Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 11:06

Fijn Purny!

Xoranlover gaat Lanah Elani wegbrengen naar haar nieuwe huis met die mooie bus?

Luuntje hier niet vanuit fokker maar vanuit koper. Ik heb het geld van tevoren overgemaakt. Van de fokker mocht het evt ook ter plekke maar ik vond het fijn dat al te hebben geregeld, je zal net zien dat er dan ter plekke wat mis gaat ofzo. De andere kopers waren ook al snel met betalen begreep ik van de fokker. Op de dag zelf koffie drinken, papieren tekenen en ukken mee :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 11:55

Doe niet aan koopcontract. :o

Geen geld geen kitten. Geef de mensen de keuze hoe ze willen betalen. Mag de dag ervoor, mag op de dag zelf of terplekke.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 12:54

muppetmayo schreef:
Fijn Purny!

Xoranlover gaat Lanah Elani wegbrengen naar haar nieuwe huis met die mooie bus?

Luuntje hier niet vanuit fokker maar vanuit koper. Ik heb het geld van tevoren overgemaakt. Van de fokker mocht het evt ook ter plekke maar ik vond het fijn dat al te hebben geregeld, je zal net zien dat er dan ter plekke wat mis gaat ofzo. De andere kopers waren ook al snel met betalen begreep ik van de fokker. Op de dag zelf koffie drinken, papieren tekenen en ukken mee :D

Haha mocht ze willen. Lanah mag het huis niet uit helaas.

Ik heb een koopcontract. Mensen betalen pas als ik de kitten weg breng. Dan teken we beide het contract. Ik doe het niet aan aanbetaling is me veel te veel gedoe. De afspraak bij nu mij is tot moment van teken is ban beide kanten nog de mogelijkheid om nee te zeggen. Als mijn kitten ergens terecht komt wat me niet aan staat (en ja dat gebeurt) gaat die gewoon weer mee naar huis. Ik laat mijn kitten alleen achter als mensen hun zaakjes goed op orde hebben. En ja ik ben me ervan bewust dat ik veel vraag en dat ik daarna geen zeggenschap meer heb maar ik kan wel proberen de kitten een zo goed mogelijke start te geven. En als mensen het daar niet mee eens zijn ook goed maar dan krijgen ze geen kitten van mij.

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 15:15

Moos was er vroeg bij vanmorgen en lag rond half 7 al in het zonnetje.

Afbeelding

Altijd blij om mij weer te zien na werk O:)
Afbeelding

Het is nog niet warm genoeg..
Afbeelding

muppetmayo

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 15:46

Aahhh blij ei Moos <3

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 17:09

Blije Moos.

Dames dank jullie wel.
Aanbetaling hebik gehad.

Zal dit weekend appen wat ze willen. Zaterdag overmaken of al eerder?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:23

Operatie is goed gegaan vandaag bij Pumpkin. Gelijk een stuk smaller. Eet nog steeds als een bootwerker dus dat komt wel goed. Gelijk geënt en gechipt en ingeschreven.

Afbeelding

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 07:49

Ach poesje toch. Beterschap!!

Hier hebben de mannen helaas een nieuw beroep gevonden. Als we in de slaapkamer zijn wil Victor daar heel graag bij. Miauwen negeren we netjes, daar is hij niet van gediend ondanks dat het internet zegt dat we gewoon moeten volhouden. Dus nu is Victor bij het AT gegaan en bonkt hij al miauwend tegen de deur aan. Dat is een stuk lastiger te negeren.

Ik ben er vrij simpel in en heb zoiets van f#ck it, dan gewoon de deur open. Mijn vriend wil dit echter liever niet, omdat ie bang is dat ie dan steeds in zijn slaap gestoord gaat worden. Iemand nog tips? Voor de katten dan, niet om mijn vriend op een andere kamer te leggen :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 07:54

Ik meen weleens de truc van de stofzuiger gelezen te hebben, dat dat werkt.

Ik geef, als ze het hier eens proberen, als ik het echt zat ben, weleens een flinke mep aan mijn kant van de deur, op hun hoogte. Does the trick bij deze, maar bij een Bengaal die ik had voor een paar maanden opvang hielp helaas niks. Al kende ik toen de stofzuiger truc nog niet.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 08:15

Van de stofzuiger is het AT niet onder de indruk :'(

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 08:18

Kun je een sluis maken? Zodat ze niet bij de slaapkamerdeur kunnen komen? Is makkelijker negeren dan.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 08:20

Ja, dat kan wel. Maar dan kunnen ze alleen maar in de woonkamer en dat vind ik wel een beetje sneu.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 08:56

Als je het ze wil afleren is het maar een korte periode toch?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 09:15

Ach, arme poezel, beterschap Prairy! Fijn dat alles goed is gegaan!

Snadrem altijd zo lastig die keuzes. Ik wil je niet ontmoedigen, maar mijn oude katten hadden het nooit afgeleerd helaas.
Vorige week na Koningsnacht begonnen de kleine terroristen ook ineens midden in de nacht :roll: Mijn vriend wilde ze gaan corrigeren, ik heb hem tegen kunnen houden en gezegd dat hij het echt even moest negeren (het hielp dat ik hem aan de oude poezels kon herinneren :Y) ). Het heeft bij ons 10 minuten geduurd, en vooralsnog hebben ze het opgegeven. Ik hoop ook echt dat het zo blijft. Van mij mogen ze prima in de slaapkamer (juist gezellig zo'n wollig pluisje in bed <3 ) maar mijn vriend wil het echt niet hebben. Ik hoop dus dat ze het nu als mislukt zien en dat ze stil blijven.
Overigens zou hier de stofzuiger ook niet werken denk ik hoor..

Je kan ze natuurlijk ook s nachts bij de cavia's in het hok opsluiten ~~}> :')

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 09:25

Ik heb de katten op 1 na s nachts beneden. De andere is of buiten of slaapt op een andere kamer. Dat scheelt echt wel. Ik heb 1x de zwangere dame boven gelaten. Die wilde de hele nacht kroelen en bij mij liggen. Ik heb geen oog dichtgedaan

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 09:27

Ik lag vannacht ingebouwd door 3 katten. :+

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 09:29

@snadrem wat wil je met de stofzuiger doen dan?

Je kunt dan beter sss cat aanschaffen en bij de deur zetten aan hun kant.
Hier is de deur gewoon open en slapen Elani of Lanah op bed. Kito slaapt naast bed en Nishi slaapt meestal op de kattenkamer in de krabpaal of beneden.
Met de kittens slapen wij de eerste paar dagen bij de werpkist. (Kan slaapkamer zijn, kan de kattenkamer zijn of beneden)

Hier komen ze wel knuffelen maar slapen ze vaak zodra wij ook gaan slapen. En als ze het zat zijn gaan ze naar beneden.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 09:43

Ik ben snachts te onrustig dus mijne slaapt niet op bed maar er naast. Ik vind het wel gezellig en haal hem vaak ook op als hij besluit toch beneden te gaan slapen :=

Hij is om 4 uur snachts wel even wakker en soms wat mauwerig of komt met speeltjes boven. Maar dat is ook mijn standaard toilet momentje, dus het is prima zo.

Ik denk dat ik meer wakker lig en meer last heb als ik de deur dicht ga houden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 09:58

Hier komt nova alleen in de ochtend als in: give me food woman....

Jackie sliep wel altijd op bed.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 09:59

Jullie gaan echt te snel om bij te houden :')

Maar Lio laat ik nu al los lopen als ik op stal bezig ben en dat gaat goed! Hij blijft tot nu toe binnen de omheining.
Hij gedraagt zich ook al als een echte jager, hij vindt het echt fantastisch om door de wei te scheuren :D
Binnenkort als ik het aandurf gaat hij gewoon los, hoeveel weken houden jullie aan zodat ze hun huisje ook weer terug vinden?
Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 10:11

@tarzan ik oan je daar niet mee helpen want mijne komen niet los.
Mag ik je wel de tip geven laat hem chippen en registreer die chip goed.

Is hij al gecastreerd?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 14:13

Hier komen er sws 3 kittens. Ik had meer verwacht gezien haar omvang maar voor haar eerste nest prima

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 15:37

Prairy beterschap voor de patient.

Wij hebben een hond naast bed.
Dus de katten slapen daar niet.

Zo’n busje wat lucht spuit zodat katten schrikken zou ik zelf proberen.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 16:38

@xoranlover de stofzuiger methode is geloof ik dat je een stofzuiger bij de deur zet, en zodra de kat aan de deur begint te krabben zet je de stofzuiger aan, schrikt de kat en gaat weg bij de deur. Het idee is geloof ik ontstaan uit oude geschriften waarin staat dat honden, katten en stofzuigers elkaars gezworen vijanden zijn. Bij mijn vorige katten hielp dat, want die hebben die oude geschriften tot zich genomen. Lucas en Victor echter niet, die doen helemaal niks met de stofzuiger en die zou ik denk ik zelfs nog op kunnen zuigen :')

@muppetmayo een nachtje bij Mickie en Lennie _O- Dan denk ik dat de cavia's hoogpersoonlijk zelf onze slaapkamerdeur open komen doen _O-

Ik heb afgelopen nacht moeten werken, dus toen ik vandaag overdag lag te slapen en het kleine rode ArrestatieTeam de deur er uit wilde beuken kon mijn vriend welgetimed met de plantenspuit ingrijpen. Misschien heeft dat even geholpen. Anders ga ik toch maar een keer proberen of ik de vrede kan bewaren met de deur gewoon open. Ik vind het namelijk prima als ze in de slaapkamer komen. Het probleem is alleen dat Lucas het keileuk vindt om in de gordijnen te klimmen en dat ze een soort poezenfightclub hebben met het gordijn er tussen. Is ook veel toffer natuurlijk om te stoeien met een andere kat die je niet ziet, en dat het dan later gewoon je broertje blijkt te zijn. Sensatie!

Voor nu lijkt het er op dat Victor zijn AT carrière heeft verruild voor die van binnenhuisarchitect. "Kleden zijn niet gemaakt om plat te liggen", daar wil ie mee gaan doorbreken. Of je nek breken als je er over heen loopt, ik ben er nog niet zeker van.

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 17:38

Ik vind dat een best gemene methode als ik eerlijk ben. Ik leer de kittens hier zo veel mogelijk dat de stofzuiger niet eng is omdat iedereen zijn huis stofzuigt. Als je ze dan angstig maakt van de stofzuiger vind ik dan niet eerlijk naar de kat.

Ik vind jou katten wel humor hebben. Victor is duidelijk content met zijn verbouwing :D