Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Re: Dikkie dik de adoptie poes in al haar glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 01:25

Ik heb me er op ingesteld dat alles weer weg gaat, ik hecht me niet zo heel snel aan een dier. Zorg uiteraard wel goed voor ze en ze krijgen genoeg aandacht maar echt hechten duurt lang.

Afgelopen jaar zat er 1 kitten tussen (van de 11 die ik heb opgevangen) die ik graag gehouden had maar ze was zo close met haar zusje dat ik ze samen heb geplaatst. Heb daar wel een beetje spijt van. Maar ze heeft het goed waar ze nu is.

Als er eentje blijft dan is dat er eentje (bij voorkeur kitten) die tegen mijn wang slaapt of in mijn nek komt liggen. Had vroeger twee van dat soort katten en zo wil ik er weer eentje.

Dit oppas poesje is ook heel lief en leuk maar komt niet zo bij me liggen als ik graag zou willen.
Plus ik heb er al 4, dan moet het echt een knuffel zijn als er nog 1 bij zou komen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 09:58

Van jouw blijheid word ik vrolijk :) ! En je schrijfstijl is ook erg leuk ! Supertof dat je haar een thuis hebt gegeven +:)+ .

Je zei daar iets over haar niet-bewegende oortjes ... Ben je er zeker van dat ze wel goed hoort? Mss ligt daar de reden van het snelle schrikken?

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-21 19:59

cissy schreef:
Ik heb me er op ingesteld dat alles weer weg gaat, ik hecht me niet zo heel snel aan een dier. Zorg uiteraard wel goed voor ze en ze krijgen genoeg aandacht maar echt hechten duurt lang.

Afgelopen jaar zat er 1 kitten tussen (van de 11 die ik heb opgevangen) die ik graag gehouden had maar ze was zo close met haar zusje dat ik ze samen heb geplaatst. Heb daar wel een beetje spijt van. Maar ze heeft het goed waar ze nu is.

Als er eentje blijft dan is dat er eentje (bij voorkeur kitten) die tegen mijn wang slaapt of in mijn nek komt liggen. Had vroeger twee van dat soort katten en zo wil ik er weer eentje.

Dit oppas poesje is ook heel lief en leuk maar komt niet zo bij me liggen als ik graag zou willen.
Plus ik heb er al 4, dan moet het echt een knuffel zijn als er nog 1 bij zou komen.

Als je jezelf er op in stelt scheelt dat inderdaad al :D Hopelijk kom je weer zo'n knuffelkat tegen en ga je voor deze een heel fijn permanent huisje vinden <3

Lukasje schreef:
Van jouw blijheid word ik vrolijk :) ! En je schrijfstijl is ook erg leuk ! Supertof dat je haar een thuis hebt gegeven +:)+ .

Je zei daar iets over haar niet-bewegende oortjes ... Ben je er zeker van dat ze wel goed hoort? Mss ligt daar de reden van het snelle schrikken?

Dankjewel :o Ik ben niet zo'n schrijfster, maar gewoon rete-enthousiast over BMO!

Wat je zegt over schrikken zit misschien wel wat in. Ze reageert wel sterk op stemgeluid (roep ik haar naam dan komt ze direct), maar van dichtbij als ik haar aai. oid hoort ze dat natuurlijk niet zo aan komen.

Mijn vriend heeft een paar weken terug haar uitgedaagd zodat ze zou blazen. Niet leuk natuurlijk, maar we vonden het belangrijk om op camera te krijgen hoeverre ze wat belemmering heeft qua beweging van haar gezichtje. Mochten we dan ooit het idee krijgen dat het erger word kunnen we dit als referentie laten zien aan een dierenarts.

Ik maak me er soms wel zorgen om. Waarschijnlijk iets te veel *D Maar zo lang als ze goed eet, speelt, komt knuffelen en ze op haar gemak is kan ik er toch niks aan doen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 22:39

Wat apart zeg, is ze een beetje verlamd ofzo in haar snoetje? Misschien iets van een infarct gehad?

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 00:10

Prairy schreef:
Wat apart zeg, is ze een beetje verlamd ofzo in haar snoetje? Misschien iets van een infarct gehad?

Wij neigen zelf naar het idee van aangereden is in combinatie met het oortje :knuffel: Zeker weten zullen we het nooit, maar het zou wel haar angst voor snelle bewegingen etc. verklaren.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 15:51

Vandaag hebben we een blije poes, en een blij baasje :D Van het weekend hebben we eindelijk de omheining gefixt, dus madam kan lekker in de tuin rommelen zonder dat ik me zorgen hoef te maken. Dat word gewaardeerd met dit mooie weer <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 15:53

Dappere poes met een fijne ontspannen staart. Kan ze buiten ook ergens lekker zacht liggen of klimmen als jullie erbij zijn of durft ze dat nog niet.

Maar er lijkt weinig over van dat bange hoopje schuwheid lijkt het

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 15:57

karuna schreef:
Dappere poes met een fijne ontspannen staart. Kan ze buiten ook ergens lekker zacht liggen of klimmen als jullie erbij zijn of durft ze dat nog niet.

Maar er lijkt weinig over van dat bange hoopje schuwheid lijkt het

Hihi, nee hè? Ze doet het echt heel goed. Is lekker spraakzaam, als ze alleen aan het spelen is gaat ze soms heel hard mauwen tot ik kom kijken en heel trots doe dat ze haar stukje stof heeft dood gemaakt :')

Ze heeft in de tuin nog niet echt een vast plekje. Ik wil nog wel een klimtoestel voor haar in de tuin. Iets een beetje de hoogte in gezien ze graag overzicht heeft. Binnenkort even kijken of ik ergens aan afvalhout kan komen en dan is dat een mooi aankomend projectje :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:26

Wat heerlijk zeg, echt genieten.

Je ziet haar op die eerste foto naar de afzetting kijken: 'Sh*t zeg'.

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:35

Wat een leuk beest! Lekker koppie. Zo te zien heeft ze het goed bij jou.

Ik zou met die omheining wel opletten, onze katten hadden hier echt geen boodschap aan en gingen zelfs over nog veel grotere uitstekend antikattengaas alsof het niets was. Zelfs een horizontaal geplaatste ring van 2m doorsnee om een boom was geen reden om te stoppen. Ik zag het ze zo doen. Net alsof zwaartekracht even weg was. Maar dit waren wel jonge katten. Ik hoop dat die van jou meer respect voor hekwerken heeft en dat je nog lang van haar kan genieten.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:35

<3
Lijkt of ze haar nieuwe huis en bijhorend personeel wel leuk vindt :D

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 23:34

Sas_Mon schreef:
Wat een leuk beest! Lekker koppie. Zo te zien heeft ze het goed bij jou.

Ik zou met die omheining wel opletten, onze katten hadden hier echt geen boodschap aan en gingen zelfs over nog veel grotere uitstekend antikattengaas alsof het niets was. Zelfs een horizontaal geplaatste ring van 2m doorsnee om een boom was geen reden om te stoppen. Ik zag het ze zo doen. Net alsof zwaartekracht even weg was. Maar dit waren wel jonge katten. Ik hoop dat die van jou meer respect voor hekwerken heeft en dat je nog lang van haar kan genieten.

De omheining gaat ze niet over, maar een sprong van 2 meter breed en anderhalve meter hoog is voor bollie blijkbaar niet te veel :7 Dat had ik niet verwacht van haar! Toen ze hier net was kwam ze amper de vensterbank op (ze moest vaak 3 a 4 keer proberen voor het lukte *D ) zo dik was ze, dus dit is wel topvorm!

Oftewel.. Ze zat op het dak (en durfde er vervolgens niet meer af :Y) ). Ze heeft eerst de hele buurt verkend (kon haar precies volgen over de daken..), en daarna 100 keer gepoogd naar beneden te gaan, maar nope. Ze durfde echt niet. Uiteindelijk een trappetje neergezet, maar ook dat durfde ze niet. Die trap is zo instabiel als het maar kan dus wou er eigenlijk zelf niet op, maar moest uiteindelijk wel want anders ging ik sowieso niet slapen vannacht..

Ik kon haar gelukkig zo in haar nekvel pakken, hand onder haar buik en billen en zelf rillend dat trappetje weer af met volle handen.. := Eens op de grond nam madam een spurt naar binnen en daar kwam ze gelijk met me kroelen gelukkig. Kon wel merken dat het echt een klein poesjes is, ze is zo licht!

Morgen even kijken om dat plekje ook even af te dichten want hier heb ik liever geen herhaling van..

Ze zal in ieder geval lekker slapen na alle avonturen van vandaag en ik heb haar voor het eerst echt vast gehad. Al was het niet helemaal hoe ik dat voor me had gezien *D

Afbeelding
Uitgeteld :z

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 07:11

Ze liet zich in ieder geval pakken door je! Dat lijkt me een grotere overwinning dan binnen in huis een keer.

Fijn dat ze weer veilig binnen is!

sas66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 10:59

Lekker tukken na al deze vermoeiende avonturen. Ze gaat iig naar binnen waar ze het veilig vindt en ze liet zich door je pakken. Dat zijn toch positieve dingen. Grappig dat ze dan toch iets doen wat je niet verwacht had terwijl je dacht dat je alles gebarrikadeerd had. Bij die eerste buitenfoto, dacht ik ze gaat wel via de boom op verkenning.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-21 16:09

sas66 schreef:
Lekker tukken na al deze vermoeiende avonturen. Ze gaat iig naar binnen waar ze het veilig vindt en ze liet zich door je pakken. Dat zijn toch positieve dingen. Grappig dat ze dan toch iets doen wat je niet verwacht had terwijl je dacht dat je alles gebarrikadeerd had. Bij die eerste buitenfoto, dacht ik ze gaat wel via de boom op verkenning.

Als ze ECHT willen gaan ze sowieso wel denk ik :') Wil het vooral niet aanmoedigen.. Heb haar sprong dichtgemaakt en tot nu toe toont ze vandaag niks geen interesse op pad te gaan *even afkloppen*. Ze ligt lekker in het gras bij mijn voeten.

Afbeelding

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 00:42

Opoe op avontuur! :D (hartverzakking gratis erbij voor jou...)

Hier gaat poes ook goed, ze heeft mijn bed ontdekt en sinds twee dagen ligt ze eerder op bed dan ik.
Zoekt me steeds meer op.
Loopt ook lekker buiten rond en voelt zich helemaal thuis inmiddels.
Zoek poes: (nee, niet die langharige)
Afbeelding

Steeds meer spelen met van alles.
Afbeelding
Ze leeft helemaal op! Was erg depressief blijkbaar toen ze kwam. Ze is nu 12 weken bij mij.

Helaas kan eigenaresse haar toch niet houden dus gaat ze herplaatst worden.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-21 23:06

cissy schreef:
Hier gaat poes ook goed, ze heeft mijn bed ontdekt en sinds twee dagen ligt ze eerder op bed dan ik.
Zoekt me steeds meer op.
Loopt ook lekker buiten rond en voelt zich helemaal thuis inmiddels.

Helaas kan eigenaresse haar toch niet houden dus gaat ze herplaatst worden.

Ze is zo leuk! Hopelijk vind ze snel een permanent huisje :) Fijn dat ze zich inmiddels beter voelt!

Met oma gaat het ook goed. Sinds ik haar van het dak heb gered :') is ze nog aanhankelijker geworden.

Afbeelding
(Ze heeft chronische niesziekte, vandaar het vieze neusje soms :( )

Afbeelding
Ze heeft er gelukkig niet heel veel last van. Vervolgens werd er lekker gestoeid met eigen staart :D

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-21 18:02

Afbeelding

Met iedere dag die voorbij gaat raak ik meer verliefd. Zo bang als ze de eerste weken was, is ze nu brutaal :')

Ik moet speeltjesvangsten komen goedkeuren, no way dat er een dag niet gespeeld word met een pluisje aan een touwtje (wat ik moet bedienen uiteraard), het schoonmaken van de kattenbak (en zelf plassen := ) gebeurd onder nauw toezicht.

Hilarisch hoe ze veranderd vergeleken met hoe ze beschreven werd in het asiel :D Ze heeft zoooo veel energie :oo Ik moet minimaal 30 minuten per dag met haar spelen, naast het spelen dat ze solo doet, anders word ze onrustig terwijl ze werd omschreven als "lui en wil niet spelen". Gelukkig vind ik het leuk om haar te vermaken :D Heb van de week een elektronische muis en op afstand bestuurbaar rolsysteem gekocht voor haar :') Ben benieuwd!
Laatst bijgewerkt door Cubone op 09-04-21 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 18:05

het is een gezellige huiskat aan het worden. :D

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-21 18:08

axel_1997 schreef:
het is een gezellige huiskat aan het worden. :D

Echt hoor :D Ze is wel heel eenkennig. Ze vind mij nu echt leuk, mijn vriend word langzaam aan eigen gemaakt en vreemden moet ze niks van. Maar dat geeft niet. Als ze zich bij ons 2tjes ok voelt is alles goed <3

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 18:15

Zo is de kat van mijn grootvader ook.
Als we op bezoek komen zien we hooguit een grote harige torpedo de kamer uit schieten. (Ze is in beleefde termen niet helemaal in topvorm.)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 23:26

Het scheelt dat het jouw kat is en niet om de visite te entertainen toch? :D

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-21 08:23

axel_1997 schreef:
Zo is de kat van mijn grootvader ook.
Als we op bezoek komen zien we hooguit een grote harige torpedo de kamer uit schieten. (Ze is in beleefde termen niet helemaal in topvorm.)

Gelukkig vlucht ze niet. Ze neemt gewoon afstand en gaat het vanaf een veilig plekje zitten begluren.

cissy schreef:
Het scheelt dat het jouw kat is en niet om de visite te entertainen toch? :D

Kijken is leuk genoeg toch? :D

Afbeelding

Afbeelding

Tussen het eten door 's ochtends wil madam altijd even spelen. Dan krijg je dit soort taferelen. Ze heeft haar plekje wel gevonden hoor. Op haar wenken word ze bediend :=

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 08:54

Wat heerlijk om te zien hoe jullie alletwee gelukkig zijn met elkaar!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-21 19:37

Vandaag is ze held van de dag!

Ik moest vanmiddag even weg en toen ik terug kwam deed ze raar. Niet helemaal haarzelf, in plaats van naar me toe rennen ging ze op de grond liggen (plat op haar buik).. Vervolgens kwam er toch weer wat beweging in en snoepjes werden opgegeten. Hmm, vreemd even goed in de gaten houden en anders da. 10 minuutjes later kreeg ik hoofdpijn, vermoeid gevoel, gewoon echt lamlendig. Tijd voor onderzoek dus, dat kan geen toeval zijn. Ja hoor, waakvlam van de gaskachel uitgewaaid :oo Toevallig was ik de afzuiger vergeten uit te zetten voor ik weg ging dus ik had niks geroken in eerste instantie :(

Direct de aansluiting afgekoppeld, alles open en met 20 minuten ligt ze weer te spelen en trekt mijn hoofdpijn weg. Ik heb de kachel gisteravond voor het laatst gebruikt dus wie weet hoe lang hij gas het huis in heeft staan blazen.. Als zij niet gek had gedaan had ik waarschijnlijk niks in de gaten gehad tot uren later denkende dat ik gewoon wat hoofdpijn had. Eens met mijn huisbaas overleggen want dit kan niet! Ben me rot geschrokken. Dat kreng ga ik niet meer aansluiten tot er een pro naar heeft gekeken. Mijn arme meisje moet helemaal niet hebben geweten wat haar overkwam :(:)

Gelukkig is ze weer helemaal de oude. Op het moment zit ze de weerspiegeling van m'n telefoon achterna :D