Een rood hoopje ellende *Update op pagina 4*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: Een rood hoopje ellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 10:24

Wow die is al flink opgeknapt zeg!

Super dierenarts heb je ook dat je niets hoefde te betalen!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 10:28

wauw die is opgeknapt zeg.

super dat je hem opvangt en zo verzorgt Ja

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 11:19

Hij is het ook echt waard hoor, het is een heel leuk stoer kereltje. Baal er wel van dat het nu weer iets minder gaat, maar de dierenarts had al aangegeven dat hij het zo zwaar te pakken had dat de kans groot was dat als hij opknapte, het niezen niet helemaal zou verdwijnen.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 12:35

Helaas is hij weer gestopt met eten. Huilen
Ga straks met hem naar de DA, dan krijgt hij weer een prik ipv tabletjes, want die krijg ik toch niet naar binnen als hij niet eet.
Bah bah bah, het ging zo goed!! Verdrietig

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 12:38

Thumbs up voor jou en de dierenarts. OK dan!
Hoop dat de terugval niet al te ernstig is.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 12:39

He wat vervelend zeg! Het leek net weer zo goed te gaan met hem! Scheve mond
Vind het wel super hoe jij en je DA zich inzetten voor hem! Het lijkt me een leuke kat.
Succes met hem en ik hoop dat dit stoere ventje deze terugval ook weer goed te boven komt!

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 14:12

jiehaaa schreef:
Helaas is hij weer gestopt met eten. Huilen
Ga straks met hem naar de DA, dan krijgt hij weer een prik ipv tabletjes, want die krijg ik toch niet naar binnen als hij niet eet.
Bah bah bah, het ging zo goed!! Verdrietig

Oh wat vervelend. Ik hoop dat dit een tijdelijke terugval is en dat hij snel weer opknapt. Het ging inderdaad zo goed.

Cassidy

Re: Een rood hoopje ellende *Update op pagina 4*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 14:49

Ik hoop voor hem dat dit een tijdelijke terugval is. Is hij wat hanteerbaarder geworden nu je zo intensief met hem omgaat?

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 14:55

hey, heb niet alles gelezen, maar wilde wel even een berichtje plaatsen.

Ik vind het echt uitstekend wat je doet en je hebt geloof ik ook een hele vriendelijke dierenarts! Ik wens de kat alle sterkte, zeker nu jij zoveel inzet toont zal hij wel ergens de kracht vandaan halen! Lachen Je mag zeker trots op je zijn en ik blijf dit volgen. Succes!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 14:55

Hoe was t bij de DA Jasmijn?

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 18:16

Hij heeft weer een antibioticaprik gehad die 2 weken moet werken. De DA vond hem er veel beter uitzien dan vorige keer (logisch, beestje zag er echt niet uit toen en is nu toch wel een kilo zwaarder) maar zag ook dat zijn luchtwegen weer erg verstopt zijn.
Hopelijk krijg ik hem weer snel aan het eten, anders haal ik het spuitje maar weer tevoorschijn en krijgt hij weer astronautenvoer.

Na de DA heb ik de hele schuur geveegd, gestoft, gestofzuigt en schoongemaakt met Dettol. Het was echt een rotklus want er staan erg veel spullen in de schuur, maar nu is alles weer lekker fris.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:34

Zou het kunnen dat hij zich niet happy voelt als zwerver in een (relatief) klein kooitje (of zit hij daar niet aldoor in)? Hij is dat helemaal niet gewend, en zit nu het grootste deel van de dal alleen opgesloten in een schuurtje. Terwijl hij een paar weekjes terug een stoere zwerver was. Ik vind het heel tof dat je 'm zo helpt hoor, petje af, maar misschien verlangt hij naar z'n vrijheid?

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 12:06

Nou paars, dat zou je denken, maar hij wil vaak helemaal zijn bench niet uit. Dan mag hij rondlopen en moet je hem echt de bench uitlokken. Is hij er eenmaal uit, dan geeft hij alleen maar kopjes en hij blijft dichtbij me, hij is niet op zoek naar de uitgang.
Dus volgens mij valt dat allemaal wel mee. Hij vindt het wel comfortabel zo geloof ik! Haha!
Uiteraard is het niet de bedoeling dat hij in de schuur blijft wonen. Knipoog
Maar zolang hij zo ziek is kan ik hem echt niet de vrijheid of een nieuw huis met andere katten bieden, hij steekt katten waar hij mee in contact komt aan en dan heb je kans op een epidemie. Niesziekte is helaas heel erg besmettelijk, en een epidemie met de variant niesziekte die Rooie heeft is geen pretje. Dat een (huis)kat geënt is wil niet zeggen dat ze geen niesziekte kunnen krijgen, dus voorlopig blijft Rooie echt nog even in quarantaine.

Maar nog even terugkomend op je vraag: Hij komt inmiddels een keer of 3 per dag zijn kooi uit. Toen ik hem net had meegenomen en hij zo doodziek was, had hij daar de kracht niet voor, lag hij alleen maar in zijn mandje naar adem te happen. En nu hij weer een terugslag heeft, hoop ik dat het meevalt en dat hij niet weer op dat punt komt.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 12:14

Cassidy schreef:
Ik hoop voor hem dat dit een tijdelijke terugval is. Is hij wat hanteerbaarder geworden nu je zo intensief met hem omgaat?

Ja Ja dat is hij zeker!
Je zou bijna niet zeggen dat het een wildje is. Hij geeft eindeloos kopjes en aaien vindt hij heerlijk. Nog heel af en toe krijg ik een tikje van 'm, dat is er dan eentje en dan wordt er weer geknuffeld. Ik was eergisteren spelenderwijs begonnen met hem te laten wennen aan opgepakt worden, dus een hand onder zijn buik en een aan de achterkant. Vond 'ie wel vreemd, rolde hij half om en keek hij me echt aan van "wat doe jij nou?" Clown . Maar hij vond het niet erg, moest er even aan wennen. En bij de dierenarts heeft hij zich ook keurig gedragen, de dierenarts kon hem zo uit zijn reismandje halen. Rooie keek wel verbaasd, en tilde zijn voorpootje op toen de man zijn hand in het mandje stak, maar hij liet het braaf toe.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:19

Ik ben benieuwd of hij het gaat halen...
Niesziekte is een rotding!
Pluimpje voor iedereen die zich inzet voor deze Rooie!

Carla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:31

ik hoop dat het snel weer beter gaat met rooie
heel mooi dat mensen zch zo inzetten voor hulpeloze diertjes!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 14:17

Nou, weer wat beter nieuws, hij eet weer!
Ik heb hem een paar keer vloeibaar voer gegeven met de spuit en nu heeft hij zelf ook weer wat gegeten. Als hij eenmaal proeft dat het lekker is, gaat hij op zijn smaak af en niet op zijn reuk. Dus hij krabbelt langzaam weer op. Hij is daarstraks heel even uit de bench geweest, niezend en wel, maar verder slaapt hij alleen maar. Het kost hem aardig wat energie.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 14:23

griebels schreef:
Ik ben benieuwd of hij het gaat halen...
Niesziekte is een rotding!

Zolang ik hem help, zal het wel gaan. Maar als ik hem zou terugzetten, en hij weer zo verkouden wordt dat hij niks ruikt, en dus niet eet, redt hij het zeker niet. Want als hij zo verzwakt kan hij nooit op jacht om eten te vangen. En dan sterft hij geheid een langzame hongerdood.
Maar hij staat nu natuurlijk onder continu toezicht, als hij niet eet valt het meteen op.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 14:30

jiehaaa schreef:
Maar zolang hij zo ziek is kan ik hem echt niet de vrijheid of een nieuw huis met andere katten bieden, hij steekt katten waar hij mee in contact komt aan en dan heb je kans op een epidemie. Niesziekte is helaas heel erg besmettelijk, en een epidemie met de variant niesziekte die Rooie heeft is geen pretje. Dat een (huis)kat geënt is wil niet zeggen dat ze geen niesziekte kunnen krijgen, dus voorlopig blijft Rooie echt nog even in quarantaine.

Dat begrijp ik helemaal! Maar het zou gewoon kunnen verklaren waarom hij in een dippie zit. Snap je?

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 20:39

@ Paars,
Ik begrijp wat je bedoelt. Dacht eerst dat je bedoelde dat ik hem nu beter terug kon zetten, maar dat had ik verkeerd begrepen zie ik nu.
Hij zal het op dit moment ook zeker missen. Gisteren heeft hij wel even lekker met zijn reismandje in het zonnetje gestaan toen ik de schuur schoonmaakte, alle katten binnen, buurkatten binnen, en een mooi plekje uit de wind in de zon. UV-straling schijnt ook goed te zijn om het virus te doden, alleen kan ik moeilijk elke dag alle buren zeggen hun kat binnen te houden als ik hem even wil luchten Haha! .
Gelukkig komt er ook zonlicht in de schuur, er zit een groot raam in waar 's morgens de zon op komt.
Ik hoop ook echt dat hij voldoende opknapt om weer lekker buiten te kunnen spelen!

Heb vandaag ook maar een krabplankje aan de bench gemaakt zodat hij zijn nagels ook even kan scherpen, 't is hard nodig, ze zijn nogal lang.

En hij eet gelukkig weer goed, als ik wat astronautenvoer over het blikvoer giet gaat het zo naar binnen.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 20:44

jiehaaa schreef:
Dacht eerst dat je bedoelde dat ik hem nu beter terug kon zetten, maar dat had ik verkeerd begrepen zie ik nu.
Nee joh, dan besmet 'ie de hele boel nog! Misschien was ik niet duidelijk genoeg hoor. Soms is communiceren op papier best lastig. Lijkt me heerlijk voor 'm even in het zonnetje. Gelukkig eet 'ie weer goed. Vind het echt top wat je doet hoor! Geen misverstanden daarover Knipoog .

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 20:54

Wat zag die kat er uit!!! Wow!

Als hij het nog benauwd heeft, heb ik de volgende tip voor je van toen ik twee nesten had met niesziekte (de dag voor de 2e enting ): stomen!

Pan of schaal heet water voor of naast de kennel, dikke berg handdoeken er om heen en ongeveer 30 minuten laten zitten. Probeer dat 2 tot 3 keer per dag te doen. Zelf deed ik er een rhinocaps in, was vriendelijker voor de portemoniks dan een lepel Vicks.

Veel succes en geef 'm n knuffie van mij Ach gut

=^.,.^=

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 21:06

Bedankt voor de tip farichta! Dat ga ik zeker proberen. Ik had wel gehoord dat er mensen zijn die hun kat in de badkamer laten stomen (hete douche aan), maar ik durf hem echt niet binnen te halen ivm mijn andere katten.
Maar zo kan ik het inderdaad ook doen, goede tip!! OK dan!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 21:07

paars schreef:
jiehaaa schreef:
Dacht eerst dat je bedoelde dat ik hem nu beter terug kon zetten, maar dat had ik verkeerd begrepen zie ik nu.
Nee joh, dan besmet 'ie de hele boel nog! Misschien was ik niet duidelijk genoeg hoor. Soms is communiceren op papier best lastig. Lijkt me heerlijk voor 'm even in het zonnetje. Gelukkig eet 'ie weer goed. Vind het echt top wat je doet hoor! Geen misverstanden daarover Knipoog .

Dank je wel!

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 21:37

Wat fijn dat het weer wat beter met 'm gaat.
OK dan! voor jou! Ja