Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Esther schreef:@Kitten84: Ja hij zit bol.
Ik woon in West-vlaanderen te moorslede/passendale.
Ik denk ook dat ik een 'centrale dienst voor verdwaalde duiven' gevonden heb.
_Esther schreef:@Kitten84: Ja hij zit bol.
_Esther schreef:Als je zo'n verdwaalde vogel opvang belt, komen ze hem dan gewoon ophalen zoals jullie zeggen of moet je dan ook nog iets betalen? (vraag van m'n ouders)
Thats_Me schreef:_Esther schreef:@Kitten84: Ja hij zit bol.
Mag ik eerlijk zijn. Als de vleugel afhangt, waarschijnlijk gebroken + dat hij veel bloed heeft verloren doordat hij gegrepen is door een hond + dat hij nu bol zit dan moet je snel hulp vinden om hem te helpen duurt het lang voordat je hulp vindt dan moet je toch maar overwegen om hem een flinke tik achter z'n kop te geven.
De kansen van het duifje dat op de eerste foto te zien is zijn goed. Met wat rust had hij het prima gered maar is de toestand toch zeer kritiek.
Thats_Me schreef:_Esther schreef:Als je zo'n verdwaalde vogel opvang belt, komen ze hem dan gewoon ophalen zoals jullie zeggen of moet je dan ook nog iets betalen? (vraag van m'n ouders)
Nee dan moet je hem zelf komen brengen. Kost je niets alleen dus je benzine. Maar bel nou de dierenambulance.
_Esther schreef:@Jolliegirl : Ouders vinden dat ik ze moet loslaten
Maar dan gaat ze zeker dood ...
Angie_ke schreef:Heb je een ziek, gewond of hulpbehoevende vogel gevonden?
Er zijn talloze oorzaken waarom een dier hulp nodig heeft: verkeer, besmeurd met olie, gepakt door een kat, vergiftigd, onderkoeld, vast in prikkeldraad. Zo snel mogelijk moet dit dier naar een erkend opvangcentrum gebracht worden. Begin niet zelf de vogel te verzorgen. Immers, elke vogel heeft zijn specifieke voeding en zorg nodig.
We zijn steeds bereikbaar op het nummer 059/80.67.66. Je kan elke dag tussen 9-12, en tussen 13.30 tot 17.30 uur vogels binnenbrengen. Ons adres: Zinnialaan 8, 8400 Oostende. Buiten deze openingsuren bel je ons best. Stuur geen email, want onze email wordt niet continu bekeken.
Thats_Me schreef:Tja wat ik al zei als je niet snel hulp hebt voor het diertje dan moet je haar zelf maar uit haar lijden verlossen. NIET loslaten dat is het ergste wat je kan doen.