[FOTO] wild konijntje gevonden!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nina88

Re: [FOTO] wild konijntje gevonden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 22:55

Ik denk indd dat je het haasje/konijntje (daar heb ik absoluut geen verstand van) het beste kan laten aansterken en dan toch echt weer vrij laten! PB ajb Nickeltje, zodat je daar tips van kan krijgen..
Ik vraag me erg sterk af voor wie je het doet, als je het haasje toch houdt.. Voor jezelf of voor het haasje?
Probeer deze vraag ook aan jezelf te stellen en daar een eerlijk antwoord op te geven..
Succes!

@nielsd: ik vind dit een ontzettend ongepast bericht, bij een topic waarin iemand een haasje/konijntje probeert te redden!!

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 22:56

chitra schreef:
Gefeliciteerd! je hebt zojuist een haas vermoord!

Laat dat beestje vrij! laat hem normaal leven!
Je gaat toch ook geen baby krokodil in huis halen omdat je bang bent dat hij opgegeten wordt?
Of een kolonie mieren omdat je bang bent dat ze verzopen worden met een tuinslang door de buurjongetjes?

Laat hem lekker haas zijn..
Laat hem lekker rennen en springen..
Laat hem opgegeten worden door de roofvogels..
Mooi toch? die cirkel van het leven?

dus het is niet zielig als die door een jager word neergeschoten en dat ie vanavond op de tafel staat als hoofdgerecht?

Nickeltje

Ik heb zelf inmiddels ook al de actie ondernomen van een pm te sturen naar de TS en hoop dat daar op gereageerd wordt...

chitra

Riss schreef:
als jullie zo beginnen.
Dan vind ik ook dat jullie je honden vrij moeten laten!
Die zijn immers ook uit het wild gekomen!
En jullie vogels! Allemaal vrij laten!
En dan de katten! Clown

Als je al tamme dieren hebt, is het uiteraard niet logisch om ze vrij te laten..
Die kunnen zoals ze nu zijn niet overleven..

Dat haasje is niet tam.. kan prima zelf over leven..
iedereen die zelf kan overleven moet dat ook doen!

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 22:57

Riss schreef:
dus het is niet zielig als die door een jager word neergeschoten en dat ie vanavond op de tafel staat als hoofdgerecht?

Nee, de jager moet toch eten??

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 22:58

chitra schreef:
Riss schreef:

Nee, de jager moet toch eten??

Ga je me nu vertellen dat een jager niet normaal brood kan eten. Knipoog maar ga ff offtopic meid Knipoog

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 22:59

chitra schreef:
Riss schreef:
als jullie zo beginnen.
En dan de katten! Clown

Als je al tamme dieren hebt, is het uiteraard niet logisch om ze vrij te laten..
Die kunnen zoals ze nu zijn niet overleven..

Dat haasje is niet tam.. kan prima zelf over leven..
iedereen die zelf kan overleven moet dat ook doen!

De overoveroverovergroot ouders van alle dieren zijn toch ooit eens uit de natuur gehaald.
Kun je beter bij het wat eten we vanavond topic gaan zeuren dat je het zo zielig dat de mensen karbonade eten

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 23:01

DaanxBien schreef:
En zijn we allemaal vergeten dat paarden ook eens allemaal in het wild leefde?
er zijn nogsteeds wilde kuddes natuurlijk Tong uitsteken

Je gaat een wild veulen toch ook niet in een stal stoppen?
De paarden zijn zover doorgefokt dat ze als lastdier voor de mens gebruikt kunnen worden. Een wild paard kun je ook niet zadelmak maken.

Zelfde met konijnen. Huiskonijnen kunnen niet in het wild leven en wilde konijnen horen niet in een hok thuis.

Mensen gaan heel vaak de fout in door een jong, wild konijntje op te pakken.
Konijnen worden maar 1x per dag door de moeder gevoed, het nest ziet er daarom vaak verlaten uit. Daarom pakken de mensen de konijntjes op en nemen ze mee naar huis.
Zelfde met een haas. Deze leven in kuilen en moeder is ook niet vaak in de buurt. Mensen denken dat het een jong, verdwaald konijn is, nemen deze dus mee terwijl het dus een wild dier is die makkelijk kan overleven.
Helaas gaan er zo juist meer wilde dieren dood dan wanneer ze niet meegenomen waren.

Je had dit konijntje/haasje gewoon moeten laten zitten. Het nest/de moeder zal niet ver uit de buurt geweest zijn. Het beestje zal zijn instinct wel aan het volgen zijn geweest en was waarschijnlijk zijn omgeving aan het herkennen.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 23:01

meid ik vind het goed van je dat je het beestje geprobeerd hebt te helpen
ik zou het ook niet kunnen laten liggen
maar als je hem echt wil gaan helpen dan hou je hem een paar maanden bij je heb je zo min mogelijk contact met het beestje je laat hem dus in feite bij jou een beetje verwilderen
zet hem in een mooie grote ren en geef hem alleen maar eten wat hij in de natuur ook kan vinden
bemoei je er verder niet te veel mee
zet hem desnoods een beetje afgelegen dat hij niet de hele dag mensen ziet
als hij dan een paar maandjes oud is (je zegt dat hij als ik het goed heb gelezezen 8 weekjes oud is ?)
dan zou hij / zij met 2a3 maanden al voor zichzelf kunnen zorgen (dan zijn ze ook al vruchtbaar)
zet hem dan lekker midden op de hei of waar je hem gevonden hebt uit
ik denk dat je hem/haar daar het meest plezier mee doet
bij een haas (want dat is het volgens mij ook aan de kleurstelling te zijn ) zit het in de genen om vrij te zijn
deze beestjes leven al generaties lang in het wild dat zit er nu eenmaal in en het is moeilijk om het eruit te krijgen
tuurlijk zaql het beestje zich ernaar schikken als hij in gevangenschap word gehouden en hij/zij zal het ook gaan accepteren als je hem aanhaalt of oppakt omdat je hem van jongs af aan zal hebben dus diep ongelukkig zal hij/zij er niet van worden

maar als je echt van beestjes houd en dat doe je naar mijn mening anders had je het kleintje niet opgepakt , dan zet je hem met een maandje of 2 weer lekker uit
en hij/zij zal zijn weg echt wel vinden
en anders ja het klinkt banketstaaf maar dat zijn de regels van de natuur
eten of gegeten worden dat is gewoon een miljoenen jaren oude cyclus

ik wens je succes met welke beslissing je ook maakt maar bedenk wel goed als dierenliefhebber wat het beste is voor het beestje zelf

en ik vind hem hardstikke snoezig verder

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 23:02

nieuwe bokt actie alle goudvissen terug de sloot in Haha! :S

lisantjuhh

ik vind dat als het konijntje niet gewond is dt je hem weer vrij moet laten.. hij/zij zal nooit echt tam worden als een huis konijn. ik heb een kruising tussen een wild konijn en een huiskonijn.. en mijn konijn heb ik al 4 jaar en is nog steeds niet super tam. de moeder van mijn konijn was ontsnapt en heeft gepaard met een wild konijn naar een paar dagen heb ik de moeder konijn gevonden en wist ik niet dat ze zwanger was van een wild konijn daar kwam ik later pas achter. daarom heb ik haar nu gehouden omdat ze in huis opgegroeid is en niet helemaal wild is overleefd ze het niet in het wild.. maar echt als ik jou was zou ik het konijntje vrij laten voordat hij/zij stress krijgt en daar aan dood gaat.. helaas is de natuur zo wreed maar er zijn ook veel konijnen die het wel over leven en niet in de klauwen van een roofvogel komen

smurf1988

Bokkiej schreef:
Ga je me nu vertellen dat een jager niet normaal brood kan eten. Knipoog maar ga ff offtopic meid Knipoog

ja dat kunnen ze wel, maar konijn/haas is veel lekkerder *LOL*

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 23:03

Riss schreef:
als jullie zo beginnen.
En dan de katten! Clown

Mop, die kunnen niet leven in het wild voor dit haasje geld het omgekeerde. Natuurlijk zijn we ooit ergens begonnen met tam maken, maar dat wil toch niet zeggen dat je al die jaren van evelutie maar even overslaat??? Daarnaast ben ik het met je eens dat ik überhaupt niet van opgesloten dieren hou, tam of niet.

Ik ben het dus met meerdere eens dat je dit konijntje/haasje misschien zijn gang had moeten laten gaan. Aan de andere kant geloof ik nooit dat het beestje helemaal gezond is als je hem op kunt pakken (zelf kleine konijntjes zijn daar te verwilderdt voor).

Ohja, op een andere reactie... wilde konijntjes zijn nooit wit met bruine oren Clown dan is ie op zn hoogste verwildert.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 23:05

Laat haar lekker dat konijn houden.. of die nou bij haar dood gaat of in het wild.. konijn weet inmiddels al niet beter meer. Zo kan je ook gaan zeiken over die langpoot mug die op mijn kamer zit.. die hoort ook buiten

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 23:06

Lest schreef:
Riss schreef:
als jullie zo beginnen.
En dan de katten! Clown

Mop, die kunnen niet leven in het wild voor dit haasje geld het omgekeerde. Natuurlijk zijn we ooit ergens begonnen met tam maken, maar dat wil toch niet zeggen dat je al die jaren van evelutie maar even overslaat??? Daarnaast ben ik het met je eens dat ik überhaupt niet van opgesloten dieren hou, tam of niet.

Ik ben het dus met meerdere eens dat je dit konijntje/haasje misschien zijn gang had moeten laten gaan. Aan de andere kant geloof ik nooit dat het beestje helemaal gezond is als je hem op kunt pakken (zelf kleine konijntjes zijn daar te verwilderdt voor).

Ohja, op een andere reactie... wilde konijntjes zijn nooit wit met bruine oren Clown dan is ie op zn hoogste verwildert.

jaa okee... Vork
ik ben het met je eens Nagelbijten / Gniffelen

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 23:07

Het is geen konijn!
Nu loslaten is voor dit dier zinloos. Hem grootbrengen en dan overworgen uitzetten heeft wel zin! Dus dat is mijn advies en dat blijf ik herhalen als hier allemaal mensen een domme post blijven plaatsen zonder eerst eerder geplaatste posts te lezen...

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 23:08

Riss schreef:
Lest schreef:

jaa okee... Vork
ik ben het met je eens Nagelbijten / Gniffelen

He gelukkig Tong uitsteken .

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 23:11

Nickeltje schreef:
Het is geen konijn!
Nu loslaten is voor dit dier zinloos. Hem grootbrengen en dan overworgen uitzetten heeft wel zin! Dus dat is mijn advies en dat blijf ik herhalen als hier allemaal mensen een domme post blijven plaatsen zonder eerst eerder geplaatste posts te lezen...

idem hier
ik heb geprobeerd het fantsoenlijk uitte leggen(zie mijn eerdere post)
maar er word niet naar geluisterd
jammer vind ik het
ik hoop dat ts het allemaal leest
en als dierenvriend gewoon het beste gaat doen

het is leuk hoor deze discussie hier
maar ts heeft er niks aan
Laatst bijgewerkt door Zappa op 12-03-07 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 23:12

Ik heb TS een pm gestuurd.
Doe dat anders ook even met jouw uitleg, met meer is het misschien overtuigender...

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 23:13

ik ga dat even doen ik kopieer het en stuur haar een pm tje

ts dit is geen aanval op jou hoor verder

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 23:14

Oke dus laat er 1 ding duidelijk zijn.
we zijn tot de conclusie gekomen:
bier is bier en patat is patat! Nagelbijten / Gniffelen

Riss

oke dat slaat nergens op Huilen van het lachen
Ik ben weg! Tong uitsteken

Lest

Ik denk niet dat het veel zin heeft om de TS nu massaal aan te gaan vallen. Ik denk dat ze wel snapt dat ze waarschijnlijk meer kwaad dan goed heeft gedaan, maar ze had uiteindelijk wel de goede bedoelingen.
Een beetje vriendelijk blijven is dus wel gepast.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 23:16

Ho!!
Ik veroordeel helemaal niks!!
Ik wil alleen duidelijk maken dat dit geen konijn is maar een haas.
Dat nu loslaten geen enkele kans op overleven biedt voor dit dier, maar dat hij niet oud zal worden in gevangenschap.
Wat ik hoop is dat de TS reageert en hem groot wil brengen en dan uit wil gaan zetten als dat verantwoord is.

Ik veroordeel helemaal niemand hier!

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 23:18

Nee ik zeg ook niet dat je haar veroordeelt Knipoog ik vind alleen dat een aantal zo aggresief reageren (en ik ben het dus wel met die mensen eens, maar niet met de manier waarop het gebracht wordt)