In de mixbak gaat het goed, daar zijn zeker 5 garnalen met eitjes gezien!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fjordjes schreef:In mijn grote bak heb ik een interne filter, gewoon die erbij zat van juwel. Maar ik heb de roosters afgeplakt met horrengaas en tussen de uitlaat en het pijpje een rubberen ring geplaatst want via die weg kropen ze er ook nog wel eens in. Nu heb ik zelden een garnaal in het filter. [ [url=m/VQCKRs.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sommige zweren er trouwens bij dat garnalen goed gedijen in het filter omdat het daar veilig is voor ze qua vissen en genoeg voedsel.
In mijn andere bakje zit een aqua flow filter naar daar zit een panty kous omheen omdat de baby garnalen gemakkelijk in het rooster kunnen kruipen en anders gehakt worden in het filterhuis zelf.
Oh wat een bijzondere indringer! Erg mooi! Maar moet je vaak garnalen uit je filter vissen dan ondanks de shrimpguard? Anders kun je misschien ook horrengaas ervoor plakken, misschien niet heel mooi maar het werkt wel.
Ik heb ook een paar indringers trouwens, keer een mix gekocht van uitgeselecteerde garnalen en daarin zaten 2 of 3 caridina's, zwart witte. Ben niet zo thuis in de caridina's dus welke het zijn geen idee.
fjordjes schreef:Ideale temperatuur is tussen de 20 en 24 graden, alhoewel er ook mensen zijn die ze op kamertemperatuur houden of zelfs in een vijver waarin ze het overleven.
Ik zelf hou ze op 21 graden en de groep in mijn grote aquarium zitten op 23-24 graden omdat die samen leven met tropische vissen.
Ze zeggen hoe hoger de temperatuur, hoe korter de garnaal leeft.
Hier een foto van mijn andere aquarium, hierin zitten alleen maar uitgeselecteerde garnalen, dat zijn garnalen die niet aan de kleur eisen voldoen bijv. witte poten of een lichte kleur etc. Helaas zie je nu even niet goed de kleur van de garnalen omdat de nachtverlichting in het aquarium aan staat
[ [url=m/sZ3TZL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Eten hier een spinazie stick
fjordjes schreef:Hoera! 2 garnalen hebben eitjes!
[ [url=m/Fggq0A.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als je goed kijkt zie wat donkere puntjes onder de buik van de garnaal