Rust zacht Fizzy...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muiz
Moderator Algemeen

Re: Rust zacht Fizzy...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:43

Heel erg veel sterkte TS met het verlies van Fizzy, vreselijk :(:) Het was een prachtige vent om te zien! Hele mooie foto's komen er voorbij. Veel sterkte.

Ook wil ik even een hele dikke knuffel en complimenten geven aan de mensen die hier netjes reageren, ondanks een discussie die hier niet op de plaats is. Het verliezen van je maatje is al zwaar genoeg natuurlijk, fijn dat er op Bokt steun gevonden kan worden.

Moderatoropmerking:
Ondanks de vele mooie berichten zien we dat er een discussie ontstaat over het wel of niet enten, dit topic is daar niet de goede plaats voor. Vind je het toch een interessant onderwerp en wil je er over door? Open dan zelf een topic op [BB]Beestenboel.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 23:39

Wat een prachtdier...
Heel veel sterkte! Had de da nog uitleg waarom zijn oog geel werd? Het kleurverschil is best bizar. Het maakt de uitkomst niet anders, maar het is wel fijn dat je bevestiging kreeg dat het niet te voorkomen was geweest.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 23:44

Juut schreef:
Wat een prachtdier...
Heel veel sterkte! Had de da nog uitleg waarom zijn oog geel werd? Het kleurverschil is best bizar. Het maakt de uitkomst niet anders, maar het is wel fijn dat je bevestiging kreeg dat het niet te voorkomen was geweest.

Lever en nieren hielden ermee op. Daarom geelzucht

Hij had een onbekende lepto. Een exotische variant. Fizzy is overigens de laatste tijd niet van het erf geweest. Dus wandelgebieden kom ik niet. Hij liep gewoon de hele dag buiten op de boerderij. Hier kan je dus niet tegen enten, die 4 varianten waar je hond dus tegen geënt is helpt niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 23:46

Kabayo schreef:
Juut schreef:
Wat een prachtdier...

Lever en nieren hielden ermee op. Daarom geelzucht

Hij had een onbekende lepto. Een exotische variant. Fizzy is overigens de laatste tijd niet van het erf geweest. Dus wandelgebieden kom ik niet. Hij liep gewoon de hele dag buiten op de boerderij. Hier kan je dus niet tegen enten, die 4 varianten waar je hond dus tegen geënt is helpt niks.

Raar dat ze niet weten welke variant >;)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 23:50

Je kan niet alle varianten testen . Dus daar is niks raars aan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 00:06

Kabayo schreef:

Ook geen suggestie hoe Fizzy de onbekende exotische variant die hier normaal nooit voorkomt, op je erf heeft opgelopen?
Vreemd allemaal.

Ik zal eens een bevriende dierenarts vragen van hoe en wat en hoe dit kan.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-20 00:07

Mindim schreef:
Kabayo schreef:

Ook geen suggestie hoe Fizzy de onbekende exotische variant die hier normaal nooit voorkomt, op je erf heeft opgelopen?
Vreemd allemaal.

Ik zal eens een bevriende dierenarts vragen van hoe en wat en hoe dit kan.

Jammer dat je mijn dierenarts in twijfel trekt

Zoals ik zei. Er zijn 8 varianten die je kan testen. Maar er zijn veel meer soorten weil. Ook veel onbekenden.

Maar vragen aan je vriend staat vrij hoor... als je daar wijzer uit word

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 00:14

De details zijn toch niet belangrijk? Het is al erg genoeg en het is gewoon een feit dat deze bacteriesoort erg blij is met de zachte winters van de afgelopen jaren. Je kan tegen 4 soorten enten die hier relatief vaker voorkomen, maar de bacterie kent meerdere soorten en door het zachte weer zullen we waarschijnlijk ook wat meer soorten zien die hier niet heel vaak voorkwamen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 00:19

Kabayo schreef:
ammer dat je mijn dierenarts in twijfel trekt

Zoals ik zei. Er zijn 8 varianten die je kan testen. Maar er zijn veel meer soorten weil. Ook veel onbekenden.

Maar vragen aan je vriend staat vrij hoor... als je daar wijzer uit word

Maar ik trek je dierenarts toch nergens in twijfel? Het is toch gewoon vreemd dat je hond een exotische variant van lepto (weil is ook een variant)oploopt die hier eigenlijk nooit voorkomt? Dan is het toch fijn om te weten op welke manier hij dit opgelopen kan hebben, zekers voor je andere hond (en)? Zeker als hij alleen op je erf is geweest?
Ik vraag het enkel, zodat ik als hondenbezitter weet waar ik alert op moet zijn.

Vragen aan bekenden die dierenarts zijn is toch dan niet vreemd, ik denk da meerdere mensen dat zouden doen :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-02-20 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 00:21

Shae schreef:
De details zijn toch niet belangrijk? Het is al erg genoeg en het is gewoon een feit dat deze bacteriesoort erg blij is met de zachte winters van de afgelopen jaren. Je kan tegen 4 soorten enten die hier relatief vaker voorkomen, maar de bacterie kent meerdere soorten en door het zachte weer zullen we waarschijnlijk ook wat meer soorten zien die hier niet heel vaak voorkwamen.

Misschien zijn voor jou de details niet belangrijk, voor mij wel :) dat geeft toch niet :)
Het is besmettelijk immers, ook van hond op mens.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 00:44

Mindim schreef:
Shae schreef:

Misschien zijn voor jou de details niet belangrijk, voor mij wel :) dat geeft toch niet :)
Het is besmettelijk immers, ook van hond op mens.

Misschien heb je het niet door. Maar je tekst komt vervelend over. Google is je beste vriend. De varianten die niet in de enting zitten worden vaak mee genomen uit het oostblok.vaak door of broodfok honden of adoptiehonden die kant uit. Maar ik zou zeggen google een rondje of vraag je kennis het dan hoef je dit topic er niet mee te vervuilen.
Je hond van net een jaar verliezen lijkt me erg genoeg. En als je verhaal dan in twijfel lijkt getrokken te worden kan dit best vervelend over komen.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 00:55

Mindim schreef:
Ik vraag het enkel, zodat ik als hondenbezitter weet waar ik alert op moet zijn.

Oh joh, vandaar je suggestieve kruisverhoor en opmerkingen zoals 'vreemd allemaal'. Dat bedoel je natuurlijk helemaal niet naar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 09:03

beatje schreef:
Misschien heb je het niet door. Maar je tekst komt vervelend over. Google is je beste vriend. De varianten die niet in de enting zitten worden vaak mee genomen uit het oostblok.vaak door of broodfok honden of adoptiehonden die kant uit. Maar ik zou zeggen google een rondje of vraag je kennis het dan hoef je dit topic er niet mee te vervuilen.
Je hond van net een jaar verliezen lijkt me erg genoeg. En als je verhaal dan in twijfel lijkt getrokken te worden kan dit best vervelend over komen.

Nou, ik bedoel het helemaal niet vervelend. Google helpt je inderdaad een eind, maar op exotische variant kom ik niet zoveel tegen, het Oostblok noem ik ook niet exotisch. Ervaring met oostblokhonden heb ik genoeg, dus dan was ik het vaker tegen gekomen.

Ik denk dat je mijn posten verkeerd leest, want ik trek niets in twijfel en ik maak nergens nare suggesties naar de TS. Ik schrik er ervan dat je hond op je eigen erf een exotische lepto oploopt die hier normaliter niet voorkomt, jij schrikt daar niet van?. Aangezien ik er nogal wat heb lopen hier, ben ik gewoon nieuwsgierig hoe dat kan gebeuren zo ineens. Vandaar mijn nieuwsgierigheid naar variant en hoe je deze variant kan oplopen, niet meer niet minder.

Shae schreef:
Oh joh, vandaar je suggestieve kruisverhoor en opmerkingen zoals 'vreemd allemaal'. Dat bedoel je natuurlijk helemaal niet naar.

Je leest selectief en komt daardoor tot een verkeerde conclusie en je suggereert opruiing van mijn kant en dat klopt gewoon niet ;)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-20 09:10

Mindim schreef:
beatje schreef:

Nou, ik bedoel het helemaal niet vervelend. Google helpt je inderdaad een eind, maar op exotische variant kom ik niet zoveel tegen, het Oostblok noem ik ook niet exotisch. Ervaring met oostblokhonden heb ik genoeg, dus dan was ik het vaker tegen gekomen.

Ik denk dat je mijn posten verkeerd leest, want ik trek niets in twijfel en ik maak nergens nare suggesties naar de TS. Ik schrik er ervan dat je hond op je eigen erf een exotische lepto oploopt die hier normaliter niet voorkomt, jij schrikt daar niet van?. Aangezien ik er nogal wat heb lopen hier, ben ik gewoon nieuwsgierig hoe dat kan gebeuren zo ineens. Vandaar mijn nieuwsgierigheid naar variant en hoe je deze variant kan oplopen, niet meer niet minder.

Shae schreef:

Je leest selectief en komt daardoor tot een verkeerde conclusie en je suggereert opruiing van mijn kant en dat klopt gewoon niet ;)

Toch komen je posts niet fijn over. Als ik jou was zou ik er een topic over openen. Dit is een in memoriam topic... (al bestaat die niet bij beestenboel)

Ik zou het respecteren als je je vraag ergens anders stelt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 09:19

Prima hoor ;)
Check je andere hond voor de zekerheid iig nog even, als de een het oploopt op je erf, dan kan de ander dat natuurlijk ook, succes er mee.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 14:21

Fenna heeft Fizzy even een "bloemetje" gebracht...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 17:07

;(
Geeft me een brok in mijn keel.

Hoe is het nu met Fenna?

cariena1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 18:50

Wat ontroerend sterkte

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 20:10

Wel bizar dat je (zieke) hond je gezonde overleefd.
Gaat het wat met julie?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 20:30

Triest :( Vaccineren geeft in geval van Weil (wat wel degelijk voorkomt in Zweden) inderdaad geen garantie. Dikke vette verdrietige pech. Sterkte.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 20:34

gabyfedde schreef:
Triest :( Vaccineren geeft in geval van Weil (wat wel degelijk voorkomt in Zweden) inderdaad geen garantie. Dikke vette verdrietige pech. Sterkte.

Mijn dierenarts van het ziekenhuis zegt dat het hier niet overleeft? Heb je een duidelijke bron die ik kan doorsturen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 20:49

Neee! Verdorie hee wat schrik ik hier van... Eerst met de paardjes, dan Fenna ziek en nu Fizzy ineens overleden.. Zie het ook nu "pas", maar alsnog heel veel sterkte, wat een intens verdriet moet dit geven voor je.. Verdorie dit had ik je echt absoluut niet gegund..

En ook ik sta met mijn mond vol tanden hoe mensen hier na meerdere keer vragen op te houden over de entingen te discussiëren gewoon het fatsoen hebben om in een in memoriam topic door te gaan. Hoe sommige mensen ook reageren echt hoor krab jezelf even achter je oren ofzo mijn god..
Kabayo echt respect meid hoe je met de reacties om gaat, ze moeten ook altijd één hebben om op te zeiken, maar verwijt jezelf niks alsjeblieft!

En modjes, misschien een idee om al die off topic en belachelijk onbeschofte reacties te verwijderen, zodat dit verschrikkelijke verlies niet ook nog overschaduwd word door een discussie topic wat sommige er van maken.. Y;(

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:09

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 21:19

Heel veel sterkte. Wat een prachtige hond was het..