Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Half uur van Duiven af ong.
. Camera is zoals je leest een soort verlengstuk van mijn arm geworden. Niet verslaafd hoor. Echt niet.....
. Het verschil tussen man en vrouw Groene Specht heb ik via de site van de vogelbscherming geleerd.
xYaartje schreef:Nikass: Camera is gelukkig bijna altijd dichtbij (tenzij ik de wei aan het uitmesten ben. Dan is het gewoon niet handig om hem bij de hand te hebben), maar als ik bij mijn ouders ben of in de wei zit is de camera nooit ver weg. Je weet maar nooit wat je anders wel eens mist.
Mijn moeder had de pech dat haar camera niet direct in de buurt lag, maar die heeft ze nog op moeten laden en daarna kon ook zij foto's maken.
Moest die van mij zondag ook nog opladen trouwens toen ik bij hun was, maar die was op tijd vol voor de Groene Specht voor het eerst kwam. Camera is zoals je leest een soort verlengstuk van mijn arm geworden. Niet verslaafd hoor. Echt niet.....
![]()
Jammere is alleen dat ik vanochtend op weg naar fysiotherapie de Familie Zwaan met jongen tegen kwam, maar helaas geen tijd had om te stoppen, maar vervolgens gewoon genoten van het moment. Was echt prachtig om te zien!
En dank je wel!

, er zat gister een vliegend hert op de voordeur. Nu woon ik wel aan de kant van Apeldoorn waar ze op de Veluwe gespot kunnen worden elk jaar in juni, maar gewoon midden in een woonwijk keek ik toch wel even mijn ogen uit. Ben snel naar binnen gerend en heb mijn telefoon gepakt!

Supervixen schreef:Wauwwww die wil ik zó graag zien!!
Waar spot je ze precies bij Apeldoorn?
.
. Kan mij voorstellen dat je daar gelukkig van word!
. Met mijn familie ben ik hem inderdaad ooit op de Veluwe tegen gekomen, super mooi beestje om te zien, maar snap nou nog altijd niet waarom hij een vliegend hert word genoemd?
.
. Volg dit mannetje al een jaar en het is elke keer weer genieten als ik hem zie
.
. Nadat ik mijn vraag gepost had had ik inderdaad al zo'n klein vermoeden dat het vanwege het gewei en het vliegen was. Blijft alsnog heel gaaf dat die gewoon bij je op de voordeur zat! Wilde vast even op de koffie komen
.
.
. Ze vliegen al de hele week af en aan met prooien naar de nestkast. Alleen vandaag heb ik ze nauwelijks gezien en dat ook door gegeven aan de fokker van mijn pony (het is zijn nestkast). Ik hoop echt dat het vals alarm is en we morgen weer het geweldige geluid van de Torenvalken horen
. Kan ook gerust zijn dat terwijl ik in de wei bezig was dat ik zo gefocust was met de pony's dat ik totaal niet op de omgeving heb gelet. Zie ik mijzelf ook nog voor aan.
:
Kijk ook altijd even of ik hem zie zitten om te zien of alles nog goed gaat met hem.
.
). De ouders waren aan het jagen terwijl ik mijn rondje liep. En terwijl ik dat rondje liep suisde er een ooievaar over mij heen, die landde in de wei van de buren waar net gemaaid is. Daar ligt het eten voor het oprapen volgens de ooievaars hier.
Zo tof!
. Maar vergis je niet! Ze zien er lief en schattig uit, maar hebben een behoorlijk karakter!
. En wat een mooie bloem! Is dat niet een Klaproos? Helaas geen tips voor je, maar je zou eens bij compact camera's kunnen kijken? Zijn niet zo groot en zwaar als de spiegelreflex en vaak goed om mee te beginnen voor je over gaat op de spiegelreflex.
. Doordat ik de foto's hier onder elkaar had gezet begon ik de verschillen ineens te zien en de fokker van mijn pony heeft dat vandaag bevestigd dat de Steenuil op de 2de foto een nieuw vrouwtje is
. Zo ontzettend blij voor hem!
.
. Hoop echt dat ik een deze dagen de eerste jongen over de rand van de kast zie kijken
.
. Steenuiltjes zijn goed in het spelen van verstoppertje, maar de Koekoek is echt meester daarin.
. :
.
Supervixen schreef:Ohh ik had helemaal niet gedacht aan zo'n soort vlinder. Als eerste denk je gewoon aan al die vlinders met felle kleurtjes. Bedankt!
. In het grasland naast ons weiland was het een drukte van belang met Kieviten die in het grasland zaten of er boven vlogen. Wat bleek? Er liepen jongen!
.
. Er liepen er zeker een stuk of vijf. Met evenveel volwassen om ze te beschermen. Was zo gaaf om te zien hoe beschermend de Kieviten zijn over hun jongen.

.
.
xYaartje schreef:Nikass: Dat is helemaal gaaf! Buizerds staan er juist om bekend om eigenlijk direct weg te vliegen zodra je ze spot en de camera op hen richt. Iets met camera schuw.
Supervixen: Wat een gave foto's zeg! En uiteraard mag dat! Daar is dit topic voor. Is dat heel toevallige bij/op de Veluwe?
Kan het helemaal begrijpen! Geniet zelf ook altijd zo van de wandelingen in de natuur en de ontmoetingen met het wild.
xYaartje schreef:Nog een foto van vanmiddag. In het grasland naast ons weiland was het een drukte van belang met Kieviten die in het grasland zaten of er boven vlogen. Wat bleek? Er liepen jongen!
Helaas heeft mijn camera steeds meer moeite met scherpe foto's maken en vrees dat hij een deze dagen toch echt voor onderhoud weg moet, maar hoop dat hij nog even wacht tot de Torenvalken echt zijn uitgevlogen straks. Heb dan ook besloten het even wat rustiger aan te doen om de camera te sparen.
Heb voor mijn insta gelukkig genoeg beeld materiaal verzameld, maar dat word voor nu ook iets minder vaak naar het bos toe gaan.
Zou zonde zijn als ik midden in het seizoen ineens tijdelijk geen camera meer heb.
De Torenvalk jongen horen we sinds gister luid en duidelijk in de nestkast roepen zodra het voertijd is. Dat roepen zal straks alleen maar harder worden naarmate ze ouder worden en dan is het echt genieten.
Nu hielp het ook niet echt mee dat de Kievit jongen zo ontzettend klein zijn en nog op verre afstand van mij vandaan waren.
Voor nu. Geniet van het Kievit jong. Er liepen er zeker een stuk of vijf. Met evenveel volwassen om ze te beschermen. Was zo gaaf om te zien hoe beschermend de Kieviten zijn over hun jongen.
[ [url=m/96WKX3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eZHQYW.jpg]Afbeelding[/url] ]
En nog een Eekhoorntje in het bos gespot vanochtend.
[ [url=m/NmhYCd.jpg]Afbeelding[/url] ]
En dit Roodborstje wees mij vanochtend de weg.
[ [url=m/qLEhHj.jpg]Afbeelding[/url] ]
En we blijven in de kleine jonge vogel modus
.
.
. Hoeveel er in zitten we nog niet. Dat is wachten tot ze allemaal groot genoeg zijn.
. Mijn gok is ieder geval 3 tot 4 jongen.