Hele mooie foto's en wat een diverse flora en fauna. Wat grappig ook dat je duidelijk een verschil ziet tussen de wilde prooidieren (herten) die recht in de camera kijken en je in de gaten houden en de paarden die nergens wat om geven.
superfoto's weer, daar word je toch helemaal blij van? Ik had vorige week tot 2x toe gepland om te gaan maar het weer zat totaal niet mee dus helaas. Binnenkort in de herkansing.
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-20 09:59
Dus toch een damhert. Dat dacht ik zelf ook al idd! Misschien toch eens bij de boswachter melden, want hij hoort er niet en loopt ook alleen.. Misschien ergens ontsnapt of gedumpt.
Goof: Ik weet wanneer ze actief worden en waar ze dan graag lopen, maar dat is natuurlijk geen garantie dat ze er ook echt zijn De liggende ree bijvoorbeeld zag ik op een plek waar ik nog nooit eerder een ree heb gezien. Ik kijk altijd veel tussen de bomen door en ze staan vaak aan de randen van weilanden. En rond het avonduur komen ze natuurlijk ook sneller tevoorschijn Overdag zie ik ze ook geregeld hoor, maar 's avonds is het vaak helemaal prijs. en het scheelt ook dat ik alleen loop. Wanneer je met twee of meer mensen loopt te praten of bijvoorbeeld met een hond, dan laten ze zich minder snel zien. Hoe stiller je bent, hoe meer je ziet En het is in de Kampina nooit superdruk en er mag niet worden gejaagd, dus dat geeft dieren ook meer rust en ik denk dat je ze dan ook sneller tegen komt omdat ze zich niet zo heel erg hoeven te verstoppen.
DemDeempel: Dat viel mij ook op idd! De koeien trekken zich ook nooit ergens iets van aan!
Eva: Deze week is het heel warm dus ik denk dat je dan het beste in de avonduren kunt gaan!
Ja, edelherten zijn idd uitgezet en volgens mij is het een kwestie van tijd voor ze ook in de Kampina lopen Daar wacht ik vol ongeduld op Maar damherten zijn niet uitgezet! Dus deze komt echt ergens anders vandaan. Ik denk toch ergens ontsnapt. Hij zit wel vaak in dezelfde omgeving dus ik denk dat hij steun zoekt bij de twee ezeltjes die in een weiland langs de Kampina staan.
Het vogeltje op de vorige pagina is volgens mij een roodborsttapuit.
Ethelate
Geplaatst: 23-06-20 10:59
Hele mooie foto's! Voor 'zo maar wat schieten', schiet je goed raak Jaren terug stond mijn paard dicht bij de Kampina, altijd heerlijk gereden (op al die hekken na dan ) en veel dieren gespot. De Drunense Duinen was altijd 'om lekker door te crossen' en de Kampina om van de natuur te genieten
Cayenne
Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-20 11:03
Oh ja, een roodborsttapuit! Die zie ik altijd aan voor zwartkopjes
Ethelate, wat leuk dat je paard in de buurt stond! Ik was vorige week nog in de Loonse en Drunense duinen en dat is ook heel mooi! Het valt me wel op dat daar het landschap wat eentoniger is. Veel zand en sparren Leuk om in te rijden en doorheen te fietsen maar qua natuur spotten is de Kampina voor mij een stuk leuker omdat er meer verschil in het landschap zit door de loofbossen, sparren, vennetjes en de heide.
De hei begint ook al een beetje te bloeien Nog een paar weken en dan is alles weer paars!
Ik wil trouwens nog ZO graag de zwarte specht op de foto krijgen. Ik vind ze supergaaf om te zien, maar oh wat zijn ze schuw. Soms zie je ze alleen maar tussen de bomen door schieten en ze zitten ook niet stil. Zodra ze je zien zijn ze alweer weg Maar ooit gaat het me lukken
Anoniem
Geplaatst: 23-06-20 19:20
Jee, wat kom je veel tegen en wat een mooie foto's weer! Zo schattig ook allemaal, die eekhoorn en de reetjes .
Ik was net al aan het googlen naar een hotel of huisje dat met het ov bereikbaar is daar in de buurt, dus nee, het is niet saai. Je kunt wel ambassadeur voor Kampina worden
Heeel mooi weer! Ik geniet echt van je foto's, zeker omdat ik de laatste tijd voornamelijk in de stad ben
Cayenne
Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-20 21:01
Dank jullie wel! En Marie_Anne, er zijn veel leuke B&B's hier in de buurt! Je kunt ook aan de kant van Oisterwijk kijken!
Ik kwam vanmiddag toevallig nog wat oudere foto's tegen. Misschien ook leuk om te plaatsen? In de herfst is het er trouwens ook prachtig. Het stikt dan van de paddenstoelen
Deze foto's zijn wel genomen met een andere lens (Nikkor 55-200 geloof ik). Dauwtrappen vroeg in de ochtend tijdens het gouden uur
De spinnenwebben geven dan zo'n mooi effect in combinatie met het licht en de dauwdruppels.
Een van de prachtige grote bomen in de ochtendmist. Je kunt ook de paarse heide zien.
En dan trekt de mist op Een van de vele leuke kronkelpaadjes door de paarse heide.
Dit kleine bosmuisje was een brutaaltje en trok zich niets van mij aan
Een kalfje, net geboren en nog helemaal nat
En ik kom ook regelmatig de IJslanders tegen. Het blijft een mooi gezicht! Ik probeer altijd netjes minstens 25 meter afstand te houden zoals op de borden staat aangegeven, maar soms is dat best lastig want ze zijn enorm nieuwsgierig Ze staan ook vaak op de meest onhandige plaatsen.. Midden op een klein bruggetje bijvoorbeeld
Een van mijn favoriete plekjes langs de stromende Beerze. Het dal van de Beerze is onderdeel van de Kampina en één van de plekken waar ik graag reeën spot! Vooral in de avond zie je er altijd wel wat voorbij komen Er zitten ook bevers maar die heb ik helaas nog niet gezien
Wanneer je goed oplet kun je ook best reeën overdag spotten. In dit geval een reebok aan de rand van de Kampina.
De schaapsherder met kudde en hond.
Ik weet niet wie zich meer bekeken voelde, ik of de ree Met witte bloesembomen op de achtergrond
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 23-06-20 21:20, in het totaal 6 keer bewerkt
Laat de foto's vooral komen! Heerlijk om naar te kijken. Nog nooit van dit gebied gehoord (en ook een aardig eindje uit de route) maar ik ga het zeker onthouden. Hier in de buurt helaas niet veel geluk met reeën in het bos, stuk of twee keer iets gezien, maar ik ga vaak te vroeg of te laat. In mijn vorige woonplaats zag ik ze wel regelmatig, nu moet ik de juiste plekken nog vinden.
Vind je het geen gesjouw met zo'n grote lens? Dat houdt mij vaak toch een beetje tegen als ik rustig wil wandelen en later heb ik dan weer spijt dat ik mijn camera niet heb meegenomen. Mijn huidige lens komt tot 200mm, maar ik wil eigenlijk minstens 400 maar dat is ook weer zwaarder natuurlijk.
Cayenne
Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-20 06:10
Dank jullie wel!
Stumper_ : Op zich valt het me nog mee! Ik had eerst naar een andere lens gekeken maar die woog 2.2 kilo En dat was echt een flinke toeter dus dat durf ik dan niet een paar uur mee door de natuur te slepen. Dan kun je me daarna zelf wegdragen 1.1 kilo valt me nog mee! Je went er vanzelf aan En idd herkenbaar dat wanneer je de camera niet bij je hebt, je net de mooiste dingen ziet Ik heb vaak genoeg gehad dat ik hem niet bij me had omdat ik niet had verwacht iets te zien, en dat dan de reeën nog net niet in polonaise om me heen huppelden
Cayenne
Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-20 06:50
Gisteravond was het zo warm dat we op het laatste moment nog besloten om een kort rondje te doen. De camera was mee, maar omdat het al wat schemerig was heb ik niet zo heel veel foto's gemaakt. Maar het was wel weer geslaagd Het valt me op dat er niet zoveel muggen zijn als vorig jaar! Is dat bij jullie ook zo?
Hee, een Ree
Een baltsende roodborsttapuit. Het heeft even geduurd maar ik begin ze nu te herkennen
De kude IJslanders stond tijdens de schemering midden op de grote hei
"Ik ben gewoon een boomstam. Ik ben er niet en jij ziet mij niet. Loop maar door, human "
Langzaam maar zeker werd het steeds donkerder..
In één van de velden stond deze mooie bok te eten
Na wat foto's zegt manlief opeens: "Volgens mij heeft hij er een vriendinnetje bij lopen "
En jawel, opeens ging er een tweede koppie omhoog
Een andere knappe vent die een beetje verlegen was maar toch best op de foto wilde.
Mama met baby. Ik ben er bijna zeker van dat ik hen afgelopen week ook al heb gezien. Het was ook op nagenoeg dezelfde plek. Trotse mama met kind
En toen.. alweer bijna klaar met ons rondje en zagen we dit! Het was wel vanaf een kleine afstand en hij was druk bezig met markeringen aanbrengen en liep alle kanten op. Dus geen mooie foto maar het gaat om het idee
Hoe weet ik dat ie aan het markeren was? Nou, dit deed ie iedere 15 seconden:
Het was wel een flinkerd trouwens, en wat hebben ze toch een prachtige pluimstaart Alles bij elkaar hebben we oa 9 reeën, 1 buizerd, 1 wespendief, 2 konijntjes en 1 vos gezien. En dan tel ik de kleine vogels, muisjes, vlinders etc niet mee. Best een geslaagde wandeling dus