Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
heb ze zondag in het echt mogen aanschouwen
en hopelijk trekken de kleinsten toch nog bij! 

jammer dat ie gelijk het loodje legt als ik hem in mijn zak zou stoppen
ik hou de vingers ook crossed voor de kleintjes 
ik heb er zelfs voor terug gebladerd en die met die stippeltjes is 'incogniblub', je weet wel ... die ene die onherkenbaar wilde blijven de vorige keer... Voor alle zekerheid net even wat voer bij ze gegooid in het water en wie is incogniblub nu in werkelijkheid... Bruutje!!!
Herkenbaar aan de stippels maar ook aan het streepje wat hij langs zijn rugvin heeft aan de rechter flank!

Hilarisch! 
slecht nieuws voor de ongeduldigen... als er een volgende generatie komt dan is dat pas over minimaal 1 jaar. Het duurt een jaar voor een Discus volwassen en uitgegroeid is. Als je ze zich voortijdig laat voortplanten stagneert de groei en zullen ze altijd te klein blijven wat niet gunstig is voor de voorplanting omdat de jonge vissen de eerste periode van het huidslijm eten. Kleine discusvissen hebben dan dus mogelijk een tekort aan oppervlak waardoor er larvjes zullen sterven.
. Als we nog een poging zouden gaan wagen moeten we wederom al het materiaal uitkoken, dan de ouders apart zetten en die compleet tegen kieuwworm behandelen alvorens ze eitjes mogen gaan leggen. Dan nog kan er naderhand nog veel fout gaan... tijd zal het leren, we zullen zien

Hoeveel zijn er nu van het nest overgebleven? Best wat toch?
).
Toch leerzaam dus dit topic
e op de laatste foto de rechste is mooi!
Ik was al in het begin fan van hem