Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
De liggende ree bijvoorbeeld zag ik op een plek waar ik nog nooit eerder een ree heb gezien. Ik kijk altijd veel tussen de bomen door en ze staan vaak aan de randen van weilanden. En rond het avonduur komen ze natuurlijk ook sneller tevoorschijn
Overdag zie ik ze ook geregeld hoor, maar 's avonds is het vaak helemaal prijs.

Leuk om in te rijden en doorheen te fietsen maar qua natuur spotten is de Kampina voor mij een stuk leuker omdat er meer verschil in het landschap zit door de loofbossen, sparren, vennetjes en de heide.
Nog een paar weken en dan is alles weer paars! 
(Nikkor 55-200 geloof ik).

Een van de vele leuke kronkelpaadjes door de paarse heide.

Nog nooit van dit gebied gehoord (en ook een aardig eindje uit de route) maar ik ga het zeker onthouden. Hier in de buurt helaas niet veel geluk met reeën in het bos, stuk of twee keer iets gezien, maar ik ga vaak te vroeg of te laat. In mijn vorige woonplaats zag ik ze wel regelmatig, nu moet ik de juiste plekken nog vinden.
Mijn huidige lens komt tot 200mm, maar ik wil eigenlijk minstens 400 maar dat is ook weer zwaarder natuurlijk.
En dat was echt een flinke toeter dus dat durf ik dan niet een paar uur mee door de natuur te slepen. Dan kun je me daarna zelf wegdragen 
Het valt me op dat er niet zoveel muggen zijn als vorig jaar!

"

"

"