Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xMarianne

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 10:32

Inmiddels heb ik hem bij de dierenarts afgeleverd… ze gaan nog een röntgenfoto/echo maken en dan belt de dierenarts vandaag… even overleggen hoe verder. Vindt het zo lastig, je wil het beste voor hem maar financieel loop je leeg zowat

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 11:10

Oh bah, ik hoop dat het allemaal meevalt. Niet willen eten kan lastig zijn om te doorbreken. Mijn jongens hebben als kitten een giardia besmetting gehad waar ze flink naar van zijn geweest. Daar ben ik toen zeker een week met dwangvoeren bezig geweest voor de 1e weer normaal ging eten. Omdat ze zo vreselijk slecht aten had ik nog een blik van dat astronautenvoer bij de DA gehaald. De jongste had er zelfs nog een vochtinfuus bij gehad. Ik hoop dat jullie kat er ook bovenop komt en straks weer normaal kan eten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 11:48

xMarianne schreef:
Inmiddels heb ik hem bij de dierenarts afgeleverd… ze gaan nog een röntgenfoto/echo maken en dan belt de dierenarts vandaag… even overleggen hoe verder. Vindt het zo lastig, je wil het beste voor hem maar financieel loop je leeg zowat

Vertel mij wat. Ik ben in 5 maanden tijd al 450 euro kwijt geweest aan mijn kat.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 11:50

Sterkte Marianne! Voor Poes was het niet meer willen eten het einde van onze tijd samen. Ze kwakkelde al een tijdje, en in combinatie met haar leeftijd + artrose wilde ik haar niet nog op laten nemen etc. Hopelijk knapt jouw kat gauw op! Niks aan als ze zo min zijn :\

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 13:17

Kat Nova heeft het huis alleen.
Kont er iemand kijken of ze de boel heel houdt?

Marianne sterkte.

Wij hebben eens een kater met keelontsteking gehad.
Die gaf ik elk uur catmilk in een spuitje (onder dwang). En later vlees mousse.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 13:39

Niets zo vervelend als een poes die ziek is, wat een zorgen kun je hebben over die beestjes hè?
Hopelijk knappen de zieke vriendjes snel weer allemaal op!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 15:55

luuntje schreef:
Kat Nova heeft het huis alleen.
Kont er iemand kijken of ze de boel heel houdt?

Marianne sterkte.

Wij hebben eens een kater met keelontsteking gehad.
Die gaf ik elk uur catmilk in een spuitje (onder dwang). En later vlees mousse.

Ja de bovenbuuf geeft haar 2 keer per dag eten en kijkt of alles goed is

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 21:21

Sterkte met de zieke kat.. echt radeloos word je er van als ze maar niet willen eten. Hopelijk knapt hij snel en goed op!

We hebben hier eindelijk een bestemmingsplan gevonden voor het veel te dure kattenmandje wat vanaf dag 1 al stelselmatig gemeden en genegeerd wordt door de doelgroep.
Waarom we daar zo lang over hebben gedaan om dit te bedenken weet ik eigenlijk ook niet, tikkeltje gênant. Maar Mickie en Lennie zijn er helemaal blij mee!
Afbeelding

Lucas heeft toch wel een beetje een mening over dat zijn mandje gekaapt is. Hij heeft er nog nooit zo graag in willen liggen.
Afbeelding

Aan die cavia's te zien ligt het namelijk toch wel heel lekker
Afbeelding

Van Victor kunnen we het allemaal uitzoeken met het mandje. Die heeft een kingsize doos.
Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 21:27

Wil jij eens weten hoeveel "ongebruikte" mandjes er hier in huis staan?

Tot ik weer eens ga verbouwen en mandjes op een andere plek neer zet dan zijn ze opeens weer interessant. Dus dat doe ik nu dan maar om de zoveel tijd.
Die cavia's hebben het goed bekeken :D

Ben benieuwd of de kat er later toch in gaat liggen.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 06:43

Gister even bij Barry wezen knuffelen, hij lag lekker warm en spinde. Hij had inmiddels twee keer dwangvoeding gehad wat goed ging, en zelf een beetje gegeten. De dierenarts heeft verder niks kunnen vinden.. ze willen nu met dwangvoeding die negatieve spiraal doorbreken. Eind van de middag nog een goed gesprek telefonisch met de dierenarts gehad. Ze geeft wel aan dat dwangvoeding katten over een punt heen kan helpen om zelf te gaat eten. Maar als dat niet gebeurt wordt het wel lastig…. Er is natuurlijk tegenwoordig van alles mogelijk met voedingssondes etc maar wil je dat voor een katwaardig bestaan?

Dus vanmorgen belt de dierenarts weer, en ik hoop heel hard dat ze positiefs nieuws heeft. We willen ons vriendje nog niet missen!!

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 06:43

Slim trouwens @Snadrem om het mandje voor de cavia’s te gebruiken. Volgens mij vinden ze het heerlijk :D

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 11:57

Wat een leuk idee voor de cavia’s! :D

Moos ligt de laatste dagen vooral graag in “z’n fort” aka het oudpapierkrat. :+
Afbeelding

Of lekker onderste boven op de bank:
Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 18:29

Hoe is het met Barry? Al iets gehoord?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 19:15

Cavia’s hebben mazzel met zo’n fijne mand.
Beter dan een kartonnen doos.

Of papierbak. Dan woon je ook niet op stand.

Zussen liggen nog steeds tussen de bikini’s of de theedoeken.
Verbouwen (keuken) zijn ze net als ik wel zat.
Gelukkig kunnen we buiten zitten.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 20:12

Sterkte met Barry. Dwang voeren kan ze Idd wat op weg helpen. Wij hebben er eentje aan de sonde voeding gehad enkele dagen. Niet heel prettig maar hij kwam er doorheen en doet 't alweer jaren prima.

Mijn katje at ook niet, dat kwam door z'n hart. Na medicatie ging 't gelukkig beter, heb wel ook voer hoog gezet, witvis en sardientjes e.d. Gegeven in de hoop dat hij maar ging eten.

Alweer een jaar geleden dat hij zo slecht was. M'n lieve mannetje <3

Afbeelding

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 20:46

Barry is inmiddels thuis. Hij had daar wat zelf gegeten. Niet veel maar een begin. Hij had ook gepoept. De dierenarts zei: ga er niet teveel bovenop zitten en geef hem vooral knuffels en liefde. Dus dat doen we maar.
Maar wel de boodschap erbij: als hij dit weekend achteruit gaat en het gaat niet meer dan moet je de weekenddienst bellen of maandag mij (ze had zelf dienst dan).
We hebben besloten om zijn eet-gedrag los te laten. We laten het even op z’n beloop en geven hem vooral liefde.
Hij heeft onbeperkt brokjes staan. En net ging hij toch opeens zelf een paar brokjes eten!! *\o/*

Afbeelding

Ook voor z’n snoepje toonde hij interesse maar opeten was nog een stap te ver.
Hij ligt nu lekker in z’n mandje naast me.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 20:50

Oh wat fijn dat hij weer iets eet! Heeft hij nog iets wat hij super lekker vind wat je kan aanbieden? Mijn oudste doet een moord voor rauw gehakt. ( al zou ik dat met Barry misschien wat spannend vinden) Alledrie staan ze in de rij als ik gekookte ham op mijn boterham heb. Maar ook gebraden kip, en dan de sappige stukjes, zijn heel populair.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 22:53

Oh de ellende van katten die niet willen eten…slapeloze nachten heb ik daarvan gehad.

Hier gisteravond met spoed naar de dierenarts met Woezel (die beesten hebben echt een abonnement op dingen krijgen in de avond of weekend :roll: ) meneer had al 2 dagen niet gepoept en gisteravond liep hij ineens om de 2 minuten naar de bak, hij perste wel, maar er kwam niets. Ik heb zijn buik gevoeld, voelde niet hard, maar terwijl ik duwde kwam er wel vloeistof onder zijn staart uit. En laat hij nou net van de week een draadje van het anti worteldoek opgevreten hebben. Ik was behoorlijk bang dat 1 en 1, 2 was. Beest ingeladen, echo gemaakt, maar absoluut niets te zien. Wel vonden ze dat het er wat geïrriteerd uit zag en, terwijl de DA er ontlasting uit peuterde, zat er toch ook wel diarree bij. Nu probiotica mee gekregen. Het lijkt erop dat hij afgelopen nacht weer gewoon gepoept heeft. Wat een mormel, ik krijg echt grijze haren van dat beest.

Dit vond hij er overigens zelf van (hij had net een hele tijd op zijn rug moeten liggen voor de echo)

Afbeelding

Inmiddels is hij weer zijn vrolijke zelf en is hij ook niet meer 10x op de bak geweest.

Ik ben echt een dweil met de katten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 23:13

Als eten een probleem blijft kan ik alleen nutribound aanraden. Alexia bleef ook weigeren met eten ondanks medicatie da. Dat besteld en dat was de oplossing. Hoefde geen dwangvoer te doen.

Met een paar druppels door het voer liep ze nog net niet te vechten om eten.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 17:13

Onder supervisie mag madam in de kattenren.

Konijnen zijn leuk om achteraan te rennen om te spelen (lopen ook los in de kattenren, anders worden ze opgegeten door andere beestjes). Niet de bedoeling. De houten blokken liggen er ook voor haar onder de hekken.

En mijn man zette de sproeiers aan in het voedselbos :+

Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 17:35

Geweldige foto's komen er weer voorbij. Nova is geslaagd. Ze heeft de dagen goed doorgebracht. Ze was eerst heel onrustig maar de buurvrouw heeft het opgelost met een radiootje.

En ze vond de glazenwasser ook heel interessant die met zijn stok bezig was.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 17:58

Purny wat fijndat het goed is gegaan met Nova.

Rood stokstaartje in de ren.

En zieke katten blijft sneu.
Gelukkig lijken ze beide op te knappen.

Ik had een hond met buikkrampen. Vermoedelijk door water drinken uit de sloot.
Staan 3 waterbakken in huis met vers water.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 21:37

Dat ziet er uit als een mooie grote ren!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 22:55

Die van mij? Ja die is flink. Denk 120-150m2 ongeveer.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 14:10

Oh help Lucas heeft weer iets nieuws.

We hebben helaas even slecht boodschappen management toegepast. De kattenbak moest vandaag verschoond worden, maar vanwege Pinksteren is de dierenwinkel gesloten en we hadden geen zak meer staan. Dan maar AH huismerk kattengrit wat ze niet gewend zijn, maar alles liever dan een vieze bak. Dit zijn echter heeeeele kleine fijne korreltjes, en dat vindt vooral Lucas fantastisch om in te graven en mee te spelen. Hij is nu al vier keer in twee minuten tijd als een wilde idioot in de bak gedoken, gaat daar als een konijn met drugs op graven en rent daarna als zo'n zelfde konijn het hele (net gepoetste en gestofzuigde) huis door, achtervolgd door een wolk van fijne gritkorreltjes.

Oh, en ik heb hem betrapt op raar kakken. Dan gaat ie als een stokstaartje zitten in de bak en draait vervolgens een fenomenale drol :')

Hij is nu in zijn doosje aan het bijkomen. Vreet energie natuurlijk, kijken hoe je personeel drie keer op rij het hele huis stofzuigt.