Bibi zal wel wat ondernemender worden en meer op verkenning gaan. Boef en Bella zullen dus hun grenzen trekken. Geef het tijd. Volgens mij doe je het prima.
Ailill
Geplaatst: 21-05-23 14:58
luuntje schreef:
Ailill klinkt alsof het goed gaat.
Bibi zal wel wat ondernemender worden en meer op verkenning gaan. Boef en Bella zullen dus hun grenzen trekken. Geef het tijd. Volgens mij doe je het prima.
Volgens mij komt het wel goed
Snadrem
Geplaatst: 21-05-23 15:28
Een overduidelijke "verdeel en heers"
Gave kleur op de muur trouwens!
Lucas heeft van ons de bijnaam Billy the Kitten gekregen. Ik vraag me af waarom ook al weer...
Ik dek ook nooit bij de eerste krolsheid. Na de pil niet want die eerste krolsheid na de pil is vaak niet goed genoeg om gedekt te worden want de hormonen moeten op gang komen. Na de supralorin wacht ik vaak 2 krolsheden en dek bij de 3e.
En ik wacht tot ze 1,5 zijn met dekken. Dus heb daar ook nooit de eerste krolsheid te pakken.
caro29
Geplaatst: 23-05-23 10:44
Ik dek ook niet bij de 1e. Vaak pas bij de 3e. Dan weet je het ritme ongeveer en zie je hoe goed krols zij zijn. Sws nooit voor ze 1,5 jaar zijn en bij voorkeur rond de 3 kilo maar dat laatste is denk ik mijn eigen verzinsel
De kittens gaan lekker hier. De eerste had zondag op 9 dagen oogjes open. Nu echt compleet. De andere sinds gisteren maar nog niet compleet. Zijn 2 rustige mannetjes. Slapen voornamelijk en maken alleen geluid als moeders komt of als ik ze optil voor het wegen. Denk dat het alleen stilte voor de storm is en dat het met een paar weken paar boefjes zijn
Marcella
Geplaatst: 24-05-23 08:32
luuntje schreef:
Marcella een Alcatraz 2.0?
Smalle stuk is nu ook zo goed als dicht dus mocht ze die kant op gaan kan ze in principe niet weg.
Ik lees hier al meer als een jaar mee maar nu moet me toch even wat van het hart over mijn eigen poezel…
We hebben een kater, Barry, van ongeveer 9 jaar destijds uit het asiel gehaald. Nu at hij al een week slechter terwijl hij normaal ALLES voor eten doet. Hij krijgt Royal Canin Hypoallergenic op dierenarts advies. Maandag wilde hij helemaal niet meer eten. Mijn man is met hem naar de da geweest ‘s middags. Die kon zo niks vinden, hij heeft wee spuiten tegen misselijkheid gehad en een blikje mousse mee. En de boodschap: hij moet de rest van de dag binnen blijven en als hij nog niet gaat eten dan moet hij morgen (dinsdag) worden opgenomen. Nou hij at wel maar alleen omdat hij van ons moest. Gister is hij dus opgenomen. Bleek dat hij lichte nierfalen had en een blaasontsteking, de rest was goed bij hem na bloed- en urine onderzoek. Vanmiddag mocht ik hem weer ophalen omdat hij weer goed te pas was. Hij had daar gegeten en ik kreeg medicatie mee (pijnstiller en eetlustopwekker) en speciaal voer voor zijn nieren (merk Virbac). Inmiddels wil hij nog steeds niet eten….. we voeren hem nu wat met een spuit onder dwang maar dit gaat ook zo niet. Morgenochtend maar weer de dierenarts bellen. Zo verdrietig
Oh wat rot zeg. Naar ik begrijp, vanuit ervaring een aantal jaar geleden, werkt de prik tegen misselijkheid maar 24 u bij katten. De pil die ik meekreeg voor t weekend werkte niet voor mijn kat waardoor hij dus ook niet at. Schijnt vaker voor te komen. Oplossing was om een paar dagen elke dag een prikje te halen zodat hij maar bleef eten. Na een week ging het beter. Maar mijn kat had geen nierproblemen en was ook een stukje jonger.
xMarianne
Geplaatst: 25-05-23 07:09
Gisteravond wat voer gegeven met een spuitje en hij heeft net een paar brokjes uit mijn hand gegeten maar hij kijkt gewoon niet naar zijn eten om… Hij spint niet… duidelijk ergens last van