Onze foster katjes.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 12:20

Wat sneu voor Pumpkin. Wel gek dat de DA daar dat niet is opgevallen.
Ben wel nieuwsgierig of zulke gevallen nu kostenpost stichting zijn, of dat het adoptiehuis dat betaalt.

De stelling dat natvoer per definitie slecht voor de tanden is, is trouwens behoorlijk achterhaald, Ligt er natuurlijk wel aan of ze kwaliteitsvoer/vlees krijgen of water met een smaakje, maar over het algemeen zorgt natvoer niet voor meer tandplak/steen dan brokken en is het ook nog eens beter voor gewichtsbehoud. Maar nu gok ik dat ze in Roemenie niet het beste spul zullen krijgen, dus het er waarschijnlijk wel mee te maken heeft. Sneu voor het beestje, pijn in het bekkie is niet fijn :(:)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-25 13:41

In Roemenië zullen ze daar misschien niet heel specifiek naar hebben gekeken. Voornamelijk hart en longen luisteren en gewoon algehele gezondheid.

Idd via Bokt geld inzamelen mag niet, dus dat zal em niet worden.

Uiteraard draait de stichting voor de meeste dierenarts kosten op, maar ook dat geld moet ergens vandaan komen.
Toen hij aankwam in NL heb ik hem eigenlijk vrijwel gelijk opgehaald en toen was hij natuurlijk wat angstig dus wilde hem niet gelijk in zijn mond kijken.

We zullen eerst maar eens kijken wat het allemaal gaat kosten en dan zien we wel hoe we het op gaan hoesten. Als er echt grote bedragen langs komen dan doen we wel eens via Facebook een beetje een fund raiser in de hoop dat er wat mensen zijn die ons ermee willen helpen.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 17:29

In je onderschrift zetten mag volgens mij wel :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-25 17:55

Oh echt? Dat zou misschien dan wel een optie zijn. Zal het eens nakijken. Wil geen problemen met Bokt natuurlijk.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 19:16

Dit staat in de regels:
Afbeelding

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-25 19:18

Ah die had ik nog niet gevonden. Dankjewel we gaan er eens naar kijken.
Wel handig als we weten hoeveel de kosten gaan zijn zodat we weten hoeveel we moeten inzamelen.

Hij heeft mijn dochter ook al gevonden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 19:39

Jeetje wat rot van die tanden.
Ik heb 2 weken geleden alle tanden van onze 2 katten broers moeten laten verwijderen. Dat was geen leuk bedrag, wat ik af moest rekenen.
Maar als je nu ziet hoe happy ze zijn, ben ik blij dat we het gedaan hebben.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-25 19:40

Afbeelding
Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 19:44

Wat een lieverd

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 19:57

Oh, fijn dat zo'n linkje wel mag om het onder de aandacht te brengen!
Wat een scheet is het zeg, je wordt toch direct verliefd van die foto's met je dochter <3 ?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 22:06

Die foto’s met je dochtertje <3 <3

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-25 17:26

Nou we zijn net bij de dierenarts geweest, hij moet sowieso een gebitsreiniging en mogelijk wat tanden en kiezen eruit. Ze hebben een royale prijs opgegeven, erg hoog ingezet zodat het hopelijk alleen kan meevallen. Maar dat was bijna 750 euro. Dan gaat zeg maar alles eruit.
Ik ga dus maar eens aan die GoFundMe beginnen en dan hopen dat we in ieder geval een deel uit donaties kunnen betalen.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 21:14

Ja gebitsoperaties zijn geen lolletje. Ik kan er helaas over meepraten. Mijn Mara, waar ik eerder in het topic eens een foto van plaatste omdat ze zo op Carina leek, heeft sinds april vorig jaar helemaal geen tanden meer.
Uiteindelijk knappen ze er van op, maar het is wel even afzien. Zowel financieel als emotioneel. %)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 23:29

Ja die zijn duur, wij weten er ook helaas alles van. Hopelijk lukt het om iets van verlichting erbij te sparen door donaties. Wanneer gaat het gebeuren?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 00:37

Weten we nog niet. We zijn nog even aan het bedenken hoe we het allemaal gaan doen. Na Spot zijn medische molen en daarna Lucy nog met haar sterilisatie problemen is het potje echt heel erg leeg. Dus het is echt even tobben.
Er is heel misschien de optie om hem terug naar Roemenië te laten brengen, daar voor minder geld zijn gebit te laten doen en hem dan weer terug te laten komen. Maar ja dat is ook niet echt onze eerste keus natuurlijk.

Het is gewoon even heel lastig, maar we doen keihard ons best om hem zo snel mogelijk te helpen.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 00:47

Een minibeetje is al onderweg. Er komt er nog een maar dat wordt pas begin februari.

Als nu iedere Pumpkin-fan ook even jouw onderschrift bekijkt en wat geeft, dan moet het toch lukken om dat kereltje hier te laten helpen

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 01:14

Ik hoop het heel erg.
Ik weet ook dat het voor heel veel mensen al krap is elke maand dus ik snap het ook als iemand niet kan of wil doneren. Uiteindelijk kiezen wij ervoor om dit te doen en voor mijn eigen dieren zou ik het niet snel vragen. Die moet ik zelf kunnen betalen vind ik dan.

Maar ja deze keer gaan we het toch op deze manier proberen. Hij verdient het zo.
Hij kan zo lekker knuffelen en kletsen, het is echt een fantastisch mannetje.

Overigens is hij vandaag gewogen. Hij woog bijna 5 kilo.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 01:57

Als ik jou was, zou ik aan je onderschrift toevoegen "foster-kat". Als ik niet van dit topic zou weten, zou ik denken dat Pumpkin een net gekochte shetlandpony is ofzo. Ik ben zelf eerder geneigd om aan een fosterdier te schenken dan aan een eigen gekocht dier.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 02:20

Hier ook gedoneerd, hopelijk kan hij snel geholpen worden.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 04:35

Oh wat leuk om je hier tegen te komen! Mijn 2 katten komen bij Robin vandaan! Heel leuk om dit te volgen!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 07:55

Oh wat leuk! Welke twee heb jij?

Oh wow, ik kijk net op de GoFundMe en er is nu 315 euro gedoneerd. Ik ben er echt helemaal stil van. Ik had niet verwacht dat het al zo snel zou gaan. Geeft weer wat hoop voor de menselijkheid.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 10:10

En wat over is van de go fund me, kun je vast en zeker gebruiken voor iets van een volgende kat die extra medische zorg nodig heeft.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 11:16

Oh sowieso. Er gaat geen cent hiervan in eigen zak. Anders kan ik het altijd nog naar Oana storten. Die kan het hard genoeg gebruiken.

Ik kan echt wel huilen van dankbaarheid. Nu weer iemand 100 euro. We zitten nu op 415 en ik ben echt helemaal ondersteboven ervan. Het is echt zo geweldig om te zien dat mensen geld over hebben om een vreemde kat te helpen.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 11:26

rockwitch schreef:
Oh wat leuk! Welke twee heb jij?

Oh wow, ik kijk net op de GoFundMe en er is nu 315 euro gedoneerd. Ik ben er echt helemaal stil van. Ik had niet verwacht dat het al zo snel zou gaan. Geeft weer wat hoop voor de menselijkheid.

Deze 2 komen niet uit Roemenië maar van een boerderij. Chester de zwarte is nu 5,5 jaar bij mij en Ginger 4 jaar!

Afbeelding

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 12:00

Onze Jopie komt ook van een boerderij. Is Ginger ook van zo’n soort hamster situatie? Jopie hebben we nu ook zo’n vier jaar dus het kan zomaar familie van elkaar zijn.