in gaan zetten van hoe we liggen te slapen, poseren voor de OnlyFans en andere typische mensen dingen doen. En waarschijnlijk discussiëren over wat we moeten eten, wiens mens er op dieetvoer moet en welke planten er geschikt zijn voor bij mensen. Of vragen wie zijn mensen gechipt en verzekerd heeft.

Nee. We zouden iets vreselijks ontketenen. Ik hou mijn telefoon maar bij ze uit de buurt :')

Bij nader inzien denk ik dat je gelijk hebt :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 23:23

_O- :')

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 08:36

Berdien hij is zooooo leuk <3 Ik herken dat wel hoor dat pittige. Nog steeds heb ik weleens dingen dat ik denk, dat deden die 2 vorige nooit! Hoe dan! Maar ik kan inmiddels zeggen, het went :') En geniet er maar van hoor.. voordat je het weet is hij groot ;)

Druif gaat Pip ook lekker het zwembad in met de hangmat? :')

Tancreda gaat het al wat beter met eten? Die echo van het hart bij Dolce staat idd sowieso op de planning, alleen eigenlijk pas over een paar maanden. Maar goed, we kunnen het maar weten he ;)

Snadrem wat lief, een suprise party compleet met confetti *\o/* :')
Ik kan je vertellen dat als het Maine Coons waren dat ze zich ook niet zouden gedragen.. als ik even kijk naar de terroristen hiero :')
De dames mogen hier ook niet meelezen hoor! Die zien veel teveel goede ideeen van jouw rooie creatievelingen!

Elani is helemaal blij denk ik dat ze je weer ziet denk ik xoranlover! <3 Fijn dat de acne iig de goede kant op gaat bij Nishi en Kito!

Luuntje spannende tijd zo te horen! Ik duim voor je dat alles goed is en dat ze straks naar de kater mag *\o/*

Ryukapple lekker warm zo op schoot!

Gisteren heb ik de dames een afwasteil met water gegeven om te kijken wat ze zouden doen. Ze hebben samen heerlijk zitten kliederen, lekker voorpootjes in het water en maar spetteren. Van de week maar even zo'n zwembadje van de action halen met van die speeltjes, ik denk dat ze dat machtig mooi vinden.
Oh en Snadrem nog bedankt voor de foto's van dat krabgevaarte met balletje erin, ik heb inmiddels ook zoiets en ze vinden hem echt fantastisch <3

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 09:09

Heb Alexia de hobby kamer in gegooid met deur dicht mevrouw kon zich niet gedragen.
Afbeelding
Alleen hangt nu ook mijn schaduwdoek. -:(-

Prairy

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 16:57

Wat een leuke fotos allemaal weer :)

Behalve die van Marcella dan :+

Hier gaat het prima, kleine dame is helemaal happy hier, en ik met haar, ze maakt me heel vaak aan het lachen.

Een van de dames vind het nog steeds niks als ze in de buurt komt, maar die is op jacht naar de Queen titel die nu nog aan mijn main coon same behoort. Die is dus tegen iedereen aan het bitchen.

Afbeelding
Handigste favoriete plek om te slapen, in de hoek van de bank op de grond. Daar waar we onze voeten zetten om op te staan :')
Afbeelding

Onze Prins op de erwt
Afbeelding
Favoriete hobby, waar ik meestal wel blij mee ben, vliegen en muggen jagen
Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 17:07

Nova heeft weer een opflikkering van haar voedselallergie.
We hebben nu pilletjes gekregen, alleen mag ze niet meer haar novacam.
Ze heeft prednoral/prednicortone gekregen.
Haar allergie zal helaas altijd blijven.

Ze zag er wel goed uit vond de dierenarts en ze was ook afgevallen. Op een gegeven moment vond ze het zo gezellig dat ze op de kast ging liggen daar.

Nu eens kijken hoe we de pillen erin gaan krijgen

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 17:48

Balen purny.

Elani haar kampioenslint is binnen.

Champion Imani’s Elani met haar lint:
Afbeelding

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 18:22

Die blik van Elani spreekt boekdelen :D

"Het staat hier nu geel op zwart dat ik de beste kat aller tijden ben en het is niets anders dan logisch dat ik als enige nu in aanmerking kom voor absolute wereldheerschappij, te beginnen met de woonst waar ik mij nu begeef en de slaven die tot mijn beschikking staan. Mijn eerste bevel als Mondiale Alleenheerser luidt dat ik altijd direct tonijn wil krijgen als ik daarom vraag. En rosbief. En kattenveertjes. En jullie moeten allemaal voor me buigen en me zeggen dat ik prachtig ben."

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 18:31

:')
Dat ja!! En vergeet vooral ze hoognodige knuffels niet!!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 18:36

"Bevel nummer twee van de Hoogste Opperprinses der Prinsessen".

Lucas heeft een nieuw kartonnen doosje toegeëigend. Hij is er van overtuigd dat hij hier goed in past. Het ruimtelijke inzicht van Victor is wat dat betreft net iets beter afgesteld.

Afbeelding
Afbeelding

Ik lig niet altijd in een doosje, maar als ik er in lig dan past het altijd.
Afbeelding
Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 19:07

Ja maar het is toch ook schandalig dat die dozen zich niet even gewoon aanpassen |o

Onze oppperprinses is wel een tevreden meisje hoor. Hare majesteit de koningin is gek op warmte en baalt ervan dat haar kinderen het zwembadje met water zo leuk vinden om te kliederen en spetteren. Zij er gewoon NIET van gedient als er een druppel het waagt om op haar edele vacht te landen. Lanah en Elani spetteren er met Kito vrolijk op los. _O-

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 23:42

Bailey is vandaag 1 jaar geworden! :o Ze wou niet graag op de foto maar we hebben er toch een feestje van gemaakt vandaag. Ik heb wel een vraagje, welke merk brokjes voeren jullie? Als deze zak brokjes op is moet ik gaan overstappen, maar ik weet even niet zo goed wat ik moet. :=

Afbeelding

Afbeelding

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 23:50

Van harte gefeliciteerd! Hier krijgen ze Royal Canin brokjes en natvoer, en af en toe wissel ik het natvoer af met tonijn of blikjes van Schesir.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 06:18

Ik voer voornamelijk vers vlees en carnis brokken en. Enaast nu

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 07:06

Ik voer concept voor life.
Wat is zij mooi geworden ! Haar blauwe broertje is ook zo uitgezwaaid terwijl haar blauwe zusje een iel poppetje is. Gefeliciteerd met Bailey

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 08:40

Hier krijgen ze Purizon sterilised.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 09:00

Marcella wat is ze stout! Heeft ze zich de rest van de dag wel gedragen?

Prairy wat een leuke foto's, gaat idd goed zo te zien <3

Purny wat vervelend dat het toch weer een opleving is van de voedsel allergie, wel goed dat ze is afgevallen!

Knappe Elani <3 Ze heeft gelukkig geen schoenen aan, dan kan ze daar iig niet naast gaan lopen ;)

Snadrem je hebt zo gelijk over die foto van Elani :') En knappe rooien met doos! Lucas probeert gewoon te doen wat er op de doos staat, love me and wear me...

Gefeliciteerd xPareltje met Bailey! Y)(^)
Om het nog verwarrender te maken met al die merken, ik ben met de terrors hier overgestapt op Concept for Life. Natvoer wisselt een beetje. 1 van de dames is nogal kieskeurig :roll:

Gisteren met Dolce naar de dierenarts geweest. Alsof ze het aanvoelde heeft ze 1 van de hoektandjes er zo'n uurtje voor de afspraak uit gewerkt :') Ik snap nog steeds niet hoe, want toen ik (probeerde) te wiebelen die ochtend zat er geen beweging in. Maar goed, nog maar 1 te gaan dus :)
Tandje zit volgens de dierenarts ook nog vast, maar niet in de weg van de andere tanden. Hij kan dus voorlopig blijven zitten. Mocht hij er straks met de castratie nog in zitten kan ze evt kijken of ze hem er dan uit halen. En het goede nieuws, er is geen hartruisje meer te horen ook *\o/* Ze heeft zich echt voorbeeldig gedragen <3
Over castratie gesproken, op welke leeftijd hebben jullie dit gedaan? Ik wilde wachten tot na de 1e krolsheid, maar dierenarts had het erover dat het ervoor ook evt al kon?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 09:26

Mevrouw is krols en liet mij net zien dat ze nestje wil maken. :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 09:30

Onze asiel katjes zijn volgens mij met een maand of 4 gedaan. Pumpkin toen het dus al te laat was, ik gok dat ze een maand of 6 is, maar kan ook dat ze toch ouder is, dat gevoel heb ik een beetje.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 09:35

@ muppetmayo katers verlaten hier gecastreerd het nest. Die wordeb met 14 weken gecastreerd en blijven dan minimaal een week nog bij mij. Poezen kan best voor de krolsheid. Vorig nestje bij mij ook 1 voor de krolsheid gecastreerd. 1 was heel vroeg krols met 6 maanden die is meteen erna gecastreerd. Kan dus beide.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 09:51

@muppetmayo Hier komen Aoi en Gin uit het asiel. dus vroeg geholpen. Aoi met 11 weken en Gin met 16 weken.
Haru wil ik met 6 maanden laten helpen. Voor poezen (als ze niet gedekt worden natuurlijk) zou ik normaal voor eerste krolsheid willen laten helpen ivm vergrote kans op melkkliertumoren.

Gefeliciteerd xPareltje met Bailey! kwa voer is het altijd lastig en er zijn veel uiteenlopende meningen. Ik voer sowieso apart. Mijn katten krijgen 50% brokken en 50% natvoer en of rauwvoer. Brokken een combie van power of nature meadowland en farmina. Kwa natvoer krijgen ze voornamelijk almo nature en animonda maar wissel ook wel eens af met andere merken. Kwa rauw soms wat rodi of enerique verder wat lever hart of maag. en een keer in de week vleesbot voor de tanden. voornamelijk kippenrug met soms een zalmlijf. op dit moment heb ik nekken omdat dat voor Haru mooi is om te leren kauwen.

Vervelend dat de allergie weer opspeelt purny.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 10:53

Een hoop krolse poezen hoor ik al!

Ik denk dat ik idd maar een afspraak ga maken voor de echo (ik wil zekerheid voordat mevrouw onder zeil moet), en dan daarna de afspraak ga inplannen voor de castratie.

Ryukapple die kippennekken of zalmlijf, voer je dat dan rauw of is dat gedroogd?
En die Rodi, is daar een katten variant van of is dat dezelfde als voor de hond? (ivm taurine toevoegingen etc). Sorry voor de vragen hoor, ik vind het allemaal reuze interessant.
Animonda natvoer krijgen ze hier ook, afgewisseld met Smila of gourmet mousse (niet zo goed dat weet ik maar ze vinden het zoooooo lekker). Alleen een van die diva's lust de animonda carny kitten niet, ze blieft alleen de adult variant, ookal is het dezelfde smaak :roll:

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 11:05

@muppetmayo de nekken ruggen en zalmlijven krijgen ze rauw. bot mag ook niet verhit worden anders is het gevaarlijk. Zalmlijven moeten wel al een aantal weken ingevroren zijn voordat je ze voer. Rodi is die voor honden de daily basic kip hamburgers (rund zit pens in dat blieft madam niet) zit opzich voldoende taurine in en daarnaast krijgen ze natuurlijk ook brokken waar meer dan genoeg inzit. energique is wel die voor katten. soms bestel ik ook andere merken de hamburger als ik vleesbot voor ze bestel.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 11:09

Animonda Carny wordt hier juist totaal niet gegeten, beetje jammer van mijn voorraad :')

Ik heb voor het afvallen van mijn main coon dame Dion, een advies pakket bij Catmoneo genomen, ben er wel blij mee. Scheelt me een hoop nadenken.