Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chitra schreef:Gefeliciteerd! je hebt zojuist een haas vermoord!
Laat dat beestje vrij! laat hem normaal leven!
Je gaat toch ook geen baby krokodil in huis halen omdat je bang bent dat hij opgegeten wordt?
Of een kolonie mieren omdat je bang bent dat ze verzopen worden met een tuinslang door de buurjongetjes?
Laat hem lekker haas zijn..
Laat hem lekker rennen en springen..
Laat hem opgegeten worden door de roofvogels..
Mooi toch? die cirkel van het leven?
Riss schreef:als jullie zo beginnen.
Dan vind ik ook dat jullie je honden vrij moeten laten!
Die zijn immers ook uit het wild gekomen!
En jullie vogels! Allemaal vrij laten!
En dan de katten!
Riss schreef:dus het is niet zielig als die door een jager word neergeschoten en dat ie vanavond op de tafel staat als hoofdgerecht?
chitra schreef:Riss schreef:dus het is niet zielig als die door een jager word neergeschoten en dat ie vanavond op de tafel staat als hoofdgerecht?
Nee, de jager moet toch eten??
chitra schreef:Riss schreef:als jullie zo beginnen.
En dan de katten!
Als je al tamme dieren hebt, is het uiteraard niet logisch om ze vrij te laten..
Die kunnen zoals ze nu zijn niet overleven..
Dat haasje is niet tam.. kan prima zelf over leven..
iedereen die zelf kan overleven moet dat ook doen!
DaanxBien schreef:En zijn we allemaal vergeten dat paarden ook eens allemaal in het wild leefde?
er zijn nogsteeds wilde kuddes natuurlijk
Bokkiej schreef:Ga je me nu vertellen dat een jager niet normaal brood kan eten.maar ga ff offtopic meid
Riss schreef:als jullie zo beginnen.
En dan de katten!
Lest schreef:Riss schreef:als jullie zo beginnen.
En dan de katten!
Mop, die kunnen niet leven in het wild voor dit haasje geld het omgekeerde. Natuurlijk zijn we ooit ergens begonnen met tam maken, maar dat wil toch niet zeggen dat je al die jaren van evelutie maar even overslaat??? Daarnaast ben ik het met je eens dat ik überhaupt niet van opgesloten dieren hou, tam of niet.
Ik ben het dus met meerdere eens dat je dit konijntje/haasje misschien zijn gang had moeten laten gaan. Aan de andere kant geloof ik nooit dat het beestje helemaal gezond is als je hem op kunt pakken (zelf kleine konijntjes zijn daar te verwilderdt voor).
Ohja, op een andere reactie... wilde konijntjes zijn nooit wit met bruine orendan is ie op zn hoogste verwildert.
Riss schreef:Lest schreef:
Mop, die kunnen niet leven in het wild voor dit haasje geld het omgekeerde. Natuurlijk zijn we ooit ergens begonnen met tam maken, maar dat wil toch niet zeggen dat je al die jaren van evelutie maar even overslaat??? Daarnaast ben ik het met je eens dat ik überhaupt niet van opgesloten dieren hou, tam of niet.
Ik ben het dus met meerdere eens dat je dit konijntje/haasje misschien zijn gang had moeten laten gaan. Aan de andere kant geloof ik nooit dat het beestje helemaal gezond is als je hem op kunt pakken (zelf kleine konijntjes zijn daar te verwilderdt voor).
Ohja, op een andere reactie... wilde konijntjes zijn nooit wit met bruine orendan is ie op zn hoogste verwildert.
jaa okee...![]()
ik ben het met je eens
Nickeltje schreef:Het is geen konijn!
Nu loslaten is voor dit dier zinloos. Hem grootbrengen en dan overworgen uitzetten heeft wel zin! Dus dat is mijn advies en dat blijf ik herhalen als hier allemaal mensen een domme post blijven plaatsen zonder eerst eerder geplaatste posts te lezen...