Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 10:00

Ahhh wat een mupke... Ze zit daar al echt even de zaken te overdenken. "Hoe kan het dat ik als toekomstig wereldleider in deze beperkte levensruimte ben belandt, en waarom begrijpen mijn gijzelnemers niet dat ik met Weledel Gezegende Pumpkin de Schoone wil worden aangesproken..."

Over toekomstig wereldleiders gesproken, de rode meneertjes hier blijven maar klieren bij de badkamer kraan. Fatsoenlijk tandenpoetsen hoort voor ons tot het verleden, wij mogen halverwege het poetsen verplaatsen naar de keuken of we moeten genoegen nemen met een langharige kat vol met klodders tandpasta :n

Na al dat spelen met water zijn ze wel extra schoon zodat ze lekker l&llig kunnen poseren voor de foto :) Goed zo Victor, net een schoolfoto zo!
Afbeelding

luuntje

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 13:09

Ach arm dier.
Gelukkig heb je haar gevangen en ben je er mee naar de dierenarts geweest.
Ik ben benieuwd of iemand haar kwijt is.

Mooie foto van de schine rooien.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 09:42

Knappe (kapotte) Haru <3 Doet hij het alweer?

Prairy wat een schatje dat kleintje, heeft iemand zich al gemeld? Wat super lief dat je je over haar ontfermt!

Knappe schoolfoto van de mooie rooie toekomstige wereldleiders <3 Ik mag vast niet lachen om de tandpasta katten, maar ik vind het hilarisch om te horen :') Nu maar hopen dat mijn terroristen het niet hebben gelezen, dan komt karma om de hoek vrees ik :=
Hebben de cavia's al rust?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 11:23

De cavia's lijken minder bezwaard met zorgen over potentiële verminking dan wij. Van de week konden we om beurten een kat uit de ren plukken. Lucas is steeds ondeugender aan het worden en heeft nu ook door dat hij in de ren kan springen. De consequentie van het waterkanon, ondanks zijn liefde voor de kraan, vindt hij toch wat minder geslaagd. Lucas kiest nu ook ongeveer drie tijdstippen per dag uit waarop hij op zijn dooie gemakje in de caviakast gaat hengelen. Meestal als wij net lekker op de bank zitten en Mickie en Lennie lekker zitten te eten. Op den duur zal de interesse wel over gaan en gelukkig zijn de cavia's absoluut niet onder de indruk. Ik vind ook nog steeds niet dat de katten een agressieve of jagende indruk maken, ze zijn alleen heel nieuwsgierig. Maar goed, geen risico's. Op de bank komt Victor er soms al gezellig bij liggen als Mickie en Lennie op schoot zitten.

Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 15:11

Nee, helaas heeft niemand zich nog gemeld. Ze is echt heel knuffelig. Alleen nog niet zindelijk. Diarree poepen doe je blijkbaar in je lekkere lig nest :r

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 15:28

Ahhh... Ik dacht dat alle katten zindelijk zijn vanuit zichzelf, zolang ze maar een fatsoenlijke kattenbak/ toilet hebben om te gebruiken.

Hier zijn de heren weer doende met cavia cosplay
Afbeelding

En ik wilde jullie de allermooiste foto die ooit is gemaakt van Victor in zijn hele leven niet onthouden :')
Afbeelding

Schitterend :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 15:51

Katten zijn ook zindelijk maar met diaree is 't katje misschien ziek en kan ze 't niet ophouden? Of te bang om zich te verplaatsen. Maar katten zullen niet snel zichzelf onder poepen. Succes met je kleintje, arm ding :(:)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 17:08

Nee ze ging eerst op de bak en toen door naar haar plekje, ik zag het haar doen. Ze had het daar al eerder gedaan, maar ook al op de bak. Ik ga straks nog even klei grit halen, misschien helpt dat nog, ik gebruik normaal hout pellets van PeeWee.

En ze krijgt even alleen brokjes en geen natvoer, misschien helpt dat ook nog. Ze heeft gisteren ook dit stronghold pipet gehad, kan zijn dat dat ook nog wat doet. Ze is graatmager maar wel een buikje. Wormen of toch drachtig? Even aankijken en anders volgende week even naar de dierenarts.

Inderdaad, prachtige foto :')

Die schoolfoto vond ik dan wel weer mooi :D

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 11:45

Hier is het vandaag voor de katjes ook geen plezier. Ze zijn hier ramen aan het vervangen en dat maakt natuurlijk veel kabaal.

Ze zijn hier allebei hartstikke bang :(:)
Nina heeft de hoogte opgezocht en Blacky wil zich juist ergens verstoppen. Ze zitten wel allebei in dezelfde hoek. Dus ik heb daar even een veilig plekje gemaakt voor ze met eten en drinken in de buurt zodat ze niet de hele woonkamer over moeten daarvoor en een dekentje over Blacky's schuilplek gedaan zodat het lekker afgedekt is voor haar. Ze hebben allebei een speeltje in de buurt wat naar hun ruikt, zodat hun eigen geur in de beurt is. En ze hebben de hoek gekozen met een kattenbak dichtbij, dus dat scheelt ook wat voor ze. Blacky heeft ook een laxeermiddeltje gekregen zodat haar verteersysteem niet verstopt gaat raken van de stress. En ik zet zometeen nog even een rustig muziekje voor ze op om de andere lawaai een beetje te dempen voor ze.

Ik heb altijd mer ze te doen in dit soort momenten. Ze zijn zo bang :(:)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 13:26

Wormenkuur kan weleens diarree geven.
Zou met een dag of 2 over moeten zijn.
Kijk of kat genoeg vocht binnenkrijgt.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 22:18

Prairy lief van je, hopelijk is de diarree snel over en is ze niet zwanger.

Snadrem ik vind die van jou echt zulke leukerds!

Oscar is hier ook heerlijk op boevenpad.

Tja..
Afbeelding

Even borstele..borstelopeten _O- Afbeelding
Afbeelding

Maar verder zijn ze ook vooral schattig
Afbeelding

Luna meisje, troeltje
Afbeelding

Het gezinnetje met z'n drietjes
Afbeelding

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 23:39

Oscar wordt ook alleen maar knapper en knapper <3 Die laatste foto!!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 09:10

Kat had een wasbeurt nodig?
Zo fijn dat bij elkaar liggen.

Kittens gaan zo voor 2e enting naar de dierenarts.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 10:52

Succes Luuntje!

Lucas is heel lief als ie ligt te chillen
Afbeelding

De overige 23 uur en 40 minuten van de dag is hij nu vooral ondeugend
Afbeelding
Afbeelding

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 15:37

Nee, dat is gezond. Tenminste als t aloë vera is :o :D :+

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 16:08

Nee, het is een sanseveria :')

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 17:42

Wat komen er weer leuke kattenfoto's voorbij! <3

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 21:27

@muronia wat is oscar toch knap en wat een breed koppie heeft hij toch. Dat borstelbijten doet haru ook graag :+

@snadrem haha arme plant hier niet veel beter ik dacht dan gin erg was kwa planten eten maar haru spant de kroon zelfs de waaierpalm wordt kapot gebeten en die heeft stekels 8)7 de rede dat ik goed in de gate hou of de planten die ik heb wel katveilig zijn.

Hier probeerde ik eens een keer een middagje thuis te werken :+
Afbeelding
Afbeelding

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 10:34

Snadrem schreef:
Nee, het is een sanseveria :')

Zou ik maar snel weg halen, is giftig voor katten.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 11:10

Ik wilde net zeggen inderdaad, de sanseveria is giftig voor katten. Wij hebben ze ook staan, maar hier blijven ze er vanaf. Menig andere plant hebben ze (of eigenlijk Woezel) al om zeep geholpen. Sinds we permanent kattengras hebben staan laten ze alle andere planten wel met rust.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 11:43

Lelies zijn ook giftig

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 11:46

Heel veel planten zijn giftig kerststerren ook. Hier heb ik geen planten in huis. Ik kan ze niet in leven houden en mijn katten helpen me niet bepaald mee om dat gemakkelijker te houden....

Tulpen zijn ook giftig. Veel mensen weten dat niet dus mijn gekregen bosje tulpen heeft een aantal weken buiten op de tafel gestaan.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 11:52

Zoveel planten zijn giftig. Hier lijken ze het te weten, want ze knabbelen alleen aan de twee niet giftige planten (calathea en graslelie) en mijn twee nepplanten (iets anders overleeft niet in mijn raam op het zuiden). De andere 25 laten ze met rust _O- Je snapt dus wel dat het voor mij veel belang heeft dat mijn katten en planten goed samen gaan. Heb het idee en de hoop dat de meeste katten niet dom zijn en wel weten wat wel/niet giftig is.
Laatst bijgewerkt door PeerAppel op 29-04-23 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 11:53

Figaro alweer 11 weken, nog 2 weken wachten!
Afbeelding
Afbeelding

Hier weinig planten in huis, dus al goed katproof ;)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 11:56

Wat een fluffy.

Ik baal stiekem een beetje. in juni is er een somali abessijn special op show. Ik kan Elani niet mee nemen want die is als het goed is dragend dan. Dan moet Nishi nog maar een keer mee...