ietsje, de fulica kan zo'n 20cm worden (al is de grootste 25,6cm) en de reticulata (de albino's) worden zo'n 15 tot 20cm over het algemeen. Al heeft Rivendell een flinke jongen zitten (foto in mijn topic).
Mijn slakkies zijn nog niet aangekomen met de post... hoop dat ze dan vanavond nog komen, en anders morgen..anders zijn ze erg lang onderweg, de arme schatte
Let je wel op welke slakken je uit de tuin vist? Die grote grijsbruine met wit uitgeslagen puntje mag je nl absoluut niet vangen, dat is een beschermde soort. De roodbruine en geel met donkere streepjes kun je gewoon vangen.
ik noem het vangen oke??? moet namelijk wel zoeken aar vind je al die slakken die er laltijd zijn met rgen? en wat betekernt het als er een soort vliesje bij hem zit en hij helemaal in zijn huisje zit?
lor1_1984
Geplaatst: 19-08-13 21:11
wijngaardslak: dat vliesje betekend dat ze in zomer/winterslaap zijn, uitgedroogd zijn of overleden. Je kunt ze proberen te redden door ze in lauwwarm water te zetten, is er na meer dan een half uur nog geen reactie dan is 'ie bijna zeker te weten dood. De slakken die je normaal tegenkomt als het regent, zitten wsl verstopt tussen de planten, even goed kijken waar het blad is aangevreten en dan vind je er meestal wel een paar.
lor1_1984
Geplaatst: 19-08-13 21:12
cherell0 schreef:
haha vangen alsof je er met een lasso of vangnet achteraan moet
cherell0
Geplaatst: 19-08-13 21:14
geeft ook niks , ik vond het gewoon grappig
kijk vooral in bosjes en onder bijv. stukken boomstronk o.i.d. en dat is voor zover ik weet een soort slaap , als ze dan wat nattigheid voelen komen ze weer uit het huisje . maar dit weet ik niet helemaal zeker (ben een leek)
Gek he, hoe je je kan verheugen op zo'n simpele beestjes.
Anoniem
Geplaatst: 20-08-13 13:59
Weer 5 slakjes gered
Ik zal morgen eens tellen hoeveel ik er nog heb. Denk dat ik ze met een paar weken toch naar de kennis van mijn moeder doe. Die wil ze graag hebben, voor in de pan Maar hij zal ze wel biologisch op kweken. Dus het worden geen plof slakken.
ik zou zooooooo graag , maar helaas heb ik nog geen eigen huis gevonden in de laatste dagen
Eilinora
Geplaatst: 20-08-13 14:03
Benader eens praktijk scholen, die hebben er vaak wel interesse in om te gebruiken bij de lessen.
Anoniem
Geplaatst: 20-08-13 14:05
inowa schreef:
Benader eens praktijk scholen, die hebben er vaak wel interesse in om te gebruiken bij de lessen.
Tnx voor de tip. Zusje had er nog over dat haar biologie docente nog graag een paar slakjes wou, voor de lessen.
En andere praktijk school, daar doe ik ze niet heen. Lopen nogal veel jochies rond die alles slopen. Vriendlief heeft ook op die school gezeten namelijk. Achteraf zat hij daar helemaal verkeerd. Maar ja dat is achteraf.
Anoniem
Geplaatst: 20-08-13 14:06
cherell0 schreef:
ik zou zooooooo graag , maar helaas heb ik nog geen eigen huis gevonden in de laatste dagen
Ze blijven nog wel een poosje hoor. En weet niet hoeveel slakjes je wil, maar kan ze altijd apart houden.